Pridobivanje znanja pripadnikov romske skupnosti
Romi so manjšinska etična skupina brez svoje matične države. Zaradi soočanja s specifičnimi
težavami se težko vključujejo v okolje ter s tem posledično tudi v vzgojno-izobraževalni
sistem.
V pričujoči nalogi so predstavljeni osnovni pojmi, s katerimi se srečujemo, ko govorimo o
zgodovini Romov in o njihovi tradiciji.
Na ravni Evropske unije je bilo na temo vključevanja Romov v družbo in izboljšanja
njihovega položaja sprejetih že več dokumentov. V tej nalogi smo se osredotočili predvsem
na novi dokument »Nacionalni program ukrepov Vlade Republike Slovenije za Rome 2017–
2021« ter na popis obstoječih politik v Sloveniji. S tem smo želeli predstaviti dostop Romov
do izobraževalnega sistema ter prikazati veliko število dokumentov, ki jim sledimo. Nimamo
pa realnega zapisa, kaj se dejansko dogaja na terenu, saj je zbiranje podatkov etično sporno,
čeprav je smotrno in pomembno za nadaljnji razvoj romske populacije. Kot primer projekta
smo podrobneje predstavili tekoči projekt »Skupaj za znanje – pridobivanje znanja
pripadnikov romske skupnosti«, ki do leta 2021 poteka pod okriljem Ministrstva za
izobraževanje, znanost in šport. S pomočjo intervjujev smo zbrali podatke o udejanjanju
politik v izobraževalnem sistemu Republike Slovenije. Na koncu so v zaključku podane
ugotovitve in načini za izboljšanje stanja na področju pridobivanja znanja pripadnikov romske
skupnosti.
Roma are a minority population without a home country. Due to specific issues, it can be
difficult for them to integrate into the environment and consequently into the educational
system.
The present work outlines the basic concepts encountered when considering the Roma history
and traditions.
At European Union level, several documents were adopted on the topic of Roma inclusion in
the society and the improvement of their situation. Our focus was on the new document
“National Program of Action of the Government of the Republic of Slovenia for Roma 2017–
2021” and on the list of existing policies in Slovenia. Thus, Roma access to the education
system is presented and the large number of relevant documents is shown. A real record of on
the ground situation is not available, because data collection is ethically controversial,
although it is rational and important for further development of the Roma population. As an
example the current project “Together for knowledge – implementing activities of knowledge
acquisition support mechanisms for members of the Roma community”, which is being co-ordinated by the Ministry of Education, Science and Sport until 2021 is presented in detail.
Data on policies implementation in the education system of the Republic of Slovenia was
collected through interviews. To conclude, the findings and methods for improved knowledge
acquisition for members of the Roma community are presented.
Romi
izobraževanje
romska skupnost
evropski kohezijski sklad
medresorsko povezovanje
dejavniki uspešnosti
diplomske naloge
true
true
[I. N. Jančar Piskernik]
Ljubljana
Slovenski jezik
Angleški jezik
Diplomsko delo/naloga
2021-07-29 10:10:49
2021-07-29 10:10:50
2022-02-07 11:38:12
2017
49 str.
37
24968451
RAZ_Jancar_Piskernik_Iza_i2017.pdf
RAZ_Jancar_Piskernik_Iza_i2017.pdf
Fakulteta za uporabne družbene študije