Ozelenitev izobraževanja v viziji vseživljenjskega učenja
Razvoj zelenega gospodarstva bo zahteval vse več delovne sile, ki bo imela nova zelena znanja in veščine. Predvideva se nastanek novih zelenih delovnih mest in pa tudi ozelenitev obstoječih. Če se izobraževani sistem ne bo prilagodil zahtevam spreminjajočega se gospodarstva, kjer bo prišlo do vnosa zelenih tehnologiji in inovacij, bo pomanjkanje zelenega znanja in veščin v skupnosti lahko predstavljalo eno od ključnih potencialnih ovir za prehod v nizkoogljično družbo in gospodarstvo. Še posebej je to pomembno za ključne sektorje za prehod v nizkoogljično gospodarstvo. V prispevku smo predstavili ozadje ozelenitve izobraževanja v viziji vseživljenjskega učenja, torej kot proces, ki bo zajemal tako formalno, kot tudi neformalno izobraževanje in priložnostno učenje. Poudarili smo pomen širjenja znanja in veščin o podnebnih spremembah in nizkoogljični družbi, ki bi vodile do večje prilagodljivosti in zaposljivosti delovne sile, okrepljene z zelenim znanjem in veščinami, ter tudi širjenja okoljske ozaveščenosti v skupnosti. Ozelenitev izobraževanja smo opredelili kot celostni proces uvajanja sistemskih sprememb v izobraževalni sistem, ki bo na podlagi tega lahko zadostil zahtevam razvoja nizkoogljične, krožne, zelene družbe in gospodarstva.
The transition to a green economy requires a workforce with new green skills. The creation of new green jobs are expected, as well as the greening of existing ones. Therefore, if the education system does not adapt to the demands of a changing economy with green technologies and innovations introduced, the lack of green knowledge and skills in the community could be a major potential obstacle to the transition to a low-carbon society and economy. This is particularly important for key sectors for the transition to a low-carbon economy. In this paper, we present the background of greening education in the vision of lifelong learning, as a process that will include both formal and non-formal education and informal learning. We emphasized the importance of disseminating knowledge and skills on climate change and a low-carbon society, leading to greater adaptability and employability of a workforce enhanced by green knowledge and skills, as well as spreading environmental awareness in the community. We have defined the greening of education as a holistic process of introducing systemic changes in the education system, which will be able to meet the requirements of the development of a low-carbon, circular, green society and economy.
vseživljenjsko učenje
izobraževanje
ozelenitev izobraževanja
zeleno gospodarstvo
lifelong learning
education
greening education
green economy
true
false
Slovenski jezik
Angleški jezik
Neznano
2021-11-12 10:21:56
2021-11-12 10:21:57
2021-11-13 03:05:00
2020
Nasl. z nasl. zaslona;
Opis vira z dne 23. 2. 2021;
Str. 257-267
37:502.14
41734147
52830723
Vivus_november_2020-Zbornik.pdf
Vivus_november_2020-Zbornik.pdf
http://www.bc-naklo.si/fileadmin/visja_sola/2018/Vivus_november_2020-Zbornik.pdf
RAZ_Vizintin_Liliana_i2020.pdf
RAZ_Vizintin_Liliana_i2020.pdf
Biotehniški center Naklo