Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Project Sunshine
Matej Barbo, 2011

Abstract: Sunshine kot hibrid, »mash-up« med Wikipedijo, Facebookom in Amadeusom predstavlja most med razvitim in nerazvitim svetom. Cilj projekta Sunshine je vzpostavitev odprte, demokratične in participativne tehnične infrastrukture za telediagnostiko bolezni. Sunshine temelji na centralnem strežniškem sistemu v oblaku (platforma), ki hrani informacije o pacientih v odprtem electronic health record (EHR) formatu HL7.
Found in: osebi
Keywords: Project Sunshine, platforma, malarija, informacijski sistemi, informacija
Published: 08.08.2018; Views: 2381; Downloads: 111
.pdf Fulltext (11,79 MB)

2.
MEBWS : opozorilni sistem za zaviranje v sili za motoriste
Matej Barbo, 2017

Abstract: Motorno kolo ostaja najbolj tvegano prevozno sredstvo na prevoženi kilometer. Relativno velik delež nesreč pri tem predstavljajo trki na motorno kolo od zadaj – naleti. Zavorna luč, ki se smatra za najpomembnejši vir informacij, v kriznih situacijah zasledujočim voznikom ne poda dovolj razločne informacije o manevru motorista. V okviru te naloge smo razvili delujoč prototip, sistem za zaviranje v sili za motoriste MEBWS. Ta s pomočjo merilnika pospeškov in lidarja analizira vožnjo motorista v realnem času. Sistem v primeru nujne, zasilne zaustavitve z dodatno utripajočo zavorno lučjo opozori udeležence cestnega prometa, ki vozijo za motoristom. Poleg tega MEBWS spremlja vožnjo voznikov za motornim kolesom. V situaciji, ko se osebno ali tovorno vozilo prehitro približuje motoristu, ki stoji pred semaforiziranim križiščem, sistem opozori na njegovo prisotnost z avtonomno utripajočo zavorno lučjo. S tem se viša pozorna vidnost, krajša odzivni čas ter posledično zmanjšuje možnost nesreče.
Found in: osebi
Keywords: MEBWS, motorno kolo, nalet, kontrolni sistem
Published: 24.08.2018; Views: 2458; Downloads: 0

3.
Vpliv opozorilnega sistema za zaviranje v sili za motoriste na prometno varnost – hibridni pristop z uporabo sistemske dinamike in agentnega modeliranja
Matej Barbo, 2023

Abstract: V državah EU vsako leto umre več tisoč voznikov in sopotnikov enoslednih motornih vozil oz. vozil PTW (angl. PTW, Powered Two-Wheeler). Kljub velikemu tveganju za nastanek poškodb in izgubo življenja je raziskav s tega področja relativno malo. Razvoj in prodor varnostnih elementov v segment vozil PTW napreduje relativno počasi, hkrati pa ostaja motorno kolo za izgubo življenja najbolj tvegano prevozno sredstvo na prevoženi kilometer. Del nesreč predstavljajo naleti, tj. trki drugih vozil v vozilo PTW od zadaj. V okviru doktorske disertacije predstavljamo hibridni, tj. večmetodni simulacijski model, ki omogoča simulacijo okoliščin, v katerih prihaja do naletov zasledujočih vozil na vozila PTW. Z uporabo predstavljenega modela podajamo oceno vpliva ESS in RECAS sistema za motorna kolesa znotraj prometnega sistema Evropske unije na zmanjšanje števila prometnih nesreč in njihovih posledic ter s tem potencialnega doprinosa k uresničitvi EU strategije Vision Zero: »zmanjšati število smrtnih žrtev na evropskih cestah na skoraj nič do leta 2050«. Obravnavani ESS in RECAS sistem MEBWS (angl. MEBWS, Motorcycle Emergency Braking Warning System) je bil razvit na Fakulteti za informacijske študije v Novem mestu in patentiran. Rezultati simulacij na podlagi podatkov o prometnih nesrečah v EU so pokazali, da bi se pri 100-odstotnem prodoru sistema MEBWS skupno število naletov zmanjšalo za 29,50 %, kar na osnovi referenčnih stroškov prometnih nesreč v EU predstavlja prihranek v vrednosti 43.145.172 €. Z vklopljenim sistemom MEBWS se je število prometnih nesreč pri simulacijskem scenariju Moto, normal drive zmanjšalo za 33,15 %, pri simulacijskem scenariju Moto, emergency stop za 27,76 %, pri simulacijskem scenariju Moto, not moving pa za 28,76 %. V primerih, ko nesreče zaradi počasne reakcije zasledujočega voznika ali zelo visoke relativne hitrosti vozil ni bilo mogoče preprečiti, je sistem MEBWS prispeval k zmanjšanju relativne hitrosti ob trku. Pri predpostavki, da je teža poškodb proporcionalna s količino sproščene kinetične energije, je sistem MEBWS omogočil zmanjšanje posledic nesreče oz. resnosti poškodb do 11,198 %.
Found in: osebi
Keywords: zaviranje, izogibanje trkom, nalet, varnost motoristov, opozorilni signali, opozorilni sistemi, prometne nesreče, simulacijsko modeliranje
Published: 09.11.2023; Views: 327; Downloads: 11
.pdf Fulltext (15,99 MB)

Search done in 0 sec.
Back to top