Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 10 / 169
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Prenos zgodovinskega spomina o vplivu begunstva in begunskih taborišč na civilno prebivalstvo med in po soški fronti
Karin Premrl, 2022

Abstract: Prva svetovna vojna je pustila močan pečat na civilno prebivalstvo. V Posočju se je moralo na tisoče ljudi nemudoma izseliti iz svojih domov in se zateči v neznano. Veliko ljudi je bilo nastanjenih v taboriščih, v katerih so opravljali različna dela, da so zaslužili za preživetje. Žene, otroke in starejše bolne ljudi je vojska pustila v zaledju, očete oziroma može in sinove pa vpoklicala za bojevanje na fronti. Tema diplomske naloge zavzema prenos zgodovinskega spomina o begunstvu iz obdobja soške fronte med desetimi posamezniki. Z diplomsko nalogo smo želeli ugotoviti, ali se spomin na to obdobje prenaša iz roda v rod, ali spomin na to obdobje tone v pozabo ter koliko to obdobje potomci beguncev poznajo. Kot raziskovalno metodo smo uporabili intervju, katerega smo izpeljali s posamezniki, starimi med 55 in 80 let. Od tega smo izbrali pet moških in pet ženskih oseb. Izbrali smo tiste posameznike, za katere smo predvideli, da poznajo zgodovinski čas in obdobje soške fronte ter s tem obdobjem povezano begunstvo. V nalogi smo si zastavili eno raziskovalno vprašanje. Ko smo z raziskavo zaključili, smo odgovorili na to vprašanje in tako prišli do ključnih ugotovitev. S samo raziskavo smo prišli do zaključka, da je spomin na trpljenje prebivalstva še močno živ, še posebej pri ljudeh, ki so imeli prednike v begunstvu iz obdobja soške fronte.
Found in: osebi
Keywords: begunstvo, begunska taborišča, soška fronta, civilno prebivalstvo, spomini, kolektivni spomin, pričevanja, diplomske naloge
Published: 20.01.2023; Views: 439; Downloads: 21
.pdf Fulltext (670,12 KB)

2.
Analiza prepoznavnosti blagovne znamke x pri slovenskih potrošnikih
Petra Arzenšek, 2012

Found in: osebi
Keywords: potrošniki, blagovna znamka, pralno-čistilna sredstva
Published: 09.12.2020; Views: 1075; Downloads: 55
.pdf Fulltext (1,10 MB)

3.
4.
5.
6.
Ureditev upravljanja in letenja brezpilotnih zrakoplovov v zračnem prostoru Republike Slovenije
Iztok Matjašec, 2016

Abstract: Novo obetavno poglavje v letalstvu se je odprlo z razvojem daljinsko vodenih brezpilotnih zrakoplovnih sistemov. Brezpilotni zrakoplovi oziroma sistemi predstavljajo danes novo vejo v letalstvu, ki ustvarja nove potenciale in lahko opravlja naloge, ki jih zrakoplovi s posadko ne morejo izvesti zaradi varnosti ali drugih monetarnih vzrokov. Brezpilotni letalski sistemi, ki jih trenutno uporablja predvsem vojska, so zanimivi tudi za različne civilne namene, kot so kontrole državnih meja, gašenje požarov, nadzor cestnega prometa in nadzorovanje onesnaževanja. Zato države Evropske unije, mednarodne organizacije in industrija že delujejo v smislu definiranja in integracije brezpilotnih letalskih sistemov v zračni prostor. Integracija teh sistemov v zračni prostor poteka postopno, skladno z načrtom Evropske usmerjevalne skupine za to področje. Njihova integracija ne sme vplivati na obstoječe uporabnike zračnega prostora, ne sme biti ogrožena ali zmanjšana varnost v zraku, ne sme vplivati ali spreminjati postopkov kontrole zračnega prometa in ne bodo zahtevali ali potrebovali nobene dodatne ali obvezne opreme zaradi integracije daljinsko vodenih brezpilotnih zrakoplovnih sistemov v letalstvo. To magistrsko delo preučuje sprejete strategije, načrte Evropske unije, mednarodnih organizacij in primerjalno-pravne vidike ter teoretična spoznanja glede integracije brezpilotnih letalskih sistemov v zračni prostor. To se dogaja z namenom identifikacije optimalne ureditve upravljanja in letenja brezpilotnih zrakoplovov v zračnem prostoru Republike Slovenije, zlasti pa možnosti in morebitne ovire za integracijo brezpilotnih letalskih sistemov v kontroliran zračni prostor.
Found in: osebi
Keywords: brezpilotna letala, brezpilotni zrakoplovi, droni, zračni prostor, brezpilotni sistemi, klasifikacija zračnega prostora, kontrola zračnega prometa, Slovenija, Evropska unija, magistrske naloge
Published: 24.08.2017; Views: 3427; Downloads: 238
.pdf Fulltext (2,71 MB)

7.
Skupna čezmejna javna naročila izvajalcev navigacijskih služb zračnega prometa v funkcionalnem bloku zračnega prostora centralne Evrope
Vesna Matjašec, 2016

Abstract: Liberalizacija letalskega sektorja v Evropski Uniji (v nadaljevanju: EU) in zakonodajni sveženj ʼenotno evropsko neboʼ, poznan kot SES (Single European Sky, v nadaljevanju: SES), so združili izvajalce navigacijskih služb zračnega prometa držav članic v funkcionalne bloke zračnega prostora (Functional Airspace Block, v nadaljevanju: FAB) s ciljem optimizacije pretoka zračnega prometa in povečanja učinkovitosti služb zračnega prometa v Evropi. Tako se je skladno z zakonodajnim svežnjem SES, vzpostavilo devet funkcionalnih blokov, med njimi tudi Funkcionalni blok zračnega prostora centralne Evrope (v nadaljevanju: FAB CE), ki združuje izvajalce navigacijskih služb zračnega prometa naslednjih držav: Avstrije, Bosne in Hercegovine, Češke Republike, Hrvaške, Madžarske, Republike Slovenije in Slovaške Republike. Izvajalci navigacijskih služb zračnega prometa, združeni v FAB CE, so samostojne pravne osebe v državni lasti, zavezanci za izvajanje postopkov javnih naročil. Financirajo se s prihodki iz naslova pristojbin na zračnih poteh in terminalnih pristojbin, ki jih plačujejo letalski prevozniki. Sistem javnega naročanja je pomembno orodje za zmanjšanje stroškov naročnikov. Čezmejno sodelovanje med naročniki iz različnih držav članic združenih v FAB CE, bi pospešilo doseganje ciljev zakonodajnih svežnjev SES, predvsem v smislu zniževanja stroškov navigacijskih služb zračnega prometa in tudi za potrebe nudenja podpore pri implementaciji, izvajanju in pri nadaljnjem razvoju FAB CE. Za razvoj tovrstnega čezmejnega sodelovanja naročnikov v FAB CE je ključnega pomena javno naročniška zakonodaja, tako na evropskem, kot na nacionalnem nivoju. To magistrsko delo preučuje ovire in možnosti izvajanja skupnih čezmejnih javnih naročil izvajalcev navigacijskih služb zračnega prometa združenih v FAB CE z vidika direktiv EU s področja javnega naročanja in nacionalnih zakonodaj posameznih držav članic FAB CE.
Found in: osebi
Keywords: javna naročila, zračni promet, zračni prostor, navigacijske službe, čezmejno sodelovanje, Evropska unija, magistrske naloge
Published: 24.08.2017; Views: 3137; Downloads: 152
.pdf Fulltext (1,59 MB)

8.
Pomen organizacijskega komuniciranja na analizi primera upravne enote Ljutomer
Romana Ivanuša, 2018

Abstract: Vsaka organizacija je ustanovljena z določenim poslanstvom in usmerjena v doseganje določenih ciljev. Upravna enota Ljutomer(v nadaljevanju UE Ljutomer)je organ državne uprave, katere poslanstvo je izvajanje upravnih nalog za državljane, njen cilj pa so pravilne in zakonite upravne storitve.Za dosego svojih ciljev je vzpostavila sistem notranjega komuniciranja, s pomočjo katerega obvladuje notranjo komunikacijo v smislu prenosa različnih informacij, tako na vertikalni kot horizontalni ravni.Z zaposlenimi vodstvo komunicira na različne načine, bodisi preko elektronske pošte, osebno, preko oglasne deske, zbora delavcev in oddelčnih sestankov. Komunikacija med zaposlenimi poteka ob vsakodnevnem delu ter formalnih in neformalnih srečanjih, kjer izmenjujejo svoja mnenja, osebne izkušnje in ohranjajo dober medosebni odnos, ki je eden izmed pogojev za njihovo zadovoljstvo, kot tudi za izvedbo poslanstva in doseganje ciljev organizacije. Rezultati raziskave, ki je bila izvedena na UE Ljutomer so pokazali, da je vzpostavljen sistem komuniciranja v UE Ljutomer, tako na horizontalni,kot tudi vertikalni ravni dober. Zaposleni imajo dovolj znanja za opravljanje dodatnih nalog v primeru nadomeščanj sodelavcev ob njihovih napovedanih ali nenapovedanih odsotnostih, vendar pa že večkrat posodobljen in spremenjen sistem nadomeščanja ni ustrezen. Za reševanje problema napovedanih in nenapovedanih odsotnosti je UE Ljutomer že leta 2002 vzpostavila poseben sistem "matrike menjav" kot vnaprej dogovorjen način izvajanja upravnih nalog v primeru napovedanih ali nenapovedanih odsotnosti. V začetku uvedbe sistema"matrike menjav" je organizacija nadomeščanj potekala zelo dobro.Težave so se pojavile, ko se je število zaposlenih, ob enakem ali celo povečanem številu upravnih nalog, začelo zmanjševati.Zmanjševanje števila zaposlenih je bila posledica ukrepa vlade, s katerim je zaposlovanje v državni upravi omejeno,če ne celo ustavljeno. Zaposleni na UE Ljutomer morajo tako za doseganje ciljev organizacije opravljati več različnih upravnih nalog in imeti znanje za opravljanje vsaj dveh delovnih mest.
Found in: osebi
Keywords: komuniciranje, matrika menjav, proces komuniciranja, organizacijsko komuniciranje
Published: 26.07.2018; Views: 2657; Downloads: 219
.pdf Fulltext (2,37 MB)

9.
Analiza javnega in zasebnega zdravstvenega varstva v Sloveniji
Špela Pikelj, 2018

Found in: osebi
Published: 19.09.2018; Views: 2616; Downloads: 161
.pdf Fulltext (991,46 KB)

10.
Upravljanje krajinskega parka Tivoli, Rožnik in Šišenski hrib
Sara Regina, 2018

Abstract: Učinkovito upravljanje zavarovanih območij narave je ključnega pomena za ohranjanje biotske pestrosti, ta pa je nepogrešljiva za človeka. Rastline in živali nam nudijo različne ekosistemske storitve, kot so proizvajanje kisika in poraba ogljikovega dioksida, čiščenje zraka, zagotavljanje hrane in še bi lahko naštevali. V Sloveniji imamo, kljub svoji majhnosti, veliko zavarovanih območij, ki so zaščitena tako z evropsko kot tudi z nacionalno in lokalno zakonodajo. Kot širša zavarovana območja štejejo krajinski parki, za katere Zakon o ohranjanju narave predvideva, da se jih upravlja po modelu javnega zavoda, režijskega obrata ali koncesije, pri čemer je koncesionar lahko pravna oseba javnega ali zasebnega prava. Primera upravljanja prek režijskega obrata v Sloveniji nimamo, druga dva pa imata vsak svoje prednosti in slabosti. V nalogi smo na podlagi analize treh primerov proučili vse načine upravljanja, ki so prisotni v praksi: Krajinski park Tivoli, Rožnik in Šišenski hrib upravlja koncesionar, ki je oseba javnega prava, Krajinski park Sečoveljske soline pa upravlja koncesionar, ki je zasebna družba, Krajinski park Ljubljansko barje ima za upravljavca javni zavod, ki ga je ustanovila država oziroma Ministrstvo za okolje in prostor. V nalogi smo iskali odgovor na raziskovalno vprašanje, ali je izbrani model upravljanja s Krajinskim parkom Tivoli, Rožnik in Šišenski hrib najprimernejši. Rezultati analize so pokazali, da ima vsak od modelov svoje prednosti in pomanjkljivosti.
Found in: osebi
Published: 30.10.2018; Views: 2690; Downloads: 137
.pdf Fulltext (644,25 KB)

Search done in 0 sec.
Back to top