Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vpliv osebne in funkcionalne skladnosti na nakup nepremičnin v Sloveniji
Nataša Fabris, 2018

Abstract: Doktorska disertacija se nanaša na vpliv osebne skladnosti in funkcionalne skladnosti na prednostne izbire in nakupne izbire nepremičnine. Funkcionalna skladnost pomeni, da večja, kot je skladnost med zaznanimi uporabniškimi lastnostmi stanovanja (v povezavi s stanovanjskimi prostori, namenjenimi za spanje, dnevno bivanje, prehranjevanje in vzdrževanje, stroški za nakup in vzdrževanje stanovanja) in kupčevimi želenimi lastnostmi stanovanja, večja je verjetnost, da bo kupec motiviran za nakup dotičnega stanovanja. Raziskovalci so z empiričnimi raziskavami ugotovili, da poleg same funkcionalne skladnosti vpliva na prednostne lastnosti in izbiranje nepremičnine tudi osebna skladnost oziroma samokongruenca. Samokongruenca je definirana kot stopnja skladnosti med videzom proizvoda in kupčevo osebnostjo. Pri tem gre za simbolični pomen, ki ga ima izdelek. Samokongruenca vpliva na izbor proizvoda v pozitivnem smislu, in sicer večja, kot je skladnost samokongruence z videzom oziroma podobo proizvoda, bolj je kupec nagnjen k nakupu tega izdelka. Samokongruenca ima več dimenzij. Obstajajo vsaj tri zasnove samokongruence, ki razlagajo in napovedujejo obnašanje potrošnika. To so aktualna samopodoba, idealna samopodoba ter socialna samopodoba (Sirgy, 1982, str. 288; Sirgy, 1985, str. 50). Sirgy vpelje tudi četrto zasnovo, in sicer idealno socialno-samopodobo (Sirgy, 1990, str. 20). Z našo empirično raziskavo smo skušali ugotoviti, ali obstajajo statistično pomembne razlike med funkcionalno skladnostjo in osebno skladnostjo pri potencialnih kupcih v Sloveniji. Ugotovili smo, da potencialni kupci izražajo statistično pomembne razlike med osebno in funkcionalno skladnostjo. Poleg tega smo ugotovili, da je izmed treh pojavnih oblik samokongruence (aktualna, idealna in socialna samokongruenca) v Sloveniji najpomembnejša idealna samokongruenca. V doktorski disertaciji smo preučevali tudi vpliv neresničnega in zavajajočega oglaševanja lastnosti nepremičnine v procesu izbire in nakupa le te in ugotovili, da ima neresnično oziroma zavajajoče oglaševanje bistven vpliv na osebno in funkcionalno skladnost.
Found in: ključnih besedah
Keywords: nakup nepremičnin, funkcionalna skladnost, samokongruenca, vedenje potrošnika, oglaševanje, nepremičnine
Published: 12.03.2019; Views: 1984; Downloads: 138
.pdf Fulltext (3,00 MB)

Search done in 0 sec.
Back to top