Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
Psihološki dejavniki nakupa nepremičnin v Sloveniji
Dušan Ličar, 2012

Found in: ključnih besedah
Keywords: nakupno vedenje, nakup nepremičnine, psihični dejavniki nakupa nepremičnin
Published: 30.07.2018; Views: 2364; Downloads: 146
.pdf Fulltext (1,68 MB)

3.
Vpliv osebne in funkcionalne skladnosti na nakup nepremičnin v Sloveniji
Nataša Fabris, 2018

Abstract: Doktorska disertacija se nanaša na vpliv osebne skladnosti in funkcionalne skladnosti na prednostne izbire in nakupne izbire nepremičnine. Funkcionalna skladnost pomeni, da večja, kot je skladnost med zaznanimi uporabniškimi lastnostmi stanovanja (v povezavi s stanovanjskimi prostori, namenjenimi za spanje, dnevno bivanje, prehranjevanje in vzdrževanje, stroški za nakup in vzdrževanje stanovanja) in kupčevimi želenimi lastnostmi stanovanja, večja je verjetnost, da bo kupec motiviran za nakup dotičnega stanovanja. Raziskovalci so z empiričnimi raziskavami ugotovili, da poleg same funkcionalne skladnosti vpliva na prednostne lastnosti in izbiranje nepremičnine tudi osebna skladnost oziroma samokongruenca. Samokongruenca je definirana kot stopnja skladnosti med videzom proizvoda in kupčevo osebnostjo. Pri tem gre za simbolični pomen, ki ga ima izdelek. Samokongruenca vpliva na izbor proizvoda v pozitivnem smislu, in sicer večja, kot je skladnost samokongruence z videzom oziroma podobo proizvoda, bolj je kupec nagnjen k nakupu tega izdelka. Samokongruenca ima več dimenzij. Obstajajo vsaj tri zasnove samokongruence, ki razlagajo in napovedujejo obnašanje potrošnika. To so aktualna samopodoba, idealna samopodoba ter socialna samopodoba (Sirgy, 1982, str. 288; Sirgy, 1985, str. 50). Sirgy vpelje tudi četrto zasnovo, in sicer idealno socialno-samopodobo (Sirgy, 1990, str. 20). Z našo empirično raziskavo smo skušali ugotoviti, ali obstajajo statistično pomembne razlike med funkcionalno skladnostjo in osebno skladnostjo pri potencialnih kupcih v Sloveniji. Ugotovili smo, da potencialni kupci izražajo statistično pomembne razlike med osebno in funkcionalno skladnostjo. Poleg tega smo ugotovili, da je izmed treh pojavnih oblik samokongruence (aktualna, idealna in socialna samokongruenca) v Sloveniji najpomembnejša idealna samokongruenca. V doktorski disertaciji smo preučevali tudi vpliv neresničnega in zavajajočega oglaševanja lastnosti nepremičnine v procesu izbire in nakupa le te in ugotovili, da ima neresnično oziroma zavajajoče oglaševanje bistven vpliv na osebno in funkcionalno skladnost.
Found in: ključnih besedah
Keywords: nakup nepremičnin, funkcionalna skladnost, samokongruenca, vedenje potrošnika, oglaševanje, nepremičnine
Published: 12.03.2019; Views: 2033; Downloads: 139
.pdf Fulltext (3,00 MB)

4.
Poznavanje pravic in obveznosti kupcev v prometu z nepremičninami
Maša Žlajpah Puš, 2021

Abstract: Nakup nepremičnine je za posameznika velik finančni zalogaj in po navadi enkratno dejanje. Ker na nakupno izbiro vplivajo razmere na trgu in posameznikova čustva, je kupec pri tem izpostavljen velikim tveganjem. Da bi se lahko pri nakupu ustrezno zaščitil, je pomembno, da pozna proces, tveganja in zakonodajo, ki mu omogoča omejitev tveganj, ali da se obrne na ustreznega strokovnjaka. Ugotovili smo, kako se kupci obnašajo pri nakupu nepremičnine in zakaj se tako obnašajo, ter pregledali relevantno zakonodajo, ki ureja promet z nepremičninami. Skozi proces nakupa smo identificirali tveganja ter predstavili ukrepe za omejitev teh tveganj. S pregledom relevantne zakonodaje smo prišli do ugotovitve, da je za nakup nepremičnine potrebno poznavanje več različnih zakonov. Zato ni presenetljivo, da smo z anketiranjem kupcev nepremičnin med drugim tudi ugotovili, da večina nima potrebnega znanja za varno izvedbo nakupa nepremičnine. Žal se je v raziskavi potrdila bojazen, da si kupci kljub neznanju pri nakupu ne poiščejo pomoči ustreznega strokovnjaka. V delu smo dokazali, da je razen manjših pomanjkljivosti v Republiki Sloveniji zakonodaja za zaščito kupca pri nakupu nepremičnine ustrezna. Težava je v tem, da je razpršena in kompleksna ter s tem za povprečnega kupca prezahtevna. Ker se je izkazalo, da je ozaveščenost kupcev o nevarnostih, ki se jim pri nakupu nepremičnine izpostavijo, nezadostna, menimo, da bi lahko država zakonsko poskrbela za obveznost angažiranja strokovnjaka, kadar kupec nima ustreznega znanja oz. izobrazbe
Found in: ključnih besedah
Keywords: nakup nepremičnine, tveganja kupcev nepremičnin, varstvo kupcev nepremičnin, trg nepremičnin, zakonodaja
Published: 27.07.2021; Views: 899; Downloads: 123
.pdf Fulltext (981,56 KB)

5.
Analiza nakupnega in prodajnega procesa z nepremičninami v Sloveniji
Kaja Zupančič, 2023

Abstract: Nakup in prodaja nepremičnine predstavljata za posameznika velik zalogaj, tako finančni kot psihološki, saj sta navedena postopka navadno v povprečju v Sloveniji enkratni dejanji v življenju posameznika. Pri nakupu in prodaji nepremičnin se soočamo z vplivom trenutnih razmer na trgu in čustvi posameznika, kar prinaša velika tveganja tako za kupca kot prodajalca. Nepoznavanje postopkov lahko vodi v težave, ki imajo lahko nepopravljive posledice. Da bi se zaščitili v tem procesu, je ključno, da dobro razumemo postopke, pasti in zakonodajo, ki omejuje tveganja pri nakupu in prodaji nepremičnin. V naši raziskavi smo preučili, kako kupci in prodajalci obvladujejo postopke, izbiro strokovnjakov in celoten sistem nepremičnin, ter pregledali obstoječo zakonodajo, ki ureja promet z nepremičninami. Ugotovili smo, da je za uspešen postopek nakupa ali prodaje nepremičnine nujno poznavanje različnih zakonov, kar kaže na to, da večina potrošnikov nima potrebnega znanja za varen prenos lastninske pravice nepremičnin, kot smo ugotovili z anketiranjem. Presenetljivo je, da kljub pomanjkanju znanja o postopkih, vezanih na nepremičnine, večina potrošnikov ne poišče strokovne pomoči, kar najpogosteje pripisujejo visokim stroškom. V našem delu smo ugotovili, da je zakonodaja v Republiki Sloveniji ustrezna za zaščito kupcev in prodajalcev pri nakupu ali prodaji nepremičnine. Vendar je težava v tem, da je zakonodaja razdrobljena in kompleksna, kar povprečnemu udeležencu v postopkih otežuje njeno razumevanje. Glede na naše ugotovitve, ki kažejo na pomanjkljivo ozaveščenost o tveganjih v zvezi z nepremičninami, menimo, da bi moralo biti obvezno angažiranje strokovnjakov, kadar kupec ali prodajalec nima zadostnega znanja za samostojno izvedbo posla.
Found in: ključnih besedah
Keywords: nakup in prodaja nepremičnin, pasti, zakonodaja, strokovnjaki, pomoč, trg nepremičnin, izpeljava poslov
Published: 19.09.2023; Views: 334; Downloads: 32
.pdf Fulltext (960,77 KB)

Search done in 0 sec.
Back to top