Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Obravnava dislektičnih otrok v slovenskih srednjih šolah
Lara Obreza, 2015

Abstract: V današnjem svetu si težko predstavljamo uspehe brez nenehnega učenja in šolanja, kar za sabo privede neizbežno potrebo po obvladovanju črk in številk. Nemalo otrok v svetu črk in številk vidi težavo. Pravimo jim dislektiki. Dislektiki imajo lahko težave v šoli in pri učenju, še posebej, če njihova obravnava skozi leta šolanja ni bila primerna. V nalogi smo preučevali dojemanje in obravnavo srednješolca z disleksijo iz različnih vidikov. Ugotavljali smo, kako dislektika dojema in obravnava zakonodaja, šolski sistem, sošolci. Namen je bil ugotoviti, ali med različnimi vidiki obstajajo razhajanja v dojemanju disleksije, ugotoviti težave, povezane z njo, in spoznati osebo, ki ima tovrstno težavo. Z delom smo predvsem želeli ozavestiti ljudi o disleksiji in njenih težavah. Ugotovili smo, da se intervjuvanci zavedajo, da je disleksija trajna težava, v grobem poznajo tudi njeno simptomatiko in samo obravnavanje – dislektika obravnavajo kot sebi enakega in so mu ob težavah pripravljeni priskočiti na pomoč. Tudi s samo integracijo in vključevanjem v razred dislektik ne zaznava posebnih težav. Ugotovili pa smo, da se pomoč, predpisana po zakonodaji, v šoli žal ne izvaja v celoti. Šolski sistem in starši med seboj ne sodelujejo najbolje, a so kljub temu dislektiku v oporo takrat, ko pomoč potrebuje. Kot v večini primerov ima tudi družina dislektika pomembno vlogo pri podpori, pomoči in izobraževanju dislektika.
Found in: ključnih besedah
Keywords: otroci s posebnimi potrebami, učne težave, disleksija, branje, pisanje, diplomske naloge
Published: 28.07.2021; Views: 838; Downloads: 84
.pdf Fulltext (1,27 MB)

2.
Analiza oblik pomoči za starše otrok s specifičnimi učnimi težavami
Urška Petak, 2020

Abstract: Specifične učne težave (SUT) pri učencih so v porastu. Otrok s posebnimi potrebami, kamor po opredelitvi Zakona o osnovni šoli (11. člen) spadajo tudi otroci s specifičnimi učnimi težavami, potrebuje jasno in močno podporo staršev oziroma skrbnikov. V procesu pomoči otroku in soočanju s svojimi stiskami starši največkrat ostajajo sami, brez zadostne podpore. V diplomski nalogi smo ugotavljali, kakšna je podpora staršem otrok s SUT. Raziskali smo, kaj bi ti starši potrebovali, da bi lahko bolje podprli svoje otroke in se ob tem bolje soočili s svojim doživljanjem stisk. V teoretičnem uvodu so opisane značilnosti specifičnih učnih težav, njihova opredelitev skozi zgodovino ter njihova umestitev in ureditev s pravnega vidika. Opisana je tudi ureditev in obravnava SUT v Sloveniji ter primerjava s tujino. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, ki smo jo s pomočjo polstrukturiranih intervjujev opravili med starši otrok s SUT. Ugotovili smo, da podpora staršem sicer obstaja, a je v veliki meri prepuščena v presojo posameznemu strokovnemu oziroma pedagoškemu delavcu. V osebno presojo je prepuščena tudi odločitev za pridobivanje novih znanj s področja specifik otrok pri pedagoških in ostalih strokovnih delavcih. Za nadzor nad usvajanji novih znanj ni odgovoren nihče. Podpora tudi ni enakomerno in enakovredno omogočena vsem staršem otrok s specifičnimi učnimi težavami. Svetovalni centri so prezasedeni, strokovni delavci niso dostopni v vseh regijah. Tako ostaja podpora staršem otrok s specifičnimi učnimi težavami sistemsko slabo podprta, neorganizirana in ni ponujena v enakomerni meri za vse starše.
Found in: ključnih besedah
Keywords: specifične učne težave, primanjkljaji, učenje, oblike podpore, podpora staršem, usmerjanje, diplomske naloge
Published: 13.08.2021; Views: 925; Downloads: 121
.pdf Fulltext (597,19 KB)

3.
Poslovni načrt rasti za podjetje Dyslexit, d. o. o.
Tjaša Peršl, 2023

Abstract: Tema diplomskega dela je priprava načrta rasti za podjetje Dyslexit, d. o. o. Podjetje trenutno na trgu ponuja tri knjige, prilagojene otrokom, ki se soočajo z bralnimi težavami. Cilj diplomskega dela je tudi analizirati dosedanje poslovanje podjetja. Raziskave in analize so pokazale, da na tovrstnem trgu povpraševanje presega ponudbo, številna podjetja pa povpraševalcem ne ponujajo dovolj kakovostnih rešitev. S pomočjo opravljenih raziskav smo ugotovili, da font, ki ga je zasnovalo naše podjetje, izboljšuje branje številnih otrok, ki se spopadajo z bralnimi težavami, zato je ponudba podjetja smiselna. Poleg ponudbe produktov fizičnim osebam bi lahko podjetje ponujalo izdelke in storitve tudi pravnim subjektom.
Found in: ključnih besedah
Keywords: disleksija, analiza poslovanja, načrt rasti podjetja, specifične učne težave, raziskava.
Published: 26.09.2023; Views: 253; Downloads: 9
.pdf Fulltext (1,40 MB)

Search done in 0 sec.
Back to top