Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
UPORABA URAVNOTEŽENIH SISTEMOV KAZALNIKOV (USK) KOT SODOBNO ORODJE STRATEŠKEGA MANAGEMENTA S PRIMEROM UNIVERZITETNEGA KLINIČNEGA CENTRA LJUBLJANA
Tilen Pahor, 2016

Abstract: Zanimanje za strateški management v bolnišnicah in zdravstvenih organizacijah se je v zadnjih letih močno povečalo. Zdravstveni sistemi po svetu so v težkem finančnem položaju, zato je merjenje uspešnosti in učinkovitosti že skoraj nujno potrebno za dolgoročni uspeh. Bolnišnice, ki so to prve spoznale, so naredile petletni strateški načrt. Dva primera uspešne reorganizacije bom podrobneje opisal v pričujočem magistrskem delu. Če hočemo doseči dobre rezultate, je oblikovanje strateških strategij ključni dejavnik, vendar to samo po sebi ni zadostno za uspeh v zdravstvu. Ključna je implementacija kazalnikov na vseh nivojih bolnišnice. Ker so zdravstvene ustanove v večini veliki in kompleksni sistemi, je to lahko zelo težka naloga. V zadnjem desetletju je metoda balanced scorecard (BSC) oz. uravnoteženi sistem kazalnikov (USK) postala najbolj pogosto uporabljena metoda merjenja učinkovitosti v zdravstvenih organizacijah. Prva uporaba teh kazalnikov v zdravstvu se je pojavila že leta 1992, kosta jo predstavila ustanovitelja Kaplan in Norton. V zadnjih letih se je uporaba uravnoteženih sistemov kazalnikov močno povečala, tudi zaradi prožnosti, ki jih ponuja to orodje. Kazalniki ne morejo biti enaki za vse bolnišnice, treba jih je prilagoditi sistemu in strateškemu položaju. Oblikovanje strateških strategij se začne pri vodstvu in se nato prenese na vse stopnje v organizaciji oz. kliničnih oddelkov. Kot vsak sistem merjenja uspešnosti ima tudi USK več načinov uporabe. Lahko se uporablja kot poslovodno odločanje ali pa je poudarek na načrtovanju, odkrivanju napak, priložnostih itd. Če se USK uporablja pri načrtovanju in za lažje odločanje, je logično, da se razširi njegovo uporabo na podlagi zastavljenih ciljev kot tudi stopnjo uspešnosti pri doseganju teh ciljev. Merjenje z USK se dostikrat izkaže kot slabo, pa ne zaradi slabega načrtovanja, ampak ker se slabo izvaja. USK je zasnovan kot večdimenzionalni merilni sistem in izvajanje strategije je ključnega pomena za nadaljnji uspeh katere koli organizacije. V magistrskemdelu bom predstavil vse priložnosti in ovire pri vzpostavi USK in prikazal primer, kako se lahko kazalniki prikažejo v praksi.
Found in: ključnih besedah
Keywords: uravnotežen sistem kazalnikov, sodobno orodje strateškega managementa, javni zdravstveni zavod, merjenje uspešnosti in učinkovitosti, strateški kazalniki
Published: 11.08.2017; Views: 3639; Downloads: 262
.pdf Fulltext (3,47 MB)

2.
3.
Management v zdravstveni negi
Sabina Ćatić, 2014

Found in: ključnih besedah
Keywords: zdravstveni zavod, management, glavna medicinska sestra, zdravstvena nega, kakovost storitev
Published: 08.05.2018; Views: 3959; Downloads: 219
.pdf Fulltext (887,46 KB)

4.
Motiviranost za izobraževanje zaposlenih v javno zdravstvenem zavodu
Helena Handukić, 2015

Abstract: Raziskovalno vprašanje (RV) : Z raziskavo želimo ugotoviti , kateri so motivatorji in katere so potrebe za izobraževanje zaposlenih ter kateri so poklici, ki imajo večje potr ebe po izobraževanju v obravnavanem javno zdravstvenem zavodu. Namen: Namen raziskave je bil predstaviti koncepte motivacije in izobraževanja, kjer smo se osredotočili na defi nicije, vrste in same metode le - teh. Nadalje smo opravili tudi pregled literatur e na temo izobraževanja v zdravstvu. Pri empiričnem delu je bil glavni cilj pridobiti informacije o tem, katera znanja zaposleni v javno zdravstvenem zavodu še potrebujejo oziroma želijo za še boljše opravljanje svojega dela. Poleg tega nas je zanimalo tud i, koliko so se zaposleni sploh pripravljeni izobraževati ter na kakšen način. Metoda: Pri raziskovanju smo uporabili kvantitativno metodo raziskovanja, kjer smo analizirali in predstavili podatke , zbrane s pomočjo anketnega vprašalnika v obravnavanem jav no zdravstvenem zavodu. Na podlagi vseh pridobljenih informacij oziroma podatkov smo odgovorili na raziskovalna vprašanja in podali tudi neka konkretna priporočila za izboljšave. Rezultati: S pomočjo rezultatov smo želeli ugotoviti, ali so se zaposleni p ripravljeni izobraževati glede na uvajanje sprememb na konkretnem primeru %uvajanja standardov kakovosti v javno zdravstveni zavod%. Kot smo pričakovali , je bila želja in potreba po izobraževa nju kadra velika. Prav tako smo ugotovili, da s e želje in potreb e po izobraževanju pri različnih poklicih dokaj razlik ujejo . Zadovoljstvo z izobraževanjem, ki poteka znotraj zavoda, je zelo visoko. Organizacija : Vodje z različnih področij v javno zdravstvenem zavodu bodo v naši raziskavi lahko našli način, kako motivi rati zaposlene za izobraževanje in kateri so poklici, ki imajo večje potrebe po izobraževanju . Izsledki se lahko upoštevajo tudi za širše družbeno okolje in področje javne uprave. Družba: Izobraževanje pozitivno vpliva na kvalitetnejšo obravnavo odjemalce v. Originalnost: V konkretnem javno zdravstvenem zavodu se raziskava še ni izvajala. V skladu z uvajanjem standardov kakovosti v javno zdravstveni zavod pa je ena izmed zahtev za implementacijo standardov izvajanje raziskave na temo motiviranost za izobraževanje zaposlenih. Omejitve/nadaljnje raziskovanje : Metoda zbiranja podatkov je bila izvedena s pomočjo anketnega vprašalnika. Omejili smo se le na en javno zdravstveni zavod v Sloveniji.
Found in: ključnih besedah
Keywords: izobraževanje, motivacija, javno zdravstveni zavod, zdravstvo, organiziranje, organizacija, uspešnost, kakovost, diplomske naloge
Published: 20.08.2021; Views: 1060; Downloads: 0
.pdf Fulltext (915,81 KB)

Search done in 0 sec.
Back to top