Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 21
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Digitalna pismenost in bralno-učne navade osnovnošolcev
Gregor Gošnik, 2018

Opis: V raziskavi smo proučevali korelacijo med nivojem digitalne pismenosti in bralno učnimi navadami osnovnošolcev na podeželskih šolah Podravske statistične regije v Sloveniji. Predstavili smo teoretično podlago in modele za merjenje digitalne in bralne pismenosti. Na osnovi teoretičnega modela digitalne pismenosti DCA ter modela mednarodne raziskave bralne pismenosti PISA smo pripravili vprašalnik, ki so ga osnovnošolci reševali. Ugotovili smo, da imajo osnovnošolci z višjimi rezultati na področju digitalne pismenosti statistično značilno bolj razvite bralne navade in bolj pogosto berejo tiskane medije kot njihovi vrstniki. Ugotovili smo tudi, da bolj digitalno pismeni osnovnošolci pogosteje uporabljajo splet kot glavni vir informacij in tudi bolj preverjajo zanesljivost informacij, pridobljenih s spleta. Statistično značilen vpliv nivoja digitalne pismenosti na uporabo učinkovitejših učnih navad pa smo samo delno potrdili.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: digitalna pismenost, okvir DCA, bralna pismenost, učne strategije, osnovna šola
Objavljeno: 24.08.2018; Ogledov: 3143; Prenosov: 246
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

2.
Kvantitativni pristop ocenjevanja tveganj informacijsko-komunikacijske tehnologije
Žiga Hervol, 2018

Opis: Diplomska naloga predstavlja kvantitativni pristop k oceni tveganja informacijsko-komunikacijske tehnologije. Vsebuje predstavitev njegovega teoretičnega ozadja in ponuja vpogled v metodologije, okvire in dobre prakse obvladovanja informacijske varnosti po aktualnih standardih, ki pokrivajo to področje. Predstavljena metodologija aplicira izračun razpoložljivosti sporočilnega sistema in poda izhodišče za identifikacijo tveganj, povezanih z izračunom. Na podlagi pridobljenih rezultatov so s pomočjo izbrane metodologije identificirana tveganja, ki jim je lahko izpostavljena organizacija, v zaključku pa je podana primerjava med stanjem prej in potem ter predstavljena okvirna rešitev za izboljšanje postopka generiranja kvantitativnega pristopa zbiranja, obdelave in uporabnosti podatkov, ki so bili na voljo.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: kvantitativni pristop, tveganje, IKT, informacijska in komunikacijska tehnologija, sporočilni sistem, razpoložljivost
Objavljeno: 24.08.2018; Ogledov: 2885; Prenosov: 205
.pdf Celotno besedilo (2,47 MB)

3.
Privilegirani uporabniki in varna uporaba gesel
David Kolbezen, 2018

Opis: Privilegirani uporabniki so skupina strokovnjakov, ki nadzirajo in skrbijo za pravilno delovanje informacijskega sistema znotraj podjetij. So specifična skupina uporabnikov, ki imajo praktično neomejen dostop do informacijskega sistema ter informacij zaupne narave, zato je potrebno postaviti dobro varnostno politiko nadzora in upravljanja privilegiranih uporabnikov. Ker pa so tovrstni uporabniki le ljudje, se tako kot pri navadnih uporabnikih pojavi problem pravilne rabe gesel. Gesla uporabnikom velikokrat predstavljajo nujno zlo, zato so tudi posledično slabe kvalitete in ne dosegajo standardov varnostne politike gesel. Dodatne težave se lahko pojavijo tudi pri izposoji gesel, saj se možnost vdora v informacijski sistem s tem še dodatno poveča. Skozi magistrsko nalogo in s pomočjo anketnega vprašalnika poskušamo ugotoviti, kako privilegirani uporabniki v slovenskem prostoru sledijo varnostni politiki gesel na podlagi priporočil in standardov.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: privilegirani uporabnik, geslo, informacijski sistem, informacijska varnost, identifikacija, avtentikacija
Objavljeno: 24.08.2018; Ogledov: 2811; Prenosov: 182
.pdf Celotno besedilo (3,20 MB)

4.
Kritični pogled na proces usvajanja digitalnih kompetenc
Igor Časar, 2018

Opis: Digitalna tehnologija prežema vse več segmentov sodobne družbe. Poslovanje podjetij in ustanov postaja virtualizirano in digitalizirano. Zaposleni se za uspešno opravljanje nalog na delovnem mestu prilagajajo zahtevam novih tehnologij. Raven usvojene digitalne kompetence je tista, ki posamezniku omogoča uspešno prilagajanje. Tako razvijanje digitalnih kompetenc ni omejeno samo na obdobje primarnega in sekundarnega izobraževanja, temveč je vseživljenjski proces. Naše raziskovanje področja digitalnih kompetenc se bo zato omejilo na vpliv gerontofobije in odnosa do staranja na posameznikovo pridobljeno raven digitalnih kompetenc.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: sodobna družba, digitalne kompetence, gerontofobija, odnos do staranja, delovne naloge
Objavljeno: 26.10.2018; Ogledov: 3329; Prenosov: 210
.pdf Celotno besedilo (2,02 MB)

5.
Problem brezposelnosti mladih diplomantov v Sloveniji
Katja Velemirov, 2018

Opis: Prehod iz šolanja v zaposlitev predstavlja mladim v življenju velik in pomemben korak, saj to pomeni vstop v svet odraslih in v svet neodvisnosti ter odvisnosti od samega sebe. Vendar je za diplomante težko priti do same zaposlitve, sploh do take, katero bi opravljali z zadovoljstvom in bi se skladala z njihovo izobrazbo. V svoji magistrski nalogi se bom ukvarjala s problematiko brezposelnosti mladih diplomantov v Sloveniji, kakšni so razlogi za to, ter po drugi strani, katere so tiste lastnosti in kompetence, s katerimi se do zaposlitve lažje pride. Preverila bom, katere so tiste študijske smeri, s katerimi imamo boljše možnosti za zaposlitev, in tudi kakšen vpliv na hitrejšo zaposlitev ima informacijsko komunikacijska tehnologija.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: brezposelnost, mladi diplomanti, zaposlitev, izobrazba, študijske smeri, informacijsko komunikacijska tehnologija, IKT
Objavljeno: 26.10.2018; Ogledov: 3901; Prenosov: 203
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

6.
Sistem avtentikacije s samodejnim prepoznavanjem obrazov z metodami multivariatne analize
Drago Černčec, 2018

Opis: Informacija in znanje predstavljata pomemben člen razvoja sodobne informacijske družbe, s tem posledično pa pridobivajo tako vlogo kakor vse večji pomen računalniško podprti informacijski sistemi. Zaradi varovanja podatkov in informacij je osnovna naloga vsakega informacijskega sistema zagotavljanje nadzora dostopa do varovanih podatkov in informacij uporabnikom, ki imajo ustrazna pooblastila. Diplomska naloga bo obravnavala tematiko možnosti avtentikacije s samodejnim prepoznavanjem obrazov z metodami multivariatne analize, ob predpostavki, da je obraz na digitalni fotografiji že lokaliziran. Kot metodološki pristop k prepoznavanju obrazov bosta uporabljeni analiza glavnih komponent (PCA) in linearna diskriminantna analiza (LDA). Diplomska naloga bo tudi aplicirala algoritme PCA in LDA z uporabo programskega jezika R ter integracijo le-tega s programskim jezikom Java.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: avtentikacija, biometrija, prepoznavanje obrazov, analiza glavnih komponent, eigenfaces, linearna diskriminantna analiza, fisherfaces
Objavljeno: 30.11.2018; Ogledov: 3178; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

7.
Zavedanje domačih uporabnikov v Sloveniji o varnostnih grožnjah pri uporabi domačega računalnika
Uroš Urbas, 2018

Opis: Sodobno gospodarstvo in industrija sta postala odvisna od informacijsko-telekomunikacijskih tehnologij. Podjetja brez informacijsko podprtega poslovanja dandanes ne morejo več delovati v globalnem svetu. Kibernetska varnost zato postaja glavni problem, izziv. Podjetja, predvsem večja, se tega že dobro zavedajo in vsako leto vlagajo vse več sredstev za zagotavljanje kibernetske varnosti. Kako pa se tega problema lotevajo domači uporabniki v Sloveniji? Ali se zavedajo vseh pasti, imajo dovolj znanja s tega področja, kakšne ukrepe sprejemajo za zaščito in varno uporabo domačega računalnika? Da bi prišli do teh spoznanj, smo v magistrski nalogi najprej izvedli raziskavo z izvajanjem intervjujev, na podlagi le-teh pa oblikovali anketni vprašalnik.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: kibernetska varnost, kibernetski kriminal, domači uporabnik, domači računalnik, zavedanje, tveganje
Objavljeno: 21.12.2018; Ogledov: 3368; Prenosov: 181
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

8.
Pristranskost zaradi uporabe skupne metode v študijah digitalne pismenosti
Nina Meglič, 2019

Opis: V raziskovanju družbe in vedenja je zbiranje podatkov o več konstruktih iz enega samega vira zelo pogosto. Za uresničitev cilja raziskovanja potrebujemo podatke, ki morajo biti veljavni in zanesljivi, drugače lahko dobimo nepravilne, netočne in celo pristranske rezultate. Cilj magistrske naloge je bil raziskati vpliv pristranskosti zaradi skupne metode v študijah digitalne pismenosti. Predstavili in praktično smo uporabili analitične metode, ki so nam v pomoč pri preverjanju prisotnosti skupne metode variance ter posledično pristranskosti zaradi uporabe skupne metode. V podatkih, ki smo jih pridobili s strani Evropske komisije na temo uporabe IKT-ja v izobraževanju, se nahaja pristranskost v skupni metodi variance. Menimo, da bi bilo treba pri proučevanju digitalne pismenosti uporabiti vsaj dva merska instrumenta, obstoječo samoocenjevanje s pomočjo anketnega vprašalnika, ki bi mu morali dodati še dejanski test uporabe IKT-ja.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: harmanov test enega faktorja, pristranskost, skupna metoda variance, skupna metoda zbiranja podatkov, študija digitalne pismenosti, veljavnost, zanesljivost
Objavljeno: 13.11.2019; Ogledov: 2134; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

9.
Učinki direktiv, uredb in zakonskih aktov na področju varstva okolja in ekološka ozaveščenost posameznikov
Nina Strojinc, 2019

Opis: Odpadki že od nekdaj veljajo za glavni vir onesnaževanja. V vsakodnevnem življenju človek proizvede določeno količino odpadkov, ki pa se glede na potrebe posameznika neprestano viša. Količina odpadkov iz dneva v dan narašča, kar predstavlja globalni problem. V svoji diplomski nalogi sem se ukvarjala z okoljsko problematiko, s katero se srečujemo tako v Republiki Sloveniji kot tudi drugod po svetu. Teoretični del obsega definicijo odpadne embalaže, odpadkov in načine ravnanja z njimi. Prav tako sem del diplomske naloge namenila plastični embalaži, s katero se v zadnjem času ozavešča tudi javnost. S pregledom direktiv in uredb na področju varstva okolja ter s pomočjo sekundarnih podatkov sem proučila stanje v Sloveniji in predstavila smer razvoja okolja. V empiričnem delu pa sem s pomočjo anonimne ankete preverila stopnjo ekološke ozaveščenosti slovenskih posameznikov.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: odpadki, odpadna embalaža, plastična embalaža, okolje, recikliranje, ekološka ozaveščenost, ravnanje z odpadki
Objavljeno: 13.11.2019; Ogledov: 2741; Prenosov: 228
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

10.
Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije na področju srednješolskega izobraževanja
Klara Zupančič, 2019

Opis: Diplomska naloga se osredotoča na uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije na področju srednješolskega izobraževanja. Učitelji čedalje pogosteje uporabljajo informacijsko-komunikacijsko tehnologijo pri poučevanju, učenci pa pri učenju. Namen diplomske naloge je ugotoviti mnenje učencev in učiteljev glede uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v vsakdanjem življenju in izobraževalnem procesu. Med drugim me najbolj zanima, kako pogosto to vrsto tehnologije uporabljajo učenci in učitelji, kakšen vpliv ima po mnenju učencev in učiteljev ta vrsta tehnologije na učenje in poučevanje ter katero izmed informacijsko-komunikacijske tehnologije učenci in učitelji najpogosteje uporabljajo. Da bi si odgovorila na vsa vprašanja, bom izvedla lastno raziskavo.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija, IKT, izobraževanje, srednja šola, učenec, učitelj
Objavljeno: 22.11.2019; Ogledov: 4448; Prenosov: 292
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh