Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Iskanje ženske identitete skozi prakso orientalskega plesa
Ivica Gnezda Šuligoj, 2013

Opis: Človek veliko časa svojega življenja posveča iskanju samega sebe. Svoj osebni proces samoiskanja, ki je vezan na specifičen položaj, ki ga imam v družbi kot ženska, sem poglobila in na novo definirala skozi prakso orientalskega plesa. Orientalski ples je ples druge kulture – kulture Bližnjega vzhoda, vendar je skozi zgodovino postal univerzalen, ker se ga učijo in ga plešejo ženske po vsem svetu, od Amerike na zahodu, Finske na severu ter Kitajske in Japonske na vzhodu. Zakaj takšna popularnost in razširjenost po vsem svetu? Naša (zahodna) kultura in vzgoja od ženske zahtevata, da v vsakdanjem življenju sprejme številne vloge. Vse te vloge − od vloge matere, gospodinje, ljubice do vloge zaposlene ženske – ji jemljejo energijo in čas. Ženska v sodobni (slovenski) družbi pogosto trpi zaradi preobremenjenosti, ki je posledica neenakopravne delitve gospodinjskega dela − ženska opravi več gospodinjskega dela kot moški, sočasno pa je aktivna v službi in gradi kariero1 , zaradi česar ji zmanjkuje časa, da bi se posvečala samorealizaciji. S tem, ko ženske okrepijo svoj odnos do lastnega telesa, postanejo samozavestnejše in bolj odprte v komunikaciji do okolice. S tem procesom na nek način odkrivajo del svoje osebnosti in telesne prvinskosti. V magistrski nalogi potrdim, da ženskam, ki plešejo orientalski ples, slednje odpre nove dimenzije sprejemanja sebe kot subjekta in kot ženske v družbi. To naredim skozi analizo intervjujev z desetimi orientalskimi plesalkami v Sloveniji, s katerimi sem se pogovarjala o doživljanju in sprejemanju orientalskega plesa. Pri svojih razlagah črpam pojme iz feministične teorije Luce Irigaray in njene razprave o mnogoterosti in subjektivizaciji spola. Mnogoterost ženske identitete se v življenju oblikuje skozi različne vloge. Avtorica pravi (1985), da je ženska identiteta večplastna in izmuzljiva, pri tem pa poudarja, da nas v resnici ne bi smela zanimati končna oblika, torej identiteta kot fiksen pojav, temveč proces izgradnje oziroma nastajanja različnih identitetnih pozicij. Analiza intervjujev s plesalkami pokaže, da moramo žensko identiteto razumeti kot mnogoteri pojav − kot polje prepletanja različnih vidikov in mnenj, ki pa imajo neka skupna stičišča.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: identiteta, orientalski ples, samorealizacija, telesna prvinskost, mnogoterost, subjekt
Objavljeno: 26.07.2021; Ogledov: 701; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

2.
Vpliv stabilizatorjev na bolečino v križu pri plesalcih
Zala Fuchs, 2021

Opis: BvK lahko prizadene vsakega, ne glede na starostno obdobje ali spol. Bolečine lahko nastajajo zaradi poškodbe, pogostejše patologije pa so posledica nepravilne drže in zmanjšanega mišičnega tonusa. V športu nastajajo najpogosteje poškodbe spodnjih udov in ledvenega predela med treningi v glavnem delu sezone, ne glede na šport. Pri športih, ki vključujejo komponento fleksibilnosti v kombinaciji z eksplozivnimi gibi in veliko ponovitvami, pogosto nastane kronična oblika BvK. Zaradi fleksibilnosti se pri plesu BvK pojavi že v zelo zgodnjih letih. Že otroci in mladostniki začnejo s telesno prezahtevnimi treningi, kar predstavlja za mišice velik napor. Zaradi težavnosti in količine teh že mladi dobivajo poškodbe. Na začetku so te manjše, a brez zdravljenja in primerne razporeditve treningov, na dolgi rok povzročijo kronične težave. Zaradi prisilne plesne drže nastane anteriorni nagib medenice in tog ledveni predel, kljub temu da so vretenca v drugih ravneh precej fleksibilna. Težave bi bilo moč preprečiti s pravilno prilagojenim programom treninga, ki bi plesalcem že v mladih letih omogočal pripravo telesa na takšno vrsto napora. Dokazano je, da vključitev stabilizacijske vadbe v redni proces treninga posameznika pozitivno vpliva na preprečevanje BvK. Optimalna telesna pripravljenost nastanek poškodb prepreči in se tako izognemo povečani količini stresa ob poškodbi. BvK je lahko za plesalca težko psihično breme, saj je rehabilitacija kronične BvK lahko dolgotrajna, kar velja tudi za odsotnost s treningov, nastopov in tekmovanj. Z ozaveščanjem pomembnosti redne stabilizacijske vadbe pozitivno vplivamo na psihološko in telesno korist za plesalca.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: Bolečine v križu, ples, poškodba, stabilizacija trupa, stabilizacijske vaje
Objavljeno: 30.09.2021; Ogledov: 1214; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (570,06 KB)

3.
Pomen interoceptivnega zavedanja pri plesalcih
Ajda Špacapan, 2022

Opis: Interocepcija prinaša informacije o notranjem stanju telesa. Vezana je na notranje organe (npr. napetost mišic, utrip srca) in je pomembna za ohranjanje vitalnih funkcij telesa kot so lakota, žeja, spanje, razpoloženje, stanje vzburjenosti. Gre za avtonomne funkcije, ki jih posameznik lahko ozavesti in s tem pripomore k boljšemu interoceptivnemu zavedanju. Zaznava teh notranjih stanj in dogajanj telesa je povezana s čustvi. Mnoge dosedanje raziskave so pokazale, da lahko interoceptivno zavedanje pripomore k boljši telesni in čustveni regulaciji. Zavedanje telesa je še posebej pomembno za sodobne plesalce, saj je telo njihov medij sporočanja in hkrati vir sporočila. Sodobni plesalci mnogokrat iščejo navdih in material za ustvarjanje v svojih telesnih občutkih, ki se v interakciji z določeno vsebino porajajo. Namen diplomske naloge je prepoznati pomen interoceptivnega zavedanja kot orodja s katerim si lahko plesalci pri svojem delu in čustvovanju pomagajo. Cilj naloge je bil raziskati pomen interoceptivnega zavedanja pri sodobnih plesalcih, pri čemer smo se osredotočali na telesni in čustveni vidik. V anketo je bilo vključenih 77 plesalcev sodobnega plesa, pri čemer je bila njihova povprečna starost 28,77 let. Uporabili smo vprašalnik interoceptivnega zavedanja MAIA in podlestvico vprašalnika za ugotavljanje težav z uravnavanjem čustev DERS. Pri raziskovanju smo uporabili kvantitativno metodo, iskali smo povezanost med spremenljivkami s Spearmanovim koeficientom korelacije. Rezultati so pokazali povezanost interoceptivnega zavedanja z zavedanjem pomena stika s telesom in čustvi za lastno pristnost in avtentičnost kot tudi povezanost z zavedanjem čustev in telesnih občutkov. Prav tako smo ugotovili, da med mlajšimi in starejšimi plesalci obstajajo razlike v interoceptivnem zavedanju. Razlike v interoceptivnem zavedanju obstajajo tudi med plesalci s krajšim in plesalci z daljšim plesnim stažem. Rezultati naloge kažejo na to, da je interoceptivno zavedanje preprosto, dosegljivo in učinkovito orodje za izboljšanje samoregulacije telesnih in čustvenih stanj. Interoceptivno zavedanje je smiselno načrtno oz. zavestno razvijati pri plesalcih sodobnega plesa.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: interocepcija, interoceptivno zavedanje, sodobni ples, uravnavanje čustev, telesni občutki, avtentičnost, MAIA, diplomske naloge
Objavljeno: 17.05.2022; Ogledov: 810; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (970,31 KB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh