Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv gospodarske krize leta 2008 na panogo založništva knjižnih del v Sloveniji - analiza kazalnikov poslovanja založb v Sloveniji od leta 2011 do leta 2019
Tjaša Klenovšek, 2020

Opis: Pričujoče magistrsko delo obravnava vpliv in razsežnosti gospodarske krize leta 2008 na panogo založništva knjižnih del v Sloveniji, kot eni pomembnejših gospodarskih panog pri razvoju in ohranjanju slovenske kulture in jezika. Čeprav se je finančna in gospodarska kriza leta 2008 začela v Združenih državah Amerike z zlomom finančnega sistema po tem, ko je prišlo do nepremičninskega poka zaradi padca cen nepremičnin, kateremu je sledil propad vse več »hedge skladov« in investicijskih bank v Ameriki, jo strokovnjaki opredeljujejo kot sistemsko krizo, saj se je razširila s finančnega področja na celotno gospodarstvo. Njenim posledicam se nismo mogli izogniti tudi v Evropi in Sloveniji, čeprav je kriza v naše gospodarsko okolje prišla nekoliko z zamikom. Ravno leta 2008, ko je marsikatera gospodarska panoga že čutila prve posledice nastale finančne in gospodarske krize, je založništvo v Sloveniji doseglo svoj vrhunec. A žal so se številke kmalu obrnile navzdol. Spremembe, ki so se zgodile v gospodarstvu kot posledica gospodarske krize leta 2008, so dodobra zamajale obstoj marsikatere založbe v Sloveniji in knjižna pokrajina se je v zadnjih desetih letih pri nas precej preoblikovala. V raziskovalnem delu magistrskega dela torej proučujemo, kakšne so bile razsežnosti in vpliv gospodarske krize leta 2008 na panogo založništva knjižnih del, pri čimer smo s pomočjo šestih izbranih kazalnikov poslovanja analizirali poslovanje 15 založb v Sloveniji v obdobju 2011–2019. Z analizo rezultatov smo potrdili zastavljene hipoteze in predpostavke o razsežnostih finančne in gospodarske krize leta 2008, zaradi katere so se nekatere založbe znašle v likvidnostnih težavah, pri določenih je sledil celo propad oziroma stečaj. Na drugi strani pa kriza predstavlja tudi priložnost, kar so nekatere založbe izkoristile in uspešno prilagodile svoje poslovne modele ter se obdržale na trgu ali celo izboljšale svoj položaj. Vzorec je zajemal velike, srednje in male založbe ter ni vključeval samozaložnikov. Raziskava je narejena samo v Sloveniji in je tako ne moremo posplošiti na svetovno raven.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: Kriza, nastanek krize, gospodarska kriza, založništvo knjižnih del, založba, knjiga, knjižni trg, novi trendi v založništvu
Objavljeno: 16.12.2020; Ogledov: 1386; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

2.
Trženjski načrt prodaje knjige Temelji slovenstva in knjige Stati inu obstati
Tomaž Zemljič, 2021

Opis: V diplomskem delu obravnavamo trženje dveh kulturno-zgodovinskih knjig Temelji slovenstva in Stati inu obstati v Mladinski knjigi Založbi. Opredelimo trženjski načrt za predstavljeni dve knjigi z namenom, da bi tržniki lažje dosegli obstoječe in potencialne kupce in jih spodbudili k odločitvi za nakup. V diplomskem delu predstavimo omenjeni knjigi, analiziramo tržišče in konkurenčnost, cilje in obseg prodaje, kupce, ciljne skupine, predstavimo ceno in prodajne pogoje, izbor komunikacijskih kanalov, izbor prodajnih poti in distribucije. Naloga je vsebinsko razdeljena na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu povzamemo razlago vodilnih slovenskih in tujih avtorjev na področju trženja, tržnega komuniciranja ter izobraževanja. V praktičnem delu predstavimo na osnovi teoretičnih spoznanj, rezultatov raziskave – anketnih vprašanj in dveh intervjujev dobljene rezultate. Glavna ugotovitev je, da so anketirani dobro seznanjeni s slovensko zgodovino in še vedno radi prebirajo in kupujejo tiskane knjižne edicije. Z nalogo želimo v praksi vodjem trženja in tržnikom podati usmeritve, razmišljanja in izhodišča, ki jih bodo lahko uporabili pri svojem delu.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: trženje, trženjski načrt, založništvo, kultura, zgodovina, knjiga
Objavljeno: 12.11.2021; Ogledov: 867; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh