1. Vloga IKT pri spodbujanju podeželskega turizma JV SlovenijeNatalija Radovan, 2010 Abstract: Razvoj sodobne informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT) in nezadostna učinkovitost klasičnih medijev oglaševanja povzročata premike v strategijah oglaševanja. Za dosego potencialnih potrošnikov se vse bolj uporabljajo elektronski mediji, med katerimi je v ospredju internet.
Informacijsko komunikacijske tehnologije so ključnega pomena pri organizaciji in trženju turistične marketinške ponudbe. Uporaba informacijsko komunikacijske tehnologije v turizmu omogoča vstop in pojavljanje turističnega ponudnika na svetovni turistični sceni, kjer lahko poteka interakcija s potrošnikom in drugimi distributerji v turizmu. Found in: osebi Keywords: informacijsko komunikacijska tehnologija, internet, trženje, turizem, oglaševanje Published: 08.08.2018; Views: 2617; Downloads: 0 |
2. Učinkovitejše in uspešnejše obvladovanje procesov z uporabo IKTManica Jantolek, 2011 Abstract: V času vsesplošne krize je pomembno, da javna uprava svoje delo opravi v skladu z zakonodajo, pa vendar čim hitreje in s čim manj porabljenimi sredstvi. Srečujemo se z reformo javnega sektorja, ki od birokratske organiziranosti prehaja do sodobnega ponudnika storitev po elektronski poti. Pri tem je glavni dejavnik izkoriščanje možnosti, ki jih nudi sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija, ki nam omogoča uspešneje in učinkoviteje opraviti delo z enakim končnim učinkom – v našem primeru pravilno in pravočasno pobrane trošarine in okoljske dajatve, ki se stekajo v državni proračun. V nalogi bomo predlagali možnost elektronskega vlaganja obračunov trošarine in obračunov okoljskih dajatev, ki bo hkrati osnova za vpeljavo e-storitev za ostale postopke, ki se vodijo na oddelkih za trošarine v okviru Carinske uprave Republike Slovenije. Found in: osebi Keywords: javna uprava, carinska uprava, trošarine, okoljske dajatve, prenova poslovnega procesa, elektronsko poslovanje Published: 08.08.2018; Views: 2496; Downloads: 125 Fulltext (1,28 MB) |
3. Sprejemanje pogojev uporabe ter politike zasebnosti in zavedanje uporabnikov spletne pošte o varnosti njihovih podatkovMarko Rudolf, 2013 Abstract: V magistrski nalogi smo poizkusili razložiti način delovanja spletnega servisa Gmail in s pomočjo anketne raziskave ugotoviti, kako se uporabniki zavedajo svojih pravic glede objavljene vsebine in varnosti podatkov.
Teoretični del smo začeli z opisom potencialnih nevarnosti na spletu in kaj lahko sami storimo za večjo varnost. Sledi nekaj napotkov za varno uporabo spletne pošte, kakšni so pravni vidiki uporabe ter kako pogoji uporabe vplivajo na uporabo storitve. Kako je z zasebnostjo in kakšen vpliv ima na osebno svobodo, smo opisali v nadaljevanju, zatem pa še osnove računalništva v oblaku. Teoretični del smo zaključili z opisom poštnega servisa Gmail, arhitekture sistema in Pogojev uporabe ter Politike zasebnosti, ki so s stališča uporabe še posebej pomembni.
V empiričnem delu smo predstavili opravljeno raziskavo in njene najpomembnejše rezultate. Found in: osebi Keywords: spletna pošta, varnost, zasebnost, Gmail, pogoji uporabe Published: 10.08.2018; Views: 2366; Downloads: 120 Fulltext (1,49 MB) |
4. |
5. Avtonomnost občin in medobčinsko povezovanje z namenom regionalnega razvojaFranci Žohar, 2016 Abstract: Enote lokalne samouprave so v pretežnem delu razvitega sveta razumljene kot nosilci
lokalnega razvoja. Sočasno pa temeljna listina s področja lokalne samouprave (Evropska
listina lokalne samouprave, Svet Evrope), katere podpisnica je od leta 1995 tudi Slovenija,
predvideva visoko stopnjo avtonomije in odgovornosti za razvoj enot lokalne samouprave.
Občinam v Sloveniji se nalagajo naloge brez ustreznih finančnih sredstev, s čimer slabi
finančno avtonomnost občin in povečuje odvisnost od državnega proračuna. Hkrati pa to
posledično pomeni, da se nekatere naloge slabo opravljajo in izvajajo. Prav tako slovenske
občine nimajo ustreznega lastnega izvirnega finančnega vira, zato se nam pojavlja dvojni
vpliv na povečevanje centralizacije in zmanjšanja avtonomnosti občin, več nalog in enako ali
manj sredstev. Z vsem naštetim se krepi centralizem in zmanjšuje avtonomnost občin. Glede
na navedeno dejstvo smo želeli preveriti, ali medobčinsko povezovanje in sodelovanje lahko
zmanjša navedene učinke oziroma ali lahko krepitev medobčinskega povezovanja in
sodelovanja postopno zmanjšuje centralizem ter sočasno povečuje finančno in dejansko
avtonomnost občin. Sočasno smo preverili, ali je na konkretnem primeru Slovenije možno
preko medobčinskega sodelovanja postopno pričeti graditi vsebinske osnove za kasnejšo
ustanovitev pokrajin.
V sklopu naloge smo potrdili postavljeni hipotezi, da sta lokalna samouprava in upravna
organizacija na nižji ravni neracionalno in neučinkovito organizirani in da medobčinsko
povezovanje in sodelovanje zmanjšuje centralizem ter povečuje avtonomnost občin. Dodali
smo dve hipotezi, s katerima smo pričakovali potrditev soglasij, da je v okviru
medobčinskega povezovanja in sodelovanja lažje in učinkoviteje zagotavljati kadre in
izvajanje nekaterih nalog, ter da bi regije povzročile oblikovanje središč v Sloveniji, ki bi
potencialno postali centri resursov v Sloveniji. Navedeni hipotezi na podlagi statistične
analize anketnih vprašalnikov nista dobili potrditve, kar pomeni, da na področjih, ki jih
izpostavljata navedeni hipotezi, ni soglasja oziroma prevladuje nestrinjanje. Najbližje soglasju
izmed navedenih dodatnih hipotez je hipoteza, ki pravi, da je v okviru medobčinskega
povezovanja in sodelovanja lažje in učinkoviteje zagotavljati kadre in izvajanje nekaterih
nalog, kar lahko kaže na pomembne premike. Področje, ki ga obravnava naslednja hipoteza,
pa je še vedno sredi šibkega spreminjanja v smeri oblikovanja manjših subregij in postopnega
izgrajevanja vsebinskih, družbenih in socioloških, kot tudi ekonomskih temeljev za
ustanovitev pokrajin.
Found in: osebi Keywords: občine, upravna organiziranost, medobčinsko povezovanje, medobčinsko sodelovanje, reorganizacija, enakomernejši regionalni razvoj, Slovenija, avtonomija, disertacije Published: 28.07.2021; Views: 1107; Downloads: 73 Fulltext (6,57 MB) |
6. Bosna in HercegovinaBorislav Babić, 2012 Abstract: Razpad skupne drţave leta 1991, ki mu je sledila krvava vojna, je pustil za seboj v Bosni in
Hercegovini skoraj sto tisoĉ mrtvih, veĉ kot milijon razseljenih prebivalcev, uniĉeno
gospodarstvo in globoke delitve v druţbi, ki so vidne v vsakdanjem ţivljenju. Ĉeprav je po
podpisu Daytonskega mirovnega sporazuma mednarodna skupnost priĉakovala, da bo Bosna
in Hercegovina zdruţena, demokratiĉna, veĉnacionalna in veĉ religijska politiĉna celota, bi
danes, ko se bliţa sedemnajsta obletnica sklenitve miru, teţko dokazali, da ta deluje kot
suverena drţava v pravem pomenu besede. Etniĉna in verska distanca treh narodov je veĉja,
kot je bila pred zaĉetkom drţavljanske vojne, v drţavi ni temeljnega dogovora o njeni
prihodnosti, velika veĉina Hrvatov in Srbov je ne doţivlja kot svojo domovino in je še vedno
pod mednarodnim protektoratom. Nacionalizem je stalnica v vseh segmentih današnje druţbe.
Najbolj pereĉe vprašanje za mednarodno skupnost in tri konstitutivne narode v Bosni in
Hercegovini je, kako doseĉi medsebojni konsenz o prihodnosti drţave.
Found in: osebi Keywords: Bosna in Hercegovina, nacionalizem, Daytonski mirovni sporazum, mednarodna skupnost Published: 28.07.2021; Views: 1112; Downloads: 103 Fulltext (2,29 MB) |
7. Izvajanje mobinga nad študenti pri študentskem deluDaša Plesničar, 2012 Abstract: V diplomski nalogi smo preučevali, ali je v Sloveniji izvajanje mobinga nad študenti prisotno
med opravljanjem študentskega dela. Na podlagi kvalitativne analize smo si zastavili štiri
raziskovalna vprašanja, na katera smo skozi analizo strukturiranih intervjujev z desetimi
študenti prišli do želenih odgovorov. Analiza intervjujev je pokazala, da v veliki večini
študent ni tisti, ki bi povzročal težave in s tem dal povod za izvajanje mobinga nad njim,
temveč so delodajalec ali sodelavci tisti, ki pričnejo z izvajanjem mobinga. Nekatere
organizacije se v Sloveniji že spoprijemajo s problemom (klasičnega) mobinga nad
zaposlenimi, ki so zaposleni na podlagi pogodbe o zaposlitvi, in poskušajo, da v njihovih
podjetjih do njega ne bi prihajalo, zato z njim seznanjajo ključne ljudi, svoje zaposlene,
nekatere organizacije pa še ne vidijo velikega problema v tem, zato tudi ne iščejo rešitev, da
do tega ne bi prihajalo. Med drugim tudi malo podjetij obravnava študente, ki pri njih
opravljajo študentsko delo preko študentskega servisa, enakovredno kot ostale zaposlene, toda
kljub temu so velikokrat manjvredni, zato navadno prihaja do izvajanja mobinga nad njimi. Found in: osebi Keywords: mobing, študent, delodajalec, konflikt Published: 28.07.2021; Views: 979; Downloads: 135 Fulltext (403,19 KB) |
8. Razvojne prioritete države v proračunski perspektiviLina Lazar, 2013 Abstract: V diplomskem delu je predstavljena proračunska poraba ministrstev po ključnih resorjih.
Proračun je temeljni finančni račun države, ki odraža prioritete države na gospodarskem,
socialnem in razvojnem področju. Državni proračun je pomemben instrument pri izvajanju
večletne makroekonomske politike, s katero želi država zagotavljati stabilne javne finance in
pospeševati gospodarski razvoj ter dosegati zastavljene družbene in gospodarske cilje.
Diplomska naloga se dotika splošnih pojmov proračuna, kar zadeva javne finance, sestavo
proračuna, potek proračunskega procesa, klasifikacije proračuna ter njegova načela. Drugi del
je namenjen predstavitvi, analizi in interpretaciji rezultatov empirične raziskave, ki prikazuje
odhodke države po ključnih resorjih v obdobju 2000–2012. Found in: osebi Keywords: javne finance, proračun, država, ministrstvo, resor, razvoj, Slovenija Published: 29.07.2021; Views: 881; Downloads: 81 Fulltext (1,03 MB) |
9. Politična prisotnost žensk v slovenskem parlamentu od osamosvojitve do danesMilena Bartelj, 2011 Abstract: Med ţenskami in moškimi obstajajo razlike, tako v fizičnem in osebnostnem profilu, kot tudi
v načinu razmišljanja, delovanja, vodenja, komuniciranja, čutenja.
Sredi leta 2009 je v Sloveniji ţivelo 2.042.335 prebivalcev, med njimi 1.030.568 ţensk in
1.011.767 moških. Čeprav se v Sloveniji letno rodi manj deklic kot dečkov, je ţensk v
skupnem številu prebivalstva več kot moških, kajti ţivljenjska doba ţensk je danes zaradi
genetskih, socioloških, zdravstvenih in drugih razlogov povprečno skoraj devet let daljša kot
ţivljenjska doba moških (Statistični urad RS, 2010).
Glede na gostoto prebivalstva v drţavi so ţenske neustrezno zastopane na vseh ravneh
političnega odločanja; tako v voljenih kot v imenovanih političnih telesih, na drţavni in na
lokalni ravni. Odsotnost ţensk v politiki je resen problem, ki ga je potrebno rešiti, drţave pa
ga poskušajo reševati tako na mednarodnem kot na drţavnem in lokalnem nivoju.
Slovenija je v evropskem in svetovnem merilu drţava z nizkim deleţem ţensk v politiki. Z
namenom zagotavljanja bolj uravnoteţene zastopanosti ţensk v politiki je bil leta 2006
spremenjen Zakon o lokalnih volitvah, katerega namen je postopno uvajanje 40 % kvot za
manj zastopani spol. Za večjo prisotnost in angaţiranost ţensk v politiki je bistvenega
pomena, da so zagotovljeni mehanizmi, od zakonodaje do posebnih ukrepov znotraj političnih
strank, ki ţenskam omogočajo laţji vstop in udeleţbo v politiki. Poleg tega je izrednega
pomena politična kultura znotraj strank ter v političnih telesih na lokalni, drţavni in
nacionalni ravni. Velik pomen imajo tudi mediji, kultura v drţavi, tradicija, delitev moško −
ţenskih vlog, ekonomska neodvisnost, izobraţenost.
Pri procesih odločanja v RS je prisotnost ţensk zelo pomembna, saj ima Drţavni zbor RS
reprezentativno vlogo in zastopa interese vseh drţavljank in drţavljanov. Odsotnost ţensk
pomeni, da polovica prebivalstva nima moţnosti izraţati svojih mnenj, stališč, izkušenj ter s
tem tudi ne moţnosti vpliva na politične predloge, pobude, spremembe in odločitve.
V dvajsetih letih, od osamosvojitve do danes (2011), je zastopanost ţensk v slovenskem
parlamentu nizka in se giblje med 7 in 13 %. Found in: osebi Keywords: ženske študije, parlament, ženske kvote, politične stranke, volilni sistem, enaka volilna pravica Published: 29.07.2021; Views: 1179; Downloads: 53 Fulltext (869,92 KB) |
10. Percepcija levice in desnice v slovenski družbiRanko Bjelovuk, 2012 Abstract: Danes praktično ne mine dan, da ne bi slišali kaj v zvezi z levičarji in desničarji, o levi in
desni politični opciji, bolj redki pa so tisti, četudi se goreče deklarirajo kot levičarji ali
desničarji, ki pravzaprav vedo, kaj levica in desnica sploh sta. Katera so pravzaprav tista
dejstva, na osnovi katerih se lahko posameznik v Sloveniji umesti v politični prostor? Čeprav
je Slovenija z odhodom Janeza Drnovška praktično izgubila politično sredino, prepad med
levimi in desnimi pa je danes večji kot kadarkoli prej, je le malo takšnih, ki znajo odgovoriti
na zgornje vprašanje.
Ker tako mediji kot politični akterji z neverjetno lahkotnostjo uporabljajo ta dva pojma, velika
večina posameznikov pa ju je brez vsakršnih zadržkov sprejela, diplomska naloga išče
odgovor na vprašanje, ali je skladnost med zaznavami levice in desnice politično opredeljenih
državljanov enaka teoretični razlagi teh dveh političnih opcij.
Tako kvalitativna kot kvantitativna raziskava je pokazala, da je teoretična razlaga levice in
desnice Slovencem vse prej kot znana, zato ni presenetljivo, da se za določeno politično
opcijo odločijo iz povsem drugih razlogov. Raziskava sicer ne da natančnih odgovorov, kateri
razlogi imajo pravzaprav največjo težo, izpostaviti pa velja odnos do polpretekle zgodovine in
rimskokatoliške cerkve. Found in: osebi Keywords: levica, desnica, politične stranke, rimokatoliška cerkev, zgodovina Published: 29.07.2021; Views: 885; Downloads: 66 Fulltext (1,05 MB) |