Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 83
Na začetekNa prejšnjo stran123456789Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza poslovne priložnosti - gojenje in prodaja jedilnih gob
Dejan Zakšek, 2017

Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: poslovna ideja, poslovna priložnost, končni kupci, končni produkt, gobe, micelij
Objavljeno: 05.06.2017; Ogledov: 4920; Prenosov: 251
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

2.
ŠTUDIJA PRIMERA NAJUSTREZNEJŠE TEHNIČNE REŠITVE POSLOVNE INTELIGENCE V OBRAVNAVANEM PODJETJU
Marko Blatnik, 2017

Opis: Vsako podjetje se na določeni točki razvoja sooči s količino poslovnih podatkov preveliko za ročno obdelavo. Zastarel pristop kot je uporaba Excel tabel, uvažanje podatkov iz različnih računalniških aplikacij in predstavitev informacij v programu PowerPoint, je pristop, ki terja visok delež človeškega dela, proces analize podatkov je zamuden, poleg tega pa omogoča veliko število napak in neskladnosti. Pogosto se informacije, v časovno različnih poročilih, izračunavajo na različne načine, sledljivost teh izračunov pa je pomanjkljiva. Ko je takšno poročilo pripravljeno, se postavlja vprašanje njegove dostopnosti. Običajno so hranjena na način, da jih je potrebno iskati bodisi v elektronski pošti, na lokalnem računalniku, skupnem diskovnem pogonu ali morda v eni izmed rešitev za hrambo podatkov v oblaku, kar lahko predstavlja tudi varnostno tveganje. Še posebej problematična je dostopnost takšnega poročila, ko morda pri roki nimamo drugega kot mobilni telefon. Klasične BI rešitve načeloma v celoti odpravljajo zgornje probleme in analitiku omogočajo enostavno obdelavo podatkov, uporabnikom na različnih nivojih pa informacije, ki jih potrebujejo na dnevnem, operativnem, taktičnem in strateškem nivoju. Sodobne BI rešitve ponujajo uporabniške module, dostopne na vseh mobilnih napravah, pri čemer sta grafika in tehnologija modula prilagojeni velikosti ekrana in tehničnim zmožnostim teh naprav. Cilj BI sistema je kakovostno in čim hitrejše pridobivanje informacij, kar poslovodstvu ali podjetniku omogoča boljše razumevanje položaja podjetja v primerjavi s konkurenčnimi podjetji. Sodobne BI rešitve omogočajo izmenjavo podatkov, interakcijo med uporabniki in njihovo skupno delo, kar poimenujemo tudi kolektivna inteligenca. Za malo gospodarstvo je še posebej izjemnega pomena to, da ohrani vitko organiziranost in fleksibilnost. Sodobne rešitve poslovne inteligence lahko navedeno obogatijo in hkrati omogočijo podjetju ter podjetnikom enostavno in hitro pridobivanje informacij ter ustrezno prilagajanje na trenutno razmere v poslovnem okolju. Na podlagi lastnih opažanj ugotavljam, da je stopnja rabe informacijskih tehnologij v okviru malih in srednjih podjetij v Sloveniji, na sorazmerno nizki ravni, področje rabe in implementacije poslovne inteligence pa je slabo raziskano. Na voljo je veliko število tehničnih rešitev, implementacija BI rešitve pa predstavlja pomemben mejnik v razvoju podjetja. Posledično je izbira ustrezne BI rešitve zapleten proces, implementacija pa terja veliko finančnih in kadrovskih virov kot tudi ukvarjanje s strateškimi vprašanji, poslovnimi procesi in ključnimi indikatorji uspešnosti. V diplomskem delu je zbranih nekaj najbolj prepoznavnih in uveljavljenih BI produktov in izvajalcev implementacije BI rešitev. Predstavljen je način izbire tehnične izbire BI rešitve, ki omogoča primerjavo različnih BI produktov in upošteva reference in sposobnost izvedbe posameznih izvajalcev implementacije BI rešitev.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: Poslovna inteligenca, poslovno poročanje, sistem uravnoteženih kazalnikov, merjenje uspešnost, študija primera.
Objavljeno: 10.08.2017; Ogledov: 3558; Prenosov: 180
.pdf Celotno besedilo (971,77 KB)

3.
Motivacija in zadovoljstvo zaposlenih
Tanja Jevnikar, 2016

Opis: V današnjem času je raziskovanje zadovoljstva in motivacije zaposlenih čedalje bolj pomembno področje, saj le zadovoljen in motiviran zaposleni pozitivno prispeva k uresničevanju ciljev organizacije. Menim, da gre za izredno pomembno in hkrati zelo občutljivo temo. Poudariti želim pomembnost menedžmenta človeških virov in posebnosti javnega sektorja na tem področju. V svojem magistrskem delu se bom osredotočila na zadovoljstvo in motivacijo zaposlenih v javni upravi, bolj podrobno se bom osredotočila na zadovoljstvo in motivacijo zaposlenih na Upravni enoti Trebnje, ki je na tem področju v zadnjih letih zelo uspešna. Upravna enota Trebnje se mi zdi primerna upravna enota, saj bo letos že enajsto leto zapored izvajala anketiranje zaposlenih o njihovem delu oz. zadovoljstvu z zaposlitvijo na upravni enoti. Dosedanji rezultati kažejo, da je rezultat zadovoljstva zaposlenih posledica prispevka vodstva in vseh zaposlenih k vrednotam sodobne javne uprave, ki jo skupaj razvijajo z uporabo različnih sistemov, orodij in modelov. Pri tem pa kot najpomembnejši element dodane vrednosti kvalitetnemu delovanju prepoznajo v vseh zaposlenih, ki s svojo etično, kulturno in karierno naravnanostjo sledijo tem ciljem. Da organizacija dosega zastavljene cilje, mora zagotoviti kvalitetno vodenje na vseh ravneh. Z dobrim vodenjem se zagotovi visoka stopnja motiviranosti zaposlenih. Z motiviranostjo zaposlenih se izboljšujejo delovni rezultati zaposlenih (izboljšanje kakovosti upravnih storitev, izboljšanje učinkovitosti ...), hkrati pa se povečuje zadovoljstvo zaposlenih. Ustrezno ravnanje z ljudmi pri delu postaja ključ do uspeha vsake organizacije. Dobra organizacijska klima in zadovoljstvo zaposlenih imata neposreden vpliv na ključne elemente uspešnosti in učinkovitosti organizacije.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: motivacija, zadovoljstvo zaposlenih, poslovna komunikacija, človeški viri, javna uprava, upravne enote, Trebnje, magistrske naloge
Objavljeno: 22.08.2017; Ogledov: 5517; Prenosov: 382
.pdf Celotno besedilo (701,03 KB)

4.
Etične dileme podjetnika - menedžerja pri zaposlovanju in odpuščanju delavcev
Miran Mežnar, 2016

Opis: Veliko se govori o pomenu in nujnosti uveljavljanja etike na vseh področjih, vendar se pri tem pogosto pozablja, da je ravno človek temelj etike in da je etika bistvo človekovega delovanja, ki ga usmerja v iskanje dobrega in mu pomaga ustvarjati bolj prijazen svet, v katerem lahko človek so-deluje. Eno najbolj izpostavljenih področij za (ne)etično ravnanje v podjetju je tako prav področje zaposlovanja in odpuščanja delavcev. V magistrskem delu opredeljujemo odnos človeka do etike in etike do človeka. Predstavljamo opredelitev etike, namen in cilj etike, vlogo etičnih teorij ter odnos moralnih vrednot in temeljnih kreposti do etičnih norm. Poslovno etiko razumemo kot posebno področje etike, ki nam daje smernice za vedénje, obnašanje in ravnanje ter ukrepanje pri poslovanju. Pomemben je prispevek Cerkve in cerkvenega nauka pri reševanju odnosa delodajalci-delavci, saj je vplival na začetke zakonskega urejanja delavskih pravic. Etika v podjetju zastavlja številne etične dileme, ki izvirajo iz težnje po učinkovitem podjetju, zato pa prihaja do izkoriščanja delavcev. Obravnavamo ravni in vire poslovne etike, opredeljujemo razmerje med poslovno etiko in zakoni. Posebej opozorimo na negativne poslovne prakse kot posledico tranzicijskega prehoda iz totalitarističnega v demokratični sistem. Ob tem je ključna vloga in delovanje menedžerja, ki se mora zavedati pomena vrednot in sploh etike v delovanju podjetja. Kršitve etičnih standardov pomenijo menedžerjevo neetično delovanje. Ker so za vodenje podjetja odgovorni menedžerji, je od njihovega ravnanja v največji meri odvisno, v kolikšni meri se etične vrednote v podjetju spoštujejo. Zato so ključna vodila, ki so menedžerju v pomoč ob etičnih odločitvah. Zgolj dobičkarsko gledanje na področje zaposlovanja in odpuščanja delavcev je praviloma razlog za neetično ravnanje pri zaposlovanju ali odpuščanju delavcev. Zato ima pomembno vlogo pravna ureditev oziroma zakonodaja, ki ureja področje zaposlovanja in dela v Sloveniji in drugod. Ureditev sklepanja, prenehanja ali odpovedi pogodbe o zaposlitvi v aktualni zakonodaji o delovnih razmerjih ne sme biti samo zakon, pač pa tudi etični standard, ki mora imeti svoj temelj v etičnosti sklepanja pogodbe o zaposlitvi tudi za določen čas. Rezultati opravljene telefonske ankete nam potrjujejo, da je za večino menedžerjev oziroma lastnikov podjetij etično ravnanje pomembno, vendar vedno ko gre za vprašanje koristi podjetja, interese lastnikov ali lastne interese, pa na etiko pogosto preprosto pozabijo. Podobno velja tudi za področje zaposlovanja ali odpuščanja delavcev.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: etika, morala, poslovna etika, poslovna morala, etične dileme, delavci, podjetje, menedžment, Slovenija, magistrske naloge
Objavljeno: 24.08.2017; Ogledov: 4614; Prenosov: 374
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

5.
Analiza neprekinjenega poslovanja sistema zaščite kritične infrastrukture v Republiki Sloveniji
Andreja Marinčič, 2017

Opis: V času svojega študija na FDV se je v luči vedno večjih in kompleksnejših varnostnih odklonov začelo obdobje raziskovanja in uveljavljanja krovnega pomena sistema zaščite evropske kritične infrastrukture in kritične infrastrukture posameznih držav. V današnjem času smo namreč priča vplivu raznovrstnih sprememb in varnostnih izzivov, ki terjajo odzive akademskih krogov, poslovne in politične mednarodne skupnosti, še posebej organov EU, ki z varnostno politiko krojijo in usmerjajo v obvladovanje ranljivosti, ogroženosti in varnostnih tveganj v sistemu kritične infrastrukture. Odgovorne institucije na evropski ravni in ravni posameznih držav se namreč vse bolj zavedajo, da lahko ima destabilizacija ene same kritične infrastrukture trajne negativne posledice znotraj kot tudi zunaj njenih meja. Zaradi kompleksne narave sistema zaščite kritične infrastrukture se je večina držav, tudi Slovenija, nekako izogibala vzpostavitvi nekega pravnega okvira, ki bi jasno definiral državni sistem KI, subjekte odgovornosti ter proces odločanja pred, med in po kriznem dogodku. Primarno govorimo o zagotavljanju strateško-operativnega delovanja posamezne kritične infrastrukture, ki je jasno in natančno definirana skozi holistično metodologijo zagotavljanja varnostne odpornosti. Upravljanje raznovrstnih groženj omogoča samo integriran pristop, ne samo države, temveč tudi poslovnega sektorja kot celotne družbene kulture. Tako kot vsaka organizacija mora tudi posamezna kritična infrastruktura za kakovostno in učinkovito varnostno odpornost vzpostaviti metodologijo neprekinjenega poslovanja. Dandanes obstaja mednarodni standardiziran pristop neprekinjenega poslovanja, imenovan ISO 22301:2014. S pomočjo tega standarda najprej definiramo strateško zunanje in notranje okolje posamezne kritične infrastrukture, sledijo analiza tveganj in učinkov ter načrt neprekinjenega poslovanja pred, med in po krizi. Najbolj pomembno je, da morajo odgovorni za zaščito posamezne KI nenehno posodabljati načrt neprekinjenega poslovanja in ga preverjati preko raznovrstnih namišljenih scenarijev potencialnih varnostnih odklonov. S pomočjo celostne metodologije neprekinjenega poslovanja lahko znotraj posamezne KI in celotnega sistema državne KI dosežemo najvišjo raven varnostne odpornosti. Seveda v času posameznih faz, načrtovanja, izvedbe, preverjanja in nadgradnje upoštevamo medsebojne odvisnosti in povezave, zasebne lastniške strukture in vse ostale krovne elemente, ki vplivajo na uspešno upravljanje v času varnostnega »mirovanja« kot v času med in po kriznem dogodku. Zaščita kritične infrastrukture predstavlja imperativen element zagotavljanja minimalnih pogojev za politično in ekonomsko delovanje celotne družbene dinamike, ki ga lahko dosežemo z uspešno vpeljavo metodologije neprekinjenega poslovanja po ISO 22301. Ali obstaja takšno prepričanje tudi znotraj nosilcev in odgovornih za neprekinjeno delovanje kritične infrastrukture v Republiki Sloveniji? To vprašanje je bilo povod za nastanek pričujočega magistrskega dela, ki naj prispeva k spoznavanju, da je vzpostavljanje neprekinjenega poslovanja slehernega sektorja kritične infrastrukture koristen pripomoček za oblikovanje varnostnih politik in integralnih varnostnih sistemov.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: neprekinjenost poslovanja, sistem zaščite kritične infrastrukture, upravljanje s tveganji, grožnje, poslovna »odpornost«, holističen pristop.
Objavljeno: 12.09.2017; Ogledov: 4171; Prenosov: 283
.pdf Celotno besedilo (3,41 MB)

6.
7.
Poslovna strategija za podjetje "Mizarstvo Jamnik, s. p."
Drenusha Barbatovci, 2017

Opis: POVZETEK Diplomsko delo zajema poslovno strategijo podjetja »Mizarstvo Jamnik, s. p.«. Gre za družinsko podjetje, ki je bilo ustanovljeno pred štirimi desetletji. Osnovna dejavnost podjetja je izdelava pohištva in notranje opreme po meri. Podjetje se po velikosti uvršča v segment mikropodjetij in se je v zadnjih letih osredotočilo predvsem na izdelavo opreme za hotele, parfumerije in razne poslovne prostore. Obravnavana tema se nanaša na manjše mizarsko podjetje, ki želi razširiti svoje poslovanje. Poslovno strategijo za rast podjetja bomo prenesli na slovensko poslovno okolje. Preverili bomo možnost diverzifikacije, saj je težnja po globalnem poslovanju vedno večja, domači prostor pa je lahko hitro premajhen. Rdeča nit v raziskovalnem delu bo težnja po rasti. S pomočjo uporabe najbolj razširjenih analiz bomo predstavila stanje v Sloveniji. Kar zadeva diverzifikacijo, bomo Mizarstvu Jamnik predstavili najboljšo možnost. Namen diplomskega dela je raziskati in analizirati čim večjo količino podatkov o stanju v Sloveniji, podjetju predstaviti možnost izvoza oziroma sodelovanja s tujino, vsaj z državami članicami Evropske unije. Cilj diplomskega dela je predstaviti smernice za podjetje, torej, kako lahko raste, kakšne so ključne konkurenčne prednosti, na katerih mora graditi in kje v primerjavi s sorodnimi podjetji zaostaja. Največ informacij bomo predstavili s pomočjo analiz konkurence, panoge, notranjega in zunanjega okolja. Informacije za analizo bomo v večini primerov pridobili na svetovnem spletu, kot ozadje pa bomo teoretično znanje podkrepili z literaturo s področja podjetništva in managementa.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: poslovna strategija, diverzifikacija, smernice podjetja, rast, analiza poslovanja, bilanca stanja
Objavljeno: 16.09.2017; Ogledov: 3218; Prenosov: 186
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

8.
9.
10.
Konceptualizacija platforme za iskanje poslovnih priložnosti
Tadej Rozenberger, 2017

Opis: Podjetja na trgu konstantno inovirajo in iščejo nove poslovne priložnosti. Posledično za to tudi potrebujejo nove dobavitelje, kjer vidimo tržno nišo in poslovno priložnost uveljavitve spletne platforme. Tržni potencial je opazen pri iskanju novih poslovnih partnerjev med podjetji. Ideja je ustvariti spletno platformo TradeSync, ki ima bistveni pomen olajšanja dela podjetij pri iskanju novih dobaviteljev ali kupcev. Prednost take platforme je sistematiziran proces povpraševanj, kjer se izlušči vse neprimerne dobavitelje v optimalnem času, kar nakazuje na stroškovno učinkovitost. V poslovnem načrtu smo analizirali panogo spletnega trgovanja e-Commerce. Prepoznali smo trende, ki temeljijo predvsem na zbiranju in uporabi analiziranih podatkov. Poslovni načrt brez zbiranja in analize podatkov ne more normalno delovati, zato je to ključnega pomena. Raziskava se je izvedla med evropskimi podjetji, ki so bile fokus proizvodnje, in ki so eni izmed ključnih kupcev oz. uporabnikov. Pripravljena je bila tudi SWOT analiza, ideje in podane konkurenčne prednosti na trgu. Da bo platforma uspešno implementirana, potrebujemo projektne elemente, kot je terminski načrt, ki je tudi opredeljen. Po podatkih pripravljene finančne projekcije lahko po prvem letu pričakujemo 1.325 € dobička, od tega bo 59 % delež dobička iz prodaje analiziranih podatkov. Pripravljena je za naslednja tri leta, kjer v naslednjih letih pričakujemo porast deleža prodajnih podatkov.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: poslovna priložnost, povpraševanje, poslovni načrt, platforma, podjetja, ponudba, analiza, trgovanje.
Objavljeno: 30.09.2017; Ogledov: 4547; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (2,49 MB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh