1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. Vpliv klasične glasbe na mladostnike s težko motnjo v duševnem razvojuJasna Mulej Legat, 2016 Abstract: Diplomsko delo predstavlja mladostnike s težko motnjo v duševnem razvoju in vpliv klasične
glasbe na njih. Na to temo smo izvedli raziskavo v skupini mladostnikov s težko motnjo v
duševnem razvoju, ki živijo v domu Žarek, v CUDV Matevža Langusa v Radovljici.
Veliko ljudi zamenjuje duševno bolezen z motnjo v duševnem razvoju, zato smo v
teoretičnem delu obrazložili, kaj sploh je motnja v duševnem razvoju in pomembne razlike v
primerjavi z duševno boleznijo, na katera področja človekovega življenja sega, kdo so osebe z
motnjo v duševnem razvoju in kako živijo. Osredotočili smo se na mladostnike s težko motnjo
v duševnem razvoju in njihove značilnosti. Ker je zelo pomemben del naloge tudi klasična
glasba, smo jo razložili po obdobjih in izpostavili skladatelje, ki so s svojimi deli pisali
zgodovino. Dela omenjenih skladateljev so bila v raziskavi tudi poslušana.
Empirični del diplomske naloge zajema predstavitev v raziskavi opazovanih uporabnikov,
njihove diagnoze in stanja, potek raziskave in predstavitev dobljenih rezultatov. Raziskavo
smo opravljali med oktobrom 2015 in junijem 2016 v skupini osmih uporabnikov, v CUDV
Matevža Langusa v Radovljici. Sodeloval je tim varuhinj in pedagogov, svoja opažanja smo
beležili v za to oblikovane protokole. Pred izvedbo raziskave smo si zastavili nekaj vprašanj,
na katera smo ob opazovanju ciljne skupine dobili odgovore in jih v razpravi tudi predstavili. Found in: ključnih besedah Keywords: duševni razvoj, motnje, mladostniki, glasbene terapije, klasična glasba, diplomske naloge Published: 28.07.2021; Views: 776; Downloads: 55 Fulltext (1,67 MB) |
7. Primerjava klasičnega kognitivno-vedenjskega pristopa in kognitivno-vedenjskega pristopa temelječega na čuječnosti za skupinsko obravnavo depresijeDavid Cej, 2020 Abstract: Depresija sodi med najpogostejšo duševno motnjo. V zadnjih letih število ljudi, ki se
spopada z depresijo, močno narašča. Kognitivno-vedenjska terapija se je izkazala za zelo
učinkovito terapijo pri obravnavi depresivne motnje. V devetdesetih letih prejšnjega stoletja
se je pojavila kognitivno-vedenjska terapija temelječa na čuječnosti, ki se je ravno tako
izkazala za zelo učinkovito pri spopadanju z depresijo. V magistrski nalogi raziskujemo
razlike med pristopoma in možnost dodajanja tehnik kognitivno-vedenjske terapije tehniki
kognitivno-vedenjske terapije temelječe na čuječnosti.
V teoretičnem delu najprej s pomočjo literature opišemo depresivno motnjo, osnove
kognitivno-vedenjskega pristopa in osnove skupinske terapije. S tem opisom dobimo podlago
za nadaljevanje opisov skupinskih protokolov kognitivno-vedenjske terapije ter kognitivno-vedenjske terapije temelječe na čuječnosti. Za lažje razumevanje protokola kognitivno-vedenjske terapije temelječega na čuječnosti najprej predstavimo čuječnost, nato začnemo z
opisom protokola in poglavje zaključimo s predstavitvijo reševanja »miselnih napak«. Nalogo
nadaljujemo s detajlnejšo primerjavo obeh pristopov. Pri tem se dotaknemo filozofskega
ozadja obeh pristopov, veščin terapevtov, strukture srečanj, razlike pri obravnavi miselnih
napak, primerjave zadolžitev med srečanji ter primerjamo uspešnost obeh pristopov. Na
koncu pregledamo možnost dodajanja tehnik klasičnega kognitivno-vedenjskega pristopa
tehniki temelječi na čuječnosti. V tem delu odgovorimo na vprašanja in podvprašanja
magistrske naloge. Ugotovili smo, da kognitivno-vedenjski pristop temelječ na čuječnosti
upošteva vse osnove klasičnega kognitivno-vedenjskega pristopa, vendar gre v primeru
čuječega pristopa za popolnoma novo tehniko spopadanja z depresivno motnjo. Dodatno smo
ugotovili, da tehniki temelječi na čuječnosti ne moremo dodati nobenih novih elementov
kognitivno-vedenjske terapije. V razpravi smo podali naše ugotovitve in predloge za nadaljnje
delo. Found in: ključnih besedah Keywords: depresija, kognitivno-vedenjska terapija, struktura, skupinske terapije, protokol, čuječnost, magistrske naloge Published: 13.08.2021; Views: 1177; Downloads: 132 Fulltext (758,11 KB) |
8. Sodobni fizioterapevtski pristopi rehabilitacije pri otrocih s cerebralno paralizoZala Seifert, 2023 Abstract: Cerebralna paraliza (CP) je statično oziroma psevdoprogresivno nevrološko stanje, ki prizadene otroke in je posledica poškodbe možganov, preden se možgani popolnoma razvijejo v prenatalnem ali zgodnjem postnatalnem obdobju. Obstajajo štiri glavne vrste CP, ki odražajo nenormalnosti v različnih delih možganov, njihova posledica pa so različni simptomi. Te vrste so spastična, diskinetična, ataktična in mešana CP. Zdravljenje CP vključuje fizioterapevtsko obravnavo in različne komplementarne terapije k standardni klinični terapiji. Glavni cilj fizioterapevtske obravnave je z uporabo sodobnih fizioterapevtskih metod in tehnik otroku omogočiti samostojno življenje z izboljšanjem njegovih funkcionalnih sposobnosti. Poglobljeno poznavanje razpoložljivih sodobnih metod in postopkov o rezultatih ocenjevanja cerebralne paralize nam pomaga pri rehabilitaciji otrok in doseganju boljših rezultatov.
V diplomski nalogi smo želeli ugotoviti, ali so kombinirane fizioterapevtske terapije učinkovite pri izboljšanju gibljivosti otrok v primerjavi z eno samo tehniko rehabilitacije otrok s cerebralno paralizo. Kljub pomanjkljivi dostopni literaturi smo v diplomski nalogi s pregledom šestih raziskav preverili učinkovitost tako kombiniranih kot samostojnih metod fizioterapevtske rehabilitacije in prišli do ugotovitve, da uporaba kombiniranih sodobnih fizioterapevtskih metod rehabilitacije izboljšuje gibljivost pri otrocih s cerebralno paralizo. Oba pristopa pa navajata pozitivne rezultate pri fizioterapevtskem zdravljenju otrok s CP.
Cerebralna paraliza je zelo občutljiva in spreminjajoča bolezen, ki vsakega posameznika prizadene na različen način. Ker poznamo več oblik cerebralne paralize, je za vsako stanje bolezni potrebna izbira primerne metode zdravljenja in postavitev realnih ciljev, kar bo povečalo uspešnost fizioterapije. Z uporabo kombiniranih fizioterapevtskih metod in tehnik rehabilitacije lahko otroku omogočimo izboljšanje funkcionalnih sposobnosti in samostojnejše življenje. Found in: ključnih besedah Keywords: cerebralna paraliza, sodobne terapije, fizioterapija, rehabilitacija otrok, nevrorehabilitacija Published: 06.04.2023; Views: 623; Downloads: 124 Fulltext (612,25 KB) |
9. |