Primerjava med različnimi generacijami gimnazijcev v poznavanju, razumevanju in kazalnikih čustvene inteligence
Čustva igrajo v posameznikovem življenju veliko vlogo. Vse bolj se prepoznava
pomembnost čustvene inteligentnosti, tako v zasebnem kot poslovnem življenju, ki vključuje
poznavanje in razumevanje lastnih čustev in čustev drugih, obvladovanje svojih čustev in
upravljanje z medosebnimi odnosi. V nalogi je predstavljeno, kako različni avtorji opredeljujejo
čustva, inteligentnost, čustveno inteligentnost in kako se je razumevanje slednje razvijalo skozi
zgodovino. V teoretskem poglavju predstavljamo tudi značilnosti različnih generacij -
generacije Y in generacije Z. V raziskavi nas je namreč zanimalo, ali različne generacije
mladostnikov različno poznajo, razumejo in samoocenjujejo kazalnike čustvene inteligentnosti.
Primerjali smo poznavanje, razumevanje in samoocenjevanje kazalnikov čustvene
inteligentnosti med gimnazijci iz leta 2013, ki pripadajo generaciji Y, in gimnazijci iz leta 2020,
ki pripadajo generaciji Z. Gimnazijci iz leta 2020 so pokazali višjo stopnjo poznavanja čustvene
inteligentnosti in višje ocenjevali pomembnost nekaterih njenih elementov (koristnost
razumevanja čustev drugih, poslušanja, poznavanja lastnih omejitev in sposobnosti in
sposobnost sodelovanja z drugimi na delovnem mestu). Pri samooceni kazalnikov čustvene
inteligentnosti so se gimnazijci iz leta 2020 v splošnem ocenjevali nekoliko višje kot gimnazijci
iz leta 2013, konkretno so se za statistično značilne izkazale razlike pri storilnosti,
samoobvladovanju, empatiji in družbenih spretnostih, pri samozavedanju in motivaciji pa
razlike niso bile statistično značilne.
Zadnji del naloge predstavi pomanjkljivosti te raziskave in morebitne možnosti za
popravke in razvoj. Glavne pomanjkljivosti predstavljajo velikost in reprezentativnost vzorca
iz leta 2013 in nekalibrirana anketa. Možnosti za nadaljnji razvoj je veliko, od širjenja raziskave
skozi druge generacije, do širjenja skozi druge države in kulture.
Emotions play a big part in a person's life. The importance of emotional intelligence is
becoming more and more recognised both in one’s personal and professional life. Emotional
intelligence includes recognising and understanding one’s own emotions and those of others’,
managing one’s own emotions and managing relationships with others. In this paper we present
different authors’ views and definitions of emotions, intelligence, and emotional intelligence,
and how understanding of the latter has changed throughout history. In a theoretical chapter we
also present the main characteristics of different generations - generation Y and generation Z.
In the research we wanted to figure out whether different generations of young people have
different levels of familiarity, understanding and self-reported levels of different aspects of
emotional intelligence between the gymnasium students from 2013, who belong to generation
Y, and gymnasium students from 2020, who belong to generation Z. Gymnasium students from
2020 have shown higher levels of familiarity with emotional intelligence and judged the
importance of some of its elements higher (the usefulness of understanding the emotions of
others, listening, knowing one’s own limitations and abilities, and the ability to work with
others). In the self-report part, the gymnasium students from 2020 have shown statistically
higher levels of productivity, self-control, empathy, and social abilities, but there were no
statistically important differences between the self-reported levels of self-awareness and
motivation.
The final part of the paper presents weaknesses of this research and suggests
possibilities for improvement and further development. The main weaknesses are the size and
representativity of the 2013 sample, and the uncalibrated questionnaire. There are a lot of
options for further development, from widening the research across more generations, to
widening it across different countries and cultures.
čustva
inteligenca
čustvena inteligenca
gimnazijci
diplomske naloge
true
true
[M. Kosmač Vrabec]
Ajdovščina
Slovenski jezik
Angleški jezik
Diplomsko delo/naloga
2021-08-13 10:50:17
2021-08-13 10:50:17
2021-08-14 03:12:37
2020
54 str.
159.9
29578243
RAZ_Kosmac_Vrabec_Manca_i2020.pdf
RAZ_Kosmac_Vrabec_Manca_i2020.pdf
Fakulteta za uporabne družbene študije