Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv izobrazbene strukture prevzemnika na razvoj družinskega podjetja
Teja Andrejčič, 2024, ni določena

Opis: Družinsko podjetništvo je sestavljeno iz pojmov družina in podjetje. Od nedružinskih podjetij se razlikuje po pretežno družinskem lastništvu. V tovrstnih podjetjih so velikokrat vpletena čustva lastnikov podjetja. Podjetja se skozi podjetniško pot srečujejo z različnimi izzivi. Izzivi se razlikujejo od podjetja do podjetja, tako tudi njihovo reševanje. Prevzemnik bi se moral zavedati, da je dobro poiskati pomoč, če se ne more soočiti z izzivi. Na reševanje izzivov in uspešno vodenje ter poslovanje imata velik vpliv izobrazba in usposabljanje. Vse bolj tudi v e-obliki. Izobraževanje prinaša veliko pozitivnih posledic, kot sta mreženje in spoštovanje. Uspešnost delovanja podjetij je težko opredeliti, saj se med seboj razlikujejo. Nujno pa je vlaganje znanja v podjetje. V diplomski nalogi predstavljamo vpliv izobraževanja prevzemnikov na razvoj v družinskih podjetjih. Z deskriptivno metodo opredeljujemo pojme družinsko podjetništvo, izzive razvoja družinskih podjetij in vpliv izobraževanja v družinskih podjetjih. V raziskovalnem delu diplomske naloge predstavljamo 12 naključnih družinskih podjetij, v katerih smo opravili intervju in s pomočjo katerih preučujemo vpliv izobraževanja prevzemnikov na razvoj. Rezultati prikazujejo stanje izobraževanja prevzemnikov ter odgovore na vprašanja, ki so vezana na preverjanje vpliva izobrazbene strukture prevzemnika, na razvoj družinskih podjetij. S pomočjo odgovorov na zastavljena vprašanja pa smo pridobili vpogled v družinska podjetja.
Ključne besede: družinsko podjetništvo, izzivi razvoja, vpliv izobraževanja, prednosti izobraževanja, vpliv izobraževanja na uspešnost
Objavljeno v ReVIS: 22.04.2024; Ogledov: 274; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (916,61 KB)

2.
MLADI IN IZZIVI INDIVIDUALIZACIJE
Ajla Alešević, 2023, ni določena

Opis: Diplomska naloga z naslovom Mladi in izzivi individualizacije se osredotoča na raziskavo družbenih izzivov, s katerimi se študentke iz Bosne in Hercegovine soočajo med študijem v Sloveniji. Ključni cilji naloge vključujejo proučitev strategij, ki jih uporabljajo mladi študenti za obvladovanje družbenih izzivov v tujini, analizo vpliva občutka identitete in pripadnosti ter raziskavo motivacije za selitev v tujino. Raziskava temelji na kvalitativnih intervjujih z osmimi študentkami, starimi med 22 in 25 let, ki so se odločile za študij v Sloveniji. Pomemben poudarek je na vplivu družinske podpore, finančne neodvisnosti, jezikovnih ovir ter občutkov osamljenosti na njihovo dobro počutje in akademsko uspešnost. Naloga razkriva, da identiteta in pripadnost igrajo ključno vlogo pri dojemanju družbenih izzivov, medtem ko jezikovne ovire predstavljajo začetno oviro za družbeno integracijo. Družinska podpora, prijatelji in lokalna skupnost igrajo ključno vlogo pri uspešni integraciji in obvladovanju občutkov osamljenosti. Finančna neodvisnost predstavlja izziv, vendar s prilagodljivostjo in z vztrajnostjo študentke razvijajo strategije za obvladovanje teh težav. Namen diplomske naloge je prispevati k boljšemu razumevanju izkušenj mladih študentk med študijem v tujini ter poudariti pomen socialne podpore, prilagodljivosti in razvoja novih veščin pri obvladovanju izzivov študentske izkušnje v tujini. Rezultati naloge so pomembni za razumevanje dinamike mednarodne mobilnosti mladih ter spodbujanje boljših pogojev za njihovo prilagajanje in uspeh med študijem v tujini.
Ključne besede: mladi študenti, družbeni izzivi, mednarodna mobilnost, identiteta, družbena podpora
Objavljeno v ReVIS: 01.02.2024; Ogledov: 269; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (994,49 KB)

3.
VZROKI STARŠEVSKEGA STRESA IN POTREBE PO PSIHOSOCIALNI POMOČI OB SOOČANJU Z NJIM
Ajda Peterca, 2023, ni določena

Opis: V diplomski nalogi najprej opišemo pomembne koncepte in raziskave, ki potrjujejo resnost posledic, ki jih povzroča stres. V nadaljevanju natančneje predstavimo eno izmed vrst stresa, in sicer starševski stres, ki se pojavlja pri starših ob njihovi interakciji z otrokom. Namen diplomske naloge je ugotoviti, kateri so najpogostejši vzroki za starševski stres, kamor sodi nezadovoljstvo z družinskimi odnosi, otrokovo neupoštevanje meja, neprimerno vedenje otroka in vzgoja otroka. S tem ko ugotovimo vzroke za težave, lahko iščemo čim bolj ustrezne rešitve. Pogosto se ljudje najprej poslužujemo oblik samopomoči, ko je raven stresa nizka in jo lahko obvladujemo. Med najpogostejše oblike samopomoči pri starševskem stresu sodi komunikacija s svojimi bližnjimi in branje strokovne literature, kjer lahko poiščejo ustrezne informacije. Ko samopomoč za uspešno soočanje s starševskim stresom ne zadošča več, je pomembno, da se osredotočimo na iskanje strokovne pomoči, da se simptomi ne razvijejo v resnejša bolezenska stanja. Med strokovne oblike pomoči uvrščamo individualna in skupinska svetovanja in oblike izobraževanja za odrasle. Z lestvico merjenja ravni stresa smo ugotovili, da je povprečna raven doživljanja stresa nizka, a kljub temu prisotna. Potrebe po strokovni pomoči po trenutnih ugotovitvah niso velike, ugotavljamo pa, da bi v primeru potrebe po strokovni pomoči bila le ta zelo težko dostopna.
Ključne besede: stres, starševstvo, psihosocialna pomoč, izzivi starševstva, družinski odnosi
Objavljeno v ReVIS: 01.02.2024; Ogledov: 270; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (874,85 KB)

4.
Analiza izzivov mladostnikov: študija primera skupin iz programa Cona
Pia Dujić Vrtačnik, 2023, ni določena

Opis: V magistrski nalogi smo se osredotočili na izzive mladostnikov s težavami v odraščanju, ki obiskujejo dnevne centre s programom Cona. Vsak dan se mladostniki srečujejo s številnimi izzivi, ki se med posamezniki razlikujejo. Ker pa sami po navadi niso sposobni rešiti morebitnih izzivov in ovir, na pomoč stopijo dnevni centri. Dnevni centri, ki spadajo pod okrilje Centrov za socialno delo Ljubljana, so del skupnostnega programa za mlade, kjer se zavzemajo za nudenje psihosocialne pomoči otrokom in mladostnikom ter njihovim družinam, ki zaradi nastale življenjske situacije, vedenjskih, čustvenih in učnih težav ter stisk, potrebujejo in iščejo podporo, poleg tega pa izhajajo iz socialno-ekonomsko ogroženih družin in se posledično soočajo z mnogimi stiskami. Namen naloge je bil ugotoviti, kateri so najpogostejši izziv, ki prevladujejo med mladostniki dnevnih centrov. Cilje naloge smo dosegli s pomočjo analize in pregleda literature ter z lastno empirično raziskavo, za katero smo podatke pridobili s pomočjo lastnega vprašalnika. Ugotovili smo, da med izzivi, kot so učna pomoč, čustvene in vedenjske težave, samopodoba, sprejemanje nove kulture in kvalitetno preživljanje prostega časa, pri omenjenih mladostnikih prevladujejo težave z učno pomočjo ter čustvene in vedenjske težave. Na podlagi dobljenih rezultatov smo proti koncu naloge zapisali in podali tudi nekaj predlogov.
Ključne besede: Izzivi, mladostniki, odraščanje, dnevni center CONA, pomoč
Objavljeno v ReVIS: 15.09.2023; Ogledov: 404; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

5.
6.
WHO kot varuh pravice do zdravja : magistrsko delo
Laura Glaner, 2022, magistrsko delo

Opis: Svetovna zdravstvena organizacija je bila kot specializirana agencija v sklopu Združenih narodov ustanovljena v namene varovanja zdravja svetovnega prebivalstva. Globalna prisotnost je danes tista, ki pomaga specializirani agenciji postavljati države v središče njihovega dela. Vseobsegajoč cilj WHO je zagotoviti zdravo življenje in uživanje pravice do zdravja na vseh ravneh ter spodbujati dobro počutje za vse ljudi ne glede na starostno skupino, ki ji pripadajo. Zajeti želi popolnoma vsa področja, ki bi na kakršen koli način vplivala ali imela korelacijo z zdravjem. Od ustanovitve naprej je obljuba WHO svetu, da bo trajnostno skušala odpraviti vse negativne dejavnike, ki vplivajo na človekovo zdravje in uživanje pravice do zdravja v polni meri. Promocija zdravja je ključni dejavnik pri ohranjanju varnega sveta na področju zdravja, ozavestiti pa moramo tudi, da je naloga vseh držav in WHO po načelu medsebojne pomoči omogočati tudi vsem ranljivim skupinam, da imajo lahko človeka vredno življenje. Tradicionalno je bilo zdravje obravnavano kot zasebna in ne javna domena. Zdravje je bilo razumljeno kot odsotnost bolezni, vendar je evolucija omogočila opredelitev zdravja kot družbenega vprašanja. Kot varuh zdravja nima samo naloge varovati zdravje, ampak tudi njemu pridruženo pravico. Pravica do zdravja je nujen predpogoj za varovanje pravice do življenja. Pravica do življenja mora biti obravnavana kot osnova našega obstoja.
Ključne besede: pravica do zdravja, Svetovna zdravstvena organizacija, pravica do življenja, WHO, ključni izzivi prihodnosti zdravja, zdravje, zdravstvena zakonodaja
Objavljeno v ReVIS: 20.12.2022; Ogledov: 662; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

7.
Transformacija Nata kot prilagoditev in odziv na spremenjeno varnostno okolje ter nove varnostne izzive : magistrsko delo
Uroš Lampret, 2021, magistrsko delo

Opis: Nato je v svoji zgodovini šel skozi različne faze transformacije in prilagajanja. Transformacija zavezništva ter njegova sposobnost za odzivanje na nove izzive in grožnje so ključnega pomena za preživetje in nadaljnjo relevantnost Nata kot varnostne in obrambne organizacije. Z magistrskim delom podrobneje proučujemo in opisujemo ključne mejnike v procesu zavezniške transformacije in prilagoditve na spremenjeno varnostno okolje. V pripravi magistrskega dela so uporabljene metode družboslovnega raziskovanja. Primarna metoda raziskovanja v magistrskem delu je analiza primarnih in sekundarnih virov. Skozi delo si prizadevamo odgovoriti na vprašanje, kako uspešno je bilo zavezništvo v naslavljanju sodobnih varnostih groženj in kakšno vlogo ima Nato kot dejavnik varnosti in stabilnosti v današnjem varnostnem okolju. Kot ugotavljamo, je z razvojem novih groženj in akterjev varnostno okolje, v katerem deluje zavezništvo, postalo bolj kompleksno, medsebojno povezano in nepredvidljivo. Kot pomemben indikator sprememb v percepciji varnostnih groženj zavezništvu izpostavljamo predvsem Deklaracijo voditeljev Nata z vrha v Walesu 2014, katera kot ključne izzive zavezništvu ponovno opredeli odvračanje in pripravljenost na obrambo skladno s 5. členom Severnoatlantske pogodbe. Zavezništvo je skozi proces transformacije in prilagajanja spremembam varnostnega okolja izvedlo niz strukturnih, organizacijskih in normativnih prilagoditev, ki so mu omogočile učinkovitejše naslavljanje izzivov spremenjenega strateškega okolja. S tem je zavezništvo ohranilo relevantnost in ključno vlogo v izpolnjevanju obrambnih interesov njegovih članic.
Ključne besede: Nato, transformacija, varnost, izzivi, grožnje
Objavljeno v ReVIS: 25.08.2022; Ogledov: 616; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

8.
Spletna orodja za komunikacijo kot izziv izobraževanja na daljavo v osnovnih šolah jugovzhodne Slovenije v času epidemije covid-19 : magistrska naloga
Renata Maver, 2022, magistrsko delo

Opis: Epidemija Covid-19 je v zadnjih dveh letih močno zaznamovala osnovnošolsko izobraževanje v državi, ki je zaradi zaprtja osnovnih šol potekalo tudi na daljavo. V magistrski nalogi smo se osredotočili na izzive učiteljev in učencev osnovnih šol Jugovzhodne Slovenije, s katerimi so se ti soočali pri uporabi spletnih orodij za komunikacijo pri izobraževanju na daljavo v času epidemije Covid-19. Podatke, pridobljene z intervjuji, smo analizirali s kvalitativno analizo podatkov in ugotovili številne izzive učiteljev in učencev osnovnih šol Jugovzhodne Slovenije, ki so pokazali pomanjkljivosti izobraževanja na daljavo v državi. Prav zato smo na podlagi teoretičnih izhodišč in ugotovitev raziskave oblikovali predloge za izboljšanje izobraževanja na daljavo v slovenskih osnovnih šolah. Epidemija Covid-19 je pokazala, da je treba poskrbeti, da bo ob naslednji izredni situaciji izobraževanje na daljavo steklo bistveno bolje in z manj izzivi.
Ključne besede: osnovnošolsko izobraževanje, izobraževanje na daljavo, spletna orodja za komunikacijo, izzivi, OŠ Jugovzhodne Slovenije, epidemija Covid-19
Objavljeno v ReVIS: 25.02.2022; Ogledov: 1403; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

9.
Izzivi na področju človeških virov na javnem raziskovalnem zavodu : magistrsko delo
Tjaša Vidmar, 2021, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je na podlagi domače in tuje literature opraviti empirično raziskavo o izzivih na področju UČV na JRZ. Preko spletnega vprašalnika so zaposleni JRZ odgovarjali na zastavljena vprašanja o urejenosti in razvoju področja UČV na JRZ. Na osnovi rezultatov smo ugotovili, da anketirane za nadaljevanje zaposlitve na JRZ v povprečju najbolj spodbujajo naslednji dejavniki: medsebojni odnosi, zanimivo delo in možnost za razvoj. Najmanj jih spodbujajo plača, pohvale in priznanja ter ugled organizacije. V nadaljevanju nas je zanimalo, ali se JRZ strateško in sistematično ukvarja s procesom upravljanja in razvoja človeških virov. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da ima JRZ že razvite osnovne postopke na tem področju, vendar pa bo potrebna nadgradnja trenutnega stanja, predvsem na področju vzpostavitve sistema nasledstev, oblikovanja strategije upravljanja ključnih kadrov ter upravljanja in razvoja kadrov. S pomočjo vprašalnika smo identificirali dejavnike, ki spodbujajo anketirane k temu, da ostanejo zaposleni na JRZ, in preverili razvitost posameznih področij. Pridobljeni rezultati nam bodo v pomoč pri nadaljnjem razvoju področja UČV, s čimer si želimo ustvariti delovno okolje, kjer bodo zaposleni zadovoljni in se ne bodo odločali za odhod iz JRZ.
Ključne besede: upravljanje človeških virov, človeški viri, kadrovska funkcija, trendi na področju UČV, izzivi na področju UČV
Objavljeno v ReVIS: 04.02.2022; Ogledov: 945; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

10.
Uresničevanje izzivov evropske politike izobraževanja odraslih v sistemu vseživljenjskega učenja : magistrsko delo
Karmen Kožar, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo proučuje evropsko politiko izobraževanja odraslih v sistemu vseživljenjskega učenja. Evropska unija vedno bolj posega v to področje ter teži k vzpostavitvi evropskega izobraževalnega prostora in skupne izobraževalne politike. Magistrsko delo preuči ureditev področja izobraževanja odraslih v mednarodnih in regionalnih instrumentih. Na podlagi analize ureditve tega področja v najuspešnejših državah članicah Evropske unije razišče, ali bi nemara bilo smiselno izobraževanje odraslih prenesti v izključno pristojnost Evropske unije ali pa naj to področje še naprej ostane v rokah držav članic. Glede na to, da Evropska unija državam članicam daje na tem področju le priporočila, države v izobraževanje odraslih vložijo le toliko, kolikor želijo, to pa vsekakor ni tisto, kar je Evropska unija s politiko izobraževanja želela doseči. Da bi bili cilji iz strategije Evropa 2020 doseženi, bi se države članice Evropske unije morale odreči svoji pristojnosti, na kar pa ne pristanejo. Raziskava je pokazala, da ni pričakovati uresničitve ciljev, če ureditev izobraževanja odraslih in oblikovanje politike ostanejo v rokah držav članic. Prav zato sta prenos pristojnosti na Evropsko unijo in harmonizacija tega področja edina možna rešitev, da se doseže pametno, trajnostno in vključujočo rast ter vseživljenjsko učenje v Evropi.
Ključne besede: izobraževanje odraslih, vseživljenjsko učenje, harmonizacija, politika izobraževanja odraslih, izzivi v izobraževanju odraslih
Objavljeno v ReVIS: 04.02.2022; Ogledov: 1038; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh