Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 61
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Pravni vidiki in omejitve trženja alkoholnih pijač : magistrsko delo
Maj Schöffmann, 2025, magistrsko delo

Opis: Trženje alkoholnih pijač je pomembno pravno in družbeno vprašanje, saj vpliva na gospodarstvo, potrošnike in javno zdravje. Kljub pravnim ukrepom na ravni Evropske unije in Slovenije ostajajo izzivi pri nadzoru tržnih praks, digitalnega oglaševanja in zaščiti mladoletnikov. Magistrsko delo analizira pravne vidike trženja alkoholnih pijač ter ocenjuje učinkovitost slovenske zakonodaje v primerjavi z evropskimi smernicami. Uporabljeni sta deskriptivna in primerjalna metoda za proučitev zakonodaje, sodne prakse ter vpliva trženja na potrošnike. Trenutni pravni okvir ne sledi hitrim spremembam v oglaševalskih strategijah, kar povzroča pravne praznine. Posebej problematično je spletno oglaševanje, kjer regulacija zaostaja za tehnološkim napredkom, kar podjetjem omogoča doseganje ranljivih skupin. Poleg tega obstajajo znatne razlike v nacionalnih zakonodajah, kar lahko vodi do nelojalne konkurence med podjetji in otežuje enoten nadzor. Strožje regulativne omejitve in boljša uskladitev nacionalnih politik bi prispevale k učinkovitejšemu nadzoru nad trženjem alkoholnih pijač. Med predlogi za izboljšave so strožji nadzor nad spletnim oglaševanjem, večja odgovornost podjetij ter uskladitev nacionalnih zakonodaj z evropskimi standardi. Magistrsko delo prispeva k razpravi o pravnih omejitvah trženja alkoholnih pijač ter ponuja predloge za izboljšanje zakonodaje in zaščito javnega interesa. Priporočila raziskav so relevantna tako za zakonodajalca kot za panogo, ker spodbujajo odgovorno trženje in zmanjšanje negativnih učinkov alkohola na družbo.
Ključne besede: trženje alkoholnih pijač, oglaševanje, ranljive skupine, digitalizacija, javno zdravje, pravni vidiki, nelojalna konkurenca
Objavljeno v ReVIS: 20.10.2025; Ogledov: 173; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (2,53 MB)

2.
Digitalizacija procesov v malih in srednje velikih podjetjih : magistrska naloga
Laura Turk, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnava izzive in rešitve digitalizacije v malih in srednje velikih podjetjih (MSP), kjer administrativni in izvedbeni procesi pogosto še temeljijo na ročnem delu. Tak sistem dela povečuje obremenitev zaposlenih, zmanjšuje preglednost nad podatki in povečuje možnosti za napake. Namen naloge je predstaviti, kako lahko tudi MSP-ji z omejenimi viri, s pomočjo dostopnih, stroškovno učinkovitih digitalnih rešitev izboljšajo učinkovitost, preglednost in kakovost storitev. S pomočjo analize obstoječega stanja in metodologije RapidRe smo prepoznali ključne izzive pri delu v podjetju Krmotorsport in uvedli ustrezno programsko rešitev. Digitalizacija je skrajšala delovni proces pri izvedbi storitev in izboljšala učinkovitost, povečala kapaciteto delavnice in izboljšala organizacijo dela. Digitalizacija predstavlja pomembno konkurenčno prednost tudi za MSP-je z omejenimi viri za digitalizacijo.
Ključne besede: digitalizacija, mala in srednje velika podjetja, optimizacija procesov, programska rešitev
Objavljeno v ReVIS: 17.10.2025; Ogledov: 177; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (3,27 MB)

3.
VPLIV DIGITALNEGA MARKETINGA NA RAST MALEGA PODJETJA: PRIMER TRGOVINE S SADJEM IN ZELENJAVO
Gresa Abazaj, 2025, ni določena

Opis: Diplomsko delo raziskuje vpliv digitalnega marketinga na mala podjetja in proučuje, kako različni digitalni kanali, kot so spletna stran, družbena omrežja, e-novice in spletno naročanje, vplivajo na angažiranost strank, njihovo zvestobo in povečanje prodaje. Posebna pozornost je namenjena kombinaciji tradicionalnega osebnega stika, ki predstavlja konkurenčno prednost malih podjetij, s sodobnimi digitalnimi rešitvami. Rezultati raziskave kažejo, da stranke še vedno zelo cenijo kakovost izdelkov in osebni stik, vendar so hkrati pripravljene sprejeti digitalno komunikacijo in spletne storitve, kar predstavlja pomembno priložnost za izboljšanje marketinških strategij.
Ključne besede: Rast malih podjetij, digitalni marketing, digitalizacija, merjenje uspešnosti, vsebinski marketing.
Objavljeno v ReVIS: 15.10.2025; Ogledov: 130; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (434,91 KB)

4.
Digitalizacija in tehnostres v povezavi z izgorelostjo zaposlenih v slovenskem zdravstvu
Emina Topalović, 2025, ni določena

Opis: Magistrska naloga prikazuje neposreden vpliv digitalizacije na zaposlene v slovenskem zdravstvu, s posebnim poudarkom na doživljanju tehnostresa in njegovi povezavi z zaznanim občutkom izgorelosti na delovnem mestu. Namen raziskave je bil preveriti, kako posamezni elementi digitalne preobremenjenosti, kot so kompleksnost sistemov, pomanjkanje organizacijske podpore in zaznani občutek invazivnosti tehnologije, vplivajo na zadovoljstvo pri delu ter počutje zaposlenih. Teoretična izhodišča temeljijo na sociološkem konceptu birokratizacije in racionalizacije dela po Maxu Webru, ki ga dopolnjujeta konfliktna ter feministična teorija v povezavi z digitalno neenakostjo. Uporabljen je bil kombinirani raziskovalni pristop, ki je vključeval kvantitativno spletno anketo (N = 464) in kvalitativne poglobljene intervjuje (N = 10). Rezultati analize so pokazali, da zaznani občutek tehnostresa pomembno in statistično značilno napoveduje višjo stopnjo zaznane izgorelosti. Ugotovljena je bila tudi negativna korelacija med naklonjenostjo do uporabe IKT in doživljanjem tehnostresa; posamezniki z višjo digitalno samozavestjo so redkeje poročali o občutkih obremenjenosti. Stopnja zaznanega tehnostresa statistično značilno vpliva tudi na nižje zadovoljstvo pri delu. Poleg tega se je izkazalo, da so demografski dejavniki, kot sta spol in starost, pomembni pri zaznavanju digitalnih obremenitev. Ženske so v večji meri poročale o frustracijah in negotovosti, mlajši zaposleni o pritiskih zaradi višjih pričakovanj, starejši o občutkih negotovosti zaradi nižjih digitalnih kompetenc. Kvalitativni podatki intervjujev so kvantitativna spoznanja dodatno podkrepili z osebnimi izkušnjami udeležencev. V nalogi opozarjamo na nujnost celostnega pristopa k digitalizaciji zdravstva, ki mora upoštevati človeški dejavnik, uporabniško izkušnjo in pomen ustrezne organizacijske podpore. Raziskava odpira prostor za nadaljnje študije in oblikovanje konkretnih smernic za bolj trajnostno ter psihološko varno digitalno preobrazbo zdravstvenih ustanov.
Ključne besede: Digitalizacija zdravstva, tehnostres, izgorelost, zadovoljstvo pri delu, IKT, zdravstveni delavci, digitalne kompetence
Objavljeno v ReVIS: 27.09.2025; Ogledov: 219; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (5,57 MB)

5.
Digitalizacija finančne uprave : magistrska naloga
Iris Štor, 2025, magistrsko delo

Ključne besede: digitalizacija, finančna uprava, e-uprava, davčne tehnologije, avtomatizacija postopkov
Objavljeno v ReVIS: 26.09.2025; Ogledov: 156; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

6.
Spletna aplikacija za vnos in spremljanje delovnih nalogov v podjetju vrata Deržič s. p. : diplomska naloga
Nino Rep, 2025, diplomsko delo

Opis: Spletna aplikacija "Vrata Deržič" je bila razvita za optimizacijo spremljanja delovnih nalogov in statusov izdelkov v podjetju. Pred uvedbo so podatke vodili ročno, kar je povzročalo napake in zamude. Aplikacija omogoča centralizirano, hitro in zanesljivo beleženje podatkov ter vpogled v vse faze proizvodnje, skupaj z informacijami o naročnikih, pogodbah in kontaktnih osebah. Analiza uporabe v praksi je pokazala povečano učinkovitost in zadovoljstvo uporabnikov, ki so izpostavili potrebo po dodatnih varnostnih funkcijah. Varnost temelji na standardu ISO/IEC 27001 (2013). Priporoča se nadaljnji razvoj v smeri nadgradnje varnosti, uporabniškega vmesnika in povezljivosti z drugimi sistemi.
Ključne besede: spletna aplikacija, centralizirano beleženje, delovni nalogi, status izdelkov, digitalizacija
Objavljeno v ReVIS: 03.09.2025; Ogledov: 258; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

7.
Pregled in analiza digitalizacije v Evropski uniji: primer Slovenije : diplomska naloga
Žiga Žlogar, 2025, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi proučujemo stanje digitalizacije v državah članicah Evropske unije, s poudarkom na Sloveniji. V teoretičnem delu predstavimo prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti digitalizacije, digitalne inovacije ter ključne politike in kazalnike na tem področju. V empiričnem delu analiziramo Poročilo o digitalnem desetletju 2024, ki pokaže, da Slovenija izstopa pri razvoju e-zdravja, digitalni infrastrukturi in uporabi umetne inteligence v podjetjih, medtem ko zaostaja pri uporabi podatkovne analitike v podjetjih, uvajanju digitalnih inovacij v poslovanje ter po številu strokovnjakov za informacijsko-komunikacijske tehnologije. Poleg tega nacionalna in regionalna gospodarska zbornica opozarjata na nujnost hitrega ukrepanja zaradi zaostajanja Slovenije na področju digitalizacije, na potrebo po vlaganjih v digitalne kompetence in napredne tehnologije ter na učinkovitejšo prerazporeditev virov.
Ključne besede: digitalizacija, digitalna preobrazba, digitalne inovacije, Poročilo o digitalnem desetletju, Evropska unija, Slovenija
Objavljeno v ReVIS: 03.09.2025; Ogledov: 285; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

8.
Delo računovodij v času digitalizacije in sprememb na trgu
Inga Sever, 2025, magistrsko delo

Opis: Računovodje se v času digitalizacije in sprememb na trgu soočajo z različnimi izzivi in priložnostmi. Digitalizacija prinaša številne tehnološke spremembe, kot so avtomatizacija računovodskih procesov, uporaba naprednih programskih rešitev in vpeljava umetne inteligence. Računovodje lahko s pomočjo teh tehnologij učinkoviteje opravljajo svoje naloge, saj delo računovodje vključuje tudi pripravo natančnih in zanesljivih računovodskih informacij, ki so ključne za sprejemanje poslovnih odločitev v negotovih časih. Pomembno je, da ostanejo dosledni pri uporabi računovodskih standardov in etičnih smernic, saj s tem prispevajo k zaupanju tako notranjih kot zunanjih deležnikov. Digitalizacija je prav tako omogočila delo od doma. To je v današnjem času postalo pogosto zaradi različnih okoliščin in zahteva od računovodij visoko stopnjo organiziranosti in samodiscipline. Pri tem morajo skrbeti za varnost in zaupnost računovodskih podatkov, upoštevati pa morajo tudi posebne varnostne standarde in smernice za delo na daljavo. Uporaba varnih povezav in shranjevanje podatkov na varnih strežnikih je ključnega pomena za preprečevanje morebitnih varnostnih incidentov. Prav tako se od računovodij zahteva, da pravilno interpretirajo in predstavijo finančne podatke tudi v kriznih razmerah, kot sta finančna kriza ali pandemija. Njihove analize lahko pomagajo vodstvu pri načrtovanju strategij za preživetje krize in obvladovanje finančnih tveganj. Računovodska funkcija je v kriznih razmerah še posebej pomembna, saj lahko pravočasno in natančno pripravljene računovodske informacije pomagajo pri stabilizaciji finančnega položaja podjetja ter ohranjanju zaupanja v njegovo poslovanje.
Ključne besede: Računovodske informacije, spremembe na trgu, delo od doma, etika, digitalizacija.
Objavljeno v ReVIS: 20.07.2025; Ogledov: 409; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

9.
Vpliv digitalizacije in novih tehnologij na mediacijo : magistrsko delo
Marša Jekovec, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo preučuje vpliv digitalizacije in novih tehnologij na postopke mediacije. Osredotoča se na pravne okvire, ki urejajo tako postopke mediacije kot spletne mediacije, spletne strani, ki ponujajo storitve mediacije, vlogo umetne inteligence in napovedi za razvoj spletne mediacije v prihodnosti. Primerjalno-pravni vidik vključuje štiri države: Slovenijo, Nemčijo, ZDA in Kitajsko. Delo temelji na kvalitativnih metodah. Uporabljene so bile metoda analize dokumentov in literature, metoda kompilacije, komparativna metoda, deduktivna metoda, primerjalno-pravna in analiza. Izvedena je bila analiza spletnih strani, ki ponujajo storitve spletne mediacije. Tako analiza zakonodaje kot analiza spletnih strani prinašata podobne ugotovitve, da je spletna mediacija v Nemčiji, ZDA in Kitajskem že razvita in razširjena, medtem ko Slovenija na tem področju sicer že kaže interes in razvoj, vendar zaenkrat še zaostaja. Analiza spletnih strani je pokazala, da večina spletnih strani izrecno navaja, da nudijo spletno mediacijo, a so informacije o pravni podlagi, temeljnih načelih in posledicah mediacije lahko pomanjkljive. Uporaba umetne inteligence pri mediaciji se ocenjuje kot pozitivna, saj lahko pospešuje postopek in zbira podatke, vendar pa se kaže ugotovitev, da je pomembno ohraniti človeški element v procesu mediacije. Magistrsko delo opozarja na pravne izzive, ki jih prinaša mediacija v digitalnem svetu, kot so varstvo osebnih podatkov, zaupnost in enakopravnost strank. Predlaga se, da bi se zakonodaja dopolnila s smernicami, ki bi urejale spletno mediacijo, tudi z namenom pospeševanja njene uporabe. Poudarek na izobraževanju mediatorjev na področju uporabe spletnih orodij bi lahko zagotovilo ohranitev kakovosti in učinkovitosti mediacije tudi v spletnem okolju.
Ključne besede: mediacija, spletna mediacija, digitalizacija, umetna inteligenca, pravni okvir, varstvo osebnih podatkov, zaupnost, Slovenija, Nemčija, ZDA, Kitajska
Objavljeno v ReVIS: 26.06.2025; Ogledov: 431; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

10.
Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh