Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 170
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Pojavnost populizma v političnem komuniciranju slovenskih kandidatov za evropskega poslanca 2024
Niki Toroš, 2025, ni določena

Opis: POVZETEK Magistrska naloga preučuje pojavnost populizma v političnem komuniciranju slovenskih kandidatov za evropskega poslanca v izbranih predvolilnih televizijskih soočenjih za evropske volitve 2024. Kljub njegovi izmuzljivi naravi smo s pomočjo kvalitativne vsebinske analize transkriptov in na podlagi deduktivno razvite kodirne sheme identificirali pojavnost populizma. Rezultati analize so pokazali, da so se populističnih strategij oz. pristopov de facto posluževali vsi nosilci enajstih kandidatnih list, pri čemer so se razlike kazale predvsem v načinu uporabe. Populizem se je pojavljal skozi tri ključne elemente oz. kategorije: s sklicevanjem na »ljudstvo«, kritiko »elit« in antagonizmom do »drugih«. Najpogosteje sta se rabe tega fenomena posluževala Zoran Stevanović (lista Resni.ca) in Violeta Tomić (lista NOT). Stevanovič se je s svojo samoidentifkacijo kot populist uvrstil med sui generis fenomene. Njegova izjava je namreč prava redkost oz. unicum, saj politični akterji tovrstne »nalepke« običajno lepijo svojim nasprotnikom. Izsledki raziskave potrjujejo kameleonsko naravo populizma, saj se je pojavljal tako pri parlamentarnih kot neparlamentarnih strankah ter na levi in desni politični opciji. V tem aspektu se je izkazal tudi kot prilagodljiv fenomen, ki presega tradicionalne politične delitve in se tako uveljavlja kot komunikacijska strategija sodobnih političnih akterjev.
Ključne besede: Ključne besede: populizem, politično komuniciranje, evropske volitve, televizijska soočenja, kvalitativna vsebinska analiza.
Objavljeno v ReVIS: 04.11.2025; Ogledov: 150; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (2,80 MB)

2.
Komuniciranje kot orodje za upravljanje stresa in dobrega počutja zaposlenih
Martina Petrič, 2025, ni določena

Opis: Vsak zaposleni se vsakodnevno srečuje s komunikacijo na delovnem mestu, ki zagotovo vpliva tudi na nivo stresa, ki ga doživlja, ter na počutje. Zato smo se odločili, da v magistrski nalogi raziščemo dejavnike komunikacije na delovnem mestu ter medsebojno odvisnost oz. neodvisnost s stresom ter počutjem. Komuniciranje, ki v veliki meri zaznamuje dinamiko odnosov na delovnem mestu, je tema brez konca, saj je osnova človekovega delovanja kot družbenega bitja. Najprej smo v teoretičnem delu povzeli glavne pojme, ki se nanašajo na magistrsko nalogo, in sicer smo podrobneje razčlenili komuniciranje, stres ter počutje na delovnem mestu. Opisali smo glavne značilnosti posameznih pojmov pa tudi vzroke in posledice njihovega delovanja. V empiričnem delu smo s pomočjo spletne ankete in analize podatkov s programom PSPP raziskovali povezavo med pozitivno komunikacijo, spodbudnim in podpornim delovnim okoljem ter počutjem zaposlenih na delovnem mestu. Prav tako smo, v povezavi s komunikacijo, skušali ugotoviti razlike v doživljanju stresa na delovnem mestu med moškimi in ženskami. Zanimalo nas je tudi, ali dobro počutje vpliva na to, da zaposleni ostajajo na trenutnem delovnem mestu, ter ali je morda plača edini dejavnik, da zaposleni ne menjajo delovnega mesta. V povezavi z zamenjavo delovnega mesta nas je zanimalo še, kako dobri odnosi v kolektivu vplivajo na namero o zamenjavi delovnega mesta. Ugotovili smo, da se zaposleni najbolje počutijo ob odkriti komunikaciji z nadrejenimi, ob podpori sodelavcev pa je nižji tudi nivo stresa, ki ga občutijo na delovnem mestu. Izkazalo se je, da zaposleni, ki jim je glavna motivacija plača, pogosteje občutijo stres na delovnem mestu. Razlik v doživljanju stresa med moškimi in ženskimi v naši raziskavi sicer nismo zaznali. Ugotovili smo, da delovna doba na trenutnem delovnem mestu ni nujno povezana z dobrim počutjem zaposlenih, so pa zaposleni, ki imajo dobre odnose s sodelavci, manj nagnjeni k nameri o zamenjavi delovnega mesta.
Ključne besede: komuniciranje, stres, dobro počutje, zadovoljstvo, medsebojni odnosi, delovno mesto, zaposleni
Objavljeno v ReVIS: 23.10.2025; Ogledov: 209; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

3.
ZAPOSLOVANJE MEHANIKOV V SERVISNI AVTOMOBILSKI INDUSTRIJI NA SLOVENSKEM TRGU. PRIMER PODJETJA AVTO ELITE D. O. O.
Neža Curk, 2025, ni določena

Opis: Pomanjkanje tehničnega kadra, zlasti mehanikov, postaja v slovenski servisni avtomobilski industriji vse večji izziv. Med glavnimi razlogi izstopajo zahtevni delovni pogoji, tehnološke spremembe in premalo ciljno usmerjeno komuniciranje z iskalci zaposlitve. Diplomsko delo obravnava problematiko skozi prizmo oglaševanja prostih delovnih mest na primeru podjetja Avto Elite d. o. o. V teoretičnem delu so predstavljene značilnosti panoge, kadrovski izzivi ter pomen kakovostno oblikovanih zaposlitvenih oglasov. Empirični del združuje intervjuje z mehaniki in anketo med strankami podjetja, z namenom oblikovati priporočila za učinkovitejše zaposlovanje. Cilj raziskave je bil ugotoviti, kako lahko podjetje z jasnim, avtentičnim in ciljno usmerjenim oglasom pritegne ustrezne kandidate.
Ključne besede: zaposlovanje, mehaniki, avtomobilska industrija, oglaševanje, tržno komuniciranje, Avto Elite d. o. o.
Objavljeno v ReVIS: 15.10.2025; Ogledov: 196; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

4.
5.
Uvajanje novega izdelka na trg v podjetju Adria mobil, d. o. o.
Klavdija Martinčič, 2025, diplomsko delo

Opis: Uvajanje novega produkta na trg predstavlja kompleksen in strateško pomemben proces, ki ima velik vpliv na dolgoročni uspeh podjetja. V času nenehnih tržnih sprememb, intenzivne konkurence in vedno bolj zahtevnih potrošnikov morajo podjetja nove izdelke uvajati premišljeno in usklajeno z vidika trženja. Namen naloge je predstaviti, kako potekata načrtovanje in izvedba uvajanja novega izdelka, kdo so ključni akterji v tem procesu, kako podjetje oblikuje trženjsko strategijo in kakšno vlogo igrajo distributerji ter digitalni kanali. Poleg tega naloga izpostavlja najpogostejše izzive in tveganja, ki se lahko pojavijo ob neustrezni uskladitvi posameznih elementov strategije, ter predlaga načine, kako jih preseči. Teoretični del diplomskega dela obravnava ključne koncepte, ki vplivajo na uspešnost uvajanja novega izdelka, kot so faze razvoja produkta, pomen trženjskega spleta, digitalno trženje, tržno komuniciranje in sodelovanje z distributerji. Poseben poudarek je namenjen povezovanju trženjskih strategij z internimi procesi podjetja ter vlogi distribucijske mreže pri širjenju ponudbe na mednarodnih trgih. Empirični del naloge temelji na študiji primera podjetja Adria Mobil, d. o. o., ki velja za enega vodilnih proizvajalcev počitniških vozil v Evropi. S poglobljenim intervjujem z direktorico prodajnih operacij in analizo internih dokumentov smo raziskali proces uvajanja novega produkta v podjetju ter vlogo posameznih oddelkov pri tem. Posebej smo se osredotočili na vlogo trženja in podporo, ki jo podjetje nudi distributerjem v fazi lansiranja. Rezultati raziskave so pokazali, da podjetje Adria Mobil, d. o. o., uvaja nove izdelke na podlagi strukturiranega E2E modela (end-to-end oziroma »od začetka do konca«), ki vključuje razvoj ideje, testiranja, povratne informacije s trga ter lokalizacijo vsebin. Podjetje uspešno povezuje oddelke in vključuje distributerje kot aktivne partnerje pri oblikovanju končne ponudbe. Ugotovili smo tudi, da ima digitalna podpora, ki jo omogoča platforma Adria Hub, ključno vlogo pri pravočasnem in enotnem posredovanju informacij na različne trge. Diplomska naloga osvetljuje pomen sodelovanja, načrtnega trženja in strateškega razmišljanja pri uvajanju novega produkta. Ugotovitve kažejo, da uspešna uvedba ni zgolj rezultat inovacije, temveč predvsem premišljene organizacije, prilagajanja trgu in učinkovitega povezovanja internih ter eksternih deležnikov. Naloga tako prispeva k boljšemu razumevanju konkretnega poslovnega procesa v praksi ter poudarja pomembnost povezovanja razvojnih in trženjskih funkcij podjetja pri ustvarjanju konkurenčne prednosti.
Ključne besede: uvajanje novega produkta, trženjska strategija, tržno komuniciranje, razvoj izdelka, digitalno trženje.
Objavljeno v ReVIS: 17.09.2025; Ogledov: 432; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (761,82 KB)

6.
Politika komuniciranja s kupci v podjetju Starles, d. o. o.
Nika Hudelja, 2025, ni določena

Opis: Diplomsko delo obravnava komunikacijsko politiko podjetja Starles, d. o. o., v kontekstu sodobnih trženjskih izzivov. Glavni motiv za raziskavo je bilo iskanje učinkovite kombinacije tradicionalnih in digitalnih komunikacijskih kanalov. Cilj naloge je bil oceniti obstoječe komunikacijske prakse podjetja, potrditi tri hipoteze in oblikovati predloge za izboljšanje tržnega komuniciranja. Raziskava je potrdila pomemben vpliv komunikacijske strategije na zvestobo strank in njihovo odločitev za nakup. Poseben pomen imajo neposreden stik s prodajalcem, kakovost storitev in usklajena uporaba več komunikacijskih kanalov.
Ključne besede: tržno komuniciranje, komunikacijska politika, digitalni kanali, neposredna prodaja, promocijske aktivnosti, Starles, d. o. o., zadovoljstvo strank, raziskava, hipoteze, izboljšave
Objavljeno v ReVIS: 01.08.2025; Ogledov: 423; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (935,62 KB)

7.
8.
Uporaba IKT za interno komuniciranje v podjetju
Rebeka Štrekelj, 2025, diplomsko delo

Opis: Učinkovita in pozitivna interna komunikacija ter ustrezna uporaba informacijsko-komunikacijskih orodij (IKT) za podporo interni komunikaciji sta ključnega pomena za zadovoljstvo zaposlenih, kar posledično vpliva na uspešnost delovanja podjetij. Namen diplomske naloge je bil raziskati, katero IKT uporabljajo zaposleni v poslovni stavbi enega izmed večjih slovenskih podjetij, ter oceniti zadovoljstvo z uporabo teh orodij. Raziskava je temeljila na kvantitativnem raziskovalnem pristopu, pri čemer je bil za zbiranje podatkov uporabljen anketni vprašalnik. Za analizo zbranih podatkov je bila izvedena opisna statistika. Povabilo k sodelovanju v raziskavi je bilo posredovano celotnemu kolektivu, na anketo pa so odgovorili 104 zaposleni, kar predstavlja reprezentativen vzorec za izvedbo analize. Rezultati raziskave so pokazali, da večina zaposlenih ocenjuje, da uporaba IKT pomembno prispeva k hitrosti in natančnosti pretoka informacij ter hkrati omogoča učinkovitejše sodelovanje in preprostejši dostop do ključnih podatkov. Med najpogosteje uporabljenimi orodji izstopajo elektronska pošta, intranet, Microsoft Teams in telefon. Nasprotno pa naprednejša orodja, kot so sistemi za upravljanje odnosov s strankami (CRM) in specializirane platforme za sodelovanje, ostajajo manj razširjena. Rezultati raziskave so pokazali, da kljub splošnemu zadovoljstvu anketirancev z obstoječo IKT obstajajo pomembna področja, ki zahtevajo nadaljnje izboljšave. Ključne prioritete vključujejo povečanje hitrosti dostopa do informacij, izboljšanje enostavnosti uporabe ter zagotavljanje večje zanesljivosti delovanja. Poleg tega je večina zaposlenih izpostavila potrebo po intenzivnejši podpori vodstva, zlasti pri spodbujanju uporabe IKT-orodij, organizaciji dodatnih izobraževalnih dejavnosti ter omogočanju aktivnejšega vključevanja zaposlenih v proces odločanja o uvajanju novih tehnoloških rešitev.
Ključne besede: interno komuniciranje, IKT-orodja, komunikacijski kanali, pretok informacij, zadovoljstvo zaposlenih
Objavljeno v ReVIS: 09.03.2025; Ogledov: 771; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (784,45 KB)

9.
UVAJANJE NOVEGA SPLETNEGA MESTA ZA STROKOVNO JAVNOST, POOBLAŠČENO ZA PREDPISOVANJE IN IZDAJANJE ZDRAVIL
Polona Arnež, 2025, ni določena

Opis: Spletno mesto predstavlja okno podjetja, na osnovi katerega se potencialni uporabniki odločijo za ogled informacij. Tudi strokovnjaki, pooblaščeni za predpisovanje in izdajanje zdravil niso izjema. Motiv in namen diplomskega dela je bil pripraviti načrt za prenovo in uvajanje vsebin spletnega mesta za strokovno javnost. V empiričnem delu smo z analizo spletnih mest farmacevtskih podjetij ugotovili, da imajo 4 možnost dostopa do strokovnih vsebin. S fokusno skupino smo ugotovili, da intervjuvani zdravniki iščejo na spletu strokovne informacije za predpisovanje zdravil. Nihče od intervjuvanih zdravnikov ne obiskuje spletnih mest farmacevtskih podjetij, ker tam ne dobijo informacij, ki jih potrebuje za predpisovanje zdravil.
Ključne besede: tržno komuniciranje, digitalni marketing, spletno mesto, trženje zdravil
Objavljeno v ReVIS: 07.02.2025; Ogledov: 665; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

10.
Komuniciranje in krizno upravljanje : magistrsko delo
Danila Mašić, 2025, magistrsko delo

Opis: Naloga Komuniciranje in krizno upravljanje se osredotoča na to, kako se komuniciranje razlikuje od kriznega komuniciranja, kako poteka med krizo, kako poteka krizno upravljanje in katere so strukture, nujne za krizno upravljanje. Opisani so procesi in odločanja pri organiziranju na splošno in v kriznih razmerah. Gre za kvalitativno raziskavo, saj so bili rezultati pridobljeni z intervjuji. Prav tako so bili pri pisanju uporabljeni primarni in sekundarni viri. Iz odgovorov raziskav komuniciranja komunikacijskih kampanj so bile ugotovljene razlike v dojemanju med vodji komunikacijskih kampanj ter študenti in zaposlenimi. V nalogi je zajeta tudi primerjava upravljanja komunikacijskih kampanj in upravljanja krize žledu. Razvidno je, da se tako komuniciranje kot upravljanje kriz razlikujeta. Vsem krizam je skupna časovna omejenost v posebnih okoliščinah. Razlikujejo pa se v načinu poročanja in obveščanja ter v strukturah, ki so nujne za obvladovanje krize. V mednarodni primerjavi kriznega komuniciranja in kriznega upravljanja so bile narejene primerjave struktur in načinov komuniciranja v državah, kot so Švedska, Švica, Združene države Amerike in Italija, in sicer v primerjavi s Slovenijo. Ugotovljeno je bilo, da so v formalnem smislu organiziranosti nekatere razlike, saj so bile v primerjavo vključene države, ki se med seboj razlikujejo po zgodovinski, kulturni in politični preteklosti. Za Italijo pa je bilo predstavljeno tudi krizno komuniciranje in upravljanje katastrofalnega potresa v Aquili leta 2009.
Ključne besede: komuniciranje, strateško komuniciranje, krizno komuniciranje, krizno upravljanje, procesi odločanja, komunikacijske kampanje
Objavljeno v ReVIS: 06.02.2025; Ogledov: 842; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (2,75 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh