Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 13
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Ustvarjalno reševanje problemov s pomočjo umetne inteligence
Srečo Zakrajšek, 2025, strokovna monografija

Opis: Knjiga USTVARJALNO REŠEVANJE PROBLEMOV S POMOČJO UMETNE INTELIGENCE predstavlja šest sodobnih metod, ki posameznikom, skupinam, organizacijam in izobraževalnim ustanovam pomagajo pri učinkovitem reševanju različnih vrst problemov. Metode niso omejene na področje stroke, temveč so uporabne v podjetništvu, šolstvu, javni upravi, oglaševanju, zdravstvu, novinarstvu in drugod. Poseben poudarek je na tem, da pri uporabi umetne inteligence ni potrebno poznati zapletenih metod in tehnik kreativnosti. UI (npr. ChatGPT) zbere in strukturira ideje, predlaga možnosti in simulira učinke različnih rešitev. Metode spodbujajo inovativno razmišljanje, sistematičnost, etično presojo in sodelovanje. Knjiga vključuje številne praktične primere z različnih področij in napotke za nadgrajevanje in vrednotenje predlaganih rešitev.
Ključne besede: kreativnost, ustvarjalnost, umetna inteligenca, kreativno reševanje problemov, lista atributov, AI simulacija različnih perspektiv
Objavljeno v ReVIS: 28.08.2025; Ogledov: 87; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,92 MB)

2.
Metode za ocenjevanje in optimizacijo idej s pomočjo UI : ustvarjalno načrtovanje novih izdelkov in storitev
Srečo Zakrajšek, 2025, strokovna monografija

Opis: Metode za ocenjevanje in optimizacijo idej s pomočjo UI omogočajo, da se ideje hitro preverijo, izboljšajo in prilagodijo za uspešno izvedbo. Vsaka metoda ima svoj pristop: od analize prednosti in slabosti, debatnega soočenja argumentov, strokovnega pregleda, ustvarjalnega iskanja rešitev brez predsodkov do spodbujanja radikalnih idej s provokativnimi vprašanji. Njihova uporaba sega od poslovnega odločanja in znanstvenih raziskav do inovacij in kreativnih industrij. Pravilna izbira metode je odvisna od cilja analize, zahtevnosti problema in konteksta, pri čemer se metode pogosto dopolnjujejo, da zagotovijo celovit vpogled v kakovost in izvedljivost ideje. V gradivu so predstavljene metode: Za in proti (Pro in kontra), Med dvema ognjema, Peer Review (medsebojna evalvacija idej), Gordonova tehnika, Provokacija in Šest medalj vrednosti. Pri vsaki metodi so tudi konkretni primeri, izdelani s pomočjo UI, ki so praviloma tudi nadgrajeni ali uporabljeni v kombinaciji z drugimi metodami.
Ključne besede: kreativnost, ustvarjalnost, načrtovanje, umetna inteligenca, ocenjevanje, optimizacija, Gordonova tehnika, provokacija, šest medalj vrednosti
Objavljeno v ReVIS: 28.08.2025; Ogledov: 81; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (2,40 MB)

3.
Ustvarjalne metode za analizo, razumevanje in reševanje nalog
Srečo Zakrajšek, 2025, strokovna monografija

Opis: Ustvarjalne metode so uporabna orodja za boljše razumevanje nalog, iskanje rešitev in razvoj novih idej. Metode Postavljanje vprašanj odpirajo miselni prostor in spodbujajo razmišljanje o problemih z različnih zornih kotov. Tehnika Kaj, če ...? razvija domišljijo in preizkuša možnosti zunaj običajnih okvirjev. SWOT analiza omogoča pregled notranjih in zunanjih dejavnikov uspeha (prednosti, slabosti, priložnosti, nevarnosti), medtem ko Ishikawa diagram (ribja kost) jasno razčleni vzroke za določen problem. Metoda 4xP omogoča razumevanje ideje ali odločitve skozi raziskovanje, izražanje, izmenjavo mnenj in vrednotenje. Uporaba teh metod spodbuja ustvarjalno razmišljanje, povečuje kakovost rešitev in omogoča bolj premišljeno delovanje v izobraževanju, podjetništvu in vsakdanjem življenju.
Ključne besede: kreativnost, načrtovanje, umetna inteligenca, analiza, šest univerzalnih vprašanj, SWOT analiza, 4xP, Ishikawa diagram (ribja kost), postavljanje vprašanj
Objavljeno v ReVIS: 12.05.2025; Ogledov: 444; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

4.
Metode za spodbujanje idej posameznikov : ustvarjalno načrtovanje novih izdelkov in storitev
Srečo Zakrajšek, 2025, strokovna monografija

Opis: Umetna inteligenca predstavlja izjemne možnosti ob uporabi različnih metod in tehnik za generiranje idej in njihovih kombinacij. Ta priročnik ponuja pet kreativnih metod, ki pomagajo posameznikom pri ustvarjanju novih idej, reševanju problemov ter načrtovanju izdelkov in storitev. Vsaka metoda oziroma tehnika je opisana skozi praktične primere in prilagojena široki uporabi – od vsakdanjih izzivov do kompleksnih projektov. V priročniku boste spoznali kako načrtujemo in izvedemo naslednje postopke: Ideje, ki se porodijo posameznikom, Analogija (podobnost, sorodnost), Prisilne povezave, Igre z besedami in Miselni vzorci. Izbira prave metode oz. tehnike je odvisna od specifičnega problema in ciljev, zato priročnik ponuja smernice za izbiro optimalnega pristopa. Cilj je izboljšati sposobnosti načrtovanja, kreativnega razmišljanja in prilagajanja, s čimer lahko preprečimo težave še preden nastanejo ter poiščemo priložnosti tam, kjer jih prej nismo videli.
Ključne besede: kreativnost, načrtovanje, umetna inteligenca, ideje, analogija, prisilne povezave, igre z besedami, miselni vzorci
Objavljeno v ReVIS: 06.03.2025; Ogledov: 530; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

5.
Inovativne metode za nove perspektive : ustvarjalno načrtovanje novih izdelkov in storitev
Srečo Zakrajšek, 2025, strokovna monografija

Opis: V hitro spreminjajočem se svetu postajajo inovativne rešitve ključnega pomena za uspeh v osebnem in profesionalnem življenju. Ta priročnik ponuja pet kreativnih metod, ki pomagajo pri oblikovanju novih idej, reševanju problemov in razvoju novih perspektiv. Vsaka metoda je opisana skozi praktične primere in prilagojena široki uporabi – od vsakdanjih izzivov do kompleksnih projektov. V priročniku boste spoznali metode 6 klobukov, Postavljanje ovir in izzivov, SCAMPER, TRIZ, Design Thinking ter njihovo uporabo v kombinaciji z umetno inteligenco ChatGPT. Izbira prave metode je odvisna od specifičnega problema in ciljev, zato priročnik ponuja smernice za izbiro optimalnega pristopa. Cilj je izboljšati sposobnosti načrtovanja, kreativnega razmišljanja in prilagajanja, s čimer lahko preprečimo težave še preden nastanejo ter poiščemo priložnosti tam, kjer jih prej nismo videli.
Ključne besede: kreativnost, načrtovanje, umetna inteligenca, 6 klobukov, postavljanje ovir, postavljanje izzivov
Objavljeno v ReVIS: 14.02.2025; Ogledov: 598; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

6.
Od prve ideje za kratki film do premiere : kadri v filmski industriji
Maša Gerbec Kralj, Taja Korošec, 2024, slovar, enciklopedija, leksikon, priročnik, atlas, zemljevid

Opis: Priročnik za filmsko produkcijo ponuja poglobljen vpogled v ključne korake ustvarjanja filma, od idejne zasnove do končne postprodukcije. Zasnovan je kot vodilo za vse, ki jih zanimajo različni poklici v filmski industriji, in vključuje podrobne opise vlog, kot so režiser, scenarist, direktor fotografije, montažer, zvokovni tehnik, kostumograf, scenograf, CGI umetnik in runnerji. Vsaka vloga je predstavljena z opisom nalog, potrebnih znanj in tehničnih spretnosti, pri čemer je poudarjen pomen sodelovanja za uspešno produkcijo. Priročnik izpostavlja tudi pomembnost zakonodajnih smernic, kot so varstvo osebnih podatkov (ZVOP-1) in zakon o varnosti in zdravju pri delu, ki zagotavljajo pravno in fizično varnost vseh članov ekipe. Osredotoča se na tehnične izzive, kot so uporaba specializirane programske opreme (npr. DaVinci Resolve, Pro Tools, Autodesk Maya), ter na ustvarjalne vidike, kot so oblikovanje scen, izdelava kostumov in barvna korekcija. Poleg praktičnih nasvetov in tehničnih smernic priročnik vključuje tri ekskluzivne intervjuje s priznanimi strokovnjaki iz industrije. Ti delijo svoje osebne izkušnje, ključne nasvete in vpoglede v dinamični svet filmskega ustvarjanja. Namen priročnika je bralcem ponuditi celostno razumevanje produkcijskih procesov in jih navdihniti za profesionalni razvoj. Ključne besede vključujejo: filmska produkcija, snemanje, postprodukcija, zakonodaja, kreativnost, filmski poklici, intervjuji.
Ključne besede: filmska produkcija, snemanje, postprodukcija, zakonodaja, kreativnost, filmski poklici, intervjuji, priročniki
Objavljeno v ReVIS: 21.01.2025; Ogledov: 523; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (939,60 KB)

7.
KREATIVNOST IN INOVACIJE V GVERILSKEM MARKETINGU: KLJUČ DO USPEHA V SODOBNEM POSLOVNEM OKOLJU
Domen Andrejc, 2024, ni določena

Opis: V diplomskem delu raziskujemo vpliv kreativnosti in inovacij v gverilskem marketingu na prepoznavnost in dojemanje blagovnih znamk ter zvestobo potrošnikov v Sloveniji. Skozi analizo intervjujev smo ugotovili, da nenavadni in presenetljivi marketinški pristopi, ki zahtevajo manjše proračune, močno pritegnejo pozornost in povečajo zapomnljivost blagovnih znamk. Inovativne metode, kot so virtualna resničnost in umetniške instalacije, pozitivno vplivajo na percepcijo blagovnih znamk ter spodbujajo zvestobo. Ugotovitve raziskave ponujajo dragocene vpoglede podjetjem, ki želijo izboljšati svojo prepoznavnost in odnose s potrošniki.
Ključne besede: gverilski marketing, marketing, Slovenija, inovativnost, kreativnost, dojemanje potrošnikov, zvestoba potrošnikov.
Objavljeno v ReVIS: 17.09.2024; Ogledov: 850; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (2,28 MB)

8.
PRODUKCIJA, PRORAČUN, KREATIVNOST - SVETA TROJICA VSAKEGA FILMSKEGA USTVARJALCA ZAČETNIKA
Gala Atanasova, 2024, ni določena

Opis: Cilj diplomske naloge je bil opraviti raziskavo in raziskati zapleten svet filma in filmske produkcije s poudarkom na razlikah v proračunu in finančnih vidikih, moči mreženja in kreativnega reševanja problemov, ki se pojavijo med produkcijo. Ta študija se osredotoča na analizo različnih elementov v procesu filmske produkcije in na uspeh filma glede na kategorijo proračuna. Ključna metoda v tej nalogi je kvalitativna raziskava, ki je odličen način za raziskovanje in preučevanje moje hipoteze. Z analizo vsebine uporabljenih pisnih virov so raziskane različne vrste proračunov s preučevanjem treh izstopajočih filmov, kjer vsak predstavlja eno specifično kategorijo; slovenski brezproračunski film Gepack, nizkoproračunski film Med nami in visokoproračunski film Avatar: Pot vode. Poleg tega diplomska naloga poudarja pomen mreženja in sodelovanja med filmskimi ustvarjalci v svetu filmske produkcije in je posebej namenjena mladim, ambicioznim filmskim ustvarjalcem, ki se spoprijemajo s številnimi izzivi in različnimi priložnostmi za rast in napredek. Pokaže tudi, da popolnoma brezproračunski film ne more biti uspešen. Nazadnje je treba dati prednost mreženju in sodelovanju ter poudariti, kako brezproračunska filmska produkcija povečuje ustvarjalnost filmskega ustvarjalca. Filmska industrija nenehno stremi k inovacijam in prilagoditvam kljub svojim omejitvam. Zato ta naloga prikazuje, kako je mogoče s kreativnostjo, predanostjo in organizacijo doseči cilje ne glede na različne omejitve.
Ključne besede: film, filmska produkcija, proračuni, financiranje, filmski ustvarjalec, kreativnost
Objavljeno v ReVIS: 31.08.2024; Ogledov: 868; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (794,38 KB)

9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh