Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 129
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
POSLOVNI NAČRT ZA ZAGON SAMOPOSTREŽNE PRALNICE PERILA
Alen Adžić, 2025, ni določena

Opis: Tema diplomskega dela je izdelava poslovnega načrta za zagon samopostrežne pralnice perila za vse fizične osebe, ki same opravljajo pralne storitve. Cilj diplomskega dela je oceniti smiselnost ustanovitve in uspešnost podjetja s tovrstno storitvijo. Na podlagi tržne raziskave s pomočjo ankete opredelimo ciljni trg in ciljne kupce. Na podlagi pridobljenih analiz povpraševanja, ponudbe in nabavnega trga pripravimo načrt prodaje. Sledi trženjski načrt, ki vsebuje SWOT-analizo, tržne strategije, strategije oglaševanja, strategije izrabljanja konkurenčne prednosti, strategije rasti trga in oblikovanja cen. V poslovnem načrtu so opisane razvojne strategije, načrt nabave, investiranja ter poslovni prostor in vsa potrebna oprema za učinkovito poslovanje. Glede na pridobljene podatke vseh analiz določimo pravnoorganizacijsko obliko podjetja, lastniško strukturo in načrt potrebnih zaposlenih za poslovanje. V drugem delu diplomskega dela so pripravljene finančne projekcije za prva štiri leta poslovanja podjetja, od ustanovitve naprej, in izračun finančnih kazalcev, na podlagi katerih ocenimo dejanski potencial samopostrežne pralnice perila.
Ključne besede: Poslovni načrt, samopostrežna pralnica perila, panoga, razvoj, tržna raziskava, finančno poslovanje, terminski načrt.
Objavljeno v ReVIS: 01.08.2025; Ogledov: 232; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

2.
ANALIZA UVOZA SVETIL ZA MOTORNA VOZILA IZ JUŽNE KOREJE V SLOVENIJO: PRIMER POSLOVANJA PODJETJA MECOM – ZAŠČITE, D. O. O.
Senid Jušić, 2025, ni določena

Opis: Mednarodno poslovanje državam omogoča, da razširijo svoje trge preko meja ter dostopajo do blaga in storitev. Ta globalna povezanost spodbuja rast in razvoj držav. Proces mednarodnega posla smo proučili na primeru slovenskega podjetja Mecom – Zaščite, d. o. o., ki uvaža svetila za motorna vozila iz Južne Koreje. Za uspešno izvedbo tovrstnega posla je ključno proučiti politično in ekonomsko stabilnost sodelujoče države in s tem povezana tveganja, pripraviti ustrezno dokumentacijo ter zgraditi dober poslovni odnos s partnerskim podjetjem. Med Evropsko unijo in Južno Korejo je sklenjen trgovinski sporazum, ki odpravlja številne trgovinske ovire in olajšuje mednarodno poslovanje.
Ključne besede: Slovenija, Južna Koreja, svetila za motorna vozila, mednarodno poslovanje, uvoz.
Objavljeno v ReVIS: 13.06.2025; Ogledov: 265; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

3.
4.
5.
Umetna inteligenca v podporo kadrovskemu poslovanju : magistrska naloga
Adela Povalej, 2024, magistrsko delo

Ključne besede: umetna inteligenca (UI), kadrovsko poslovanje, kadrovski viri, management
Objavljeno v ReVIS: 05.12.2024; Ogledov: 557; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

6.
Izzivi medkulturnega poslovnega komuniciranja podjetja Shovels v ZDA : magistrska naloga
Maša Kacil, 2024, magistrsko delo

Ključne besede: kultura, komuniciranje, poslovanje, magistrsko delo
Objavljeno v ReVIS: 25.09.2024; Ogledov: 692; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (655,88 KB)

7.
Mednarodni pogled na izdajanje e-računov v Sloveniji s primerjalnim poudarkom na Hrvaški : magistrsko delo
Tina Šinkovec, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga o elektronskem izdajanju računov v Sloveniji s primerjalnim poudarkom na hrvaškem zakonodajnem okviru razkriva, da se proračunski uporabniki vse pogosteje odločajo za elektronsko poslovanje. Študija podrobno preučuje razloge za te odločitve in zakonodajno ozadje ter prikazuje kontrast z drugimi državami, z osredotočenostjo na hrvaškem pristopu. Ta študija s pomočjo strukturirane ankete in analize podatkov ocenjuje motive in ovire, s katerimi se soočajo slovenski proračunski uporabniki pri izdajanju e-računov fizičnim osebam in pravnim osebam zasebnega prava. Med slovenskimi proračunskimi uporabniki je bila namreč ugotovljena opazna rast števila izdanih e-računov prejemnikom fizičnim osebam in pravnim osebam zasebnega prava, in sicer z zanemarljivih 24 računov leta 2013 na 1,1 milijona računov do leta 2022, kar kaže na znaten prehod na elektronsko izdajanje računov. Kljub tej rasti pa pomemben segment proračunskih uporabnikov še ni pristopil k tem načinu, saj se jih dobra tretjina še vedno zanaša na tradicionalne metode izdajanja računov. Med tistimi, ki izdajajo e-račune, jih njihovi prejemniki v največji meri prejemajo prek elektronske pošte, le-ta se je izkazala za prevladujoč način pošiljanja e-računov fizičnim osebam, kljub drugim razpoložljivim naprednejšim elektronskim rešitvam. To kaže na različne uporabniške preference in tehnološko poznavanje. Primerjalni del raziskave, vezan na primerjavo s hrvaškim sistemom izdajanja e-računov fizičnim osebam in pravnim osebam zasebnega prava, temelji na kvalitativnih metodah s pregledom zakonodaje, literature in spletnih virov ter izvedenega intervjuja.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, e-računi, proračunski porabniki, UJP, Hrvaška, FINA
Objavljeno v ReVIS: 14.08.2024; Ogledov: 855; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

8.
Pomen medkulturnih kompetenc v poslovanju korporacij
Dolores Jereb, 2024, magistrsko delo

Opis: Globalne korporacije, ki želijo uspešno poslovati na mednarodnem trgu, morajo imeti vodstveni kader, ki je sposoben ne le razumeti in se prilagajati različnim kulturam, temveč tudi učinkovito voditi in motivirati ekipe v teh okoljih. Postavlja se vprašanje, ali podjetja razumejo vpliv medkulturnih razlik in poleg tradicionalnih strokovnih kompetenc prepoznavajo pomen medkulturnih kompetenc pri selekciji in razvoju vodstvenega kadra, ki ga prerazporejajo v druge kulture. Medkulturne kompetence v poslovanju so skupek kognitivnih, afektivnih in vedenjskih veščin, ki prispevajo k učinkoviti in ustrezni poslovni komunikaciji v medkulturnih organizacijah. Pregled izbrane strokovne literature prikazuje pomen kulture in njenih dimenzij ter njeno povezanost s poslovnim svetom. Ugotovitve kažejo, da je poznavanje medkulturnih razlik in sposobnost vodenja v medkulturnem okolju konkurenčna prednost, saj podjetjem omogoča boljše razumevanje potreb in pričakovanj strank, prilagajanje strategij različnim kulturnim okoljem in izboljšanje ugleda ter zaupanja na mednarodnem trgu. Anketiranci v študiji so zaposleni, ki so bili prerazporejeni na vodilne položaje v različnih kulturnih okoljih izbrane korporacije (pravo ime podjetja ni navedeno zaradi etičnosti raziskave) in so v teh raznolikih okoljih živeli in delali več kot tri leta. Empirične ugotovitve kažejo, da so vsi anketiranci potrdili visoko relevantnost medkulturnih kompetenc in poudarili njihovo neposredno povezanost s konkurenčno prednostjo. Individualna raven ozaveščenosti je visoka, za prenos teh znanj in praks na organizacijsko raven korporacije pa bo potrebnega več časa in dodatnih aktivnosti, ki jih predlagajo stroka in vprašani. Omenjena raziskava ponuja dober vpogled v obravnavano temo in je lahko napotenim delavcem v pomoč pri razumevanju pomena medkulturnih razlik, vodstvu pa v razmislek in spodbudo za izboljšanje stanja na tem področju. Kljub temu da je raziskava vezana na konkretno korporacijo, je lahko v pomoč tudi vodstvu in zaposlenim v drugih korporacijah, ki se najverjetneje srečujejo s podobnimi vprašanji pri svojem poslovanju.
Ključne besede: kompetenca, medkulturnost, poslovanje, korporacija, kultura, konkurenčna prednost
Objavljeno v ReVIS: 26.07.2024; Ogledov: 927; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (3,79 MB)

9.
10.
Vpliv inovativnosti na poslovanje slovenskih podjetij
Goran Kovačević, 2024, diplomsko delo

Opis: Inovacija je najpomembnejši vir za uspeh in preživetje podjetja v današnjem konkurenčnem, kompleksnem in globalnem okolju. Sposobnost za inovacije velja za najpomembnejše in najbolj dragoceno sredstvo v podjetju za zagotavljanje in ohranjanje konkurenčne prednosti in pri izvajanju celotne strategije. V diplomskem delu so analizirani vplivi med inovacijskimi napori in uspešnostjo podjetij, namen naloge pa je bil ugotoviti povezavo med inovativnostjo in uspešnostjo podjetja. Analiza finančnih kazalcev lahko daje dokaj natančno sliko uspešnosti podjetja; koristno je primerjati uspešnost več podjetij z relativno različno velikostjo, zato je za merjenje uspešnosti podjetja v raziskavi uporabljena finančno uspešnost. Podjetja so izbrana s pomočjo seznama Gospodarske zbornice Slovenije, ki vsako leto objavlja najinovativnejša podjetja v Sloveniji. Za analizo izbranih podjetij so uporabljeni podatki s spletnih strani bonitete.si. Podatki so primerjani s podatki iz slovenskega gospodarstva (povprečna rast dobička, povprečna dodana vrednost na zaposlenega in povprečna rast prihodkov). Ugotovljeno je, da inovativnost v podjetjih vpliva na finančno uspešnost podjetij in na povečanje tržnega deleža. Inovativnost v podjetjih je glede na rezultate raziskave v diplomski nalogi ekonomsko upravičena.
Ključne besede: Podjetništvo, poslovanje, inovativnost, raziskava, uspešnost.
Objavljeno v ReVIS: 20.03.2024; Ogledov: 1115; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh