1. Dejavniki zadovoljstva na delovnem mestuBrigita Špelko, 2011 Abstract: Med razlicnimi viri, iz katerih vsaka organizacija crpa svojo moc, imajo poseben pomen
ljudje. Njihova specifika je v neomejenih potencialih, saj je optimalna izraba cloveških
sposobnosti ob spodbujanju inovativnosti, ustvarjalnosti in samouresnicevanje skoraj
brezmejna. Kadrovska funkcija tako postaja s potrebo po fleksibilnem in ažurnem odzivanju
na dinamicne zahteve okolja pomembnejša celo od financne ali informacijske.
V sodobnem gospodarstvu temelji uspešnost organizacije vse pogosteje na samostojnih,
visoko usposobljenih in zadovoljnih zaposlenih, ki se med seboj dobro razumejo in
sodelujejo, prav tako pa naj bi tudi med njimi in vodilnimi kadri v podjetju veljali dobri
odnosi. Visoko motivirani in zadovoljni zaposleni so lahko vir konkurencne prednosti in
kljucni element dolgorocne uspešnosti podjetja.
Delavci so bolj motivirani za svoje delo, ce so pogoji dela v podjetju ugodni, hkrati pa je
vecja tudi njihova produktivnost in zadovoljstvo pri delu. Placa in ostale materialne ugodnosti
so sicer precejšnjega pomena za zadovoljstvo zaposlenih, vendar pa je domet zgolj
ekonomskih oblik motiviranja zaposlenih zelo omejen. Na zadovoljstvo zaposlenih namrec
vplivajo tudi številni nematerialni dejavniki. Splošno zadovoljstvo se izoblikuje kot skupek
zadovoljstev s posameznimi dejavniki.
Prvi del naloge prikazuje zgodovinski pregled vloge zaposlenih skozi cas s poudarkom na
nekaterih teoretskih pristopih. V nadaljevanju predstavljamo teorijo zadovoljstva zaposlenih
in kljucne dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo.
V empiricnem delu naloge smo na podlagi že izvedene raziskave ugotavljali celovito
zadovoljstvo zaposlenih pri delu oziroma na delovnem mestu. Klasificirali smo tudi
posamezne dejavnike zadovoljstva in jih analizirali glede na demografske podatke.
Zadovoljstvo zaposlenih smo torej preucevali na dva nacina. S tem smo ugotovili, ali se
stopnja zadovoljstva (zadovoljstvo z delom kot celoto) in zadovoljstvo z izbranimi dejavniki
razlikujeta glede na demografske podatke. Found in: ključnih besedah Keywords: zadovoljstvo zaposlenih, dejavniki zadovoljstva, motivacija, kadrovska funkcija, menedžment človeških virov Published: 15.06.2021; Views: 1943; Downloads: 143 Fulltext (1,35 MB) |
2. Izzivi na področju človeških virov na javnem raziskovalnem zavoduTjaša Vidmar, 2021 Abstract: Namen magistrskega dela je na podlagi domače in tuje literature opraviti empirično raziskavo o izzivih na področju UČV na JRZ. Preko spletnega vprašalnika so zaposleni JRZ odgovarjali na zastavljena vprašanja o urejenosti in razvoju področja UČV na JRZ. Na osnovi rezultatov smo ugotovili, da anketirane za nadaljevanje zaposlitve na JRZ v povprečju najbolj spodbujajo naslednji dejavniki: medsebojni odnosi, zanimivo delo in možnost za razvoj. Najmanj jih spodbujajo plača, pohvale in priznanja ter ugled organizacije. V nadaljevanju nas je zanimalo, ali se JRZ strateško in sistematično ukvarja s procesom upravljanja in razvoja človeških virov. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da ima JRZ že razvite osnovne postopke na tem področju, vendar pa bo potrebna nadgradnja trenutnega stanja, predvsem na področju vzpostavitve sistema nasledstev, oblikovanja strategije upravljanja ključnih kadrov ter upravljanja in razvoja kadrov. S pomočjo vprašalnika smo identificirali dejavnike, ki spodbujajo anketirane k temu, da ostanejo zaposleni na JRZ, in preverili razvitost posameznih področij. Pridobljeni rezultati nam bodo v pomoč pri nadaljnjem razvoju področja UČV, s čimer si želimo ustvariti delovno okolje, kjer bodo zaposleni zadovoljni in se ne bodo odločali za odhod iz JRZ. Found in: ključnih besedah Keywords: upravljanje človeških virov, človeški viri, kadrovska funkcija, trendi na področju UČV, izzivi na področju UČV Published: 04.02.2022; Views: 830; Downloads: 71 Fulltext (1,22 MB) |
3. Načrtovanje in vodenje kadrovskih projektovNegrina Nuhanović, 2023 Abstract: Vse več podjetij posveča veliko pozornosti kadrom in njihovemu vplivu na poslovanje podjetja. Funkcija kadrovskega menedžmenta je pomembna za izbor dobrih kadrov. Zaposlovanje pravih ljudi je postalo ključ za doseganja ciljev podjetja in konkurenčnosti. Naloga kadrovskih strokovnjakov je dobro poznavanje delovnega procesa in nalog na ključnih delovnih mestih, da lahko zanje najdejo ustrezne kandidate. Uspeh podjetja je v največji meri odvisen od učinkovitosti kadrovske funkcije. Kadrovska funkcija se je v zadnjih letih močno razvila, kar je prispevalo k vključevanju vodij in zaposlenih v dejavnosti, k povečanju učinkovitosti, izobraževanju ...
Prvi del diplomske naloge se nanaša na teorijo. V njem smo razjasnili pojme, kot so projekti, kadri, kadrovska funkcija. Nato smo se dotaknili neprofitnih organizacij. V tem poglavju smo opredelili neprofitne organizacije, opredelili, kakšna je vloga menedžmenta v neprofitnih organizacijah ter razložili njihovo financiranje in projekte. V drugem, empiričnem delu, pa smo na podlagi intervjujev odgovarjali na raziskovalna vprašanja, ki smo si jih zastavili v diplomski nalogi.
Ključna ugotovitev je, da je uspeh vsakega podjetja odvisen od njegove kadrovske funkcije. Dejavnosti, ki izhajajo iz kadrovske funkcije, so usmerjene v načrtovanje kadrov, razvoj, motivacijo, selekcijo, uvajanje zaposlenih ter spremljanje in nadzor kadrov z namenom zagotavljanja maksimalnih vrednosti za doseganje ciljev podjetja. Kadri so tisti, s katerimi podjetje dosega svoje poslovne cilje, saj ni dovolj le imeti delavcev, ampak je nujno imeti prave delavce, ki jih lahko obdržimo. Found in: ključnih besedah Keywords: opredelitev projekta, upravljanje s človeškimi viri, planiranje kadrov, kadrovska funkcija, neprofitne organizacije. Published: 01.07.2023; Views: 333; Downloads: 26 Fulltext (1,24 MB) |
4. |