2.
Strategije rasti podjetja Potokar d. o. o.Jure Novak, 2019, diplomsko delo
Opis: Podjetje Potokar d.o.o. je družinsko podjetje z več kot 25-letno tradicijo. Zaradi družinskega
ozadja je zelo tradicionalno. Kljub temu se že zdaj prilagaja zahtevam trga, ki bodo ob novih
tehnologijah še bolj neizprosne. Trg se spreminja veliko hitreje kot kadar koli v zgodovini in
tisti, ki ne sledijo spremembam, ne bodo napredovali. V podjetje je treba integrirati novosti, ki
mu bodo pomagale hitreje rasti ter se bolj prilagajati trendom in trgu.
Preden sem začel raziskovati možnosti razvoja podjetja, sem naredil temeljito analizo
obstoječega stanja in ugotovil, kje so težave in prednosti ter kako dobro je podjetje pripravljeno
na spremembe in rast. Skozi analizo dosedanjega poslovanja sem ugotavljal predvsem
pripravljenost na rast s finančnega vidika, preveril pa sem tudi odnos do rasti in sprememb.
Za podjetje sem izbral ustrezno strategijo rasti, s katero bo lahko bolje in hitreje rastlo ter
postalo prilagodljivejše razmeram na trgu. Podjetje je treba digitalizirati ter njegove procese
optimizirati za rast. Ravno to sem upošteval pri pisanju načrta strategije rasti.
Izbiral sem med organsko oz. generično rastjo, rastjo z diverzifikacijo, franšizo, joint-venture
poslom, strateškim partnerstvom ali spojitvijo, pripojitvijo ali prevzemom. Z analizo in
primerjavo strategij sem se na podlagi ugotovljenega odločil, katera bi bila glede na razmere na
trgu in dosedanji obstoj podjetja zanj najprimernejša.
Predpostavljam, da bo za podjetje na kratki rok najboljša delna diverzifikacija rast z novimi
produkti.
Ključne besede: rast, generična rast, rast z diverzifikacijo, družinsko podjetje, avtomobilska
industrija, avtodeli, razvoj poslovne strategije
Objavljeno v ReVIS: 02.10.2019; Ogledov: 2738; Prenosov: 253
Celotno besedilo (1,72 MB)