Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Izračun upravičenosti v Hidroelektrarno Brežice
Jaša Bogovič, 2025, diplomsko delo

Opis: Investiranje predstavlja eno izmed pomembnejših dejavnosti podjetja, saj z njim podjetja ostajajo konkurenčna na vse bolj zasičenem trgu, prav tako se ob rasti stopnje investiranja to precej pozna pri gospodarstvu države, v katerem podjetje deluje. Do investiranja po navadi pride, ko podjetja želijo svoja sredstva vložiti v nov projekt in tako slediti svojim dolgoročnim ciljem. Pri ideji o investiranju se podjetja že takoj na začetku srečajo z ugotavljanjem, ali je investicijski projekt sploh smiselen. To potem od podjetij zahteva, da naredijo ustrezno analizo, da bi se tako na podlagi raziskave trga in izračuna kazalnikov upravičenosti investicije odločili, ali je investicija donosna in s tem smiselna. V diplomski nalogi se pri analiziranju investicije osredotočimo predvsem na ekonomske metode presojanja učinkovitosti. Razdelimo jih lahko na statične metode, pod katere uvrstimo dobo povračila, metodo donosnosti naložbe in računovodsko stopnjo donosa ter dinamične metode, kjer uporabimo metode neto sedanje vrednosti, notranje stopnje donosa in indeksa donosnosti. Ker je uspešnost investicije odvisna od več dejavnikov, je treba analizirati tudi občutljivost projekta na spremembo izbranega dejavnika. Ker je investicija v hidroelektrarno Brežice zelena in okolju prijazna, zadnji del teoretičnega dela diplomske naloge namenimo obnovljivim virom energije in pomembnosti trajnostnega razvoja na svet. V empiričnem delu bolj podrobno predstavimo hidroelektrarno Brežice in njene učinke na okolje. Prav tako analiziramo izračunane ekonomske metode presojanja ter občutjivost investicije podjetja Hidroelektrarne na Spodnji Savi na spremebo prodajne cene. Glede na dobljene izračune nato ocenjujemo in analiziramo, ali je investicija, ki je opazujemo v obdobju od leta 2017 do 2031, sprejemljiva. Pri tem ugotovimo, da je investicija upravičljiva.
Ključne besede: analiza, ekonomske metode, investicije, kazalniki upravičenosti, Hidroelektrarna Brežice.
Objavljeno v ReVIS: 14.05.2025; Ogledov: 357; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (976,39 KB)

2.
Računovodske informacije pod drobnogledom - uporaba Benfordovega zakona za odkrivanje prevar v računovodskih izkazih
Urška Ambrožič, 2025, magistrsko delo

Opis: Za vse odločitve v podjetju je treba ne glede na to, ali zadevajo notranje ali zunanje uporabnike, pripraviti najrazličnejše informacije, ki pa jih lahko pripravi le računovodstvo podjetja. Računovodstvo mora zagotoviti celovito informiranje o spremembah in stanjih gospodarskih kategorij nekega poslovnega sistema, saj je pomemben del informacijske dejavnosti, vendar pa je oblikovanje in posredovanje računovodskih informacij možno le, če se zagotovi zbiranje in posredovanje bistvenih podatkov za njihovo oblikovanje. Računovodski izkazi so tako temeljno dokazilo o premoženjsko-finančnem poslovanju ter o poslovni uspešnosti podjetja. Z analiziranjem bilančnih podatkov lahko odkrivamo pomanjkljivosti v učinkovitosti in uspešnosti poslovanja ter v stanjih in spremembah sredstev in virov, s čimer se tudi povečajo možnosti za boljše sprejemanje poslovnih odločitev, posledično pa so tudi podjetja uspešnejša in bolj zdrava. Kljub temu pa predvsem zaradi ustvarjanja lažnega videza finančnega zdravja podjetja prihaja do namerne manipulacije z računovodskimi izkazi, kar pa v nadaljevanju vodi do računovodskih prevar. Računovodske prevare predstavljajo sicer le 10 % odkritih primerov poslovnih prevar, vendar so najdražja vrsta kaznivega dejanja. Prav zaradi tega je preiskovanje gospodarske kriminalitete že vrsto let prednostna naloga tudi slovenske policije. Pri analiziranju nenavadnih podatkov revizorji po vsem svetu vsakodnevno uporabljajo tudi Benfordov zakon, ki je uporaben predvsem za zaznavanje prevar in prirejanja podatkov, kar na primeru podjetij prikažemo tudi v magistrskem delu.
Ključne besede: računovodstvo, poslovne prevare, kreativno računovodstvo, forenzično računovodstvo, Benfordov zakon.
Objavljeno v ReVIS: 24.04.2025; Ogledov: 266; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

3.
Generacija Z in podjetništvo: priložnosti v digitalni dobi
Lara Zorko, 2025, ni določena

Opis: Predstavniki generacije Z se bistveno razlikujejo od predstavnikov prejšnjih generacij. Odraščali so v obdobju tehnološkega napredka in digitalizacije, zaradi česar so postali tehnično podkovani in odprti za nove priložnosti. V podjetniškem okolju digitalne dobepredstavljajo prelomnico, saj se ne le prilagajajo, ampak tudi aktivno oblikujejo sodobno delovno okolje. Kljub številnim prednostim, kot so podjetniški duh, tehnično znanje in zavedanje o družbeni odgovornosti, se na svoji poti spoprijemajo z izzivi. Med temi so prevelika delovna obremenitev, nezadovoljstvo z delom, pomanjkanje ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem ter strah pred neuspehom. Kljub izzivom se pripadniki generacije Z zavedajo pomena nenehnega učenja, osebne rasti in inovativnosti, kar jim omogoča, da aktivno oblikujejo prihodnost dela. Kljub vsemu sta zanje pri poklicnem odločanju odločilna dejavnika stabilnost in varnost zaposlitve. Razumevanje potreb in izzivov predstavnikov generacije Z je ključno za razvoj podpornih strategij, ki bi mladim omogočile uspeh in pripomogle k rasti podjetniške kulture. Med njimi je največ zanimanja za tehnološki in storitveni sektor, medtem ko sta kmetijstvo in zdravstvo zanje najmanj privlačna. Digitalna preobrazba omogoča mladim dostop do globalnih trgov in novih poslovnih priložnosti, a kljub temu številni izzivi ostajajo. Pomanjkanje finančnih virov ostaja ena izmed največjih ovir. Predstavniki generacije Z kot svoje prednosti vidijo predvsem inovativnost, kreativnost in prilagodljivost. Prisoten pa je tudi strah pred neuspehom in pomanjkanjem potrebnega znanja ali izkušenj, zato je pomembno, da se razvijejo podporni mehanizmi, ki mladim omogočijo izkoriščanje njihovih potencialov in zmanjšajo občutek negotovosti.
Ključne besede: generacija Z, tehnološki napredek, digitalizacija, podjetniško okolje, poslovne priložnosti.
Objavljeno v ReVIS: 24.04.2025; Ogledov: 262; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

4.
5.
Etika oglaševanja včeraj, danes, jutri
Barbara Borštnar, 2024, ni določena

Opis: Na kakšen način bodo oglaševalci privabljali kupce, je odvisno tudi od etičnosti menedžmenta organizacije. Da s svojim oglasom ne bi užalili potrošnikov, je potrebno upoštevati etična načela v oglaševanju. V Sloveniji to področje poleg zakonske podlage ureja Slovenski oglaševalski kodeks, ki je osnova pri presojanju posameznih oglasov na Oglaševalskem razsodišču. Vse to je bila osnova za raziskavo, s katero smo želeli ugotoviti razsežnost etične ozaveščenosti med Slovenci na splošno, na področju oglaševanja in kaj pričakujejo v prihodnosti. Prišli smo do zaključka, da spol, starost in splošna izobrazba ne vplivajo pomembno pri zaznavanju etike in njenih kršitvah v oglasnih sporočilih. Ljudje izkazujejo velik interes za izobraževanje na področju etike, posledica pa je tudi pogostejše opažanje etičnih kršitev. Večina meni, da bo potreben večji poudarek na etiki, saj bi s tem lahko vplivali tako na ravnanje posameznikov, kot tudi na ravnanje medijev in podjetij.
Ključne besede: etika, oglaševanje, etika v oglaševanju, etične kršitve, Slovenija
Objavljeno v ReVIS: 07.09.2024; Ogledov: 767; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

6.
Pomen računovodskih informacij za poslovno odločanje
Vanja Luzar, 2024, ni določena

Opis: V diplomski nalogi preučujemo, kakšna je vloga računovodskih informacij pri poslovnem odločanju. Najprej opredeljujemo pojem organizacije in predstavljamo temeljne funkcije poslovodenja, v nadaljevanju pa preučujemo vrste in glavne značilnosti računovodskih informacij glede na uporabnika in predstavljamo nekatera računovodska orodja za pomoč pri odločanju. V empiričnem delu raziskujemo pomen računovodskih informacij za slovenske profitne in neprofitne organizacije in ugotavljamo, ali obstaja razlika v pogledu na pomen računovodskih informacij med poslovodstvom in računovodstvom. S pomočjo spletne ankete smo ugotovili, da se računovodje in poslovodje zavedajo pomembnosti računovodskih informacij za kakovostne poslovne odločitve. Kot najpomembnejši vir računovodskih informacij anketiranci izpostavljajo izkaz poslovnega izida, kot največjo oviro, ki vpliva na pogostost uporabe računovodskih informacij, pa so izpostavili manko znanja. V diplomski nalogi smo postavili osem različnih hipotez, na osnovi katerih smo ugotovili, da se v glavnem pogled računovodij in poslovodij na pomen računovodskih informacij bistveno ne razlikuje. Tako računovodje kot tudi poslovodje enako zagovarjajo pomembnost računovodskih informacij in se strinjajo, da da imajo pomemben vpliv na uspešnost poslovanja. Ugotovili smo tudi, da se predračunavanje pogosteje uporablja v profitnih organizacijah in da sta najpogostejša razloga analiziranja računovodskih podatkov primerjava z načrtovanim planom in primerjava s preteklim obdobjem.
Ključne besede: računovodstvo, računovodske informacije, organizacija, poslovno odločanje, računovodska orodja.
Objavljeno v ReVIS: 19.07.2024; Ogledov: 858; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (2,43 MB)

7.
Analiza poslovanja s kazalniki
Nina Selak, 2024, ni določena

Opis: Poslovni sistemi kot najbolj razširjena oblika organizacij so gonilna sila v svetu gospodarstva. Znotraj njih se prepletajo trije podsistemi – izvajalni, odločevalni in informacijski. Vsak izmed njih ima pomembno vlogo za doseganje zastavljenih ciljev. Podjetja se pri poslovanju soočajo z nenehnimi izzivi, ki jih lažje rešujejo, če dobro poznajo svoje preteklo in prihodnje poslovanje. To pa pomeni, da se podjetja v ta namen poslužujejo analiziranja poslovanja. Gre za proces preučevanja različnih situacij, pred katere so postavljeni managerji v podjetjih. Za optimalne odločitve se pred samim procesom analiziranja postavi namen in temeljni cilji. Glede na to, kaj preučujemo, poznamo različne vrste analiz. V diplomski nalogi se osredotočimo na računovodsko analizo, kjer temelj analize prestavljajo računovodski podatki, zajeti v računovodskih izkazih. V grobem ločimo tri metode računovodskega analiziranja: vodoravno in navpično analizo ter analizo s kazalniki. Poglobljeno predstavimo najbolj razširjeno metodo – analizo s kazalniki. Kazalniki so relativna števila, ki omogočajo različne primerjave (npr. med različnimi podjetji, s konkurenco, s panogo, z regijo ipd.). Razdelimo jih lahko v različne skupine: kazalniki stanja investiranja, kazalniki stanja financiranja, kazalniki plačilne sposobnosti, kazalniki obračanja, kazalniki donosnosti, kazalniki gospodarnosti, kazalniki dodane vrednosti, kazalniki denarnega izida ter kazalniki v povezavi z EBIT in EBITDA. V empiričnem delu analiziramo kazalnike gospodarnosti, donosnosti sredstev in prihodkov, dodano vrednost na zaposlenega in delež dolgov v financiranju v podjetju Roletarstvo Medle, d. o. o., izračune pa primerjamo s podatki za regijo Jugovzhodna Slovenija in predelovalno panogo v obdobju 2012–2022. Glede na vrednosti kazalnikov podamo tudi predloge za izboljšave.
Ključne besede: analiza, računovodstvo, računovodska analiza, kazalniki, Roletarstvo Medle.
Objavljeno v ReVIS: 27.06.2024; Ogledov: 939; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

8.
Navade potrošnikov in njihovo spreminjanje
Nataša Štefanič, 2024, ni določena

Opis: Navade podzavestno ustvarimo, ker brez pretiranega razmišljanja izvajamo dejanja, ki jih je treba opraviti. Razumevanje navad potrošnikov pa pomaga tržnikom prepoznati nove priložnosti oziroma ustvariti izdelke in storitve, ki bolje izpolnjujejo potrebe in želje potrošnikov – zaradi njihovega zadovoljstva pa se seveda povečuje tudi prodaja. Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo preučili osnovne pojme, kot so potrošnik in vedenje potrošnikov, ter predstavili nakupni proces potrošnikov, glavne vplive na nakupno vedenje, vrste potrošnikov ter pojasnili, kako se navade potrošnikov spreminjajo glede na spremenjene gospodarske razmere. V empiričnem delu smo se osredotočili na razvoj spletnega nakupovanja ter na navade sodobnih potrošnikov na spletu, še posebej med epidemijo covida-19. Skozi empirični del smo ugotovili spreminjanje navad potrošnikov na spletu. Pri tem smo še posebej proučevali, kako nakupujejo potrošniki glede na spol, starost, izobrazbo in kraj, kjer živijo, ter kako se spreminjajo prihodki trgovine na drobno po pošti ali po spletu glede na preučevano obdobje. Na osnovi proučevanih podatkov smo ugotovili povezavo med obsegom spletnega nakupovanja in višino BDP na prebivalca ter ugotovili, da slovenski nakupovalci v primerjavi z nakupovalci EU v povprečju manj nakupujejo preko spleta. Spoznali smo tudi, da se navade spreminjajo zaradi kriznih razmer pa tudi zaradi tehnološkega napredka.
Ključne besede: nakupni proces, potrošnik, navade potrošnikov, odločanje potrošnikov, spletno nakupovanje
Objavljeno v ReVIS: 09.06.2024; Ogledov: 1124; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (872,50 KB)

9.
Podjetništvo v času covida 19
Nina Halilović Pavlin, 2024, ni določena

Opis: Diplomsko delo obravnava vpliv epidemije covid-19 na podjetniško okolje v Sloveniji. Epidemija je imela široke posledice na gospodarstvo, podjetja in posameznike ter privedla do številnih izzivov, vključno z izgubo delovnih mest, zapiranjem podjetij in gospodarskimi pretresi. Podjetja so se soočala z različnimi posledicami, nekatera so potrebovala zunanjo pomoč za preživetje, medtem ko so se druga uspela prilagoditi in celo napredovati v času krize. V odziv na krizo je država sprejela ukrepe za podporo gospodarstvu in podjetjem, med drugim tudi z uvedbo zakona o podpornem okolju za podjetništvo. Empirični del diplomske naloge predstavlja analizo podjetniškega okolja v Sloveniji med epidemijo covid-19, pri čemer se osredotoča na spremembe v poslovanju podjetij, ukrepe države za blažitev vpliva krize ter odzive podjetij na novo situacijo.
Ključne besede: podjetništvo, Slovenija, covid 19, ekonomska kriza, reorganizacija
Objavljeno v ReVIS: 21.05.2024; Ogledov: 1108; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (22,40 MB)

10.
Prenova in digitalizacija nabavnega procesa v podjetju Numip, d.o.o.
Urška Gmajnič, 2024, ni določena

Opis: Danes je poslovni svet dinamično okolje, ki se nenehno spreminja, saj je odvisno od gospodarskih, tehnoloških in družbenih sprememb. Nabava predstavlja ključen del poslovnih procesov v vsakem podjetju. Gre za proces pridobivanja materialov, izdelkov ali storitev od zunanjih virov. Nabavna funkcija zajema odločitve o tem, kaj kupiti, koliko, kdaj in od kod. Cilj je zagotoviti najboljše pogoje glede cene, kakovosti in dobavnih rokov. V poslovanju na splošno, predvsem pa v nabavi, se neprestano pojavljajo nove prakse in trendi, zato je pomembno, da so podjetja prilagodljiva, da se lahko učinkovito odzovejo na spreminjajoče se pogoje na trgu. Z uporabo tehnologij izboljšamo učinkovitost, zmanjšamo napake ter odzivni čas. Digitalizacija nabavnega procesa omogoča večjo preglednost in sledljivost, boljše upravljanje zalog, sledenje dobavnim rokom in optimizacijo procesov. Zato je pomembno, da podjetja digitalizirajo svoje poslovne procese in izkoristijo prednosti, ki jih nudi. Diplomska naloga je razdeljena na dva dela. V prvem delu so opisane teoretične osnove in definicije različnih avtorjev o nabavi in pojmih, ki so z njo povezani. Poudarek je na nabavnem procesu in digitalizaciji poslovnih procesov. V drugem delu pa sta predstavljena in primerjana nabavni proces pred digitalizacijo in po njej v podjetju Numip, d. o. o.
Ključne besede: Nabava, nabavni proces, nabavnik, digitalizacija, digitalizirana nabava.
Objavljeno v ReVIS: 21.04.2024; Ogledov: 1509; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (4,46 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh