1. Vpliv tretjih držav na Zahodnem Balkanu : študija primera Črna goraMatjaž Vidgaj, 2024, magistrsko delo Opis: Območje Zahodnega Balkana velja za zelo nestabilno, kjer je skozi zgodovino zaradi križanja interesov svetovnih ali regionalnih sil potekalo več oboroženih konfliktov. Območje velja za nestabilno tudi zaradi držav s šibkimi državnimi institucijami ter krhkih družbenih razmer kot posledic slabih gospodarskih razmer, korupcije, kriminala in nacionalističnih teženj etničnih skupin. Opisane razmere v državah v regiji predstavljajo plodna tla za pozitivne kot tudi negativne vplive iz različnih držav. Za izvedbo preučevanja vpliva tretjih držav na Zahodnem Balkanu so bile izbrane Rusija, Kitajska in Turčija. Sprva smo opredelili njihovo zunanjepolitično strategijo do Zahodnega Balkana, v nadaljevanju pa tudi identificirali njihovo resnično prisotnost. V študiji primera vpliva teh držav v Črni gori je bilo ugotovljeno, da se Rusija, Kitajska in Turčija za širitev svojega vpliva v Črni gori v veliki večini poslužujejo instrumentov mehke moči. Rusija tu širi svoj vpliv na podlagi zgodovinskih povezav, panslavizma, izkorišča pa tudi pravoslavje kot skupno religijo in pa vprašanje črnogorske identitete. Kitajska svojo mehko moč izvaja predvsem z gospodarskega področja, pri čemer je eno glavnih vodil približevanje trgom EU s Črno goro. Turčija se pri širjenju vpliva v Črni gori naslanja predvsem na svojo zgodovinsko vlogo v regiji, pri tem pa rezultati analize kažejo, da ne gre za poskus obnovitve svojega nekdanjega vpliva iz časa Otomanskega imperija. Državljani držav v regiji Zahodnega Balkana si želijo več stabilnosti, demokracije in hitrejšega gospodarskega razvoja, kar pa upajo, da bodo dosegli s pridružitvijo EU. Glede na trenutne geopolitične razmere in počasno pridruževanje držav Zahodnega Balkana EU bo morala biti mednarodna skupnost pozorna glede razvoja dogodkov na Zahodnem Balkanu, saj bi se z morebitnimi škodljivimi vplivi tretjih držav kaj hitro obnovila krizna žarišča v regiji. Ključne besede: mednarodni odnosi, vpliv, moč, Zahodni Balkan, Črna gora, Rusija, Kitajska, Turčija Objavljeno v ReVIS: 21.10.2024; Ogledov: 232; Prenosov: 20 Celotno besedilo (1,52 MB) |
2. Rusko-kitajski energetski odnosi : magistrsko deloKristina Cigole, 2023, magistrsko delo Opis: Dostop in nadzor nad energetskimi viri sta ključnega pomena pri oblikovanju svetovne politike. Energetski viri Ruske federacije so naredili državo vplivnejšo v svetovni politiki, medtem ko so energetska in geopolitična vprašanja še posebej pomembna za sodobno Ljudsko republiko Kitajsko. Od razpada Sovjetske zveze sta obe državi poskušali vzpostaviti medsebojno energetsko sodelovanje, vendar brez pravega rezultata. Aneksacija Krima leta 2014 je predstavljala prvo poglobitev rusko-kitajskih odnosov, saj je močno pospešila počasno segrevanje odnosov. V nalogi bomo z različnimi metodami družboslovnega raziskovanja podrobneje analizirali in raziskali področje dvostranskega energetskega sodelovanja med Rusijo in Kitajsko. Namen magistrskega dela je raziskati energetske odnose med Rusijo in Kitajsko, predvsem v času od ruskega zavzetja Krima naprej in analizirati ter oceniti dolgo pogajalsko igro med državama pri iskanju rešitev pri ključnih političnih in gospodarskih vprašanjih. Energetski odnosi med Rusijo in Kitajsko niso pomembni samo za državi, ampak imajo velik vpliv tudi na nadaljnji razvoj svetovnega energetskega, gospodarskega in političnega trga. Ključne besede: Ruska federacija, Ljudska republika Kitajska, energetski odnosi, geopolitika, zunanja politika Objavljeno v ReVIS: 09.10.2023; Ogledov: 953; Prenosov: 27 Celotno besedilo (2,29 MB) |
3. Upravljanje z medkulturnimi razlikami pri poslovanju s kitajskimi poslovnimi partnerji v slovenskih podjetjih : magistrska nalogaNina Lukman, 2012, magistrsko delo Opis: Raziskava se ukvarja s kulturnimi razlikami med Slovenijo in Kitajsko v poslovni sferi, kakor
jih doţivljajo in odpravljajo intervjuvani slovenski poslovneţi. Prvi del naloge predstavlja
teoretični okvir raziskave, kjer smo obravnavali kompleksnost pojma kultura, ovire
medkulturne komunikacije ter predstavili kulturne dimenzije po Hofstedeju, Trompenaarsu,
Hallu ter Lewisu. Zadnji del tega dela naloge predstavlja krajši opis slovenske in kitajske
nacionalne in poslovne kulture z nekaterimi poudarki. Temu sledi analiza zbranega gradiva, ki
temelji predvsem na omenjenih kulturnih dimenzijah in nekaterih ključnih konceptih kitajske
poslovne in ekonomske kulture. Največja kulturna razdalja med drţavama se je pokazala pri
odnosu do časa, razdalji v moči in stopnji izogibanja negotovosti, ki povzročajo največ
nesporazumov in nerazumevanja na slovenski strani. Tem se pridruţi še poudarek na
omreţjih, varovanju obraza in uglajenem vedenju. V slovenskih podjetjih se zavedajo
različnosti poslovnih sfer obeh deţel, vendar se kulturna občutljivost posameznikov razlikuje.
Kitajskim poslovnim partnerjem se večinoma prilagodijo in kaţejo zanimanje za kitajsko
kulturo, čeprav se ne vedno vţivijo v vse njene posebnosti. Ključne besede: poslovna kultura, ekonomska kultura, kulturne dimenzije, medkulturna komunikacija, Slovenija, Kitajska, polstrukturirani intervju Objavljeno v ReVIS: 27.07.2021; Ogledov: 1576; Prenosov: 106 Celotno besedilo (1,07 MB) |
4. Pomen neverbalne komunikacije pri delu s kitajskimi gosti : analiza primera: Hit d.d.Martina Martinuč Ambroželj, 2013, magistrsko delo Opis: Globalna komunikacija omogoča izmenjavo informacij med posamezniki in skupinami iz
celega sveta. Na medsebojno komunikacijo vplivajo kulturne značilnosti posameznega
naroda, zato pogosto prihaja do nesporazumov in konfliktov. Ti nastajajo tako na verbalni kot
tudi neverbalni ravni, posebno pozornost jim namenja poslovna medkulturna komunikacija.
Magistrska naloga obravnava vpliv kulturnih dejavnikov na neverbalno medkulturno
komunikacijo med pripadniki kitajske in slovenske kulture. Predpostavljamo, da prihaja do
nesporazumov, ki izhajajo medkulturnih razlik in se pojavljajo na več ravneh komuniciranja.
Hipotezo testiramo s pomočjo študije primera, ki izvedemo v znani slovenski igralnici na
podlagi kvalitativne raziskave. V zaključku predstavimo rezultate raziskave, ki so podlaga
konstruktivnim predlogom za izboljšavo komunikacije med omenjenima kulturama v
storitvenem sektorju.
Ključne besede: komunikacija, medkulturno komuniciranje, neverbalno komuniciranje, študija primera, kitajska kultura, slovenska kultura Objavljeno v ReVIS: 27.07.2021; Ogledov: 2669; Prenosov: 100 Celotno besedilo (974,58 KB) |
5. Poslovni načrt : širitev poslovanja podjetja na kitajski trgKristina Rome, 2017, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi obravnavamo medkulturno sodelovanje s Kitajsko, na primeru širitve
poslovanja podjetja na kitajski trg, s konkretnim izdelkom, tj. vino Cviček. V teoretičnem delu
magistrske naloge smo se osredotočili na mednarodno sodelovanje s Kitajsko, analizirali
posebnosti kitajskega trga ter izpostavili osnovna izhodišča poslovnega načrta. Ob tem smo
obravnavali tudi poslovno komuniciranje in poslovanje na Kitajskem ter analizirali medkulturne
kompetence, ki so potrebne za vstop na kitajsko tržišče. V drugem delu naloge, tj. empiričnem
delu, pa smo zasnovali lasten poslovni načrt za prodajo vina Cviček na Kitajskem. Pri tem smo
opravili analizo trga, pripravili predviden finančni načrt, strategije trženja in prodora na trg ter
preučili vse ostale kategorije, ki so pomemben del načrtovanja novega posla in poslovanja na
tujem trgu. Magistrsko nalogo smo zaključili z odgovori na raziskovalna vprašanja, ki zajemajo
ključne elemente, katerih se mora podjetnik zavedati pred vstopom na kitajski trg, in sicer z
namenom, da lažje premosti medkulturne razlike ter učinkovito upravlja poslovna tveganja na
kitajskem trgu. Poslovna pravila so na primer v evropskem okolju lahko popolnoma drugačna
kot na nekem ogromnem azijskem trgu. Vzrok pa je kot smo ugotavljali v magistrski nalogi
predvsem kulturna razlika, katero morajo podjetniki upoštevati, če želijo s podobnimi produkti
na takšnih trgih uspeti in rasti. Obenem smo tudi ugotavljali, kakšni poslovni izidi so možni pri
poskusu prodora na kitajski trg z vinom Cviček. Ključne besede: poslovni načrti, mednarodno sodelovanje, Kitajska, podjetništvo, vino Cviček, magistrske naloge Objavljeno v ReVIS: 26.07.2021; Ogledov: 1323; Prenosov: 54 Celotno besedilo (1,35 MB) |
6. Razmerje med državo in verskimi skupnostmi v EU in izbranih državah : magistrsko deloPetra Hacin Valič, 2010, magistrsko delo Ključne besede: svoboda vesti, verska svoboda, pravica do svobode vesti, svoboda misli, Nemčija, Belgija, Litva, Romunija, Argentina, ZDA, Alžirija, Madagaskar, Iran, Kitajska, Avstralija Objavljeno v ReVIS: 02.08.2018; Ogledov: 3202; Prenosov: 161 Celotno besedilo (1,06 MB) |
7. |
8. |
9. Druga svetovna vojna na Pacifiku in v Aziji : magistrsko deloAleš Ačkovič, 2014, magistrsko delo Ključne besede: druga svetovna vojna, ZDA, Kitajska, Japonska, Pacifik, Azija, japonsko-kitajski incident, letalstvo, mornarica, velika gospodarska kriza, magistrske naloge Objavljeno v ReVIS: 05.09.2017; Ogledov: 4421; Prenosov: 185 Celotno besedilo (1,68 MB) |