1. Altruizem pri zaposlenih v domu za starejše pri nudenju pomoči na domuAnita Vidmar, 2025, ni določena Opis: Diplomska naloga zajema altruizem ter zaposlene v domu za starejše pri nudenju pomoči na domu. V diplomski nalogi preverjamo v kolikšni meri je prisotnost altruizma pomembna za opravljanje poklica nudenja pomoči na domu. V njej raziskujemo tudi izkušnje in doživljanja zaposlenih v pomoči na domu. Prav tako spoznamo izzive, s katerimi se zaposleni vsakodnevno soočajo pri svojem delu, ter kakšne so morebitne posledice altruizma zaposlenih v domu za starejše pri nudenju pomoči na domu.
V prvem delu diplomske naloge smo v teoretičnem delu predstavili sam pojem altruizem. Altruizem je zelo širok pojem, ki ga celo strokovnjaki istega področja različno uporabljajo. Mnogi ga celo enotijo s prosocialnim vedenjem, zato so v nadaljevanju predstavljene različne definicije in opisane posamezne vrste altruizma. V tem delu smo se spraševali tudi o posledicah altruizma na tiste, ki nudijo pomoč, kot tudi na tiste, ki pomoč prejemajo. V nadaljevanju se dotaknemo domov za starejše, samih storitev institucionalnega varstva in skozi zgodovino domskega varstva predstavimo storitev institucionalnega varstva. Ena izmed storitev, ki jo domovi za starejše nudijo, je pomoč na domu. V vsej tej verigi organizacije pomoči na domu, delitve in modelov med formalnimi in neformalnimi izvajalci pomoči na domu na koncu predstavimo socialne oskrbovalke, ki so zaposlene v domovih za starejše pri nudenju pomoči na domu. V zaključku teoretičnega dela diplomske naloge spoznamo še povezavo med zaposlenimi v poklicih nudenja pomoči in altruizmom.
Drugi del diplomske naloge sestavlja empirični del, v katerem smo s pomočjo polstrukturiranega intervjuja zbrali podatke ter jih analizirali. V kvalitativni raziskavi je sodelovalo sedem intervjuvank zaposlenih v izbranem domu za starejše pri nudenju pomoči na domu. Z izpovedjo izkušenj in izzivov, s katerimi se soočajo, ter njihovim doživljanjem ugotavljamo, da je altruizem še kako pomemben pri opravljanju njihovega poklica in ima za intervjuvanke tako številne pozitivne kot tudi negativne posledice. Ključne besede: Altruizem, nesebičnost, sočutje, empatija, domovi za starejše, pomoč na domu. Objavljeno v ReVIS: 03.04.2025; Ogledov: 324; Prenosov: 17
Celotno besedilo (1,80 MB) |
2. Vloga zaposlenih pri uspešnem delovanju sistema ravnanja z odpadki, ki nastanejo pri izvajanju zdravstvene dejavnosti v domu starejših občanov : magistrska naloga študijskega programa druge stopnjeKsenja Jug, 2016, magistrsko delo Opis: Zaradi neusklajene zakonodaje na področju ravnanja z zdravstvenimi odpadki so se v
domovih starejših občanov pojavile težave pri ločevanju odpadkov iz zdravstva. Mnoge
znanstvene raziskave kažejo, da ključni problem ravnanja z odpadki iz zdravstva nastane že
pri ločenem zbiranju. Zato je Skupnost socialnih zavodov Slovenije, ki zastopa interese
izvajalcev institucionalnega varstva starejših, pripravila navodila za ravnanje z zdravstvenimi
odpadki. Namen raziskave je preveriti, kako so se ta navodila implementirala v posamezno
domsko okolje. V prvem delu magistrske naloge je opisan problem, ki ga imajo domovi
starejših občanov na področju ravnanja z odpadki iz zdravstva zaradi različnega razumevanja
zakonodaje in strokovnih smernic. V empiričnem delu smo s pomočjo kvalitativne in
primerjalne študije opisali vlogo zaposlenih v zdravstveni negi pri izvajanju »novih« skupnih
navodil za ravnanje z zdravstvenimi odpadki in dejavnike, ki vplivajo na pravilno ali
nepravilno ravnanje z njimi. Proučili smo vzorce podobnosti in raznolikosti sistema ločevanja
odpadkov, ki nastanejo v procesu zdravstvene nege in oskrbe na petih preučevanih domovih
starejših občanov iz različnih delov Slovenije. Zanimalo nas je, katere so glavne značilnosti
uspešnega sistema ločevanja odpadkov, nastalih pri izvajanju zdravstvene nege stanovalcev v
domovih starejših občanov, in prišli do zaključka, da so glavni »krivci« za vedenje zaposlenih
slaba organizacijska kultura domov starejših občanov, dvoumna zakonodaja, nezadostno
znanje zaposlenih, slabo sprejemanje odgovornosti vpletenih v sistemu ravnanja z odpadki, ki
nastanejo pri izvajanju zdravstvene nege ter nejasna navodila. S pripravo novega
paradigmatskega modela, ki je bil pripravljen na podlagi naših ugotovitev in razumevanja
raziskane problematike, se lahko pripravijo smernice za vzpostavitev učinkovitega sistema
ravnanja z odpadki v zdravstveni dejavnosti in priporočila za pripravo predpisov, ki bi
predvidoma obsegali predvsem natančno definicijo in klasifikacijo odpadkov tudi v socialno
varstvenih zavodih. Ključne besede: domovi za starejše, odpadki, zdravstvo, ločevanje odpadkov, zaposleni, magistrske naloge Objavljeno v ReVIS: 26.07.2021; Ogledov: 1802; Prenosov: 167
Celotno besedilo (1,77 MB) |
3. |
4. |
5. |
6. |