Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 29
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Sistem varovanja osebnih podatkov in tveganje kibernetskega kriminala : diplomsko delo
Eva Čaleta, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava problematiko varstva osebnih podatkov in tveganje kibernetskega kriminala. Proučuje strategije in orodja, ki jih je mogoče uporabiti za zaščito zasebnih podatkov pred hekerji. Proučuje nevarnosti, ki jih kibernetski kriminal predstavlja za ljudi in podjetja, vključno z izgubo in zlorabo osebnih podatkov ter denarno škodo. Predlaga protiukrepe za ublažitev nevarnosti, vključno z učinkovitimi protokoli za odzivanje na incidente, rednim vzdrževanjem in s posodabljanjem programske opreme ter z izobraževanjem osebja o varnem delu z osebnimi podatki. Diplomsko delo poudarja, kako ključna je kibernetska varnost kot odločilni dejavnik pri varovanju osebnih podatkov. Osredotoča se na primerjavo različnih tehnologij in postopkov za zaščito osebnih podatkov ter na učinkovitost teh ukrepov pri preprečevanju kibernetskega kriminala. V teoretičnem delu so obravnavane ideje, povezane z osebnimi podatki, vključno z opredelitvijo osebnih podatkov, njihovo obdelavo, nacionalno zakonodajo in zakonodajo EU, ki ureja njihovo varstvo, ter s primeri kršitev varstva osebnih podatkov. V empiričnem delu je bila raziskava izvedena na podlagi študije o analizi potenciala kibernetske varnosti v Sloveniji med posamezniki, podjetji in organizacijami, ki se ukvarjajo z obdelavo osebnih podatkov, ki je bila opravljena v okviru Inštituta za korporativne varnostne študije. Da bi ugotovili, koliko so ljudje seznanjeni z varstvom osebnih podatkov, je bila v okviru študije izvedena anketa. Ugotovitve raziskave so pokazale, da se ljudje, podjetja in organizacije na splošno zavedajo potrebe po varovanju osebnih podatkov, vendar še vedno obstajajo vrzeli pri njihovem dejanskem varovanju. V celotnem delu je poudarjeno, kako pomembno je v sodobni digitalni dobi spoštovati nacionalne zakone in zakone EU ter varstvo osebnih podatkov. Tveganje kibernetskega kriminala je povezano s konceptom varstva osebnih podatkov. Ena od glavnih groženj varnosti osebnih podatkov je kibernetski kriminal, ki ljudi, podjetja in organizacije izpostavlja nevarnostim kraje identitete in zlorabe podatkov. V diplomskem delu so obravnavane nevarnosti kibernetskega kriminala in načini, kako te nevarnosti zmanjšati. Diplomsko delo ponuja priporočila za izboljšanje varnosti osebnih podatkov. Ta vključujejo zagotavljanje tehnoloških rešitev za varovanje osebnih podatkov, stalno spremljanje in posodabljanje varnostnih ukrepov ter izobraževanje zaposlenih o varovanju osebnih podatkov. Da bi zagotovili skladnost z zakonodajo, je predlagano tudi, da podjetja in skupine zaposlijo osebo, odgovorno za varstvo osebnih podatkov.
Ključne besede: osebni podatki, kibernetska varnost, varstvo osebnih podatkov, kibernetski kriminal, GDPR, digitalna tehnologija, informacijska varnost
Objavljeno v ReVIS: 14.08.2024; Ogledov: 204; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

2.
3.
Pravne, tehnološke in politične razsežnosti e-volitev in e-demokracije : magistrsko delo
Matija Zidarević, 2024, magistrsko delo

Opis: Demokracija je družbenopolitična ureditev, ki je prisotna že od obdobja antike. V luči družbenih sprememb skozi zgodovino tehnoloških inovacij in napredka, ki je bil sploh v bližnji preteklosti eksponenten, me je zanimalo, kako z novimi informacijskimi tehnologijami lahko oplemenitimo demokratične procese, ki so bili sicer tekom svojega obstoja priča maloštevilnim drastičnim spremembam. V tem prepletu klasičnega z novim sem iskal ugotovitve, kako nove tehnologije s poudarkom na svetovnem spletu lahko vplivajo na procese, ki sestavljajo moderno demokracijo – z volitvami v ospredju, ter kakšni so izzivi in težave, ki se pri tem pojavljajo in jih je treba nasloviti. Namen magistrskega dela je osvetliti trenutno stanje in skozi pravne okvire posameznih držav, stanje tehnološke infrastrukture in razvitosti, politične ureditve ter družbene klime priti do dognanj, na katerih področjih in v kakšnem obsegu bi lahko vzpostavili sistem e-volitev in e demokracije. S pomočjo primerjalnopravne metode in empiričnih izkustev v obliki praktičnih primerov uporabe in teoretičnih analiz bom iskal rezultate, ali je globalno gledano celostna implementacija že smiselna in izvedljiva, in argumente, ki bodo govorili tako v prid kot tudi proti klasični demokratični ureditvi in njeni sodobnejši e-različici. Magistrsko delo predstavlja skupek razmišljanj in aktualnega stanja na relevantnih področjih ter iztočnico za nadaljnji razmislek in raziskovanje.
Ključne besede: e-volitve, e-demokracija, internetno glasovanje, participativna demokracija, volilna udeležba, varnost, transparentnost, informacijska tehnologija, demokratični procesi
Objavljeno v ReVIS: 25.03.2024; Ogledov: 518; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (997,76 KB)

4.
Izboljšanje in optimizacija upravljanja IT-storitev v srednje veliki organizaciji z vpeljavo ITSM orodja : magistrska naloga
Gašper Robida, 2023, magistrsko delo

Opis: Upravljanje storitev informacijske tehnologije je ključno za učinkovito zagotavljanje informacijskih tehnologij v organizacijah in za dosego poslovnih ciljev. Prinaša prednosti, kot so izboljšana produktivnost, zmanjšanje časov nedelovanja sistemov, večje zadovoljstvo uporabnikov in večja varnost informacijskih sistemov, ter omogoča boljšo usklajenost med informacijsko tehnologijo in poslovnimi potrebami organizacije. Vpeljava ustreznega orodja za upravljanje storitev informacijske tehnologije je za organizacije zelo velikega pomena, saj omogoča avtomatizacijo in optimizacijo procesov ter celovit vpogled v delovanje storitev informacijske tehnologije. Pravilna implementacija orodja ITSM omogoča boljšo sledljivost, nadzor in obvladovanje storitev informacijske tehnologije, kar vodi k povečanju učinkovitosti, zmanjšanju tveganj in izboljšanju poslovnih rezultatov organizacije.
Ključne besede: informacijska tehnologija, upravljanje storitev, ITSM, ITIL, procesi, zahtevki, incidenti, Jira
Objavljeno v ReVIS: 06.12.2023; Ogledov: 692; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

5.
6.
Problem pomanjkanja zavedanja pomembnosti informacijske varnosti v manjših podjetjih
Nejc Gregorič, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena tema informacijske varnosti. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in raziskovalnega dela. V diplomskem delu je najprej opisana informacijska tehnologija, ki zajema kibernetsko varnost. Veja kibernetske varnosti je informacijska varnost, za katero je narejena tudi raziskava. Z anketnim vprašalnikom je narejena raziskava za manjša podjetja v Sloveniji. V diplomskem delu smo želeli raziskati problem pomanjkanja zavedanja pomembnosti informacijske varnosti v manjših podjetjih. V raziskavo so bila vključena naključno izbrana manjša podjetja v Sloveniji.
Ključne besede: Informacijska tehnologija, kibernetska varnost, informacijska varnost, raziskovalno delo, anketiranci.
Objavljeno v ReVIS: 22.09.2022; Ogledov: 904; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (798,34 KB)

7.
8.
9.
10.
Delovanje centra za pomoč uporabnikom službe za informatiko v javnem zavodu : diplomska naloga
Primož Ovčar, 2019, diplomsko delo

Opis: Pri uporabi informacijske tehnologije se zaposleni srečujejo tudi z različnimi ovirami, ki jim onemogočajo delo. Zaposleni, ki delujejo v okviru računalniške podpore uporabnikom v javnem zavodu, kjer sem zaposlen, omogočajo uporabnikom informacijske tehnologije nemoten proces dela in čim hitrejšo odpravo napake ob zaznavi le-te. Za namen verifikacije hipotez je bila poleg analize obstoječih parametrov, ki se beležijo v centru za pomoč uporabnikom, izvedena tudi analiza ankete uporabnikov in intervjujev. Izkazalo se je, da je skupina centra za pomoč uporabnikom zelo pomembna in nepogrešljiva, z delom in odzivnostjo skupine je namreč zadovoljnih kar osemdeset odstotkov anketirancev, na kar močno vpliva sam odnos in strokovnost skupine. Med najbolj uporabljenimi komunikacijskimi kanali za prijavo napak in incidentov je klicni center, incidente in probleme z računalniško opremo pa skupina centra za pomoč uporabnikom reši v roku 24 ur. Uporabniki so v se v anketi tudi opredelili, da je zelo pomembno, da imamo lastni center za pomoč uporabnikom.
Ključne besede: Center za pomoč uporabnikom, informatika, računalniška podpora uporabnikom, informacijska tehnologija, incident z računalniško opremo
Objavljeno v ReVIS: 08.07.2019; Ogledov: 3040; Prenosov: 227
.pdf Celotno besedilo (3,06 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh