1. Pomen medkulturnih kompetenc v poslovanju korporacijDolores Jereb, 2024, magistrsko delo Opis: Globalne korporacije, ki želijo uspešno poslovati na mednarodnem trgu, morajo imeti vodstveni kader, ki je sposoben ne le razumeti in se prilagajati različnim kulturam, temveč tudi učinkovito voditi in motivirati ekipe v teh okoljih. Postavlja se vprašanje, ali podjetja razumejo vpliv medkulturnih razlik in poleg tradicionalnih strokovnih kompetenc prepoznavajo pomen medkulturnih kompetenc pri selekciji in razvoju vodstvenega kadra, ki ga prerazporejajo v druge kulture.
Medkulturne kompetence v poslovanju so skupek kognitivnih, afektivnih in vedenjskih veščin, ki prispevajo k učinkoviti in ustrezni poslovni komunikaciji v medkulturnih organizacijah. Pregled izbrane strokovne literature prikazuje pomen kulture in njenih dimenzij ter njeno povezanost s poslovnim svetom. Ugotovitve kažejo, da je poznavanje medkulturnih razlik in sposobnost vodenja v medkulturnem okolju konkurenčna prednost, saj podjetjem omogoča boljše razumevanje potreb in pričakovanj strank, prilagajanje strategij različnim kulturnim okoljem in izboljšanje ugleda ter zaupanja na mednarodnem trgu.
Anketiranci v študiji so zaposleni, ki so bili prerazporejeni na vodilne položaje v različnih kulturnih okoljih izbrane korporacije (pravo ime podjetja ni navedeno zaradi etičnosti raziskave) in so v teh raznolikih okoljih živeli in delali več kot tri leta. Empirične ugotovitve kažejo, da so vsi anketiranci potrdili visoko relevantnost medkulturnih kompetenc in poudarili njihovo neposredno povezanost s konkurenčno prednostjo. Individualna raven ozaveščenosti je visoka, za prenos teh znanj in praks na organizacijsko raven korporacije pa bo potrebnega več časa in dodatnih aktivnosti, ki jih predlagajo stroka in vprašani.
Omenjena raziskava ponuja dober vpogled v obravnavano temo in je lahko napotenim delavcem v pomoč pri razumevanju pomena medkulturnih razlik, vodstvu pa v razmislek in spodbudo za izboljšanje stanja na tem področju. Kljub temu da je raziskava vezana na konkretno korporacijo, je lahko v pomoč tudi vodstvu in zaposlenim v drugih korporacijah, ki se najverjetneje srečujejo s podobnimi vprašanji pri svojem poslovanju. Ključne besede: kompetenca, medkulturnost, poslovanje, korporacija, kultura, konkurenčna prednost Objavljeno v ReVIS: 26.07.2024; Ogledov: 349; Prenosov: 19 Celotno besedilo (3,79 MB) |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. Hotelska rešitev v oblaku za majhne hotele in pridobivanje konkurenčne prednosti : primer aplikacije hotelincoMartin Kunej, 2012, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi proučujem vpeljavo in vpliv internetne tehnologije računalništva v oblaku na poslovanje majhnih hotelov, ki se danes soočajo s številnimi izzivi na globalnem trgu. Osredotočam se na hotelsko programsko opremo v oblaku kot novo informacijsko-komunikacijsko tehnologijo (v nadaljevanju IKT) v hotelski panogi, ki kaže, posebej pri majhnih hotelih, številne pridobitve in priložnosti za izboljšanje poslovanja in pridobivanja konkurenčne prednosti. Nakazana je potreba po vpeljavi IKT-ja v majhen hotel, pri tem osvetlim številne dejavnike, ki na vpeljavo oziroma sprejemanje IKT-ja vplivajo bodisi pospeševalno bodisi zaviralno. Nenazadnje predstavljam predlog hotelske programske opreme v oblaku za upravljanje manjšega nastanitvenega obrata Hotelinco, na podlagi česar ugotavljam uporabne lastnosti programske opreme v oblaku za majhen hotel. Ključne besede: računalništvo v oblaku, hotelska panoga, majhni hoteli, programska oprema, storitev, hotelski informacijski sistem, Hotelinco, konkurenčna prednost Objavljeno v ReVIS: 10.08.2018; Ogledov: 3296; Prenosov: 160 Celotno besedilo (1,01 MB) |
7. |
8. |
9. |
10. |