Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 171
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
USTANOVITEV PODJETJA X ZA FINANCIRANJE KOŠARKARSKEGA KLUBA Y
Tim Mrkonja Stanišljević, 2025, ni določena

Opis: Tema diplomskega dela je priprava poslovnega načrta podjetja X, ki se bo ukvarjalo s proizvodnjo in prodajo lesenih izdelkov in ki bo ustanovilo in financiralo košarkarski klub X. V nalogi bo na kratko predstavljen tudi košarkarski klub X, ki ga je ustanovilo podjetje X. Košarkarski klub X je prevzel igralce in člane košarkarskega kluba Y, ki je zaradi težav na vseh področjih poslovanja prenehal delovati. Delo prikazuje razlike med delovanjem košarkarskega kluba X, ki ga upravlja gospodarska družba, ter delovanjem košarkarskega kluba Y, ki ga financirajo sponzorji in upravljajo ustanovitelji društva – negospodarstveniki. Iz poslovnega načrta podjetja X izhaja, da bo podjetje vsako leto več finančnih sredstev vložilo v delovanje košarkarskega kluba X. V diplomskem delu je prikazano tudi, da bo košarkarski klub X posloval uspešneje kot košarkarski klub Y, in sicer na vseh področjih delovanja.
Ključne besede: podjetje X, poslovni načrt, management, nepridobitne organizacije, športni klub, košarkarski klub X, košarkarski klub Y, organiziranost, sredstva.
Objavljeno v ReVIS: 10.07.2025; Ogledov: 71; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

2.
Vpliv družinske dinamike na implementacijo strategij inovativnosti v družinskem podjetju
Tadeja Luznar, 2025, ni določena

Opis: Cilj diplomskega dela je bil ugotoviti, kako družinske vrednote in medgeneracijski odnosi vplivajo na inovativnost v družinskih podjetjih. S pregledom literature, dvema intervjujema z družinskima članoma podjetja X in empirično raziskavo, izvedeno na osnovi anketnega vprašalnika, smo analizirali vlogo družinske dinamike pri spodbujanju ali zaviranju inovacij. Družinska podjetja predvsem zaradi svoje dolgoročne usmerjenosti in močnih čustvenih vezi znotraj družinskih članov pogosto izkazujejo večjo pripravljenost za uvajanje inovacij kot podjetja, ki niso v družinski lasti. Medgeneracijska razhajanja lahko povzročijo tudi konflikte, hkrati pa s pravilnim upravljanjem omogočajo sintezo izkušenj starejših in svežih idej mlajših članov družine.
Ključne besede: Družina, družinske vrednote, družinsko podjetje, inovacije, medgeneracijsko sodelovanje.
Objavljeno v ReVIS: 13.06.2025; Ogledov: 165; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (937,51 KB)

3.
Poslovni model za širitev izbranega podjetja : magistrsko delo študijskega programa druge bolonjske stopnje Management poslovnih sistemov
Maša Dostal Ivanšek, 2024, magistrsko delo

Opis: Razvoj trgovskih centrov in spletnih trgovin je mnoge male trgovce prisilil, da so zaprli svoje prodajalne. Obstajajo pa določeni segmenti, kjer kupci še vedno raje kupujejo v trgovinah, kjer izdelke lahko pogledajo, primejo v roke, se posvetujejo s prodajalko in šele nato odločijo za nakup. V magistrskem delu smo želeli preveriti, ali ta opažanja lahko potrdimo tudi z empirično raziskavo. Končni cilj magistrskega dela je razvoj poslovnega modela za širitev podjetja Trgovina Maša Dostal Ivanšek, s. p. Pred pripravo modela smo si postavili tri raziskovalna vprašanja, na katera smo odgovarjali s pomočjo različnih raziskovalnih metod. Odgovori na ta vprašanja so osnova za pripravo poslovnega modela, tržna analiza pa prikazuje nekatere dejavnike obnašanja potrošnikov na specifičnem trgu. Z namenom ugotoviti, kakšna je konkurenca v Novem mestu na področju osebnih daril, smo uporabilo Porterjevo analizo tržnih sil, podjetje smo na lokalnem trgu pozicionirali s pomočjo analize prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti. Osrednji del našega dela pa je raziskava trga, ki smo jo izvedli med naključno izbranimi prebivalci Dolenjske in Bele krajine. Odgovori na raziskovalna vprašanja so bili osnova za razvoj našega poslovnega modela. Ugotovili smo, da je v Novem mestu smiselno odpreti specializirano prodajalno z darili slovenskega porekla, saj na tem področju ni prisotnih specializiranih ponudnikov z darilnim programom. Tudi rezultati ankete so pokazali, da so kupci naklonjeni kupovanju specifičnih visoko kakovostnih daril v specializiranih prodajalnah v živo in ne le na spletu. Predvidevamo, da taki odgovori niso značilni le za območje, kjer je bila raziskava opravljena, in lahko služijo kot kazalnik obnašanja potrošnikov tudi drugim podjetnikom na podobnih področjih delovanja. Podobno raziskavo bi lahko izvedli tudi na drugih prodajnih segmentih, za segment visoko kakovostnih daril pa dajejo odgovor o preferencah potrošnikov.
Ključne besede: poslovni model, podjetje, rast podjetja, širitev podjetja
Objavljeno v ReVIS: 07.01.2025; Ogledov: 484; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

4.
Nadgradnja proizvodnega informacijskega sistema Scada v podjetju : primer sistema komprimiranega zraka
Marko Hlačar, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga se osredotoča na prenovo SCADA sistema za nadzor komprimiranega zraka z vidika produktnega vodenja predelave. Projekt je vključeval fizično optimizacijo razvoda, dodajanje novih krmilnih komponent, nadgradnjo programske opreme in uporabniškega vmesnika ter uvedbo možnosti oddaljenega dostopa. Ekonomska analiza je pokazala, da prenova zmanjšuje stroške vzdrževanja, izboljšuje energetsko učinkovitost in nadzor. Zaključek potrjuje uspešnost projekta, ki omogoča boljši nadzor, večjo zanesljivost ter gospodarske koristi, hkrati pa nudi možnosti za prihodnje nadgradnje in optimizacije sistema.
Ključne besede: SCADA, informacijski sistemi, proizvodno podjetje, produktno vodenje, pametne tovarne, industrija 4.0
Objavljeno v ReVIS: 03.12.2024; Ogledov: 670; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

5.
POSLOVNI NAČRT ZA PODJETJE DHL EKSPRES SLOVENIJA, D. O. O.
Martin Arvaj, 2024, ni določena

Opis: V diplomskem delu sem analiziral poslovni načrt podjetja DHL Ekspres Slovenija z namenom o prepoznavanja prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti njihovega poslovanja. Delo poleg SWOT-analize, vključuje tudi tržni raziskavi PESTEL in Porterjevo analizo petih silnic, s katerimi so bile analizirane različne zunanje vplive na podjetje. Cilj dela je usmeriti podjetje k učinkovitejšemu razporejanju finančnih sredstev in osredotočanju na ključne točke poslovanja, da bi maksimalno izkoristili priložnosti in se pripravili na morebitne izzive v prihodnosti.
Ključne besede: DHL Ekspres Slovenja, poslovni načrt, SWOT-analiza, tržna raziskava, podjetje
Objavljeno v ReVIS: 02.10.2024; Ogledov: 574; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

6.
Prenova blagovne znamke družinskega podjetja : diplomska naloga
Brina Pann, 2024, diplomsko delo

Ključne besede: diplomske naloge, podjetje, celostna grafična podoba, grafično oblikovanje, logotip, tiskovine
Objavljeno v ReVIS: 27.08.2024; Ogledov: 651; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (6,18 MB)

7.
8.
9.
10.
Sodobna problematika odkrivanja in preprečevanja kartelnih sporazumov : magistrsko delo
Jan Bojović, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo ima namen bralcu pojasniti osnovne značilnosti kartelnih sporazumov; kaj sploh so, kako nastanejo ter kako vplivajo na gospodarstvo in potrošnike v sodobnem času. Kartel oziroma kartelni sporazum pomeni sporazum o usklajenem ravnanju ali sklepih podjetniških združenj, katerih namen je usklajevanje njihovega konkurenčnega ravnanja na trgu ali vplivanje na relevantne dejavnike konkurence s praksami, kot so določanje ali usklajevanje nakupnih ali prodajnih cen ali drugih pogojev trgovanja, vključno s pravicami intelektualne lastnine, razdelitev proizvodnih ali prodajnih kvot, delitev trgov in kupcev, dogovorjeno oddajanje ponudb, omejitve pri uvozu ali izvozu ali protikonkurenčni ukrepi zoper druga konkurenčna podjetja. Skupno ravnanje podjetij, ki lahko omejuje konkurenco, povzroča višje cene ali ovira vstop drugih podjetij na trg, je nezakonito. Takšni sporazumi se lahko štejejo za nezakonite, kadar konkurenti sodelujejo v taki meri, da njihovo delovanje ni več neodvisno, ali kadar sodelovanje konkurentom omogoča, da skupaj kopičijo tržno moč. Osrednje vprašanje, na katerega želi magistrsko delo podati odgovor, je vprašanje, ali je trenutna zakonodaja primerna za boj proti kartelnim sporazumom v sodobnem ekonomskem okolju, ki se mu prilagajata tudi narava in način delovanja kartelov. V magistrskem delu bosta izpostavljena predvsem i) delovanje kartelnih sporazumov, ki vplivajo na višanje cene izdelkov in storitev, v obdobju visoke inflacije na trgu, in ii) delovanje kartelnih sporazumov s pomočjo računalniških algoritmov, ki podjetjem olajšajo doseganje in ohranjanje tajnih dogovorov brez formalnega sporazuma ali človeške interakcije. Tipičen primer so algoritmi, ki samodejno prilagajajo (višajo) cene izdelkov glede na cene konkurentov. Postavljene hipoteze bodo v magistrskem delu preverjene s pomočjo deskriptivne in primerjalne metode, ki se bo izrazila predvsem v analizi sodne prakse organov v Sloveniji in EU. Podjetja vedno iščejo načine, kako zmanjšati konkurenco na trgu. Izhajajoč iz zgoraj opisane problematike bo namen magistrskega dela opredeliti se do vprašanja, ali je trenutna zakonodaja primerna za prepoznavanje kartelnega delovanja v negotovih ekonomskih časih in za prepoznavanje novih oblik kartelnih delovanj v digitalnem svetu. Na podlagi odgovora na to problematiko se lahko razvije misel o tem, kako prilagoditi konkurenčno zakonodajo oziroma ali je to sploh potrebno.
Ključne besede: kartelni sporazum, kartel, inflacija, računalniški algoritmi, konkurenca, podjetje, Slovenija, Evropska unija, omejevalni sporazumi, horizontalni in vertikalni kartelni sporazumi
Objavljeno v ReVIS: 12.12.2023; Ogledov: 1223; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (775,78 KB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh