Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv opozorilnega sistema za zaviranje v sili za motoriste na prometno varnost – hibridni pristop z uporabo sistemske dinamike in agentnega modeliranja : doktorska disertacija
Matej Barbo, 2023, doktorska disertacija

Opis: V državah EU vsako leto umre več tisoč voznikov in sopotnikov enoslednih motornih vozil oz. vozil PTW (angl. PTW, Powered Two-Wheeler). Kljub velikemu tveganju za nastanek poškodb in izgubo življenja je raziskav s tega področja relativno malo. Razvoj in prodor varnostnih elementov v segment vozil PTW napreduje relativno počasi, hkrati pa ostaja motorno kolo za izgubo življenja najbolj tvegano prevozno sredstvo na prevoženi kilometer. Del nesreč predstavljajo naleti, tj. trki drugih vozil v vozilo PTW od zadaj. V okviru doktorske disertacije predstavljamo hibridni, tj. večmetodni simulacijski model, ki omogoča simulacijo okoliščin, v katerih prihaja do naletov zasledujočih vozil na vozila PTW. Z uporabo predstavljenega modela podajamo oceno vpliva ESS in RECAS sistema za motorna kolesa znotraj prometnega sistema Evropske unije na zmanjšanje števila prometnih nesreč in njihovih posledic ter s tem potencialnega doprinosa k uresničitvi EU strategije Vision Zero: »zmanjšati število smrtnih žrtev na evropskih cestah na skoraj nič do leta 2050«. Obravnavani ESS in RECAS sistem MEBWS (angl. MEBWS, Motorcycle Emergency Braking Warning System) je bil razvit na Fakulteti za informacijske študije v Novem mestu in patentiran. Rezultati simulacij na podlagi podatkov o prometnih nesrečah v EU so pokazali, da bi se pri 100-odstotnem prodoru sistema MEBWS skupno število naletov zmanjšalo za 29,50 %, kar na osnovi referenčnih stroškov prometnih nesreč v EU predstavlja prihranek v vrednosti 43.145.172 €. Z vklopljenim sistemom MEBWS se je število prometnih nesreč pri simulacijskem scenariju Moto, normal drive zmanjšalo za 33,15 %, pri simulacijskem scenariju Moto, emergency stop za 27,76 %, pri simulacijskem scenariju Moto, not moving pa za 28,76 %. V primerih, ko nesreče zaradi počasne reakcije zasledujočega voznika ali zelo visoke relativne hitrosti vozil ni bilo mogoče preprečiti, je sistem MEBWS prispeval k zmanjšanju relativne hitrosti ob trku. Pri predpostavki, da je teža poškodb proporcionalna s količino sproščene kinetične energije, je sistem MEBWS omogočil zmanjšanje posledic nesreče oz. resnosti poškodb do 11,198 %.
Ključne besede: zaviranje, izogibanje trkom, nalet, varnost motoristov, opozorilni signali, opozorilni sistemi, prometne nesreče, simulacijsko modeliranje
Objavljeno v ReVIS: 09.11.2023; Ogledov: 801; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (15,99 MB)

2.
Varnost motoristov v cestnem prometu – dileme pri ogledu kraja prometne nesreče : magistrsko delo
Andraž Murkovič, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnava področje prometne varnosti motoristov in sicer ogled kraja prometne nesreče z udeležbo motorista. Pri ogledu kraja prometne nesreče policisti izpolnijo zapisnik o ogledu kraja prometne nesreče in vanj zabeležijo zahtevane podatke. Zabeleženi podatki so namenjeni predvsem izpolnitvi zahtev obdolžilnega predloga na podlagi Zakona o prekrških, drugi pomembni podatki o samem vzroku prometne nesreče pa se ne beležijo. Ta problem je še toliko bolj prisoten pri motoristih, ki so precej bolj ranljivi kot ostali motorizirani udeleženci v cestnem prometu. Z izdelavo naloge smo želeli podrobneje raziskati področje zbiranja podatkov o prometnih nesrečah motoristov ter ugotoviti, kateri so tisti podatki, s katerimi bi pridobili pomembne odgovore pri samem razumevanju nastanka prometne nesreče. Ugotoviti želimo, ali je sedanji zapisnik ustrezen za razumevanje problematike prometne varnosti motoristov ter katere konkretne podatke morajo policisti beležiti na kraju prometne nesreče motorista. V nalogi je uporabljenih več različnih raziskovalnih metod. Uporabljena je deskriptivna metoda, primerjalna metoda, metoda anketiranja ter metoda polstrukturiranega intervjuja z vnaprej pripravljenimi vprašanji. Na podlagi mednarodne primerjave in mnenj strokovnjakov s področja prometne varnosti smo ugotovili, da bi z dodatnim obrazcem pri obravnavi prometnih nesreč motoristov bistveno izboljšali obravnavanje tovrstnih dogodkov v prometu, saj bi pridobili več pomembnih informacij, ki so botrovale nastanku prometne nesreče. Prav tako bi postali ena izmed bolj naprednih evropskih držav pri zbiranju podatkov. Obrazec bi služil tudi kot vodilo policistom pri odkrivanju dejanskega vzroka prometne nesreče motorista in vodilo policiji, kako oblikovati zapisnik o ogledu kraja prometne nesreče v bodoče.
Ključne besede: zapisnik o ogledu kraja prometne nesreče, prometna varnost motoristov, obrazec za obravnavo prometnih nesreč motoristov, policija, zbiranje podatkov
Objavljeno v ReVIS: 03.03.2022; Ogledov: 1877; Prenosov: 139
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

3.
4.
5.
Analiza nove prometne zakonodaje : magistrsko delo
Marjana Pušnik, 2016, magistrsko delo

Ključne besede: nova cestnoprometna zakonodaja, varnost, prometne nesreče, statistika, analiza stanja
Objavljeno v ReVIS: 17.08.2018; Ogledov: 2900; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (2,63 MB)

6.
7.
Učinkovito raziskovanje dejavnikov nastanka prometnih nesreč : magistrsko delo
Robert Strah, 2016, magistrsko delo

Opis: Osrednja tema magistrske naloge je učinkovito raziskovanje dejavnikov nastanka prometnih nesreč, ki je namenjeno ugotavljanju vzročne povezave med prometnimi nesrečami in tehničnim stanjem vozil, cestno infrastrukturo ter psihofizičnim stanjem voznika. Naloga jasno pojasnjuje, na kakšen način naj bi Republika Slovenija zagotovila učinkovit sistem neodvisnega raziskovanja dejavnikov nastanka prometnih nesreč. Na podlagi utemeljevanja aktualne slovenske kot tudi evropske zakonodaje je preučevani sistem možno izvajati v okviru aktualnega pravnega reda in področne zakonodaje, vsekakor pa je za učinkovit in poenoten sistem potrebno stremeti k sprejemu evropskih področnih smernic ter dopolnitvi zakonodaje, kar je konkretno tudi predlagano. V nalogi je na osnovi primerov dobrih praks iz tujine, aktualne nacionalne zakonodaje in evropskih usmeritev ter prilagoditve finske VALT metode za potrebe raziskav prometnih nesreč v Republiki Sloveniji utemeljen koncept učinkovitega raziskovanja dejavnikov nastanka prometnih nesreč, ki ponuja predlog smernic za raziskavo dejavnikov nastanka prometnih nesreč in izvedbo usposabljanj skupin za raziskavo prometnih nesreč.
Ključne besede: prometne nesreče, varnost cest, zakonodajni predlogi, protiukrepi, Slovenija, Evropska unija, magistrske naloge
Objavljeno v ReVIS: 24.08.2017; Ogledov: 3958; Prenosov: 194
.pdf Celotno besedilo (2,62 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh