1. Analiza podjetja Xastor, d. o. o., in predlogi za razvojEva Absec, 2017 Opis: Podjetje XASTOR, d. o. o., posluje že od leta 1990 in se ukvarja z varovanjem objektov, varnostnimi, videonadzornimi in protipožarnimi sistemi. Podjetje ima 19 zaposlenih, kar ga uvršča med mala podjetja.
Podjetje vsa leta svojega delovanja raste, se razvija in širi svojo ponudbo. V diplomskem delu obravnavam dosedanje delovanje podjetja predvsem s finančnega vidika in predlagam nekaj ukrepov, ki bi pomagali pri rasti podjetja.
Na podlagi finančnih analiz podjetij SINTAL FIT, XASTOR, G4S in BBR ugotovim, da se podjetje XASTOR nahaja v zlati sredini, saj ima dovolj kakovostnih virov, je finančno ustrezno, likvidno, solventno, ni zadolženo, ima pozitivno EBIT in ima dobro kapitalsko ustreznost. Najboljšo kapitalsko in finančno ustreznost ima sicer podjetje SINTAL, vendar temu sledita podjetji XASTOR in G4S.
Podjetje XASTOR ima na trgu močno konkurenco, podjetje SINTAL, poleg tega je trg tudi že dokaj nasičen z ostalimi ponudniki, kljub temu ima dobro prepoznavnost. Dodana vrednost podjetju je ta, da imajo z zaposlenimi odlične odnose, uporabljajo okolju prijazna prevozna sredstva, niso deležni medijskih afer in nudijo kakovostne storitve.
V prihajajočih letih imajo namen povečati tržni delež na slovenskem trgu, med drugim imajo kot investicijo v planu nakup novih prostorov, nakup dodatnih avtomobilov in nove opreme varnostno-nadzornih centrov.
Z diplomskim delom sem potrdila, da podjetje že do sedaj uspešno posluje ter ima potencialno možnost razvoja in rasti. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: podjetje XASTOR, varovanje, SWOT-analiza, razvoj, rast. Objavljeno: 07.09.2017; Ogledov: 3728; Prenosov: 182 Celotno besedilo (2,05 MB) |
2. Ustanovitev in rast ter razvoj podjetja "Going Commando"Ljubomir Pavasović, 2017 Opis: V diplomskem delu predstavljam mlado podjetje in podjetnika, ki je šele na začetku svoje podjetniške poti. Vse, kar ima trenutno podjetnik, je ideja, znanje ter končni proizvod, ki ga proizvaja od doma. Diplomsko delo obravnava izdelek mladega podjetnika, ki proizvaja športne hlačke, ki vsebujejo posebno tehnologijo, ki omogočajo nošenje brez spodnjic.
Skozi diplomsko delo bom preučil možnosti ustanovitve podjetja, trženja, različnih prodajnih kanalov, možnosti za nadaljnji razvoj in rast podjetja. Namen diplomskega dela je preučiti možnosti za ustanovitev in razvoj podjetniške ideje.
Poglavja v diplomskem delu so razdeljena na uvod, jedro in zaključek. V uvodu bom predstavil možnosti zagona podjetja in različne trženjske in prodajne kanale, ki jih ima mladi podjetnik na voljo. Jedro vsebuje poslovni načrt, namenjen ustanovitvi in razvoju podjetniške ideje. V zaključku pa bom predstavil izvlečke poslovnega načrta in zaključne misli. Cilj diplomskega dela je podati bralcu realno sliko o ustanovitvi podjetja in vseh stroških, ki temu botrujejo in priti do zaključka ali je podjetnikova ideja trden steber za uspešno ustanovitev, razvoj in poslovanje podjetja. Podal bom tudi svoje kritično mnenje in prikazal optimalno pot, ki jo podjetnik lahko izbere ob začetku poslovanja.
Z diplomskim delom želim tudi pripraviti priročnik oziroma pomagalo, ki bo mladim podjetnikom olajšalo začetek svoje podjetniške poti. Na primeru že izdelane ideje bom pripravil poslovni načrt za začetek in nadaljnje poslovanje obravnavanega podjetja. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: poslovni načrt, startup, podjetje, dejavnost, rast, razvoj Objavljeno: 23.12.2017; Ogledov: 2602; Prenosov: 188 Celotno besedilo (2,04 MB) |
3. |
4. Analiza poslovanja javnega podjetja Komunala Črnomelj, d.o.o.Tanja Kobetič, 2018 Opis: Diplomsko delo se nanaša na analizo poslovanja javnega podjetja Komunala Črnomelj, d.o.o. Na podlagi analize so narejene projekcije in načrt rasti za podjetje. Diplomsko delo sloni na modelu Allana Gibba (1991), ki vsebuje moderne strateške analize kot so: RECoIl analiza, PEST analiza, MOF analiza, TOWS matrika, SWOT matrika, BCG matrika, Ansoffova matrika in Porterjev model petih silnic. Cilj diplomskega dela je ugotoviti potencial podjetja za nadaljnjo rast in razvoj. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: analiza, rast, razvoj, model rasti Allana Gibba, načrtovanje rasti, diverzifikacija, Ansoffova matrika. Objavljeno: 30.09.2018; Ogledov: 2727; Prenosov: 228 Celotno besedilo (2,20 MB) |
5. Analiza rasti podjetja Avtoservis Novak d. o. o.Maja Novak, 2018 Opis: V diplomskem delu obravnavam rast družinskega podjetja Avtoservis Novak d. o. o., ki ga je moj oče ustanovil leta 1992. Podjetje se ukvarja s štirimi različnimi dejavnostmi – avtoservisnimi storitvami, prevoznimi storitvami, proizvodnjo peletov za kurjavo in steljo ter gradbenimi storitvami.
Skozi diplomsko delo podrobneje predstavljam podjetje in s pomočjo analize MOF analiziram poslovanje v bližnji preteklosti ter sedanjosti. Nato z uporabo analize RECoIL analiziram potencial za rast podjetja. Z ANSOFFOVO matriko proučujem možne strategije za rast podjetja v prihodnosti. Za analiziranje rasti poslovanja podjetja pa uporabljam tudi naslednja orodja strateške analize: analizo PEST in SWOT ter matriko TOWS in BCG.
Tiho znanje (angl. »Tacit knowledge«) je prepoznano kot glavna konkurenčna prednost našega družinskega podjetja. Odseva v vseh dejavnostih podjetja in nas dela edinstvene ter kakovostne. Prav tako je konkurenčna prednost pristop vodilnih do kupcev, saj se s težavami kupcev poistovetimo in se vsakemu posebej posvetimo ter jim nudimo 100 % kakovost in garancijo.
V podjetju Avtoservis Novak d. o. o. smo v zadnjih letih dosegali uspešne poslovne rezultate, kar je predstavljeno v analizi poslovanja v opazovanem obdobju od leta 2014 do 2018 (ocena). V letu 2014 so čisti prihodki od prodaje znašali 326.598,00 €, v letu 2015 so se znižali za 22 %, nato so se v poslovnem letu 2016 povečali za 46 %, leta 2017 pa so znašali 366.565,87 €. S povečanjem prihodkov so se povečevali tudi odhodki in zmanjševale obveznosti. V podjetju smo si zadali cilj, da v letu 2018 svoje prihodke povečamo za 25 %, kar pomeni, da bi prihodki od prodaje znašali 450.000,00 €. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: družinsko podjetništvo, načrtovanje rasti podjetja, trajnostni razvoj, podjetniške ideje, diverzifikacija, diverzificirana rast podjetja Objavljeno: 21.12.2018; Ogledov: 2678; Prenosov: 163 Celotno besedilo (4,05 MB) |
6. Načrtovanje rasti podjetja ISI d. o. o.Diana Šketa, 2019 Opis: Diplomsko delo je predstavitev in analiza družinskega podjetja ISI, d. o. o., v katerem so
potrebne določene spremembe v poslovanju. Na podlagi analize je izpeljan načrt za prihodnjo
rast in razvoj podjetja. Celotna analiza je narejena na podlagi modela Allana Gibba (1991), ki
vključuje orodja strateške analize, kot so analiza MOF, analiza SWOT, analiza PEST, analiza
RECoIL, matrika BCG, Porterjev model petih konkurenčnih sil in Ansoffova matrika.
Cilj diplomskega dela je ugotoviti, katere strategije rasti so za podjetje za dosego postavljenih
ciljev najprimernejše, ob predpostavki, da ima podjetje potencial za rast. Rezultati analize so v
skladu s postavljenimi hipotezami, saj je podjetje sposobno rasti s predlagano strategijo rasti.
Generična rast, ki smo jo izbrali kot najprimernejšo strategijo rasti za podjetje, bo, kot kažejo
rezultati analize, v prihodnosti pripomogla k povečanju tako velikosti prihodkov kot tudi
dobička v podjetju. Zato bomo ta dokument uporabili tudi kot podlago za realizacijo projekta
in nadaljnji razvoj podjetja. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: analiza poslovanja, rast podjetja, model Allana Gibba, analiza MOF, analiza RECoIL, strategija rasti, generična rast, razvoj. Objavljeno: 18.04.2019; Ogledov: 3450; Prenosov: 269 Celotno besedilo (2,25 MB) |
7. Strategije rasti podjetja Potokar d. o. o.Jure Novak, 2019 Opis: Podjetje Potokar d.o.o. je družinsko podjetje z več kot 25-letno tradicijo. Zaradi družinskega
ozadja je zelo tradicionalno. Kljub temu se že zdaj prilagaja zahtevam trga, ki bodo ob novih
tehnologijah še bolj neizprosne. Trg se spreminja veliko hitreje kot kadar koli v zgodovini in
tisti, ki ne sledijo spremembam, ne bodo napredovali. V podjetje je treba integrirati novosti, ki
mu bodo pomagale hitreje rasti ter se bolj prilagajati trendom in trgu.
Preden sem začel raziskovati možnosti razvoja podjetja, sem naredil temeljito analizo
obstoječega stanja in ugotovil, kje so težave in prednosti ter kako dobro je podjetje pripravljeno
na spremembe in rast. Skozi analizo dosedanjega poslovanja sem ugotavljal predvsem
pripravljenost na rast s finančnega vidika, preveril pa sem tudi odnos do rasti in sprememb.
Za podjetje sem izbral ustrezno strategijo rasti, s katero bo lahko bolje in hitreje rastlo ter
postalo prilagodljivejše razmeram na trgu. Podjetje je treba digitalizirati ter njegove procese
optimizirati za rast. Ravno to sem upošteval pri pisanju načrta strategije rasti.
Izbiral sem med organsko oz. generično rastjo, rastjo z diverzifikacijo, franšizo, joint-venture
poslom, strateškim partnerstvom ali spojitvijo, pripojitvijo ali prevzemom. Z analizo in
primerjavo strategij sem se na podlagi ugotovljenega odločil, katera bi bila glede na razmere na
trgu in dosedanji obstoj podjetja zanj najprimernejša.
Predpostavljam, da bo za podjetje na kratki rok najboljša delna diverzifikacija rast z novimi
produkti. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: rast, generična rast, rast z diverzifikacijo, družinsko podjetje, avtomobilska
industrija, avtodeli, razvoj poslovne strategije Objavljeno: 02.10.2019; Ogledov: 2179; Prenosov: 244 Celotno besedilo (1,72 MB) |
8. Načrtovanje rasti podjetja Estate, d.o.o.Anja Banjanac, 2019 Opis: Diplomsko delo je predstavitev in analiza podjetja Estate, d. o. o., ki želi rasti na trgu. S pomočjo določenih metod in orodij je narejen načrt za nadaljnjo rast, pred tem pa je pripravljeno tudi poročilo dosedanjega ter preteklega poslovanja.
Cilj tega diplomskega dela je, da se s pomočjo orodij strateških analiz ugotovi, ali ima podjetje potencial rasti in razvoja. Pri tem se ugotavlja, katera strategija je najboljša izbira, če se izkaže, da ima podjetje možnost razvijanja.
Ker se je po končanem diplomskem delu izkazalo, da je podjetje sposobno rasti in se razvijati, bo le-to uporabljeno kot načrt za realizacijo celotnega projekta. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: analiza poslovanja, rast podjetja, strategija rasti, razvoj, načrt poslovanja Objavljeno: 02.10.2019; Ogledov: 1816; Prenosov: 126 Celotno besedilo (1,72 MB) |
9. Analiza poslovanja in strategije rasti podjetja XAndraž Uršič, 2020 Opis: Diplomsko delo obravnava podjetje X, ki se srečuje z uvajanjem sprememb v poslovanju.
Ekonomsko stanje podjetja je predstavljeno s pomočjo različnih kazalnikov poslovanja in
financiranja. S pomočjo analize pridobimo podatke, ki podjetju narekujejo možnosti za
dolgoročni razvoj in strategije za njegovo rast. Analiza je izvedena na podlagi analitičnih in
prognostičnih modelov, kot so SWOT-, PEST-, RECoIL- in MOF-analiza, Ansoffova in BCGmatrika ter Porterjev model petih konkurenčnih sil. Prav tako so s pomočjo predloge
Slovenskega podjetniškega sklada izdelane finančne projekcije za prihodnja 4 leta.
Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, katere so najustreznejše strategije rasti za dosego
zastavljenih ciljev v podjetju, ob predpostavki, da je investicija v rast finančno upravičena.
Podjetje je s predlagano strategijo rasti sposobno rasti, s čimer lahko povzamemo, da so rezultati
analize skladni s postavljenimi tezami.
Rast podjetja z diverzifikacijo, ki smo jo izbrali kot najprimernejšo strategijo rasti, bo v
prihodnosti, kot kažejo rezultati analize, prispevala k zvišanju prihodkov iz poslovanja in tudi
povečanju dobička podjetja. Pridobljeno znanje in podatki bodo služili kot podlaga za
uresničevanje prihodnjih ambicij podjetja in njegovih teženj po rasti. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: PEST-analiza, MOF-analiza, RECoIL-analiza, SWOT-analiz, BCG-matrika, Ansoffova matrika, razvoj, rast z diverzifikacijo. Objavljeno: 31.07.2020; Ogledov: 2019; Prenosov: 214 Celotno besedilo (1,53 MB) |
10. Analiza poslovanja izbranega podjetja z oceno potenciala rastiBarbara Smode, 2020 Opis: V diplomskem delu smo pod drobnogled vzeli podjetje, ki se ukvarja s proizvodnjo valovitega papirja in kartona ter papirne in kartonske embalaže. Poglavitni namen diplomskega dela je temeljita analiza poslovanja podjetja s proučevanjem poslovnega okolja ter hkrati ugotavljanje potenciala za nadaljnjo rast.
Izbrano podjetje deluje na slovenskem in evropskem trgu že dobrih 32 let. Letna prodaja v zadnjem analiziranem obdobju je znašala skoraj 13 milijonov evrov, zaposlenih pa je 87 delavcev.
Delo temelji na modelu avtorja Allana Gibba (1991) »cvetlični lonec«, ki ocenjuje potencial rasti podjetja glede na to, kje se podjetje trenutno nahaja, kolikšne so možnosti za razvoj znotraj podjetja, ter opredeljuje notranje in zunanje dejavnike, ki vplivajo na rast. Za analizo poslovanja podjetja smo uporabili naslednja orodja strateške analize: MOF analizo, RECoIL analizo, SWOT analizo in BCG matriko. Poslovno okolje izbranega podjetja smo analizirali s PEST analizo in Porterjevim modelom petih konkurenčnih sil. S TOWS in Ansoffovo matriko smo opredelili strategije za nadaljnjo rast.
Z opravljenimi analizami so bili cilji in namen diplomskega dela doseženi, prav tako je bila potrjena izhodiščna predpostavka, da ima podjetje dobre pogoje za rast, vendar je načrtovanje pomanjkljivo in kontrola proizvodnje nezadostna. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: rast podjetja, razvoj podjetja, MOF analiza, RECoIL analiza, PEST analiza, Ansoffova matrika, profesionalizacija poslovanja, generična rast Objavljeno: 04.11.2020; Ogledov: 1823; Prenosov: 145 Celotno besedilo (1,06 MB) |