1. Kolektivno varstvo pravic potrošnikov pri spletnem nakupovanju : magistrsko deloŠpela Bohinec, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo obravnavali temo kolektivnega varstva potrošnikov pri spletnem nakupovanju s poudarkom na ugotovitvi stopnje poznavanja tega področja s strani potrošnikov v Evropski uniji. V prvem delu magistrskega dela smo opredelili in predstavili predmet in probleme raziskovanja ter temeljne pojme, ki so vezani na obravnavano tematiko. Opredelili smo normativno ureditev varstva potrošnikov tako na individualni kot tudi na kolektivni ravni, pri čemer smo se osredotočili na sekundarne pravne akte Evropske unije in zakonodajo v Republiki Sloveniji. Predstavili smo potrošniške organizacije in javne zavode, ki lahko pomagajo pri reševanju potrošniških sporov ter pripomorejo k informiranju potrošnikov s področja uveljavljanja njihovih pravic. Pregledali smo možnosti, ki jih imajo potrošniki pri reševanju sporov s ponudniki, tudi alternativne načine reševanja sporov, proučili pa smo še obstoječo sodno prakso. Analizirali smo rezultate opravljenih raziskav, ki so nam pomagale pri iskanju odgovorov na raziskovalna vprašanja, pri čemer smo se osredotočali na ankete in raziskave, ki so bile opravljene med potrošniki na temo nakupovanja in varovanja potrošniških pravic v Evropski uniji. Opravili smo anketo, s pomočjo katere smo analizirali rezultate o potrošniških navadah in obnašanju potrošnikov ter samem poznavanju njihovih pravic. V magistrskem delu smo ugotovili, da je (kolektivno) varstvo potrošnikov normativno obširno urejeno in se stalno dopolnjuje, s tem pa se izboljšuje tudi nivo varstva pravic potrošnikov v Evropski uniji. Pomanjkljiva pa je informiranost oziroma seznanjenost potrošnikov s svojimi pravicami in mehanizmi, ki jih lahko uporabijo za reševanje potrošniških individualnih in skupinskih sporov. Ključne besede: potrošnik, kolektivno varstvo potrošnikov, spletno nakupovanje, zastopniška tožba, skupinska tožba Objavljeno v ReVIS: 04.12.2024; Ogledov: 61; Prenosov: 5 Celotno besedilo (1,80 MB) |
2. |
3. |
4. Navade potrošnikov in njihovo spreminjanjeNataša Štefanič, 2024, ni določena Opis: Navade podzavestno ustvarimo, ker brez pretiranega razmišljanja izvajamo dejanja, ki jih je treba opraviti. Razumevanje navad potrošnikov pa pomaga tržnikom prepoznati nove priložnosti oziroma ustvariti izdelke in storitve, ki bolje izpolnjujejo potrebe in želje potrošnikov – zaradi njihovega zadovoljstva pa se seveda povečuje tudi prodaja.
Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo preučili osnovne pojme, kot so potrošnik in vedenje potrošnikov, ter predstavili nakupni proces potrošnikov, glavne vplive na nakupno vedenje, vrste potrošnikov ter pojasnili, kako se navade potrošnikov spreminjajo glede na spremenjene gospodarske razmere. V empiričnem delu smo se osredotočili na razvoj spletnega nakupovanja ter na navade sodobnih potrošnikov na spletu, še posebej med epidemijo covida-19. Skozi empirični del smo ugotovili spreminjanje navad potrošnikov na spletu. Pri tem smo še posebej proučevali, kako nakupujejo potrošniki glede na spol, starost, izobrazbo in kraj, kjer živijo, ter kako se spreminjajo prihodki trgovine na drobno po pošti ali po spletu glede na preučevano obdobje. Na osnovi proučevanih podatkov smo ugotovili povezavo med obsegom spletnega nakupovanja in višino BDP na prebivalca ter ugotovili, da slovenski nakupovalci v primerjavi z nakupovalci EU v povprečju manj nakupujejo preko spleta. Spoznali smo tudi, da se navade spreminjajo zaradi kriznih razmer pa tudi zaradi tehnološkega napredka. Ključne besede: nakupni proces, potrošnik, navade potrošnikov, odločanje potrošnikov, spletno nakupovanje Objavljeno v ReVIS: 09.06.2024; Ogledov: 650; Prenosov: 12 Celotno besedilo (872,50 KB) |
5. |
6. |
7. Black friday - fenomen črnega petkaAleš Simončič, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga se osredotoča na značilnosti nakupovanja (predvsem spletnega) in vedenja kupcev na črni petek ali s tujko Black Friday. Črni petek velja za začetek sezone prazničnih nakupov. Vse več ljudi nakupuje po spletu, še posebej v času, ko je bila in je še večina trgovin zaprtih zaradi pandemije koronavirusne bolezni covid-19. Glavni namen diplomske naloge je ugotoviti, kakšni motivacijski nagibi vodijo kupce, da čedalje bolj nakupujejo na črni petek. Med drugim nas je zanimalo tudi, ali so artikli na črni petek res znižani ali nas trgovci le zavajajo. Podatke bomo primerjali z nakupi na črni petek v ZDA in v nekaterih evropskih državah. Kupcem želimo podati napotke za nadaljnje nakupovanje in vedenje pri nakupih na črni petek, trgovcem pa nekaj priporočil za spletno oglaševanje. Da bi si odgovorili na vsa vprašanja, bomo izvedli raziskavo, s katero bomo med drugim ugotovili, koliko so potrošniki zapravili za nakupe na črni petek, s kakšnim namenom so nakupovali in ali je v zadnjih letih opazen porast nakupov. Ključne besede: črni petek, spletno nakupovanje, vedenje kupca, motivacijski dejavniki, varno nakupovanje, zavajanje kupcev Objavljeno v ReVIS: 25.02.2022; Ogledov: 2517; Prenosov: 81 Celotno besedilo (2,09 MB) |
8. Varstvo potrošnikov pri spletnem poslovanju : magistrsko deloEma Kobal, 2021, magistrsko delo Opis: Z razvojem tehnologije postaja spletno nakupovanje blaga in storitev vse bolj priljubljeno med potrošniki. Pri tem je ključno varovanje njihovih pravic, saj takšen način poslovanja ne prinaša samo prednosti, temveč tudi slabosti. Pri pisanju so nam bile v pomoč deskriptivna, statistična, aksiološka metoda, metoda analize, metoda kompilacije in metoda sinteze. Namen magistrskega dela je ugotoviti najpogostejše kršitve, učinkovitost reševanja potrošniških sporov in kako varno je spletno poslovanje za potrošnike. Ugotovili smo, da prihaja do največ kršitev potrošnikov prav s seznanjanjem le teh z njihovimi pravicami, ki jih imajo pred sklenitvijo prodajne pogodbe. Podjetja še vedno zelo pomanjkljivo obveščajo potrošnike o njihovih pravicah. Prav tako smo ugotovili, da potrošniki težko rešujejo spore s prodajalci, saj v Sloveniji ni vzpostavljenega učinkovitega sistema za reševanje potrošniških sporov. Potrošnik ima na voljo več poti reševanja, vendar nobena od njih ni dovolj učinkovita, da bi se spor lahko razrešil. Poleg tega smo prišli prav tako do ugotovitve, da lahko spletno poslovanje v določenih okoliščinah predstavlja nevarnost za potrošnike. Varnost poslovanja je odvisna predvsem od njihove ozaveščenosti in previdnosti pri uporabi spleta. Potrošnik lahko za svojo varnost največ poskrbi kar sam. Ugotovitve magistrskega dela so uporabne tako za potrošnike kot tudi za podjetja. Pomembno je, da so potrošniki seznanjeni s tem kakšne pravice imajo in kam se lahko obrnejo po pomoč v primeru kršenja le teh. Podjetja oziroma prodajalci se lahko seznanijo s trenutno veljavno zakonodajo. Obravnava najpogostejših kršitev pa bo podjetja odvračala od uporabe praks, ki so sporne. Ključne besede: varstvo potrošnikov, spletno poslovanje, spletne goljufije, spletno nakupovanje, reševanje potrošniških sporov Objavljeno v ReVIS: 30.11.2021; Ogledov: 1784; Prenosov: 126 Celotno besedilo (1,19 MB) |
9. Spremembe nakupnih navad pri nakupu oblačil v času epidemije covida-19Lea Uršič, 2021, diplomsko delo Opis: Glavni namen diplomske naloge je bil raziskati spremembe nakupnih navad pri nakupu oblačil v času epidemije covida-19. Epidemija je s seboj prinesla številne spremembe, na katere so se potrošniki morali prilagoditi. Ena od sprememb zadeva tudi nakup oblačil, saj so bile trgovine z oblačili v času epidemije daljše obdobje zaprte in je bilo nakupovanje preko spleta edina možna opcija.
V empirični raziskavi smo s pomočjo spletne ankete raziskali, kako so se pri slovenskih potrošnikih v času epidemije in v spremenjenih okoliščinah spremenile nakupne navade oblačil. Ugotovili smo, da so potrošniki v času epidemije oblačila nakupovali redkeje ter za njih zapravili manj denarja kot običajno, po epidemiji pa se nameravajo vrniti k starim nakupovalnim navadam. Potrošnikom so najpomembnejši dejavniki nakupa oblačil kvaliteta, cena in vrednost za denar. Ti dejavniki so v času epidemije postali še pomembnejši. Prednosti spletnega nakupovanja potrošniki vidijo predvsem v prihranku časa in boljši cenovni ponudbi, največjo slabost pa v nemožnosti pomerjanja oblačil in pomanjkanju informacij. Za prodajalce oblačil so ti izsledki lahko v pomoč pri pripravi prave ponudbe in učinkovitih trženjskih aktivnosti. Ključne besede: potrošnik, nakupne navade, nakupne navade oblačil, sprememba nakupnih navad, spletno nakupovanje, spletna trgovina, koronavirus, epidemija, covid-19 Objavljeno v ReVIS: 16.07.2021; Ogledov: 4017; Prenosov: 241 Celotno besedilo (1,37 MB) |
10. Odnos Slovencev do spletnega nakupovanja : magistrska nalogaBarbara Leben, 2012, magistrsko delo Opis: Ta magistrska naloga se posveča odnosu Slovencev do spletnega nakupovanja. Tema me je
pritegnila, saj je v Sloveniji področje spletnega nakupovanja v zadnjih letih naraščalo, kar
kaže na veliko potenciala, ki ga tovrsten nakup ima. To sem tudi podrobneje raziskala. V
teoretičnem delu je predstavljen pojem elektronskega poslovanja, razvoj in področja
elektronskega poslovanja, pojem spletnega nakupovanja, razvoj spletnega nakupovanja,
generacije potrošnikov, vrste artiklov, sestavni deli spletne trgovine, zaupanje potrošnikov,
prednosti in slabosti spletnega nakupovanja ter pravice in navodila za spletno nakupovanje. V
svoji raziskavi sem izvedla osem polstrukturiranih intervjujev med slovenskimi spletnimi
kupci. Vsak izmed njih je dobil deset enakih vprašanj, ki so se nanašala na razloge za spletni
nakup, najpogostejši razlog za spletni nakup, pogostost nakupa, internetno varnost, zaupanje v
spletno nakupovanje, kraj nakupa, izdelke ter način plačila. Na koncu sledi empirični del. V
tem delu so predstvaljeni razultati analize, kjer lahko vidimo, da slovenski kupci raje
nakupujejo v slovenskih spletnih trgovinah. Število nakupov je zelo različno. Nekateri
nakupujejo občasno, spet drugi bolj pogosto. Slovenski kupci prav tako dobro sami skrbijo za
varnost spletnega nakupovanja. Ključne besede: elektronsko poslovanje, spletno nakupovanje, internet, svetovni splet, nakupovanje, izdelek, stranka Objavljeno v ReVIS: 07.06.2021; Ogledov: 3328; Prenosov: 105 Celotno besedilo (1,18 MB) |