Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Sprostitvene tehnike za preprečevanje stresa, ki vpliva na šolski uspeh
Martina Paliska Šaina, 2018

Opis: Stres predstavlja telesni odziv človeškega organizma na dogodke, ki jih dojema kot grožnjo ali ki na kakršen koli drug način vplivajo na njegovo ravnovesje. Zunanji elementi niso neposredni povzročitelji stresa, temveč je to človekovo notranje dojemanje, ki povzroča tesnobo in negativna čustva v določeni življenjski situaciji, za katero meni, da je pretežka, da bi jo lahko uspešno premagal. Pod vplivom stresa v človeškem organizmu prihaja do povečanega delovanja žleze z notranjim izločanjem (nadledvične žleze) in živčnega sistema, zlasti avtoimunskega živčnega sistema, ki nadzira delovanje notranjih organov zaradi povečanja energije za obrambno dejanje. Del možganov, ki je odgovoren za prepoznavanje nevarnosti, sproži delovanje možganskega priveska (hipofize), ki sprosti izločanje hormonov adrenalina in kortizola v nadledvični žlezi. Pri otrocih lahko prisotnost stalno visokih ravni adrenalina in kortizola v organizmu vpliva na spomin in sposobnost učenja, zaradi česar postanejo depresivni, razdražljivi, slabo razpoloženi in nenehno utrujeni. Ko stres postane del človekovega življenja, je škodljiv za njegovo zdravje in spodbuja razvoj različnih bolezni. Izvajanje sprostitvenih tehnik prispeva k vnovičnemu vzpostavljanju ravnovesja, saj se lahko zelo hitro poruši v preobremenjenem vsakdanjiku. Naloga sprostitve je prilagajanje odzivov organizma na okolje, tako pa je omogočen prostor psihološkim in vedenjskim prilagoditvam, s čimer oseba spet doseže mirno stanje.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: sprostitev, sprostitvene tehnike, stres, preprečevanje stresa, ravnovesje, magistrske naloge
Objavljeno: 12.01.2021; Ogledov: 192; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

2.
Sprostitvene tehnike kot pomoč pri fizioterapevtski obravnavi
Katja Žnidar, 2021

Opis: Seznanjanje in vključevanje sprostitvenih tehnikah ima pozitivne učinke na izvajanje fizioterapije. Rehabilitacija se doseže hitreje in je bolj učinkovita. Raziskave kažejo, da se ne glede na diagnozo lažje spoprijemamo z iskanjem rešitev in premagovanjem težav, pri čemer je pomembno vsakodnevno, redno in dosledno izvajanje sprostitvenih tehnik. Holističen pristop je tisti, h kateremu mora fizioterapevt težiti. Poznamo različne tehnike sproščanje in na nas je, da izberemo tisto, ki nam najbolj odgovarja. Tehnike sproščanja znižujejo raven kortizola pri pacientih, kar vpliva na zmanjšanje somatskih in subjektivnih doživljanj stresa. Pomembna prednost sprostitvenih tehnik je v njihovi neinvazivnosti. Poleg tega imamo pri njihovem izvajanju občutek samokontrole. Ena izmed njihovih prednosti je neločljiva povezanost med hkratnim učinkom na telo in duha. Tako vpliva na nas celostno. Ne glede na izbiro sprostitvene tehnike, mora biti pri vseh vzpostavljen pravilen dihalni vzorec. Dejstvo je, da slabe dihalne navade zmanjšujejo pretok kisika in ogljikovega dioksida v in iz telesa. Posledica tega se kaže v našem težjem spoprijemanju s stresnimi situacijami. Zaradi nepravilnega dihanja je možna večja izpostavljenost k anksioznosti, napadom panike, depresiji, mišični napetosti, glavobolu in vsesplošni utrujenosti. Navedeno lahko vpliva na pacienta in njegovo zbranost ter interes za sodelovanje, kar bi lahko ogrozilo fizioterapevtsko obravnavanje za boljši izid zdravljenja. Zato poznavanje tehnik sproščanja in predstavitev le-teh pacientu omogoča kvalitetnejše delo in boljši rezultat same fizioterapevtske obravnave.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: sprostitvene tehnike, sprostitev, mišična napetost, stres, obvladovanje stresa
Objavljeno: 05.02.2021; Ogledov: 215; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (673,46 KB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh