1. Upravljanje kariere ključnih kadrov v organizacijiKlara Pajk, 2025, ni določena Opis: V poslovnem svetu, ki se hitro razvija in spreminja, je razvoj organizacije tesno povezan z razvojem posameznikov – tako znotraj organizacije kot tudi zunaj nje. To še posebej velja za ključne kadre, ki razpolagajo s pomembnim znanjem, veščinami in ustreznim odnosom do dela ter pomembno prispevajo k rasti in razvoju podjetja.
V diplomski nalogi smo se osredotočili na procese upravljanja kariere ključnih kadrov in skrbi za njihov karierni razvoj na primeru izbrane organizacije. Celoten sistem upravljanja in razvoja kariere ključnih kadrov in skrb za njihov karierni razvoj smo najprej predstavili s pomočjo teoretičnih virov različnih avtorjev, ki so nam omogočili boljše razumevanje samega pomena upravljanja ključnih kadrov in njihovega kariernega razvoja. V empiričnem delu smo s pomočjo ankete zbirali kvantitativne podatke, ki so nam bili v pomoč pri analizi procesov razvoja in upravljanja kariere ključnih kadrov v izbranem podjetju. Na podlagi preučene teorije in rezultatov ankete smo prepoznali tako prednosti kot slabosti upravljanja kariere ključnih kadrov v izbranem podjetju, kar nam je omogočilo oblikovanje predlogov za izboljšave, ki bi bile lahko v pomoč podjetju.
Za upravljanje kariere – tako ključnih kadrov kot drugih zaposlenih – je pomembno, da za svoj razvoj skrbijo posamezniki sami, saj s tem vplivajo na svojo osebno in poslovno kariero. Pomembno vlogo pa imajo tudi njihovi delodajalci, ki v veliki meri vplivajo predvsem na poslovni vidik kariere svojih zaposlenih. Menimo, da je tak pristop ključen, saj zagotavlja, da so zaposleni učinkoviti pri svojem delu, kar pomembno prispeva k uspešnosti in razvoju podjetja, v katerem delujejo. Ključne besede: ključni kadri, karierni razvoj, upravljanje kariere, razvoj ključnih kadrov, modeli za razvoj ključnih kadrov Objavljeno v ReVIS: 18.07.2025; Ogledov: 2; Prenosov: 0
Celotno besedilo (755,78 KB) |
2. Zaposlitveni postopek v slovenski zakonodajiSandra Jene, 2025, ni določena Opis: Diplomska naloga Zaposlitveni postopek v slovenski zakonodaji analizira pravne zahteve, ki urejajo zaposlovanje v Sloveniji. Poudarek je na Zakonu o delovnih razmerjih (ZDR-1), ki je temeljni pravni akt za urejanje delovnih razmerij in s tem vključujoče dejavnosti. Zakon določa pravice in obveznosti delodajalcev in delavcev ter ureja vse faze zaposlovanja. Postopek zaposlovanja se začne s pripravo in objavo razpisa za delovno mesto, kjer je naloga delodajalca, da so pogoji zaposlitve jasni in nediskriminatorni. Sledi zbiranje prijav kandidatov, pri čemer je treba spoštovati varnost osebnih podatkov. Delodajalec mora zagotoviti, da so vsi kandidati obravnavani enakopravno, brez diskriminacije na podlagi osebnih lastnosti in okoliščin kandidatov (spol, starost, narodnost, vera ipd.). Po prejemu prijav sledi izbor kandidatov, ki vključuje preučitev življenjepisov, izvajanje psihometričnih testov in različnih vrst razgovorov.
Ko je kandidat izbran, sledi sklenitev pogodbe o zaposlitvi. Zakon (ZDR-1) določa, da mora biti pogodba pisna in mora vsebovati vse bistvene elemente, kot so plačilo, delovni čas, opis delovnega mesta in trajanje zaposlitve. Zadnji korak je uvajanje novega zaposlenega v delovno okolje, ki vključuje seznanitev z delovnimi nalogami, pravili in kulturo podjetja ter zagotavljanje ustreznega usposabljanja, če je treba. Celoten zaposlitveni postopek traja veliko časa in je natančno predpisan, kako naj bi potekalo zaposlovanje. Če nastanejo nesoglasja in spori med delodajalcem in delavcem, povezani z zaposlitvenim postopkom, zakonodaja omogoča načine njihovega reševanja, vključno z mediacijo, arbitražo in sodnim postopkom. Tako zaposlovanje v slovenski zakonodaji zagotavlja pošteno in zakonito obravnavo vseh udeležencev zaposlitvenega postopka Ključne besede: Zaposlitveni postopek, slovenska zakonodaja, Zakon o delovnih razmerjih, delovno pravo, pravne zahteve in postopki Objavljeno v ReVIS: 18.07.2025; Ogledov: 2; Prenosov: 0
Celotno besedilo (625,86 KB) |
3. UČINKOVITOST DELA PRVIH POSREDOVALCEV V SISTEMU NUJNE MEDICINSKE POMOČIUrban Korenč, 2025, ni določena Opis: Teoretična izhodišča: Prvi posredovalci so pomemben del sistema nujne medicinske pomoči v Sloveniji, še posebej v krajih, ki so od najbližje enote nujne medicinske pomoči bolj oddaljeni. Pri bolnikih, ki so življenjsko ogroženi, je hitra pomoč ključna za preživetje. Namen raziskave je analizirati delo prvih posredovalcev. Cilj raziskave je raziskati učinkovitost dela prvih posredovalcev v sistemu nujne medicinske pomoči.
Metode: Za raziskavo smo uporabili kvantitativno metodo raziskovanja. Primarne podatke smo pridobili z analizo standardiziranih protokolov nujne medicinske pomoči Zdravstvenega doma Postojna. Analizirali smo naslednje protokole: Sprejem nujnih intervencij, Protokol nujne intervencije in Protokol predbolnišničnega oživljanja. Uporabili smo vse protokole, ki so bili izpolnjeni v obdobju od 1. 1. 2021 do 31. 12. 2024.
Rezultati: Z raziskavo smo ugotovili, da so na območju Zdravstvenega doma Postojna v obdobju od 1. 1. 2021 do 31. 12. 2024 med vsemi intervencijami enote nujne medicinske pomoči (n = 5207) prvi posredovalci posredovali v 116 primerih. Največkrat so prvi posredovalci posredovali zaradi bolezenskih stanj (78 %), in sicer v 41 % zaradi nezavesti bolnika in odpovedi dihanja (36 %). V 35 % je bilo oživljanje bolnika tudi zaradi posredovanja prvih posredovalcev uspešno. V 96 % intervencij so prvi posredovalci prispeli na kraj dogodka pred ekipo nujne medicinske pomoči. Povprečen dostopni čas ekipe nujne medicinske pomoči Postojna na kraj je znašal 13 minut, medtem ko se dostopni čas prvih posredovalcev ne beleži.
Razprava: Organiziran sistem prvih posredovalcev je ključ do skrajšanja dostopnih časov organizirane oblike pomoči bolnikom, ki lahko nudijo hitro in učinkovito pomoč v nujnih, življenjsko ogrožajočih stanjih. Tak sistem je ključen za preživetje in kasneje kakovostno življenje po odpustu iz bolnišnice. Prvi posredovalci so tisti, ki so lahko že nekaj minut po nastanku dogodka na kraju in nudijo neodložljive ukrepe do prihoda ekip nujne medicinske pomoči. Za delovanje sistema prvih posredovalcev je potreben majhen finančni vložek, ki daje dobre rezultate pri reševanju življenj. Ključne besede: prvi posredovalci, nujna medicinska pomoč, oživljanje, preživetje, avtomatski eksterni defibrilator. Objavljeno v ReVIS: 18.07.2025; Ogledov: 3; Prenosov: 0
Celotno besedilo (714,37 KB) |
4. Psihološki in socialni vidiki neplodnosti in vloga medicinske sestre pri obravnavi neplodnostiNina Zelko, 2025, ni določena Opis: Teoretična izhodišča: Z neplodnostjo se danes v Sloveniji sreča vsak šesti par. Glede na dolžino trajanja neplodnosti se par v večini primerov sooči z negativnimi občutki in čustvi. Med soočanjem z neplodnostjo se par lahko še bolj poveže ali pa se odtuji. Pri obravnavi neplodnega para ima pomembno vlogo medicinska sestra. Medicinske sestre opravljajo zdravstveno-vzgojno delo, svetovalno, edukacijsko in ostala pomembna dela. Pri delu z neplodnimi pari je ključna profesionalna komunikacija.
Namen magistrskega dela je proučiti psihološke in socialne vidike neplodnosti ter vlogo medicinske sestre pri obravnavi neplodnosti. Cilji so ugotoviti čustva, s katerimi se sooča par, in kakšen je bil odnos med partnerjema, ki sta se soočala z neplodnostjo. Poleg tega je cilj raziskovalne naloge ugotoviti, kakšno vlogo ima medicinska sestra pri obravnavi neplodnosti in kakšno je bilo zadovoljstvo parov z obravnavo medicinske sestre.
Metoda: Raziskava temelji na deskriptivni metodi dela. Uporabljen je kvalitativni raziskovalni pristop. Primarni podatki so pridobljeni s polstrukturiranim intervjujem. Sekundarni podatki so pridobljeni s pregledom domače in tuje literature ter iz podatkovnih baz. S pregledom literature je zasnovan polstrukturiran vprašalnik za intervju, ki vsebuje 21 vprašanj. V prvem sklopu so splošna vprašanja, nato vprašanja, ki se nanašajo na psihološki in socialni vidik neplodnosti. V zadnjem delu pa so vprašanja, ki se navezujejo na izkušnje z medicinsko sestro ter kakšna je bila njena vloga. S 14 pari je intervju izveden osebno, z dvema pa je zaradi oddaljenosti intervju izveden prek videoklica. Intervjuji so se izvajali od decembra 2024 do februarja 2025 in so trajali od 15 do 20 minut. Intervjuji so zvočno posneti ter prepisani v program Word. S kvalitativno analizo so določene kategorije, podkategorije in kode.
Rezultati: V intervjuju je sodelovalo 16 parov, ki so se soočili z neplodnostjo. Povprečna starost žensk, ki so se soočile z neplodnostjo, je bila 27,5 let, povprečna starost moških pa je bila 29 let. Pari so bili v povprečju v zvezi 13 let in so se z neplodnostjo soočali 4,8 let. Najpogostejši vzrok neplodnosti je bila nepojasnjena neplodnost. Ugotovili smo, da se je vsak par na neplodnost odzval z drugačnimi občutki in čustvi. Odvisni so bili od trajanja neplodnosti. Pri soočanju z neplodnostjo je med partnerjema ključna dobra komunikacija. Nekateri pari so se med soočanjem z neplodnostjo odtujili, drugi pa še bolj povezali. Vloga medicinske sestre pri obravnavi neplodnega para je zelo pomembna. Ključnega pomena je profesionalna komunikacija, prisotnost empatije ter sodelovanje pri postopkih in posegih.
Razprava: Vsak par se na neplodnost odzove drugače. Čustva in odziv na neplodnost so bili različni pri moškem in pri ženski. Ženske doživljajo neplodnost drugače kot moški, saj se večina postopkov izvaja v ženskem telesu. Najpogostejši čustveni odzivi na neplodnost so predvsem šok, zanikanje, strah, jeza, občutek nemoči, razočaranje, občutek nesposobnosti in manjvrednosti. Odnos med partnerjema je velikokrat na preizkušnji. Ključni elementi za obstoj so dobra komunikacija, medsebojno sodelovanje, podpora in pomoč. Ključne besede: Ključne besede: neplodnost, psihološki vidiki, socialni vidiki, vloga medicinske sestre. Objavljeno v ReVIS: 18.07.2025; Ogledov: 2; Prenosov: 0
Celotno besedilo (1,87 MB) |
5. ŠTUDIJA IZVEDLJIVOSTI APART-HOTELA V CERKLJAH NA GORENJSKEMDavid Košnik, 2025, ni določena Opis: V konkurenčnem turističnem okolju je za podjetja ključno, da pred vstopom na trg nastanitvenih
kapacitet preverijo izvedljivost svojih projektov. Diplomsko delo obravnava študijo
izvedljivosti apart-hotela v Cerkljah na Gorenjskem, ki ga načrtuje podjetje, prvotno usmerjeno
v mizarstvo. Namen dela je analizirati okolje, oceniti potenciale za konkurenčno prednost ter
preveriti ekonomsko upravičenost projekta s pomočjo finančne analize. Predstavljeni so tudi
načrti oglaševanja, zaposlovanja in dodatne ponudbe. Cilj je preveriti možnost pridobitve
nepovratnih sredstev. Ključne besede: študija izvedljivosti, apart-hotel, turizem, finančna analiza, trženje, Cerklje na
Gorenjskem Objavljeno v ReVIS: 17.07.2025; Ogledov: 39; Prenosov: 1
Celotno besedilo (6,13 MB) |
6. Vključevanje oseb z ovirami v družboDarja Kukovič, 2025, ni določena Opis: Namen magistrskega dela je raziskati vključevanje oseb z ovirami v sodobno družbo, z osrednjim poudarkom na vlogi družine, društev in osebne asistence. Tehnološki napredek in razvite socialne politike omogočajo večjo dostopnost oseb z ovirami kot kdaj koli prej v zgodovini. Kljub temu pa jih sodobno okolje še vedno postavlja pred nove priložnosti in izzive.
V teoretičnem delu smo predstavili temeljne pojme s področja oviranosti, zakonodajni okvir Republike Slovenije in vlogo ključnih podpornih stebrov, kot so družina, društva in osebni asistenti. Poseben poudarek smo namenili tudi vplivu sodobne tehnologije na izboljšanje kakovosti življenja oseb z ovirami.
V empiričnem delu smo s pomočjo kvalitativne raziskave, ki je zajela sedem intervjuvancev, analizirali praktične izkušnje oseb z ovirami in njihovih družin. Ugotovitve kažejo, da imajo družinska podpora, delovanje društev in dostop do osebne asistence ključno vlogo pri vključevanju v družbo, pri čemer so sodobne tehnologije pomembno dopolnilo pri premagovanju vsakodnevnih ovir, saj omogočajo večjo samostojnost in izboljšajo kakovost življenja. Intervjuvanci so izpostavili tudi vrzeli v obstoječem sistemu, ki jih je treba nasloviti z nadaljnjimi izboljšavami v zakonodaji, politikah in družbeni ozaveščenosti. Podali so predloge za prihodnje izboljšave, kot so destigmatizacija oseb z ovirami, upoštevanje raznolikosti potreb invalidov, pomoč pri financah, sočutnost okolice in večja ozaveščenost okolice o potrebah oseb z ovirami. Ključne besede: osebe z ovirami, vključevanje v družbo, pomoč, nove tehnologije, družina, osebni asistent, društva. Objavljeno v ReVIS: 16.07.2025; Ogledov: 59; Prenosov: 0
Celotno besedilo (1,14 MB) |
7. VPLIV RAZLIČNIH GEOMETRIJSKIH OBLIK IZPOLNILNIH STRUKTUR NA MEHANSKE LASTNOSTI 3D NATISNJENIH KOMPONENTMarija Marković, 2025, ni določena Opis: Raziskava obravnava vpliv različnih geometrijskih struktur na mehanske lastnosti komponent, izdelanih s postopkom aditivne proizvodnje, natančneje FDM 3D-tiskanja. Pri sodobnih pristopih k optimizaciji mehanskih lastnosti materialov, ki se uporabljajo v 3D-tiskanju, igra ključno vlogo notranja struktura oziroma geometrija izpolnilne strukture. V raziskavi so analizirane različne vrste notranjih struktur (heksagonalna, trikotna in linearna) ter njihova gostota. Posebna pozornost je namenjena vplivu teh parametrov na natezno trdnost natisnjenih komponent, kjer so bili izvedeni praktični preizkusi v laboratorijskem okolju. Rezultati kažejo, da izbira primerne geometrijske strukture pomembno vpliva na mehansko zmogljivost izdelkov in omogoča ciljno prilagajanje lastnosti glede na funkcionalne zahteve. Ugotovitve predstavljajo uporabno osnovo za načrtovanje tehnično in ekonomsko optimiziranih 3D-natisnjenih komponent še posebej na področjih, kjer sta nizka masa in visoka mehanska odpornost ključnega pomena. Ključne besede: Aditivna proizvodnja, 3D tiskanje z FDM tehnologijo, geometrijske strukture, delež izpolnila, mehanske lastnosti Objavljeno v ReVIS: 16.07.2025; Ogledov: 62; Prenosov: 1
Celotno besedilo (6,27 MB) |
8. |
9. |
10. |