Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Etika oglaševanja včeraj, danes, jutri
Barbara Borštnar, 2024, ni določena

Opis: Na kakšen način bodo oglaševalci privabljali kupce, je odvisno tudi od etičnosti menedžmenta organizacije. Da s svojim oglasom ne bi užalili potrošnikov, je potrebno upoštevati etična načela v oglaševanju. V Sloveniji to področje poleg zakonske podlage ureja Slovenski oglaševalski kodeks, ki je osnova pri presojanju posameznih oglasov na Oglaševalskem razsodišču. Vse to je bila osnova za raziskavo, s katero smo želeli ugotoviti razsežnost etične ozaveščenosti med Slovenci na splošno, na področju oglaševanja in kaj pričakujejo v prihodnosti. Prišli smo do zaključka, da spol, starost in splošna izobrazba ne vplivajo pomembno pri zaznavanju etike in njenih kršitvah v oglasnih sporočilih. Ljudje izkazujejo velik interes za izobraževanje na področju etike, posledica pa je tudi pogostejše opažanje etičnih kršitev. Večina meni, da bo potreben večji poudarek na etiki, saj bi s tem lahko vplivali tako na ravnanje posameznikov, kot tudi na ravnanje medijev in podjetij.
Ključne besede: etika, oglaševanje, etika v oglaševanju, etične kršitve, Slovenija
Objavljeno v ReVIS: 07.09.2024; Ogledov: 392; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

3.
Pomen računovodskih informacij za poslovno odločanje
Vanja Luzar, 2024, ni določena

Opis: V diplomski nalogi preučujemo, kakšna je vloga računovodskih informacij pri poslovnem odločanju. Najprej opredeljujemo pojem organizacije in predstavljamo temeljne funkcije poslovodenja, v nadaljevanju pa preučujemo vrste in glavne značilnosti računovodskih informacij glede na uporabnika in predstavljamo nekatera računovodska orodja za pomoč pri odločanju. V empiričnem delu raziskujemo pomen računovodskih informacij za slovenske profitne in neprofitne organizacije in ugotavljamo, ali obstaja razlika v pogledu na pomen računovodskih informacij med poslovodstvom in računovodstvom. S pomočjo spletne ankete smo ugotovili, da se računovodje in poslovodje zavedajo pomembnosti računovodskih informacij za kakovostne poslovne odločitve. Kot najpomembnejši vir računovodskih informacij anketiranci izpostavljajo izkaz poslovnega izida, kot največjo oviro, ki vpliva na pogostost uporabe računovodskih informacij, pa so izpostavili manko znanja. V diplomski nalogi smo postavili osem različnih hipotez, na osnovi katerih smo ugotovili, da se v glavnem pogled računovodij in poslovodij na pomen računovodskih informacij bistveno ne razlikuje. Tako računovodje kot tudi poslovodje enako zagovarjajo pomembnost računovodskih informacij in se strinjajo, da da imajo pomemben vpliv na uspešnost poslovanja. Ugotovili smo tudi, da se predračunavanje pogosteje uporablja v profitnih organizacijah in da sta najpogostejša razloga analiziranja računovodskih podatkov primerjava z načrtovanim planom in primerjava s preteklim obdobjem.
Ključne besede: računovodstvo, računovodske informacije, organizacija, poslovno odločanje, računovodska orodja.
Objavljeno v ReVIS: 19.07.2024; Ogledov: 454; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (2,43 MB)

4.
Analiza poslovanja s kazalniki
Nina Selak, 2024, ni določena

Opis: Poslovni sistemi kot najbolj razširjena oblika organizacij so gonilna sila v svetu gospodarstva. Znotraj njih se prepletajo trije podsistemi – izvajalni, odločevalni in informacijski. Vsak izmed njih ima pomembno vlogo za doseganje zastavljenih ciljev. Podjetja se pri poslovanju soočajo z nenehnimi izzivi, ki jih lažje rešujejo, če dobro poznajo svoje preteklo in prihodnje poslovanje. To pa pomeni, da se podjetja v ta namen poslužujejo analiziranja poslovanja. Gre za proces preučevanja različnih situacij, pred katere so postavljeni managerji v podjetjih. Za optimalne odločitve se pred samim procesom analiziranja postavi namen in temeljni cilji. Glede na to, kaj preučujemo, poznamo različne vrste analiz. V diplomski nalogi se osredotočimo na računovodsko analizo, kjer temelj analize prestavljajo računovodski podatki, zajeti v računovodskih izkazih. V grobem ločimo tri metode računovodskega analiziranja: vodoravno in navpično analizo ter analizo s kazalniki. Poglobljeno predstavimo najbolj razširjeno metodo – analizo s kazalniki. Kazalniki so relativna števila, ki omogočajo različne primerjave (npr. med različnimi podjetji, s konkurenco, s panogo, z regijo ipd.). Razdelimo jih lahko v različne skupine: kazalniki stanja investiranja, kazalniki stanja financiranja, kazalniki plačilne sposobnosti, kazalniki obračanja, kazalniki donosnosti, kazalniki gospodarnosti, kazalniki dodane vrednosti, kazalniki denarnega izida ter kazalniki v povezavi z EBIT in EBITDA. V empiričnem delu analiziramo kazalnike gospodarnosti, donosnosti sredstev in prihodkov, dodano vrednost na zaposlenega in delež dolgov v financiranju v podjetju Roletarstvo Medle, d. o. o., izračune pa primerjamo s podatki za regijo Jugovzhodna Slovenija in predelovalno panogo v obdobju 2012–2022. Glede na vrednosti kazalnikov podamo tudi predloge za izboljšave.
Ključne besede: analiza, računovodstvo, računovodska analiza, kazalniki, Roletarstvo Medle.
Objavljeno v ReVIS: 27.06.2024; Ogledov: 540; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

5.
Navade potrošnikov in njihovo spreminjanje
Nataša Štefanič, 2024, ni določena

Opis: Navade podzavestno ustvarimo, ker brez pretiranega razmišljanja izvajamo dejanja, ki jih je treba opraviti. Razumevanje navad potrošnikov pa pomaga tržnikom prepoznati nove priložnosti oziroma ustvariti izdelke in storitve, ki bolje izpolnjujejo potrebe in želje potrošnikov – zaradi njihovega zadovoljstva pa se seveda povečuje tudi prodaja. Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo preučili osnovne pojme, kot so potrošnik in vedenje potrošnikov, ter predstavili nakupni proces potrošnikov, glavne vplive na nakupno vedenje, vrste potrošnikov ter pojasnili, kako se navade potrošnikov spreminjajo glede na spremenjene gospodarske razmere. V empiričnem delu smo se osredotočili na razvoj spletnega nakupovanja ter na navade sodobnih potrošnikov na spletu, še posebej med epidemijo covida-19. Skozi empirični del smo ugotovili spreminjanje navad potrošnikov na spletu. Pri tem smo še posebej proučevali, kako nakupujejo potrošniki glede na spol, starost, izobrazbo in kraj, kjer živijo, ter kako se spreminjajo prihodki trgovine na drobno po pošti ali po spletu glede na preučevano obdobje. Na osnovi proučevanih podatkov smo ugotovili povezavo med obsegom spletnega nakupovanja in višino BDP na prebivalca ter ugotovili, da slovenski nakupovalci v primerjavi z nakupovalci EU v povprečju manj nakupujejo preko spleta. Spoznali smo tudi, da se navade spreminjajo zaradi kriznih razmer pa tudi zaradi tehnološkega napredka.
Ključne besede: nakupni proces, potrošnik, navade potrošnikov, odločanje potrošnikov, spletno nakupovanje
Objavljeno v ReVIS: 09.06.2024; Ogledov: 758; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (872,50 KB)

6.
Podjetništvo v času covida 19
Nina Halilović Pavlin, 2024, ni določena

Opis: Diplomsko delo obravnava vpliv epidemije covid-19 na podjetniško okolje v Sloveniji. Epidemija je imela široke posledice na gospodarstvo, podjetja in posameznike ter privedla do številnih izzivov, vključno z izgubo delovnih mest, zapiranjem podjetij in gospodarskimi pretresi. Podjetja so se soočala z različnimi posledicami, nekatera so potrebovala zunanjo pomoč za preživetje, medtem ko so se druga uspela prilagoditi in celo napredovati v času krize. V odziv na krizo je država sprejela ukrepe za podporo gospodarstvu in podjetjem, med drugim tudi z uvedbo zakona o podpornem okolju za podjetništvo. Empirični del diplomske naloge predstavlja analizo podjetniškega okolja v Sloveniji med epidemijo covid-19, pri čemer se osredotoča na spremembe v poslovanju podjetij, ukrepe države za blažitev vpliva krize ter odzive podjetij na novo situacijo.
Ključne besede: podjetništvo, Slovenija, covid 19, ekonomska kriza, reorganizacija
Objavljeno v ReVIS: 21.05.2024; Ogledov: 744; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (22,40 MB)

7.
Prenova in digitalizacija nabavnega procesa v podjetju Numip, d.o.o.
Urška Gmajnič, 2024, ni določena

Opis: Danes je poslovni svet dinamično okolje, ki se nenehno spreminja, saj je odvisno od gospodarskih, tehnoloških in družbenih sprememb. Nabava predstavlja ključen del poslovnih procesov v vsakem podjetju. Gre za proces pridobivanja materialov, izdelkov ali storitev od zunanjih virov. Nabavna funkcija zajema odločitve o tem, kaj kupiti, koliko, kdaj in od kod. Cilj je zagotoviti najboljše pogoje glede cene, kakovosti in dobavnih rokov. V poslovanju na splošno, predvsem pa v nabavi, se neprestano pojavljajo nove prakse in trendi, zato je pomembno, da so podjetja prilagodljiva, da se lahko učinkovito odzovejo na spreminjajoče se pogoje na trgu. Z uporabo tehnologij izboljšamo učinkovitost, zmanjšamo napake ter odzivni čas. Digitalizacija nabavnega procesa omogoča večjo preglednost in sledljivost, boljše upravljanje zalog, sledenje dobavnim rokom in optimizacijo procesov. Zato je pomembno, da podjetja digitalizirajo svoje poslovne procese in izkoristijo prednosti, ki jih nudi. Diplomska naloga je razdeljena na dva dela. V prvem delu so opisane teoretične osnove in definicije različnih avtorjev o nabavi in pojmih, ki so z njo povezani. Poudarek je na nabavnem procesu in digitalizaciji poslovnih procesov. V drugem delu pa sta predstavljena in primerjana nabavni proces pred digitalizacijo in po njej v podjetju Numip, d. o. o.
Ključne besede: Nabava, nabavni proces, nabavnik, digitalizacija, digitalizirana nabava.
Objavljeno v ReVIS: 21.04.2024; Ogledov: 870; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (4,46 MB)

8.
Učinki ukrepov na področju minimalne plače v DSO Novo mesto in vpliv plačne politike v času epidemije na dohodke zaposlenih
Polona Bukovec, 2024, ni določena

Opis: Svet je poln informacij, ki jih potrebujemo, da presodimo, katera odločitev bo imela za nas najboljši izid. To pomeni, da ima informacija svojo vrednost. Zelo podobno je tudi v poslovni sferi. Podjetja za uspešno poslovanje potrebujejo neračunovodske in računovodske informacije. Gre za informacije o preteklih in prihodnjih procesih in stanjih, ki izhajajo iz računovodstva. Ker pa podjetja za svoje delovanje potrebujejo usposobljeno osebje, so za uspešno kadrovsko upravljanje ključnega pomena računovodske informacije, ki so v največji meri povezane s stroški dela. Ob tem pa so računovodske informacije neločljivo povezane z davčno zakonodajo. Namen magistrskega dela je bil proučiti, kako stroški dela v proučevani organizaciji vplivajo na celotne odhodke, kakšno povprečno bruto plačilo v primerjavi s povprečjem v RS prejemajo zaposleni v Domu starejših občanov Novo mesto in kakšne spremembe plačne politike povzroča dvig minimalne plače. Ugotovili smo, da je plačni sistem z delnimi posegi v plače le na določenih področjih še poglobil anomalije med različnimi poklicnimi skupinami. Tudi minimalna plača ne dosega svojega namena, saj se z njenim dvigom povečuje število zaposlenih, ki ravni minimalne plače ne dosegajo več. Na drugi strani pa se z enostranskim posegom v plačni sistem podira razmerje do visokokvalificiranih zaposlenih. Z vidika davčne zakonodaje smo dodatno ugotovili, da je implementacija ukrepov v času epidemije covida-19 vplivala na ekonomski status zaposlenih v dejavnosti zdravstva in socialnega varstva v javni mreži pozitivno, saj so prejeli bistveno višje neto koristi kot zaposleni v drugih dejavnostih javnega sektorja. Vsekakor pa je nujna reforma plačnega sistema v javnem sektorju zaradi pravičnejših in motivacijskih plač.
Ključne besede: računovodske informacije, stroški dela, plača, minimalna plača, epidemija covida-19
Objavljeno v ReVIS: 21.04.2024; Ogledov: 639; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

9.
Mladi kot potrošniki v času epidemije covida-19
Martina Iskra, 2024, ni določena

Opis: Četudi so spremembe edina stalnica v življenju, si nismo znali pojasniti, da se lahko zgodi sprememba, ki ohromi ves svet. Nenadoma se je vse ustavilo. Življenja kot smo ga poznali, ni bilo več. Pojavil se je covid-19. Da bi se uspešno spopadli z virusom, so bili tako v Sloveniji kot tudi po svetu uvedeni številni ukrepi, ki so se prilagajali na epidemiološko situacijo v državi in širši regiji. Imeli smo dostop le do storitev, s katerimi je bila zagotovljena preskrba z osnovnimi življenjskimi potrebščinami. Vse ostale, ki sicer niso življenjskega pomena, imajo pa veliko in pomembno vlogo v našem življenju, pa so bile ukinjene. Gre za možnosti, s katerimi si povečujemo kakovost življenja, in šele takrat, ko te storitve niso bile več dosegljive, smo opazili, da jih dejansko pogrešamo. K tem lahko uvrščamo osebne, razvedrilne, športne in druge storitve. Ne glede na vse omejitve smo ugotovili, da smo ljudje zelo prilagodljivi, saj smo se težavam hitro prilagodili, vsak na svoj način, pri tem pa pridobili nove navade, vedenja in rutine. Vse navedeno so tudi rezultati naše raziskave.
Ključne besede: covid-19, potrošniki, storitev, izdelek, nakupne navade
Objavljeno v ReVIS: 21.04.2024; Ogledov: 724; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (4,24 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh