Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 10 / 14
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Vloga IKT pri spodbujanju podeželskega turizma JV Slovenije
Natalija Radovan, 2010

Abstract: Razvoj sodobne informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT) in nezadostna učinkovitost klasičnih medijev oglaševanja povzročata premike v strategijah oglaševanja. Za dosego potencialnih potrošnikov se vse bolj uporabljajo elektronski mediji, med katerimi je v ospredju internet. Informacijsko komunikacijske tehnologije so ključnega pomena pri organizaciji in trženju turistične marketinške ponudbe. Uporaba informacijsko komunikacijske tehnologije v turizmu omogoča vstop in pojavljanje turističnega ponudnika na svetovni turistični sceni, kjer lahko poteka interakcija s potrošnikom in drugimi distributerji v turizmu.
Found in: osebi
Keywords: informacijsko komunikacijska tehnologija, internet, trženje, turizem, oglaševanje
Published: 08.08.2018; Views: 2585; Downloads: 0

2.
Učinkovitejše in uspešnejše obvladovanje procesov z uporabo IKT
Manica Jantolek, 2011

Abstract: V času vsesplošne krize je pomembno, da javna uprava svoje delo opravi v skladu z zakonodajo, pa vendar čim hitreje in s čim manj porabljenimi sredstvi. Srečujemo se z reformo javnega sektorja, ki od birokratske organiziranosti prehaja do sodobnega ponudnika storitev po elektronski poti. Pri tem je glavni dejavnik izkoriščanje možnosti, ki jih nudi sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija, ki nam omogoča uspešneje in učinkoviteje opraviti delo z enakim končnim učinkom – v našem primeru pravilno in pravočasno pobrane trošarine in okoljske dajatve, ki se stekajo v državni proračun. V nalogi bomo predlagali možnost elektronskega vlaganja obračunov trošarine in obračunov okoljskih dajatev, ki bo hkrati osnova za vpeljavo e-storitev za ostale postopke, ki se vodijo na oddelkih za trošarine v okviru Carinske uprave Republike Slovenije.
Found in: osebi
Keywords: javna uprava, carinska uprava, trošarine, okoljske dajatve, prenova poslovnega procesa, elektronsko poslovanje
Published: 08.08.2018; Views: 2470; Downloads: 124
.pdf Fulltext (1,28 MB)

3.
Sprejemanje pogojev uporabe ter politike zasebnosti in zavedanje uporabnikov spletne pošte o varnosti njihovih podatkov
Marko Rudolf, 2013

Abstract: V magistrski nalogi smo poizkusili razložiti način delovanja spletnega servisa Gmail in s pomočjo anketne raziskave ugotoviti, kako se uporabniki zavedajo svojih pravic glede objavljene vsebine in varnosti podatkov. Teoretični del smo začeli z opisom potencialnih nevarnosti na spletu in kaj lahko sami storimo za večjo varnost. Sledi nekaj napotkov za varno uporabo spletne pošte, kakšni so pravni vidiki uporabe ter kako pogoji uporabe vplivajo na uporabo storitve. Kako je z zasebnostjo in kakšen vpliv ima na osebno svobodo, smo opisali v nadaljevanju, zatem pa še osnove računalništva v oblaku. Teoretični del smo zaključili z opisom poštnega servisa Gmail, arhitekture sistema in Pogojev uporabe ter Politike zasebnosti, ki so s stališča uporabe še posebej pomembni. V empiričnem delu smo predstavili opravljeno raziskavo in njene najpomembnejše rezultate.
Found in: osebi
Keywords: spletna pošta, varnost, zasebnost, Gmail, pogoji uporabe
Published: 10.08.2018; Views: 2332; Downloads: 119
.pdf Fulltext (1,49 MB)

4.
5.
Avtonomnost občin in medobčinsko povezovanje z namenom regionalnega razvoja
Franci Žohar, 2016

Abstract: Enote lokalne samouprave so v pretežnem delu razvitega sveta razumljene kot nosilci lokalnega razvoja. Sočasno pa temeljna listina s področja lokalne samouprave (Evropska listina lokalne samouprave, Svet Evrope), katere podpisnica je od leta 1995 tudi Slovenija, predvideva visoko stopnjo avtonomije in odgovornosti za razvoj enot lokalne samouprave. Občinam v Sloveniji se nalagajo naloge brez ustreznih finančnih sredstev, s čimer slabi finančno avtonomnost občin in povečuje odvisnost od državnega proračuna. Hkrati pa to posledično pomeni, da se nekatere naloge slabo opravljajo in izvajajo. Prav tako slovenske občine nimajo ustreznega lastnega izvirnega finančnega vira, zato se nam pojavlja dvojni vpliv na povečevanje centralizacije in zmanjšanja avtonomnosti občin, več nalog in enako ali manj sredstev. Z vsem naštetim se krepi centralizem in zmanjšuje avtonomnost občin. Glede na navedeno dejstvo smo želeli preveriti, ali medobčinsko povezovanje in sodelovanje lahko zmanjša navedene učinke oziroma ali lahko krepitev medobčinskega povezovanja in sodelovanja postopno zmanjšuje centralizem ter sočasno povečuje finančno in dejansko avtonomnost občin. Sočasno smo preverili, ali je na konkretnem primeru Slovenije možno preko medobčinskega sodelovanja postopno pričeti graditi vsebinske osnove za kasnejšo ustanovitev pokrajin. V sklopu naloge smo potrdili postavljeni hipotezi, da sta lokalna samouprava in upravna organizacija na nižji ravni neracionalno in neučinkovito organizirani in da medobčinsko povezovanje in sodelovanje zmanjšuje centralizem ter povečuje avtonomnost občin. Dodali smo dve hipotezi, s katerima smo pričakovali potrditev soglasij, da je v okviru medobčinskega povezovanja in sodelovanja lažje in učinkoviteje zagotavljati kadre in izvajanje nekaterih nalog, ter da bi regije povzročile oblikovanje središč v Sloveniji, ki bi potencialno postali centri resursov v Sloveniji. Navedeni hipotezi na podlagi statistične analize anketnih vprašalnikov nista dobili potrditve, kar pomeni, da na področjih, ki jih izpostavljata navedeni hipotezi, ni soglasja oziroma prevladuje nestrinjanje. Najbližje soglasju izmed navedenih dodatnih hipotez je hipoteza, ki pravi, da je v okviru medobčinskega povezovanja in sodelovanja lažje in učinkoviteje zagotavljati kadre in izvajanje nekaterih nalog, kar lahko kaže na pomembne premike. Področje, ki ga obravnava naslednja hipoteza, pa je še vedno sredi šibkega spreminjanja v smeri oblikovanja manjših subregij in postopnega izgrajevanja vsebinskih, družbenih in socioloških, kot tudi ekonomskih temeljev za ustanovitev pokrajin.
Found in: osebi
Keywords: občine, upravna organiziranost, medobčinsko povezovanje, medobčinsko sodelovanje, reorganizacija, enakomernejši regionalni razvoj, Slovenija, avtonomija, disertacije
Published: 28.07.2021; Views: 1083; Downloads: 72
.pdf Fulltext (6,57 MB)

6.
Bosna in Hercegovina
Borislav Babić, 2012

Abstract: Razpad skupne drţave leta 1991, ki mu je sledila krvava vojna, je pustil za seboj v Bosni in Hercegovini skoraj sto tisoĉ mrtvih, veĉ kot milijon razseljenih prebivalcev, uniĉeno gospodarstvo in globoke delitve v druţbi, ki so vidne v vsakdanjem ţivljenju. Ĉeprav je po podpisu Daytonskega mirovnega sporazuma mednarodna skupnost priĉakovala, da bo Bosna in Hercegovina zdruţena, demokratiĉna, veĉnacionalna in veĉ religijska politiĉna celota, bi danes, ko se bliţa sedemnajsta obletnica sklenitve miru, teţko dokazali, da ta deluje kot suverena drţava v pravem pomenu besede. Etniĉna in verska distanca treh narodov je veĉja, kot je bila pred zaĉetkom drţavljanske vojne, v drţavi ni temeljnega dogovora o njeni prihodnosti, velika veĉina Hrvatov in Srbov je ne doţivlja kot svojo domovino in je še vedno pod mednarodnim protektoratom. Nacionalizem je stalnica v vseh segmentih današnje druţbe. Najbolj pereĉe vprašanje za mednarodno skupnost in tri konstitutivne narode v Bosni in Hercegovini je, kako doseĉi medsebojni konsenz o prihodnosti drţave.
Found in: osebi
Keywords: Bosna in Hercegovina, nacionalizem, Daytonski mirovni sporazum, mednarodna skupnost
Published: 28.07.2021; Views: 1079; Downloads: 102
.pdf Fulltext (2,29 MB)

7.
Izvajanje mobinga nad študenti pri študentskem delu
Daša Plesničar, 2012

Abstract: V diplomski nalogi smo preučevali, ali je v Sloveniji izvajanje mobinga nad študenti prisotno med opravljanjem študentskega dela. Na podlagi kvalitativne analize smo si zastavili štiri raziskovalna vprašanja, na katera smo skozi analizo strukturiranih intervjujev z desetimi študenti prišli do želenih odgovorov. Analiza intervjujev je pokazala, da v veliki večini študent ni tisti, ki bi povzročal težave in s tem dal povod za izvajanje mobinga nad njim, temveč so delodajalec ali sodelavci tisti, ki pričnejo z izvajanjem mobinga. Nekatere organizacije se v Sloveniji že spoprijemajo s problemom (klasičnega) mobinga nad zaposlenimi, ki so zaposleni na podlagi pogodbe o zaposlitvi, in poskušajo, da v njihovih podjetjih do njega ne bi prihajalo, zato z njim seznanjajo ključne ljudi, svoje zaposlene, nekatere organizacije pa še ne vidijo velikega problema v tem, zato tudi ne iščejo rešitev, da do tega ne bi prihajalo. Med drugim tudi malo podjetij obravnava študente, ki pri njih opravljajo študentsko delo preko študentskega servisa, enakovredno kot ostale zaposlene, toda kljub temu so velikokrat manjvredni, zato navadno prihaja do izvajanja mobinga nad njimi.
Found in: osebi
Keywords: mobing, študent, delodajalec, konflikt
Published: 28.07.2021; Views: 935; Downloads: 134
.pdf Fulltext (403,19 KB)

8.
Razvojne prioritete države v proračunski perspektivi
Lina Lazar, 2013

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena proračunska poraba ministrstev po ključnih resorjih. Proračun je temeljni finančni račun države, ki odraža prioritete države na gospodarskem, socialnem in razvojnem področju. Državni proračun je pomemben instrument pri izvajanju večletne makroekonomske politike, s katero želi država zagotavljati stabilne javne finance in pospeševati gospodarski razvoj ter dosegati zastavljene družbene in gospodarske cilje. Diplomska naloga se dotika splošnih pojmov proračuna, kar zadeva javne finance, sestavo proračuna, potek proračunskega procesa, klasifikacije proračuna ter njegova načela. Drugi del je namenjen predstavitvi, analizi in interpretaciji rezultatov empirične raziskave, ki prikazuje odhodke države po ključnih resorjih v obdobju 2000–2012.
Found in: osebi
Keywords: javne finance, proračun, država, ministrstvo, resor, razvoj, Slovenija
Published: 29.07.2021; Views: 857; Downloads: 80
.pdf Fulltext (1,03 MB)

9.
Politična prisotnost žensk v slovenskem parlamentu od osamosvojitve do danes
Milena Bartelj, 2011

Abstract: Med ţenskami in moškimi obstajajo razlike, tako v fizičnem in osebnostnem profilu, kot tudi v načinu razmišljanja, delovanja, vodenja, komuniciranja, čutenja. Sredi leta 2009 je v Sloveniji ţivelo 2.042.335 prebivalcev, med njimi 1.030.568 ţensk in 1.011.767 moških. Čeprav se v Sloveniji letno rodi manj deklic kot dečkov, je ţensk v skupnem številu prebivalstva več kot moških, kajti ţivljenjska doba ţensk je danes zaradi genetskih, socioloških, zdravstvenih in drugih razlogov povprečno skoraj devet let daljša kot ţivljenjska doba moških (Statistični urad RS, 2010). Glede na gostoto prebivalstva v drţavi so ţenske neustrezno zastopane na vseh ravneh političnega odločanja; tako v voljenih kot v imenovanih političnih telesih, na drţavni in na lokalni ravni. Odsotnost ţensk v politiki je resen problem, ki ga je potrebno rešiti, drţave pa ga poskušajo reševati tako na mednarodnem kot na drţavnem in lokalnem nivoju. Slovenija je v evropskem in svetovnem merilu drţava z nizkim deleţem ţensk v politiki. Z namenom zagotavljanja bolj uravnoteţene zastopanosti ţensk v politiki je bil leta 2006 spremenjen Zakon o lokalnih volitvah, katerega namen je postopno uvajanje 40 % kvot za manj zastopani spol. Za večjo prisotnost in angaţiranost ţensk v politiki je bistvenega pomena, da so zagotovljeni mehanizmi, od zakonodaje do posebnih ukrepov znotraj političnih strank, ki ţenskam omogočajo laţji vstop in udeleţbo v politiki. Poleg tega je izrednega pomena politična kultura znotraj strank ter v političnih telesih na lokalni, drţavni in nacionalni ravni. Velik pomen imajo tudi mediji, kultura v drţavi, tradicija, delitev moško − ţenskih vlog, ekonomska neodvisnost, izobraţenost. Pri procesih odločanja v RS je prisotnost ţensk zelo pomembna, saj ima Drţavni zbor RS reprezentativno vlogo in zastopa interese vseh drţavljank in drţavljanov. Odsotnost ţensk pomeni, da polovica prebivalstva nima moţnosti izraţati svojih mnenj, stališč, izkušenj ter s tem tudi ne moţnosti vpliva na politične predloge, pobude, spremembe in odločitve. V dvajsetih letih, od osamosvojitve do danes (2011), je zastopanost ţensk v slovenskem parlamentu nizka in se giblje med 7 in 13 %.
Found in: osebi
Keywords: ženske študije, parlament, ženske kvote, politične stranke, volilni sistem, enaka volilna pravica
Published: 29.07.2021; Views: 1144; Downloads: 52
.pdf Fulltext (869,92 KB)

10.
Percepcija levice in desnice v slovenski družbi
Ranko Bjelovuk, 2012

Abstract: Danes praktično ne mine dan, da ne bi slišali kaj v zvezi z levičarji in desničarji, o levi in desni politični opciji, bolj redki pa so tisti, četudi se goreče deklarirajo kot levičarji ali desničarji, ki pravzaprav vedo, kaj levica in desnica sploh sta. Katera so pravzaprav tista dejstva, na osnovi katerih se lahko posameznik v Sloveniji umesti v politični prostor? Čeprav je Slovenija z odhodom Janeza Drnovška praktično izgubila politično sredino, prepad med levimi in desnimi pa je danes večji kot kadarkoli prej, je le malo takšnih, ki znajo odgovoriti na zgornje vprašanje. Ker tako mediji kot politični akterji z neverjetno lahkotnostjo uporabljajo ta dva pojma, velika večina posameznikov pa ju je brez vsakršnih zadržkov sprejela, diplomska naloga išče odgovor na vprašanje, ali je skladnost med zaznavami levice in desnice politično opredeljenih državljanov enaka teoretični razlagi teh dveh političnih opcij. Tako kvalitativna kot kvantitativna raziskava je pokazala, da je teoretična razlaga levice in desnice Slovencem vse prej kot znana, zato ni presenetljivo, da se za določeno politično opcijo odločijo iz povsem drugih razlogov. Raziskava sicer ne da natančnih odgovorov, kateri razlogi imajo pravzaprav največjo težo, izpostaviti pa velja odnos do polpretekle zgodovine in rimskokatoliške cerkve.
Found in: osebi
Keywords: levica, desnica, politične stranke, rimokatoliška cerkev, zgodovina
Published: 29.07.2021; Views: 851; Downloads: 64
.pdf Fulltext (1,05 MB)

Search done in 0 sec.
Back to top