1. Vpliv digitalizacije in novih tehnologij na mediacijo : magistrsko deloMarša Jekovec, 2025, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo preučuje vpliv digitalizacije in novih tehnologij na postopke mediacije. Osredotoča se na pravne okvire, ki urejajo tako postopke mediacije kot spletne mediacije, spletne strani, ki ponujajo storitve mediacije, vlogo umetne inteligence in napovedi za razvoj spletne mediacije v prihodnosti. Primerjalno-pravni vidik vključuje štiri države: Slovenijo, Nemčijo, ZDA in Kitajsko. Delo temelji na kvalitativnih metodah. Uporabljene so bile metoda analize dokumentov in literature, metoda kompilacije, komparativna metoda, deduktivna metoda, primerjalno-pravna in analiza. Izvedena je bila analiza spletnih strani, ki ponujajo storitve spletne mediacije. Tako analiza zakonodaje kot analiza spletnih strani prinašata podobne ugotovitve, da je spletna mediacija v Nemčiji, ZDA in Kitajskem že razvita in razširjena, medtem ko Slovenija na tem področju sicer že kaže interes in razvoj, vendar zaenkrat še zaostaja. Analiza spletnih strani je pokazala, da večina spletnih strani izrecno navaja, da nudijo spletno mediacijo, a so informacije o pravni podlagi, temeljnih načelih in posledicah mediacije lahko pomanjkljive. Uporaba umetne inteligence pri mediaciji se ocenjuje kot pozitivna, saj lahko pospešuje postopek in zbira podatke, vendar pa se kaže ugotovitev, da je pomembno ohraniti človeški element v procesu mediacije. Magistrsko delo opozarja na pravne izzive, ki jih prinaša mediacija v digitalnem svetu, kot so varstvo osebnih podatkov, zaupnost in enakopravnost strank. Predlaga se, da bi se zakonodaja dopolnila s smernicami, ki bi urejale spletno mediacijo, tudi z namenom pospeševanja njene uporabe. Poudarek na izobraževanju mediatorjev na področju uporabe spletnih orodij bi lahko zagotovilo ohranitev kakovosti in učinkovitosti mediacije tudi v spletnem okolju. Ključne besede: mediacija, spletna mediacija, digitalizacija, umetna inteligenca, pravni okvir, varstvo osebnih podatkov, zaupnost, Slovenija, Nemčija, ZDA, Kitajska Objavljeno v ReVIS: 26.06.2025; Ogledov: 111; Prenosov: 3
Celotno besedilo (1,71 MB) |
2. Razvoj programskega vmesnika (API) z uporabo arhitekture RESTDomen Žagar, 2025, diplomsko delo Opis: V sodobnem razvoju programske opreme so programski vmesniki (API-ji) ključni element za povezovanje aplikacij in sistemov. API-ji omogočajo izmenjavo podatkov med različnimi platformami, pri čemer REST (Representational State Transfer) predstavlja enega izmed najbolj razširjenih arhitekturnih slogov za spletne storitve. REST API-ji zagotavljajo preprosto in učinkovito komunikacijo med odjemalci in strežniki ter omogočajo skalabilne rešitve za sodobne informacijske sisteme.
V diplomski nalogi obravnavamo temeljne koncepte API-jev in analiziramo arhitekturo REST. Predstavimo različne vrste API-jev, njihove prednosti in slabosti ter proučimo najboljše prakse pri njihovem razvoju. Poseben poudarek namenimo varnosti, avtentikaciji in avtorizaciji uporabnikov pri uporabi API-jev.
Empirični del naloge se osredotoča na razvoj REST API-ja za spletno trgovino, ki omogoča registracijo in prijavo uporabnikov, upravljanje izdelkov, dobaviteljev, naročil in ocenjevanje izdelkov. Pri implementaciji uporabljamo ogrodje Flask, relacijsko podatkovno bazo MySQL ter tehnologije, kot sta Postman za testiranje API-ja in React za razvoj uporabniškega vmesnika. Rezultati raziskave kažejo, da REST API zagotavlja visoko stopnjo fleksibilnosti in skalabilnosti, vendar zahteva skrbno načrtovanje končnih točk in uvedbo varnostnih mehanizmov za zaščito podatkov in zagotavljanje celovitosti sistema.
Raziskava prispeva k boljšemu razumevanju razvoja API-jev in njihovega pomena pri sodobnih informacijskih sistemih ter hkrati ponuja smernice za optimizacijo in izboljšave pri razvoju REST API-jev. Ključne besede: REST API, programski vmesnik, spletna trgovina, Flask, MySQL Objavljeno v ReVIS: 08.06.2025; Ogledov: 200; Prenosov: 7
Celotno besedilo (2,18 MB) |
3. Razvoj spletne aplikacije dokumentnega sistema v CMS za potrebe društev : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa prve bolonjske stopnje Spletne in informacijske tehnologijeRok Ernecl, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava razvoj spletne aplikacije za podporo upravljanju dokumentov in procesov v društvu Ordo Supremus Militaris Templi Hierosolvmitani (OSMTH). Društvo se je pri svojem delovanju pogosto soočalo z izzivi, povezanimi z organizacijo, arhiviranjem in varnostjo dokumentacije, usklajevanjem članov in komunikacijo, kar je zahtevalo potrebo po sodobnih rešitvah za povečanje učinkovitosti. Cilj dela je bil razviti uporabniku prijazno in varno spletno aplikacijo, ki bo društvu omogočila centralizirano shranjevanje dokumentov, učinkovito organizacijo dogodkov, pošiljanje obvestil in upravljanje vlog posameznih članov. Aplikacija temelji na sodobnih spletnih tehnologijah in je zasnovana kot odziven sistem, ki je dostopen prek različnih naprav. Funkcionalnosti aplikacije vključujejo varno shranjevanje in deljenje dokumentov, preglednost pri dodeljevanju nalog, avtomatizacijo administrativnih procesov ter integracijo z različnimi vtičniki. Diplomsko delo vključuje analizo potreb društev, načrtovanje arhitekture aplikacije, izbiro rešitev implementacije funkcionalnosti in testiranje, s čimer smo zagotovili zanesljivost in uporabnost končnega izdelka. Rezultati projekta so pripomogli k izboljšanju organizacije dela društva ter zmanjšanju administrativnih ovir pri delu in poslanstvu društva. Ključne besede: spletna aplikacija, dokumentni sistem, društvo, digitalizacija, Wordpress Objavljeno v ReVIS: 24.02.2025; Ogledov: 479; Prenosov: 13
Celotno besedilo (1,64 MB) |
4. Odnos potrošnikov do spletnih prodajnih akcij : diplomsko deloNataša Volavšek, diplomsko delo Opis: Pospeševanje spletne prodaje je eno najbolj razširjenih komunikacijskih orodij na internetu. Spletno nakupovanje kupcem prinaša izjemne koristi, zato se hitro širi po vsem svetovnem trgu. V teoretičnem delu smo iskali tudi razvoj in razsežnosti spletne prodaje, preučili pa smo tudi trende, ki se kažejo v spletni prodaji v prihodnosti. V praktičnem delu pa smo izvedli spletno anketo med uporabniki družbenih omrežij, s katero smo ugotovili odnos slovenskih potrošnikov do spletnih oglaševalskih akcij. V vzorcu je bilo 93 oseb.
Anketiranci menijo, da ima spletno oglaševanje pozitiven vpliv na ekonomijo, prav tako pa ga pogosto povezujejo z virom informacij. Anketiranci ne želijo deliti svojih podatkov v povezavi s spletnim oglaševanjem, poleg tega menijo, da je spletno oglaševanje pogosto preveč invazivno. Ugotavljamo, da je treba spremeniti negativen odnos do spletnega oglaševanja na način, da je spletno oglaševanje bolj kredibilno, zabavno in zaupanja vredno. S pomočjo rezultatov raziskav se lahko spletno oglaševanje osredotoči na ciljne skupine, s katerimi je spletno oglaševanje bližje in se izogne skupinam, ki jih spletno oglaševanje ne pritegne. Ključne besede: potrošniki, oglaševanje, spletne prodajne akcije, spletna prodaja Objavljeno v ReVIS: 13.12.2024; Ogledov: 472; Prenosov: 3
Celotno besedilo (1,61 MB) |
5. |
6. Digitalna transformacija podjetja Pan-Jan D. O. O. : magistrska nalogaKsenija Starič, 2024, magistrsko delo Opis: Digitalna transformacija predstavlja pomemben dejavnik za vsako sodobno podjetje, ki želi uspeti v hitro spreminjajočem se digitalnem okolju. V magistrskem delu se osredotočamo na proces digitalne transformacije v družinskem podjetju Pan-Jan d. o. o. Cilj raziskave je bil raziskati kritično literaturo s področja digitalne transformacije in uporabniške izkušnje, nato pa v empiričnem delu analizirati obstoječe stanje v podjetju, in sicer na področjih upravljanja odnosov s strankami (CRM sistem), kibernetske varnosti in digitalne prisotnosti na spletu. Posebna pozornost je bila namenjena prenovi spletne strani in uporabniški izkušnji. Raziskava je potrdila izboljšano uporabniško izkušnjo obiskovalcev spletne strani ter povišano stopnjo informacijske varnosti v podjetju. Ključne besede: digitalna transformacija, kibernetska varnost, sistem CRM, spletna stran, prenova spletne strani, Pan-Jan, uporabniška izkušnja Objavljeno v ReVIS: 29.08.2024; Ogledov: 1034; Prenosov: 27
Celotno besedilo (4,54 MB) |
7. |
8. Poslovni načrt za podjetje Buzz off d. o. o.Jagoda Sonc Nečemar, 2024, ni določena Opis: V diplomskem delu je predstavljen poslovni načrt za podjetje Buzz off, d. o. o. Podjetje je novoustanovljeno in se bo ukvarjalo s prodajo repelentov proti različnim zajedavcem in žuželkam preko spleta.
Podjetje uvrščamo pod dejavnost Trgovina na drobno po pošti ali po internetu (47.910). Panoga je v zadnjih letih doživela hitro rast, saj je digitalna tehnologija omogočila enostavno in praktično nakupovanje iz udobja doma.
Glavni cilj diplomskega dela je zagotoviti celovit načrt za uspešno poslovanje podjetja. Ugotovili smo, da ima trg naravnih repelentov zagotovo potencial, saj ljudje vedno raje posegajo po naravnih repelentih. Ljudje so zaskrbljeni za svoje zdravje in zdravje bližnjih, hkrati pa želijo zaščititi tudi okolje. Ključne besede: Poslovni načrt, repelenti, spletna prodaja, blagovna znamka, zajedavci in žuželke, trajnostni način življenja, raziskava. Objavljeno v ReVIS: 22.08.2024; Ogledov: 724; Prenosov: 13
Celotno besedilo (2,91 MB) |
9. |
10. Spletna trgovina z oblačili : ustanovitev, organizacija in vodenje blagovne znamkeEma Štucin, Gaja Kovač, 2023, strokovna monografija Opis: V tem
priročniku bomo raziskali osnovne koncepte in pomen spletnih trgovin ter zakaj so
postale nepogrešljiv del sodobnega poslovanja. Spletna trgovina ni več luksuz, temveč nuja
za podjetja vseh velikosti. Z njo se odpirajo vrata v svet, kjer so možnosti za rast in uspeh
neskončne. Z vprašanji sva se obrnili na podjetja Lisca, Zozo label in Kibuba, katerih odgovore lahko najdete na koncu vsakega poglavja. Ključne besede: spletna trgovina z oblačili, vodenje, organiziranje, priročniki Objavljeno v ReVIS: 18.12.2023; Ogledov: 1663; Prenosov: 27
Celotno besedilo (2,40 MB) |