1. |
2. Primerjalna analiza slovenskih start upovNataša Mehle, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu obravnavam slovenska start-up podjetja, natančneje podjetja, ki so sodelovala v televizijski oddaji Štartaj Slovenija.
Diplomsko delo zajema tri poglavja s podnaslovi. V prvem naslovu sem opredelila in predstavila, kaj start-up je in njegove značilnosti. Predstavila sem, kakšne so lastnosti podjetnikov, njihove vizije in na splošno življenje le-teh. Opisala sem, kako preiti iz poslovne ideje v poslovno priložnost in seveda v realizacijo. Ker so finance in znamčenje start-up podjetji ena izmed glavnih točk ustvarjanja start-upa, sem jih obširneje opredelila.
Zanimalo me je, kakšen je položaj start-up podjetji v Sloveniji in kakšen v evropskem prostoru ter kako podjetja vplivajo na gospodarsko dinamiko.
V empiričnem delu sem s pomočjo intervjuja odgovorila na nekatera glavna vprašanja v povezavi s koraki pri ustanovitvi podjetij. Ugotovila sem, da podjetniki vstopajo v podjetniško kariero drugače in iz različnih razlogov, vendar pa imajo skupne lastnosti, kot so zagnanost, volja, samoiniciativnost in namen pomagati ljudem z novimi, unikatnimi izdelki. Ključne besede: start-up, podjetnik, podjetniška pot, izdelek, financiranje, konkurenca, intervju Objavljeno v ReVIS: 23.10.2020; Ogledov: 1851; Prenosov: 112 Celotno besedilo (2,28 MB) |
3. Načrtovanje rasti podjetja NV HoldersAnže Vene, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu sem se odločil pripraviti analizo in opis za podjetje NV Holders. Omenjeno podjetje sem izbral predvsem zato, ker izpolnjuje vse potrebne pogoje za analizo v diplomskem delu. Zamisel o nastanku podjetja se je njegovemu inovatorju, Niku Venetu, porodila, ko se je vpisal na Ekonomsko fakulteto Univerze v Ljubljani. Pri vsakodnevnem nošenju srajc ga je motilo, da so mu srajce neprestano uhajale iz hlač. Podjetje je bilo ustanovljeno leta 2016, sprva pa je bilo organizirano kot samostojno podjetje (s.p.). Zaradi kasnejšega povečanega obsega prodaje se je podjetje meseca maja leta 2018 preoblikovalo v družbo z omejeno odgovornostjo. Poslanstva in vizije podjetja se nanaša na, po mojem mnenju, »živeti gentlemansko življenje«, vizija pa »ohranjati vodilno vlogo na trgu visokokvalitetnih oblačil«. Ključne besede: NV Holders, držalo za srajce, inovacija, start-up, poslovanje podjetja, analiza, moda. Objavljeno v ReVIS: 19.06.2020; Ogledov: 2240; Prenosov: 124 Celotno besedilo (2,70 MB) |
4. Opazuj, razmisli, izumi, patentiraj : smernice za izumiteljeUrška Fric, 2019, druge monografije in druga zaključena dela Ključne besede: izumi, računalniški izumi, intelektualna lastnina, patenti, licence, start-up Objavljeno v ReVIS: 27.08.2019; Ogledov: 3509; Prenosov: 22 Povezava na datoteko |
5. Poslovni načrt podjetja Frizersko kozmetični studio BellissimaŽiga Bečejski, 2018, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu opisujem poslovni načrt in ugotavljam smiselnost ustanovitve novega podjetja Frizersko kozmetični studio Bellissima. Glede na rast panoge v zadnjih letih se kaže potencial predvsem v kozmetičnih storitvah. Podjetje Bellissima želi na trgu zadovoljiti tiste kupce, ki iščejo več storitev v ponudbi na enem mestu in si tako ob frizerskih storitvah privoščiti tudi kozmetične. S tem pa bi prihranili na času in denarju, saj v paketu obeh storitev ponujamo nižjo ceno.
V diplomskem delu sem predstavil analizo panoge, v katero spada podjetje, opisal sem podjetnico in glavne storitve podjetja. Raziskavo trga sem naredil v mestu Nova Gorica, kjer bo podjetje imelo poslovni prostor. Zaradi bližine Italije ciljamo tudi na tuje stranke, ker so jim pri nas cene dostopnejše. Z analizo konkurence in analizo odgovorov iz ankete sem ugotavljal, kako zasnovati način poslovanja podjetja, da bi se prilagodil željam potrošnikov, saj so prav oni tisti, ki narekujejo potrebe. S pomočjo SWOT analize sem iskal pozitivne strani podjetja in priložnosti, ki so osnova za nadaljnjo rast podjetja. Izdelal sem tudi marketinški načrt in predvidel načine, s katerimi se bomo predstavili ter v bodoče komunicirali s potencialnimi kupci. Na podlagi ugotovitev analize panoge in tržne raziskave sem izdelal finančne projekcije za bodoča tri leta poslovanja. Zavedam se pomembnosti širitve ponudbe in ohranjanja dobrih odnosov s strankami, saj je to ključ do dolgoročnega uspešnega poslovanja podjetja. Ključne besede: storitve, poslovni načrt, start-up, frizerstvo, kozmetika, združitev Objavljeno v ReVIS: 18.11.2018; Ogledov: 5673; Prenosov: 721 Celotno besedilo (1,46 MB) |
6. Poslovni načrt: Kolesarski park Park your bikeBine Čebulj, 2018, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava poslovni načrt kolesarskega parka na področju Izole, ki bi nudil prenočišče in hrano kolesarjem in drugim turistom. Le-ta opisuje možnosti izvedbe, vodenja in dodane vrednosti, ki bi jo tovrstna turistična dejavnost lahko prispevala v tem okolju.
Obalna regija je vedno turistično oblegana. V vseh letnih časih. Seveda turizem daje vsem primorskim krajem in zaselkom veliko možnost razvoja okolja, prav tako nudi tudi zaslužek domačinom in lokalnim podjetnikom. V našem parku, v vasi Cetore nad Izolo, bi bili posebnost šotori, že opremljeni in na voljo vsem kolesarskim izletnikom in drugim pohodnikom, gostom, ki bi jih tovrstni krajši dopust veselil ali pa bi se morda povsem naključno znašli v okolici, kjer ne bi našli prenočišča, morda bi potrebovali le oddih in počitek.
Vsebina diplomskega dela temelji na skrbni raziskavi prodajnih možnosti in pripravi poslovnega načrta za inovativni kolesarski park. Naš ključni raziskovalni cilj je bil, da s poslovnim načrtom ugotovimo, ali na trgu obstaja povpraševanje po tovrstni ponudbi ter ali je idejo možno realizirati in nadaljevati z razvojem.
Na podlagi pridobljenih podatkov iz tržne raziskave smo ugotovili, da na trgu obstaja povpraševanje po prenočitvenih potrebah za kolesarje in druge turiste v pristnem osrčju narave ter da je veliko možnosti za nadaljnji razvoj samih produktov, ki so komplementarni (ponudba hrane, pijače, organizirani izleti).
Na osnovi zbranih podatkov in analize je mogoče zaključiti, da implementacija tovrstne dejavnosti v obstoječo infrastrukturo ustvarja dodano vrednost in prispeva k povečanju obsega poslovanja ter temu primerno viša prihodke v vasi Cetore nad Izolo. Ključne besede: kolesarski park, kolo, poslovni načrt, start-up, SWOT-analiza, finančna analiza Objavljeno v ReVIS: 30.09.2018; Ogledov: 2911; Prenosov: 157 Celotno besedilo (1,85 MB) |
7. Priročnik za uspešen prenos tehnologij : praktični vodič za raziskovalce in pisarne za prenos znanja in tehnologijDolores Modic, Ana Hafner, Urška Fric, 2018, slovar, enciklopedija, leksikon, priročnik, atlas, zemljevid Opis: Technology transfer is a challenge. For every successful case of technology transfer, there are dozens and dozens of ideas that never make it out of the university lab or department. Yet, this is often not only due to reasons connected to the embryonic nature of inventure (being just too soon for industry to pick up) or being too basic; but often connected to the simple failure of matching the right people together. People involved in inventing and developing, those involved in “translating” the new idea into often incomprehensible “patent speak”, people involved in commercialization, those brave enough (or at least enough risk tolerant) to engage in spin-off creation, to people involved on the industry side, or those involved in designing new open access methods, all play a key role. Authors wish to address some of their concerns inside this Handbook.
We begin with a simple question, which might be mind boggling for researchers: “Why bother with technology transfer?” Not only individual level benefits are pointed out, but also special emphasis is put on social or economic impacts. Then we try to guide the researchers through the technology transfer process, often offering real-life cases. Although Slovenia is still evolving its technology transfer system, authors firmly believe there are cases, that can teach us how to better the technology transfer results, either by being shining examples or simply failures, that can often teach us even more. We also provide boxes with relevant additional data on some specific interesting elements, including pointing out towards selected new IT solutions available, that can help deal with the intellectual property jungle. The note by Yuichi Harada also offers new ideas on valuable information universities can posses. A special section is dedicated to those thinking about start-ups. We end with some pragmatic suggestions for technology transfer staff.
Authors hope that the Handbook might be of assistance to researchers that have interesting promising inventions, technology transfer practitioners, industry representatives interested in cooperating with faculty members or others that find this field exciting or of interest. We would also like to thank all those who participated in the making of this Handbook, especially also all three authors of initial notes, Takafumi Yamamoto, Yuichi Harada, Borut Likar and Mary Albertson. We re-print below also the original notes in English as well as the English translation of the note received in Slovenian.
Ključne besede: izumi, računalniški izumi, intelektualna lastnina, patenti, licence, start-up Objavljeno v ReVIS: 28.09.2018; Ogledov: 4789; Prenosov: 162 Celotno besedilo (5,81 MB) |
8. Poslovni načrt za uvedbo novega produktaTjaš Pelan, 2018, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljen poslovni načrt za uvedbo novega produkta na trg, in sicer sladkih in slanih namazov, katerih glavna sestavina je svinjska mast, ki predstavlja substitut nezdravim rastlinskim maščobam.
Obravnavana tema se nanaša na idejo mojega prijatelja, ki je nastala med kolinami, in sicer z namenom, kako čim bolj izkoristiti manj uporabne oziroma stranske živalske sestavine in razbiti predsodke ljudi o škodljivosti svinjske masti za zdravje.
V prvem delu diplomskega dela je predstavljen opis podjetja in panoge. V osrednjem delu sem predstavil razvoj in uvajanje novega izdelka ter podjetniški team in organizacijo. Naredil sem tudi trženjski načrt in analiziral prednosti, priložnosti, slabosti in nevarnosti ter predstavil tržne strategije, cilje in načrt prodaje. S trženjsko raziskavo sem s pomočjo anketnega vprašalnika preveril hipotezo, ali na trgu obstaja povpraševanje po tovrstnih izdelkih. Anketo sem analiziral ter na podlagi pridobljenih podatkov naredil terminski načrt ključnih aktivnosti in finančni načrt. V zadnjem delu sem predstavil še kritična tveganja in možne rešitve.
Glavni cilj diplomskega dela je bil, da s poslovnim načrtom ugotovim, ali na trgu obstaja povpraševanje po tovrstnih izdelkih ter ali je idejo možno realizirati in nadaljevati z razvojem.
Na podlagi pridobljenih podatkov iz tržne raziskave sem ugotovil, da obstaja povpraševanje na trgu po namazih, ki vsebujejo svinjsko mast, ter da je veliko možnosti za nadaljnji razvoj samih produktov in odkrivanje novih trgov. Ključne besede: Poslovni načrt, nov izdelek, namaz, svinjska mast, start up, razvoj. Objavljeno v ReVIS: 19.07.2018; Ogledov: 3802; Prenosov: 306 Celotno besedilo (1,49 MB) |
9. |