Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Analysis of student-related social stressors among school teachers
Avtorji:ID Kozjek, Tatjana (Avtor)
ID Erčulj, Vanja (Avtor)
Datoteke:URL https://www.dspo.si/index.php/dspo/article/view/4
 
.pdf RAZ_Kozjek_Tatjana_2023.pdf (362,47 KB)
MD5: F2A4E6A9335BE688D3A1C7959B93AD38
 
Jezik:Angleški jezik
Vrsta gradiva:Neznano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:UNM - Univerza v Novem mestu
Opis:Teachers who have day-to-day relations with students are exposed to mistreatment by students; therefore, they are daily exposed to social stress, which affects their moods. The purpose of the research was to identify the most preceived student-related social stressors (SSS) contributing to the social stress of school teachers in elementary and high schools. Moreover, to explore their relationship to the positive and negative teachers' affect. An online survey was employed for data collection by using publicly available addresses of elementary and high schools in Slovenia. The results show that the most often perceived SSS are disliked students and disproportionate student expectations in both elementary and high schools; a statistically significant relationship between SSS and teachers' affect was found. The principals of the elementary and high schools should pay attention to maximizing teachers' competencies to improve their classroom management and enable the teachers to learn about cognitive strategies for moderating mood effects on judgements about social events.
Datum objave:01.01.2023
Leto izida:2023
Št. strani:str. 48-62
Številčenje:Letn. 38, [št.] 1
UDK:373.3./.5-051+331.442
ISSN pri članku:0353-1392
COBISS.SI-ID:151140867 Novo okno
DOI:10.55707/ds-po.v38i1.4 Novo okno
Datum objave v ReVIS:10.11.2024
Število ogledov:45
Število prenosov:1
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Pedagoška obzorja : časopis za didaktiko in metodiko
Skrajšan naslov:Pedagoš. obz.
Založnik:Pedagoška obzorja, Pedagoška fakulteta
ISSN:0353-1392
COBISS.SI-ID:1142020 Novo okno

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Analiza z učenci povezanih socialnih stresorjev med učitelji
Opis:Učitelji, ki so vsakodnevno v stiku z učenci, so izpostavljeni neprimernemu ravnanju učencev - viru socialnega stresa, ki vpliva tudi na njihovo počutje in razpoloženje. Namen raziskave je bil identificirati najbolj pomembne socialne stresorje, povezane z ravnanjem učencev, ki prispevajo k socialnemu stresu učiteljev v osnovnih in srednjih šolah v Sloveniji, in proučiti povezanost med njimi in čustvenim doživljanjem učiteljev - afektom. Za zbiranje podatkov je bila uporabljena spletna anketa. Rezultati kažejo, da sta najbolj zaznana socialna stresorja "neprijetni učenci" in "nesorazmerna pričakovanja učencev" tako v osnovnih kot srednjih šolah. Ugotovljena je bila tudi statistično pomembna povezava med socialnimi stresorji in učiteljevim afektom. Ravnatelji osnovnih in srednjih šol morajo več pozornosti nameniti kompetencam učiteljev za vodenje razreda ter jim omogočiti izobraževanja na področju kognitivnih strategij za spoprijemanje s stresorji med delom v razredu.
Ključne besede:neprimerno vedenje, učenci, socialni stresorji, učitelji


Nazaj