Naslov: | POMEN IMPLICITNEGA ZNANJA ZA KAKOVOST ZDRAVSTVENE NEGE |
---|
Avtorji: | ID Galjot, Tjaša (Avtor) ID Laznik, Gorazd (Mentor) Več o mentorju... |
Datoteke: | DIP_Galjot_Tjasa_2024.pdf (572,72 KB) MD5: FBAB382636F84166FA8A32F3C3BC130F
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Diplomsko delo/naloga |
---|
Organizacija: | UNM FZV - Univerza v Novem mestu - Fakulteta za zdravstvene vede
|
---|
Opis: | Teoretična izhodišča: Implicitno znanje v zdravstveni negi zajema nezavedno pridobljene
veščine, izkušnje in intuicijo zdravstvenih delavcev, kar je ključno za izboljšanje delovanja
zdravstvenih timov ter kakovosti in varnosti oskrbe. Raziskave poudarjajo, da je prepoznavanje
in razumevanje tega znanja ključno, vendar formalno izobraževanje pogosto ne vključuje
integracije implicitnega znanja. Namen diplomske naloge je bil usmerjen najprej v teoretično
opredelitev implicitnega znanja in zdravstvene nege, čemur je sledil kvalitativni raziskovalni
del, v katerem smo s pomočjo pregleda literature želeli proučiti dojemanje implicitnega znanja
med zdravstvenimi delavci, njegove ključne vidike, načine prenosa in obstoječa priporočila za
dvig kakovosti oskrbe pacientov.
Metodologija: Raziskava temelji na kvalitativnem raziskovalnem pristopu in deskriptivni
metodi dela z uporabo metode sistematičnega pregleda literature. Podatke smo pridobili iz baz
COBISS, Google Scholar, PubMed in Web of Science, pri čemer smo vključili objave med
letoma 2019 in 2024. Iskanje, analiza in obdelava literature so potekali med majem in junijem
2024, v končno analizo pa smo vključili 15 enot od 314 identificiranih.
Rezultati: Potek iskanja literature je bil temeljit in sistematičen. Pri iskanju smo uporabili
naslednje ključne besede in besedne zveze v slovenskem jeziku: "zdravstvena nega",
"kakovost", "znanje" in "implicitno znanje" ter "nursing care", "quality", "knowledge" in
"implicit knowledge" v angleškem jeziku. Pri pregledu zadetkov smo uporabili izključitvene
kriterije, da bi zagotovili relevantnost in kakovost virov. Izključili smo študije, ki niso bile v
angleškem ali slovenskem jeziku, tiste, ki niso ustrezale iskanemu časovnem obdobju, in tiste,
ki niso bile prosto dostopne. Po uporabi izključitvenih kriterijev smo jih od 314 najdenih
zadetkov za nadaljnjo analizo izbrali 15, v katerih je bilo naše raziskovalno področje najbolje
opredeljeno.
Razprava: Analiza je pokazala, da zdravstveni delavci dojemajo implicitno znanje kot ključno
za klinično odločanje in kakovost oskrbe pacientov. Prepoznavanje in učinkovito prenašanje
tega znanja med zdravstvenimi delavci prispeva k izboljšanju zdravstvene prakse in
organizacijskih rezultatov, kar vodi do večjega zadovoljstva pacientov. Analiza ugotovitev
raziskovalcev v izbrani literaturi jasno pokaže, da je implicitno znanje ključno za kakovostno
klinično odločanje in oskrbo pacientov. Priporočamo nadaljnje raziskave, osredotočene na vpliv
kulturnih, organizacijskih in izobraževalnih dejavnikov na uporabo implicitnega znanja, ter
razvoj izobraževalnih programov za njegovo boljše prepoznavanje in uporabo. |
---|
Ključne besede: | implicitno znanje, kakovost, znanje, zdravstvena nega |
---|
Leto izida: | 2024 |
---|
Datum objave v ReVIS: | 08.12.2024 |
---|
Število ogledov: | 127 |
---|
Število prenosov: | 3 |
---|
Metapodatki: | |
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Objavi na: | |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |