Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Generacija Z in podjetništvo: priložnosti v digitalni dobi
Avtorji:ID Zorko, Lara (Avtor)
ID Grivec, Malči (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf DIP_Zorko_Lara_2025.pdf (1,13 MB)
MD5: 5967A35D9CF64CBCF6518003AEA1E6C2
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:UNM FEI - Univerza v Novem mestu - Fakulteta za ekonomijo in informatiko
Opis:Predstavniki generacije Z se bistveno razlikujejo od predstavnikov prejšnjih generacij. Odraščali so v obdobju tehnološkega napredka in digitalizacije, zaradi česar so postali tehnično podkovani in odprti za nove priložnosti. V podjetniškem okolju digitalne dobepredstavljajo prelomnico, saj se ne le prilagajajo, ampak tudi aktivno oblikujejo sodobno delovno okolje. Kljub številnim prednostim, kot so podjetniški duh, tehnično znanje in zavedanje o družbeni odgovornosti, se na svoji poti spoprijemajo z izzivi. Med temi so prevelika delovna obremenitev, nezadovoljstvo z delom, pomanjkanje ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem ter strah pred neuspehom. Kljub izzivom se pripadniki generacije Z zavedajo pomena nenehnega učenja, osebne rasti in inovativnosti, kar jim omogoča, da aktivno oblikujejo prihodnost dela. Kljub vsemu sta zanje pri poklicnem odločanju odločilna dejavnika stabilnost in varnost zaposlitve. Razumevanje potreb in izzivov predstavnikov generacije Z je ključno za razvoj podpornih strategij, ki bi mladim omogočile uspeh in pripomogle k rasti podjetniške kulture. Med njimi je največ zanimanja za tehnološki in storitveni sektor, medtem ko sta kmetijstvo in zdravstvo zanje najmanj privlačna. Digitalna preobrazba omogoča mladim dostop do globalnih trgov in novih poslovnih priložnosti, a kljub temu številni izzivi ostajajo. Pomanjkanje finančnih virov ostaja ena izmed največjih ovir. Predstavniki generacije Z kot svoje prednosti vidijo predvsem inovativnost, kreativnost in prilagodljivost. Prisoten pa je tudi strah pred neuspehom in pomanjkanjem potrebnega znanja ali izkušenj, zato je pomembno, da se razvijejo podporni mehanizmi, ki mladim omogočijo izkoriščanje njihovih potencialov in zmanjšajo občutek negotovosti.
Ključne besede:generacija Z, tehnološki napredek, digitalizacija, podjetniško okolje, poslovne priložnosti.
Leto izida:2025
PID:20.500.12556/ReVIS-11631 Novo okno
COBISS.SI-ID:234196739 Novo okno
Datum objave v ReVIS:24.04.2025
Število ogledov:112
Število prenosov:3
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Generation Z and Entrepreneurship: Opportunities and Challenges in the Digital Age
Opis:Representatives of Generation Z differ significantly from those of previous generations. They grew up during a period of technological advancement and digitalization, which has made them technically skilled and open to new opportunities. In the entrepreneurial environment of the digital age, they represent a turning point, as they not only adapt but also actively shape the modern work environment. Despite numerous advantages, such as entrepreneurial spirit, technical knowledge, and social responsibility awareness, they face challenges on their journey. These include excessive workload, job dissatisfaction, lack of work-life balance, and fear of failure. Despite these challenges, Generation Z is aware of the importance of continuous learning, personal growth, and innovation, which allows them to actively shape the future of work. For them, a key factor in career decision-making is job stability and security. Understanding the needs and challenges of Generation Z is crucial for developing support strategies that would enable young people to succeed and contribute to the growth of the entrepreneurial culture. Within Generation Z, the greatest interest lies in the technology and service sectors, while agriculture and healthcare are the least attractive to them. Digital transformation offers young people access to global markets and new business opportunities, yet numerous challenges remain. A lack of financial resources is still one of the biggest obstacles. Generation Z considers innovation, creativity, and adaptability as their main strengths, yet there is also a fear of failure and a lack of necessary knowledge or experience. Therefore, it is crucial to develop support mechanisms that will allow young people to harness their potential and reduce their sense of uncertainty.
Ključne besede:generation Z, technological advances, digitalisation, entrepreneurial environment, business opportunities.


Nazaj