Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Učinkovitost edukacije v času čakanja na fizioterapevtsko obravnavo pri bolnikih s kronično bolečino v lumbalni hrbtenici : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa prve bolonjske stopnje Fizioterapija
Avtorji:ID Vantur, Urban (Avtor)
ID Medved Jereb, Petra (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf DIP_Vantur_Urban_2025.pdf (1,54 MB)
MD5: E8A970FC4B75352856225949254E7715
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:UAMEU - Univerza Alma Mater Europaea
Opis:Uvod: Kronična bolečina v lumbalni hrbtenici (KBvLH) je eden vodilnih vzrokov invalidnosti. Dolge čakalne dobe na fizioterapevtsko obravnavo lahko vodijo v poslabšanje stanja posameznikov, zato je smiselno preveriti učinkovitost možnih intervencij v času čakanja na fizioterapevtsko obravnavo. Namen: Oceniti vpliv enkratne edukacije individualno prilagojenih terapevtskih vaj na intenzivnost bolečine in funkcionalno sposobnost oseb s KBvLH med čakanjem na fizioterapevtsko obravnavo. Metode: V raziskavo je bilo vključenih 60 bolnikov (polovica mlajših od 65 let in polovica starih 65 let in več), razporejenih v kontrolno (N = 30) in eksperimentalno skupino (N = 30). Eksperimentalna skupina je prejela enkratno edukacijo individualno prilagojenih terapevtskih vaj. Intenziteta bolečine se je merila s pomočjo VAS (»Visual Analog Scale«) lestvice, funkcionalnost lumbalne hrbtenice z indeksom ODI (»Oswestry Disability Index«), meritve pa so bile izvedene pred intervencijo in po štirih tednih intervencije. Rezultati: Po štirih tednih se je v eksperimentalni skupini statistično značilno znižala stopnja bolečine ter izboljšala stopnja funkcionalnosti lumbalne hrbtenice v primerjavi s kontrolno skupino. Starost ni vplivala na izid (p > 0,05), medtem ko so posamezniki z nižjo začetno telesno aktivnostjo dosegli večji funkcionalni napredek (p = 0,04). Razprava: Rezultati potrjujejo, da že enkratna, ciljno usmerjena edukacija terapevtskih vaj v času čakanja na fizioterapijo v relativno kratkem času lahko omili bolečino in izboljša funkcionalnost bolnikov s KBvLH. Zaključek: Vključitev kratkih edukacijskih programov z individualno prilagojenimi vajami v času čakanja na fizioterapevtsko obravnavo je smiselna in izvedljiva intervencija. Takšen pristop lahko skrajša čas rehabilitacije, izboljša dolgoročne izide zdravljenja ter prispeva k razbremenitvi zdravstvenega sistema.
Ključne besede:kronična bolečina, lumbalna hrbtenica, fizioterapija, edukacija, čakalne dobe
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:U. Vantur
Leto izida:2025
Leto izvedbe:2025
Št. strani:69 str.
PID:20.500.12556/ReVIS-12085 Novo okno
UDK:615.82:616.711(043.2)
COBISS.SI-ID:246889475 Novo okno
Datum objave v ReVIS:28.08.2025
Število ogledov:73
Število prenosov:1
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Opis:Background: Chronic low back pain (CLBP) is one of the leading causes of disability. Long waiting periods for physiotherapy treatment may lead to a deterioration of individuals conditions, hence, it is prudent to evaluate the effectiveness of potential interventions during the waiting period for physiotherapy treatment. Purpose: To evaluate the impact of a single educational session of individually tailored therapeutic exercises on pain intensity and functional ability in individuals with CLBP while awaiting physiotherapy treatment. Methods: The study included 60 patients (half younger than 65 years and half aged 65 years and older), divided into a control group (N = 30) and an experimental group (N = 30). The experimental group received a single educational session of individually tailored therapeutic exercises. Pain intensity was measured using the Visual Analog Scale (VAS), and lumbar spine functionality was measured using the Oswestry Disability Index (ODI). Measurements were taken at baseline and at a four week follow up. Results: After four weeks, the experimental group demonstrated a statistically significant reduction in pain intensity and improved lumbar spine functionality compared to the control group. Age did not affect the outcome (p > 0.05), while individuals with lower initial physical activity achieved greater functional improvement (p = 0.04). Discussion: The results confirm that even a single targeted educational session including therapeutic exercises during the physiotherapy waiting period can significantly reduce pain and improve functionality in patients with CLBP in a relatively short time. Conclusion: Incorporating brief educational programs with individually tailored exercises during the waiting period for physiotherapy treatment is a practical and feasible intervention. Such an approach can shorten rehabilitation time, improve long term treatment outcomes, and help relieve pressure on the healthcare system.
Ključne besede:chronic pain, lumbar spine, physiotherapy, patient education, waiting periods


Nazaj