| Naslov: | TRAJNOST KOT VREDNOTA PRI TRŽENJU BLAGOVNE ZNAMKE DOBROTE DOLENJSKE |
|---|
| Avtorji: | ID Čegovnik, Marjana (Avtor) ID Grivec, Malči (Mentor) Več o mentorju...  |
| Datoteke: | 1327$$mag_mc_december_2025.pdf (4,67 MB) MD5: 87290F0BC87C972B9DAC1DD8D1575729
|
|---|
| Jezik: | Slovenski jezik |
|---|
| Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga |
|---|
| Organizacija: | UNM FEI - Univerza v Novem mestu - Fakulteta za ekonomijo in informatiko
|
|---|
| Opis: | Trajnostni razvoj predstavlja eno temeljnih usmeritev sodobne družbe, saj je odgovor na globalne izzive, kot so podnebne spremembe, izčrpavanje naravnih virov in prekomerna potrošnja. Ti procesi pomembno vplivajo na gospodarstvo, družbo in kakovost življenja, zato se krepi potreba po razvoju strategij, ki celovito povezujejo okoljsko, gospodarsko in družbeno razsežnost. Na tem presečišču se razvija koncept trajnostnega trženja, ki presega tradicionalne prodajne cilje ter temelji na transparentnosti, etičnem delovanju in dolgoročni gradnji zaupanja med podjetji in potrošniki.
V magistrskem delu je v ospredju trajnostno trženje, s posebnim poudarkom na vlogi lokalne prehrane, ki povezuje kulturno dediščino, spodbuja razvoj lokalnega gospodarstva ter krepi odgovorno rabo naravnih virov. V slovenskem prostoru izstopa blagovna znamka Dobrote Dolenjske, ki predstavlja primer dobre prakse pri uspešnem združevanju trajnostnih pristopov, kakovosti izdelkov ter krepitve identitete lokalnega okolja.
Empirični del magistrskega dela preučuje povezavo med razumevanjem trajnosti, nakupnim vedenjem potrošnikov ter zaznavanjem blagovne znamke Dobrote Dolenjske. Raziskava, zasnovana na kombinaciji anketnega vprašalnika in polstrukturiranega intervjuja s predstavnico Zavoda Dobrote Dolenjske, razkriva, da potrošniki trajnost sicer prepoznavajo kot pomembno vrednoto, vendar njihovo razumevanje pogosto ostaja omejeno. Pri nakupnih odločitvah kakovost izdelkov ostaja ključni dejavnik, hkrati pa rezultati nakazujejo pripravljenost potrošnikov za plačilo višje cene za izdelke, ki so v skladu z načeli trajnostnega razvoja.
Magistrsko delo prispeva k razumevanju, kako lahko trajnostne vrednote postanejo osrednji del sodobnih trženjskih praks in predstavljajo konkurenčno prednost za lokalne blagovne znamke v Sloveniji. Prav tako ponuja izhodišča za nadaljnje raziskave ter oblikovanje strateških usmeritev v trajnostno naravnanem gospodarstvu, ki temelji na odgovorni potrošnji, lokalni identiteti in dolgoročni skrbi za okolje. |
|---|
| Ključne besede: | trajnostni razvoj, trajnostno trženje, potrošniško vedenje, trajnostna prehrana, blagovna znamka Dobrote Dolenjske |
|---|
| Leto izida: | 2025 |
|---|
| PID: | 20.500.12556/ReVIS-12874  |
|---|
| Datum objave v ReVIS: | 25.12.2025 |
|---|
| Število ogledov: | 56 |
|---|
| Število prenosov: | 2 |
|---|
| Metapodatki: |  |
|---|
|
:
|
Kopiraj citat |
|---|
| | | | Objavi na: |  |
|---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |