Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Pasti deregulacije in liberalizacije letalskega prometa
Avtorji:ID Vozel, Roman (Avtor)
ID Dubrovski, Drago (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf 103$$ROMAN_VOZEL_11_1_17.pdf (855,67 KB)
MD5: CACF8D28FF9D00F6AC9443C9ED841CB8
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:GeaCol - Gea College
Opis:Slovenija je lahko ponosna na pretekli razvoj in delovanje svoje letalske družbe, in sicer od njenega nastanka do danes. Pretresale so jo mnoge gospodarske in politične turbulence, a vendar ji je nekako uspelo ohraniti dobro ime, predvsem pa svetu pokazati, da je Slovenija tudi država z lastnim letalskim prevozom. V mednarodni skupnosti ima država svojevrsten status in politično moč, če lahko v pogajanjih nastopa ob boku drugih držav kot enakovredna letalska država. Mednarodno gledano, posebej na vse bolj globaliziranem trgu letalskega prometa je Slovenija nehote del globalnega neusmiljenega stroja s čedalje manj manevrskega prostora pri lastnih odločitvah. Država se je iz različnih razlogov bolj ali manj vpletala v poslovanje in odločitve nacionalne letalske družbe do začetka tega stoletja, ko je ugotovila, da težje konkurira globalnemu letalskemu trgu z okostenelimi ter preživetimi gospodarskimi in političnimi dotedanjimi prijemi. Z zakonodajo si je zagotovila večinski lastniški delež, poslovanje v duhu preživetja same letalske družbe pa prepustila zakonitostim svobodnega letalskega globalnega trga. Slovenija kot uspešno vpeta država v mednarodni letalski promet z lastno nacionalno letalsko družbo se ni, tako kot ostale uspešne države, uspela izogniti procesu globalizacije; uspelo pa ji je ohraniti ime letalske družbe in njen obstoj, kar pa je mnogim državam spodletelo. Kot dolgoletni uslužbenec v več letalskih podjetjih sem bil neposredno priča njihovim prevzemom ali propadom. V diplomskem delu predpostavljam o, da so gospodarske in politične elite z nepremišljenimi odločitvami v postopkih deregulacije in liberalizacije na vse bolj globalnem trgu letalskega prometa bistveno pripomogle k prevzemu ter stečaju nacionalnih družb. Kot potrditev te raziskave nizamo nekaj primerov vidnejših letalskih družb, ki so utrpele škodo zaradi nespametnih in premalo premišljenih odločitev vodstva letalskih družb ter neprilagajanja politik, tako gospodarskih kot političnih odločevalcev, novim tržnim zakonitostim v procesu deregulacije in liberalizacije.
Ključne besede:letalske družbe, letalski promet, deregulacija, liberalizacija, prevzemi, stečaji, politike gospodarskih in političnih elit
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[R. Vozel]
Leto izida:2017
PID:20.500.12556/ReVIS-1584 Novo okno
UDK:005(043.3)
COBISS.SI-ID:513591426 Novo okno
Datum objave v ReVIS:11.08.2017
Število ogledov:3380
Število prenosov:199
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Opis:Slovenia can justly be proud of historical development and activities of its own airline company from its beginning until present day. There were many turbulences of economic and political nature, yet somehow it managed to retain good reputation and show the world that Slovenia manages its own air transport facilities. Specific status and political powers of a state in international community depend on its equivalent airline and air transport status compared to other states. From the international point of view, however, Slovenia is a part of the global air transport market, though gradually losing its decision- making space and role. The state has been more or less involved in management and decisions of the national airline company until the beginning of this century, when it became obvious and clear that the applied management practices became too rigid and outdated and no longer fit for the global market competition. The legislation provides for the state to remain the major shareholder of the company even though the governance and the management of the company is passed over to the regulation of the free air traffic global market. Slovenia as an internationally active air transport country with its own airline company has not managed to avoid the globalization process, avoided by other successful countries; it has however, managed to maintain the name of the airline company and its existence, which many countries failed to do. As a long-term employee in many air companies, I myself witnessed takeovers or downfalls. In our thesis, we elaborate the hypothesis that in the deregulated and liberalized global market, it was the economic and political elites, who influenced bankruptcies and takeovers of the air companies, doing so with their reckless decisions towards deregulation and liberalization. To confirm the hypothesis, some more visible air companies are listed which suffered damage caused by unwise and undeliberated management decisions and ill-adapted policies, led by economic and political decision makers towards new deregulated and liberalized market forces.
Ključne besede:airline companies, air transport, deregulation, liberalization, takeovers, bankrupts, economic and political elite policy


Nazaj