Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | SLO | ENG

Naslov:Telesne dejavnosti študentov Visokošolskega zavoda Fizioterapevtika
Avtorji:Ferjančič, Brigita (Avtor)
Kresal, Friderika (Mentor) Več o soavtorju... Novo okno
Šimunič, Boštjan (Komentor)
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FIZIOTERAPEVTIKA - Visokošolski zavod Fizioterapevtika
Opis:Uvod in namen: Telesna dejavnost ima lahko pozitivne učinke na telo in kakovost življenja posameznika. Namen diplomske naloge je ugotoviti količino telesne dejavnosti in gibalne navade študentov fizioterapije na Visokošolskem zavodu Fizioterapevtika. Metode: V raziskavi je sodelovalo 41 preiskovancev. Telesno dejavnost smo merili 7 dni z merilnikom pospeška (Actigraph, GT3X+, ZDA), ki so ga imeli preiskovanci pritrjenega na desnem boku. Po enem tednu so preiskovanci izpolnili dva vprašalnika o telesni dejavnosti (GPAQ in SIMPAQ). Rezultati: Preiskovanci so v povprečju bili v zmerni in visoki telesni dejavnosti (ZVTD) 79,1 (±29,1) minut dnevno. Gibalno nedejavni so bili 656,0 (±72,1) minut dnevno. V povprečju je večina preiskovancev (92%) dosegla minimalna dnevna priporočila za telesno dejavnost (>30 minut dnevne ZVTD). Razlik v parametrih telesne dejavnosti med spoloma nismo našli. Med različnimi metodami merjenja telesne dejavnosti nismo našli povezav. Uporabnost: Diplomska naloga je namenjena vsem, ki želijo izvedeti več o telesni dejavnosti in njenem vplivu na telo in življenje posameznika. Omejitve: Raziskavo bi morali izvesti na večjem vzorcu preiskovancev, ki bi morali biti po spolu enakovredno zastopani. V vprašalnika bi lahko vključili dodatna, natančnejša vprašanja. Rezultate raziskave smo podprli z literaturo v angleškem in slovenskem jeziku ter z znanstvenimi članki, ki smo jih pridobili v podatkovnih zbirkah Pubmed in Google Scholar in niso bili starejši od petih let.
Ključne besede:gibalna dejavnost, gibalna nedejavnost, merilnik pospeška, GPAQ, SIMPAQ
Leto izida:2020
VisID:1925
COBISS_ID:23826435  Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:2261
Število prenosov:264
Datoteke:.pdf 470$$diploma_tiskanje.pdf (1,26 MB)
 
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Physical activity of Higher Educational Institution Fizioterapevtika students
Opis:Introduction and purpose: Physical activity have positive effects on body and quality of life. This assignment?s intention is to find out the quantity and the physical activity habits of the students of the Higher Education Institute Fizioterapevtika. Methods: We randomly enrolled 40 students. Physical activity was measured using an accelerometer (Actigraph, GT3X+, USA), worn on the right hip for 7 consecutive days. At the end, students answered two questionnaires (GPAQ and SIMPAQ). Results: Participants spent 79.1 (±29.1) minutes/day in moderate and vigorous physical activity (MVPA). Further, they spent 656.0 (±72.1) minutes/day in physical inactivity. In average all participants achieved minimal daily norms for moderate to vigorous physical activity (set at >30 minutes/day). After dividing participants in both sex groups, we did not find differences in any physical activity phenotype. Lastly, we did not find any correlations between objective and subjective measurable method. Usability: The diploma work is intended for those who want to learn more about physical activity and its effects on body and qualitiy of life. Limitations: We should examine larger group of participants, who are equally distributed by gender. Questionnaries could have additional and more accurate questions. The outcomes of the current study we support with researches only in english and slovenian language.
Ključne besede:physical activity, physical inactivity, accelerometer, GPAQ, SIMPAQ


Nazaj