Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Prometna kultura in varnejši vozniki : magistrska naloga
Avtorji:ID Ribič, Olga (Avtor)
ID Prijon, Lea (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf RAZ_Ribic_Olga_i2021.pdf (1,34 MB)
MD5: 0514465128BB091B83E1E6912EE5E235
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FUDS - Fakulteta za uporabne družbene študije
Opis:Šola vožnje v učnih procesih že oblikovano osebo usposobi za voznika začetnika, ki se pogosto ne zaveda posledic neupoštevanja predpisov in nepravilne vožnje, saj z njimi ni bila dovolj nazorno seznanjena. Ko pride do nesreče, se pogosto sprašujemo, ali so šole vožnje naredile dovolj, da bodo prihodnji vozniki upoštevali predpise in navodila inštruktorjev, predavateljev tudi po opravljenem vozniškem izpitu. Torej, ali je šola vožnje kandidata pravilno usmerjala. Da bi lahko dobili uspešne voznike, je treba oblikovati primerno prometno-varnostno kulturo v družbi. Kljub temu da se ljudje med seboj razlikujemo, je temelj družb, ki imajo nizko stopnjo umrljivosti zaradi prometnih nesreč, izoblikovana prometno-varnostna kultura. V nalogi smo analizirali možnosti za izboljšanje učinkovitosti učnih procesov v šolah vožnje, predvsem z vidika privzgojenih osebnostnih lastnosti, ki bi bile temelj varnih in kulturnih voznikov. Ugotoviti smo želeli s katerimi metodami in postopki bi lahko šole vožnje uspešno vplivale na zavedanje prihodnjih voznikov o pomenu ustrezne varnostne kulture v prometu. Cilj je ugotoviti ali imajo mladi vozniki sploh razvite osebnostne lastnosti, ki jim omogočajo varno vožnjo ter ali bi lahko s primerno vzgojo v šolah vožnje povečali slovensko prometno-varnostno kulturo nevarnih voznikov. Pri tem smo si pomagali s kombinacijo deskriptivnega in analitičnega pristopa. V analitičnem delu naloge smo tako s pomočjo spletne ankete med slovenskim prebivalstvom analizirali mnenje anketirancev o stanju prometne kulture pri nas in o možnostih izboljšav. Prav tako smo predstavili nekatere primere dobre prakse iz tujine. Na osnovi opravljenega dela ugotavljamo, da bi lahko s primerno vzgojo in izobraževanjem prihodnjih voznikov prometno-varnostno kulturo v Sloveniji izboljšali. V nalogi smo skozi odgovore na raziskovalna vprašanja dokazali, da je to mogoče.
Ključne besede:vozniki, sposobnosti, čustva, osebnost, prometno-varnostna kultura, prometna varnost, šola vožnje, magistrske naloge
Kraj izida:Nova Gorica
Kraj izvedbe:Nova Gorica
Založnik:[O. Ribič]
Leto izida:2021
Leto izvedbe:2021
Št. strani:79 str., [5] str. pril.
PID:20.500.12556/ReVIS-8141 Novo okno
UDK:656.052
COBISS.SI-ID:71983619 Novo okno
Opomba:Študijski program Medkulturni menedžment;
Datum objave v ReVIS:13.08.2021
Število ogledov:1426
Število prenosov:111
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Opis:The driving school trains an already trained person for a novice driver, who is often unaware of the consequences of non-compliance with regulations and improper driving, as she was not sufficiently familiar with them. When an accident occurs, we often wonder if driving schools have done enough to ensure that future drivers follow the regulations and instructions of instructors, lecturers even after passing the driving test. So whether the driving school guided the candidate properly. In order to be able to get successful drivers, it is necessary to create an appropriate traffic safety culture in the company. Despite the fact that people differ from each other, the foundation of societies that have a low mortality rate due to traffic accidents is an established traffic safety culture. In this paper, we analyzed the possibilities for improving the efficiency of learning processes in driving schools, especially in terms of nurtured personality traits that would be the foundation of safe and cultural drivers. We wanted to find out with which methods and procedures driving schools could successfully influence the awareness of future drivers about the importance of an appropriate safety culture in traffic. The aim is to determine whether young drivers have developed personality traits that enable them to drive safely and whether they could increase the Slovenian traffic safety culture of dangerous drivers by appropriate education in driving schools. We used a combination of descriptive and analytical approaches. In the analytical part of the paper, we analyzed the opinion of the respondents about the state of traffic culture in Slovenia and about the possibilities for improvement with the help of an online survey among the Slovenian population. We also presented some examples of good practice from abroad. Based on the work performed, we conclude that with appropriate education and training of future drivers, the traffic safety culture in Slovenia could be improved. In the thesis, we proved through the answers to the research questions that this is possible.


Nazaj