Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Dolgoročni najem kot alternativa sedanji ureditvi pridobitve stvarnih pravic na zemljiščih cestnega sveta za potrebe javnih cest : doktorska disertacija
Avtorji:ID Karčnik, Irena (Avtor)
ID Grum, Bojan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Dežman, Aljoša (Komentor)
Datoteke:.pdf DR_Karcnik_Irena_i2022.pdf (7,27 MB)
MD5: F26F959149E9CBD236D247972467FD35
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Doktorska disertacija
Tipologija:2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:EVRO-PF - Nova Univerza - Evropska pravna fakulteta
Opis:Prvenstveni predmet raziskave je bil odgovoriti na vprašanje, ali bi bil dolgoročni najem cestnega sveta slovenskih občinskih cest tako za upravljavce kot lastnike bolj sprejemljiv od možnosti, ki jih ponuja trenutna ureditev pri urejanju stvarnopravnega stanja obstoječih občinskih cest. Tematika izhaja iz razkoraka med zakonsko opredeljenim pojmom javne ceste in dejanskim stanjem na področju cest. V raziskavi predstavljamo teoretična izhodišča, analizo zakonskih podlag in praks na tem področju ter primerjavo s tujimi izkušnjami. Izvedli smo empirično analizo stanja in tako pridobili podatke o organizacijski strukturi upravljavcev javnih cest v Sloveniji, številu zaposlenih na tem področju, obsegu urejenosti na stvarnopravnem področju javnih cest v slovenskih občinah, urejenosti občinskih predpisov na tem področju, odnosu upravljavcev do ugotovljenega stanja, finančnih posledicah, povezanih s področjem raziskave, in načrtih upravljavcev na področju raziskave. Namen raziskave je bil tako s teoretičnega stališča, v smislu pregleda in kritične ocene veljavne zakonodaje s področja urejanja javnih cest, kot s praktičnega stališča, z vidika posledic nezadostne definiranosti in nespoštovanja predpisov, ovrednotiti in predvideti posledice, ki so rezultat trenutnega stanja na področju pravnega položaja javnih cest. Cilj raziskave je bil ugotoviti primernost dolgoročnega najema zemljišč cestnega sveta slovenskih občinskih cest kot alternative možnostim, ki jih ponuja trenutna ureditev pri urejanju pravnega položaja obstoječih javnih cest. Možnost sklenitve dolgoročnega najema zemljišč se je izkazala kot dobrodošla predvsem kot vzporedna dodatna možnost trenutni ureditvi. Pridobljena izhodišča so lahko osnova za pripravo podlag za učinkovitejše reševanje problematike in vzpostavitev zakonitega stanja na področju stvarnopravnega stanja javnih cest.
Ključne besede:javne ceste, pridobitev zemljišč, razlastitev, dolgoročni najem zemljišč, ekonomičnost
Kraj izida:Ljubljana
Kraj izvedbe:Ljubljana
Založnik:[I. Karčnik]
Leto izida:2022
Leto izvedbe:2022
Št. strani:442 str.
PID:20.500.12556/ReVIS-8888 Novo okno
UDK:332.23(043.3)
COBISS.SI-ID:111003139 Novo okno
Opomba:Doktorska disertacija 3. stopnje bolonjskega študija;
Datum objave v ReVIS:10.06.2022
Število ogledov:1081
Število prenosov:58
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Opis:The primary objective of this research is investigation into a long-term lease as an alternative to current approaches for land acquisition needed for public roads. Specifically, is lease more acceptable to both landowners and local municipality administration. The research topic also addresses the discrepancies between the legal definition of public road and their actual status. The research offers theoretical foundations, analysis of legal frameworks, their practical application and comparisons with similar issues abroad all with focus on public roads. Empirical analysis was performed and valuable Slovenia specific data was obtained such as public roads administration organizational structures, number of people working on those issues, coherence with principles of property law in local municipalities, coherence of local municipality regulations, attitude of local administration towards current status, financial implications and administration future plans. The purpose of this research is to evaluate and foresee consequences based on the current state of affairs from theoretical and more practical viewpoints all as applicable to public roads. That includes overview and critical assessment of applicable law and analysis of consequences due to insufficient law and regulations specificity or its avoidance. The research goal was to find out whether long term lease of land for public roads under local municipality jurisdiction is a suitable alterative to possibilities currently available within the applicable law. Such option turned out to be a welcome solution in particular as an add-on to the already existing possibilities. The conclusions reached in this research could serve as a foundation for drafts on more efficient approach to resolving open issues on principles of property law as applicable to public roads as well as guidance for real life implementation of consistent law and regulations at all levels.


Nazaj