Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Posebne oblike pridobivanja podatkov in njihov poseg v zasebnost : magistrsko delo
Avtorji:ID Pečovnik, Katrin (Avtor)
ID Mavčič, Arne (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf RAZ_Pecovnik_Katrin_i2022.pdf (1,14 MB)
MD5: 784DB32AE83A85A492BF786DB3D6593F
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:EVRO-PF - Nova Univerza - Evropska pravna fakulteta
Opis:Magistrsko delo obravnava posege v zasebnost posameznika od Slovenske obveščevalno-varnostne agencije (SOVA) in Obveščevalno-varnostne službe Ministrstva za obrambo Republike Slovenije (OVS MORS), ki podatke, pomembne za zaščito ter preprečevanje groženj nacionalni varnosti, pridobivata predvsem s tajnimi oblikami pridobivanja podatkov. Zakon o Slovenski obveščevalno-varnostni agenciji med tajno pridobivanje podatkov uvršča tajno sodelovanje in tako imenovane posebne oblike pridobivanja podatkov, ki jih službi uporabljata v primeru preverjanja in ugotavljanja resničnosti predhodno pridobljenih informacij, ki nakazujejo na določeno stopnjo družbene nevarnosti. Z uporabo posebnih oblik pridobivanja podatkov pa službi posegata v ustavno zaščiteno pravico do zasebnosti posameznika, ki jo Ustava Republike Slovenije določa v 35. členu, in v del pravice do zasebnosti, kjer je posamezniku zagotovljeno varstvo tajnosti pisem in drugih občil (37. člen) ter varstvo osebnih podatkov (38. člen). Mednarodni pravni akti ter Ustava Republike Slovenije zaradi samega namena pridobljenih podatkov sicer dopuščajo posege in omejitve ustavno pravnega varstva pravice do zasebnosti, vendar morata službi pri tem dosledno upoštevati vse pravne predpise, ki natančno določajo, kdaj in pod katerimi pogoji je poseg dopusten. Pri tem pa je najpomembnejše, da za poseg obstaja podlaga v pravnem redu in da je omejevanje posameznikove zasebnosti v skladu s kriteriji dopustnosti, nujnosti in sorazmernosti uporabe ukrepa, ki je potreben za dosego želenega cilja.
Ključne besede:obveščevalno-varnostna dejavnost, Slovenska obveščevalno-varnostna služba, posebne oblike pridobivanja podatkov, pravica do zasebnosti, varstvo osebnih podatkov
Kraj izida:Ljubljana
Kraj izvedbe:Ljubljana
Založnik:[K. Pečovnik]
Leto izida:2022
Leto izvedbe:2022
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (134 str.))
PID:20.500.12556/ReVIS-8906 Novo okno
UDK:351.746.1:342.7(043.2)
COBISS.SI-ID:111647235 Novo okno
Opomba:Dipl. delo 1. stopnje bolonjskega študija; Nasl. z nasl. zaslona; Opis vira z dne 14. 6. 2022;
Datum objave v ReVIS:15.06.2022
Število ogledov:1216
Število prenosov:99
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Opis:This final masters degree work analyses the intrusions into individuals privacy by the Slovenian intelligence-security agency (SOVA) and Intelligence-secuitry service of Slovenian ministry of Defence (OVS MORS). Both gather the intelligence relevant for preventing national security threats through clandestine methods. The law of Slovenian intelligence-security agency classifies clandestine methods as clandestine cooperation and special methods of intelligence gathering, through which the services corroborate the authenticity of beforehand gathered information, that imply to a certain threat level towards society. By using the special methods of intelligence gathering, both services violate the individuals constitutional right to privacy as guaranteed by the article 35. of the Constitution of the Republic of Slovenia. They also partialy violate the right to secrecy of letters and others means of communication (article 37), as well as the right to secure personal data (article 38). International law and the Constitution of Republic of Slovenia both, permit such intrusions into said rights due to the nature of the intellgience gathered, but in doing so, the services must strictly abide by all of their given legal framework, that meticulously describes, when and under what conditons such violations are permited. In doing so, it is of utmost importance, that the violations are legally sanctioned within the legal framework and that the limiting of an individuals privacy falls within the criteria of permisibility, necessity and proportion, when exercising the means required to achieve the desired goals.


Nazaj