1. OVIRE ZA NADALJNJO RAST DRUŽINSKEGA PODJETJAUrsula Gawish, 2016 Opis: V današnjem svetu imajo mala in srednje velika podjetja, ki so v večini družinska podjetja, velik pomen za družbo in gospodarstvo. Pomembno je, da razumemo, kaj je družinsko podjetništvo, kakšne so prednosti in slabosti družinskega podjetništva ter s kakšnimi ovirami se takšna podjetja srečujejo pri poslovanju in rasti ter nasledstvu podjetja.
Družinsko podjetje lahko opredelimo kot samostojno gospodarsko enoto, ki izvršuje in uresničuje določene naloge na svojem področju in katere člane zraven dela vežejo tudi sorodstvene vezi. Ključno vlogo v smislu vodenja, predstavljanja in razvoja take vrste podjetja igrajo ustanovitelji, hčere in sinovi in priženjeni družinski člani.
Problematičnost družinskih podjetij se kljub temu, da so takšna podjetja ena izmed temeljnih oblik podjetništva, ki prispevajo k socialni rasti in ekonomiji države, najbolj kaže v tem, da je njihova življenjska doba izredno kratka. Kako torej strateško vplivati na rast podjetja in zagotoviti primerno nasledstvo in kateri so že znani inhibitorji rasti družinskih podjetij? V diplomskem delu vključujemo tudi študijo primera družinskega podjetja, ki je opravilo proces nasledstva in se srečuje z novimi izzivi in ovirami v povezavi z razvojem in rastjo samega podjetja.
V sestavku smo z analizo in identifikacijo ovir pri nasledstvu in nadaljnji rasti podjetja razčlenjeno predstavili poslovanje in možne težave ter nato predlagali ugodne rešitve in preventivne ukrepe za izboljšanje poslovanja družinskega podjetja. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: družinsko podjetništvo, nasledstvo, dejavniki nasledstva, ovire pri nasledstvu Objavljeno: 10.08.2017; Ogledov: 4098; Prenosov: 204 Celotno besedilo (479,68 KB) |
2. ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA IN POSLOVNIH PRILOŽNOSTI NA MADŽARSKEMInes Čigoja, 2016 Opis: Madžarska je po mnenju strokovnjakov rastoči trg, ki bo tudi v prihodnje ohranjala zdravo gospodarsko rast in politično stabilnost, saj so naslednje predvidene volitve leta 2018. Kljub notranji stabilnosti je zaradi svoje volje znotraj evropskega prostora velikokrat kritizirana s strani Bruslja ter ostalih posameznih držav članic in lahko predstavlja izzive za poslovanje tudi v prihodnje. S strogim politično–ekonomskim režimom, pod taktirko premierja Viktorja Orbána, se je uspešno rešila recesijskega primeža in postaja pravo dinamično, multikulturno okolje. Po drugi strani pa je v percepciji slovenskega gospodarstva nevidna soseda. Tako kažejo tudi statistični podatki ter interes podjetij in posameznikov na raznih poslovnih in kulturnih srečanjih. Je naša šesta najpomembnejša trgovinska partnerica, a zadnja v primerjavi s sosednjo Avstrijo, Italijo in Hrvaško. Zanimivo je, da je Francija (5. partnerica) pred Madžarsko, njena vrednost blagovne menjave s Slovenijo pa temelji skorajda v celoti na delu z Revozom. Primerjalna vrednost blagovne menjave Slovenije z Madžarsko in drugouvrščeno Italijo je trikratna, v prid slednji. Opazno je, da je sodelovanje med Slovenijo in Madžarsko pod dejanskimi zmožnostmi v primerjavi z ostalimi sosednjimi državami, zato smo se v diplomski nalogi odločili analizirati madžarski trg. Cilj naloge je bil analizirati obstoječe stanje bilateralnega sodelovanja med Slovenijo in Madžarsko ter identificirati podjetja, ki poslujejo na trgu. S pomočjo PESTEL analize želimo orisati madžarsko poslovno okolje in njene regije ter izpostaviti posebnosti in značilnosti pri poslovanju. Analizo okolja in sintezo smo podprli z mnenjem podjetij, aktivnih na madžarskem trgu, ki so s svojo subjektivno oceno orisala začetne in glavne ovire pri poslovanju, splošno gospodarsko stanje ter nadaljnje načrte pri poslovanju s slednjo. Do ugotovitev smo prišli s pomočjo empirične analize primarnih in sekundarnih podatkov, ki so pokazali pozitivne rezultate in identifikacijo poslovnih priložnosti v večih panogah ter nekatere potencialne regije kot priložnost zunaj Budimpešte. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: poslovanje z Madžarsko, bilateralno sodelovanje, PESTEL analiza, madžarske regije, poslovne priložnosti, slovenska podjetja, izzivi in ovire Objavljeno: 10.08.2017; Ogledov: 3660; Prenosov: 198 Celotno besedilo (1,79 MB) |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. Orodje za preprečevanje trgovinskih ovirEnisa Šmrković, 2017 Opis: Magistrsko delo obravnava preprečevanje trgovinskih ovir na evropski in mednarodni ravni in glavno orodje za preprečevanje teh ovir, Direktivo (EU) 2015/1535. Z zgodovinskimi in teoretičnimi izhodišči v prvem delu so prikazani razvoj zakonodajnega urejanja na tem področju, značilnosti notranjega trga, standardov in standardizacije ter postopek preprečevanja trgovinskih ovir. Gospodarstev, ki bi bila samozadostna, v današnjem svetu ni več. Proizvajalci blaga in izvajalci storitev se morajo vključiti v trgovinsko menjavo, ki prestopa meje domače države. Časi, ko je država lahko s predpisi ščitila svoje gospodarstvo pred tujo konkurenco in mu posledično nudila ugodnejše okolje za poslovanje, so minili z vstopom Republike Slovenije v Evropsko unijo. Globalna ekonomija je v polnem zagonu, zato se mora tisti, ki želi obstati na trgu, prilagajati, predvsem pa upoštevati evropske predpise in zakonodajo. V analitično-eksperimentalni sklop so zajeta poglavja o preprečevanju trgovinskih ovir, predstavljeni pa so tudi rezultati izvedene ankete med majhnimi in srednje velikimi podjetji v Sloveniji in na njihovi podlagi preverjene zastavljene hipoteze. V zaključnem, perspektivnem sklopu so povzeta relevantna spoznanja, izhajajoča iz ugotovljenih dejstev, ter podani odgovori na zastavljeni raziskovalni vprašanji. Ta dva sklopa podajata tudi ključni prispevek dela k stroki in znanosti. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: trgovinska politika, notranji trg, standardizacija, trgovinske ovire, MSP Objavljeno: 01.08.2018; Ogledov: 2367; Prenosov: 210 Celotno besedilo (5,39 MB) |
10. Potenciali in ovire socialnega podjetništva na DolenjskemKatja Hace, 2017 Opis: Diplomska naloga se osredotoča na potenciale in ovire dolenjske regije na področju socialnega podjetništva. V prvem delu diplomske naloge so predstavljeni pojmi socialna ekonomija, socialno podjetništvo in socialno podjetje. Sledi predstavitev zakonske opredelitve socialnega podjetništva v Sloveniji ter trenutnega stanja v Sloveniji in na Dolenjskem. V nadaljevanju so predstavljeni rezultati kvalitativne analize, kjer je bilo s pomočjo intervjujev s socialnimi podjetniki in lokalno institucijo ugotovljeno, da ima dolenjska regija velik potencial, ki ga je mogoče bolje izkoristiti ob večji pomoči lokalne skupnosti in države. Vse prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti Dolenjske pa so predstavljene na koncu diplomske naloge, v SWOT-analizi. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: socialno podjetništvo, socialna podjetja, lokalna skupnost, Dolenjska, potenciali in ovire, SWOT analiza Objavljeno: 22.08.2018; Ogledov: 3061; Prenosov: 214 Celotno besedilo (1,21 MB) |