1. |
2. |
3. |
4. |
5. MOTIVACIJSKI IN PSIHOTERAPEVTSKI VIDIKI V FIZIOTERAPIJIAna Horjak, 2019 Opis: Namen naloge je proučiti psihoterapevtski vidik v fizioterapiji, prepoznati razloge nezadostne motiviranosti za vključevanje v fizioterapevtske aktivnosti in neupoštevanje pomembnosti fizioterapije med pacienti ter ugotoviti, na kakšen način izboljšati motivacijo pacientov. Uporabljeni sta metoda intervjuja v okviru študije primera in metoda lastnega opazovanja. Ugotavljamo, da so razlogi za nezadostno motiviranost za fizioterapijo med pacienti z multiplo sklerozo družinske obveznosti in natrpan način življenja, prav tako tudi fizioterapevt ni dovolj motiviran za doseganje sprememb pri intervjuvanih pacientih z multiplo sklerozo. Naloga je aplikativno uporabna za fizioterapevte, prispeva spoznanje, da fizioterapevt vzpostavi motivacijski odnos s pacienti z multiplo sklerozo in ponudi preventivne rešitve za preprečevanje funkcionalnosti upada, kar se je v naši raziskavi pokazalo kot potreba po izboljšavi dela fizioterapevta s pacienti z multiplo sklerozo z vidika doseganja učinkov motiviranosti za fizioterapijo. Uporabnost naloge se kaže za oblikovalce predpisov, da bi na podlagi spoznanj raziskave omogočili subvencioniranje fizioterapije s strani države in omogočili brezplačno dostopnost fizioterapevta na ravni lokalne skupnosti. Zaradi omejitve študije primerov na paciente z multiplo sklerozo na območju Domžal ugotovitev kvalitativne raziskave o motivacijskih in psihoterapevtskih vidikih ne moremo posplošiti na območje Republike Slovenije. Za to so potrebne nadaljnje raziskave. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: motivacija, psihoterapevtski vidiki v fizioterapiji, multipla skleroza, kognitivno-vedenjska terapija Objavljeno: 11.10.2019; Ogledov: 3538; Prenosov: 354 Celotno besedilo (452,72 KB) |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. Aspergerjev sindrom in kognitivno vedenjska terapijaKatja Šalkovič, 2017 Opis: Diplomsko delo je namenjeno spoznavanju Aspergerjevega sindroma in njegovih značilnosti
v navezavi s kognitivno vedenjskim pristopom.
V prvem delu diplomskega dela smo uvodoma predstavili spekter avtističnih motenj in kratko
zgodovino avtizma. Tukaj se je skozi zadnja leta spreminjalo marsikaj, od samega
pojmovanja motnje do različne etiologije. Sledi bolj obsežno poglavje, ki je namenjeno
Aspergerjevem sindromu in njegovim ključnim značilnostim. S pomočjo podatkov, ki smo jih
zbrali v strokovni literaturi, v prvem delu opišemo glavne specifike spektra avtističnih motenj
in Aspergerjevega sindroma. Ta teoretična spoznanja so primerjana z življenskimi izkušnjami
oseb z Aspergerjevim sindromom in njihovimi sorodniki. V sklopu tega dela je izpostavljen
tudi pomen diagnoze in zgodnje obravnave, ki se je izkazal za ključno, ko govorimo o
kvaliteti življenja osebe z Aspergerjevim sindromom..
V drugem delu diplomske naloge se osredotočamo na kognitivno vedenjsko terapijo in v
uvodu opišemo njene principe in glavne značilnosti ter cilje tega pristopa. Večjo pozornost v
tem delu je posvečena sami navezavi med Aspergerjevim sindromom in kognitivno
vedenjskim pristopom, ter modifikaciji tehnik uporabnih za obravnavo osebe z Aspergerjevim
sindromom. V nadaljevanju je predstavljena obravnava, kako se zmanjša moteče motnje in
čimbolj izboljša posameznikovo funkcioniranje. Eno izmed podpoglavij je namenjeno tudi
pomembnosti družine in kognitivno vedenjske terapije. Praksa je namreč pokazala veliko
navezavo med njima. Zadnji večji sklop je namenjen sklepu, kjer so povzete vse pomembne
ugotovitve diplomskega dela. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: avtistične motenje, Aspergerjev sindrom, zgodnja obravnava, kognitivno vedenjska terapija, modifikacija tehnik, magistrske naloge Objavljeno: 28.07.2021; Ogledov: 1068; Prenosov: 88 Celotno besedilo (686,59 KB) |