Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Diplomanti na prehodu iz izobraževanja v zaposlitev v času družbene krize
Darka Podmenik, 2012

Abstract: V zadnjih dveh desetletjih se je pomembno povečala izobraženost prebivalcev evropskih držav, še posebej mladih, zmanjšala pa so se jamstva, da višja izobrazba zagotavlja boljše zaposlitve. Za ustrezno zaposlitev postajajo vse bolj pomembna neformalno pridobljena znanja in veščine ter sposobnost nadgrajevanja formalnih zanj. Te nove zahteve še posebej prizadenejo populacijo mladih iskalcev prve zaposlitve, v času ekonomske krize pa vse bolj tudi tiste z najvišjimi stopnjami izobrazbe. Poglavitni namen doktorskega dela je iskanje odgovora na vprašanje, ali je mogoče zmanjšati negotovost zaposlitvenih izidov za mlade z visokošolsko izobrazbo. In to s samo-vlaganji v (dodatno) izobraževanje, informiranje, mreženje, tj. vlaganji v individualni človeški in socialni kapital. V središču proučevanja so prehodi mladih (diplomantov) iz izobraževanja v zaposlitev in to na dveh ravneh: evropski in slovenski. S sekundarno analizo podatkov evropskih raziskav o prehodu diplomantov v zaposlitev ugotavljamo katere vrste in oblike vlaganj v človeški in socialni kapital in katere kompetence, pridobljene med študijem, pomembno vplivajo na zaposlitvene izide po diplomi. Izsledki sekundarne analize kažejo, da le povsem določene vrste in oblike vlaganj v človeški kapital ter določene kompetence pozitivno vplivajo na hitrejšo in uspešnejšo zaposlitev po diplomi. Za zelo pomembne so se namreč pokazale razlike med proučevanimi evropskimi državami, ki ovirajo izpeljavo splošnih zaključkov. S časovno primerjalno študijo slovenskih študentov višjih letnikov študijskih smeri po katerih že več let ni povpraševanja na trgu dela ugotavljamo porast njihovih vlaganj v človeški in socialni kapital v času ekonomske krize. Rezultati študije so pokazali, da proučevani študentje na splošno niso povečali svojih vlaganj v človeški kapital. Povečali tudi niso vlaganj v individualni socialni kapital. So pa uporabili socialni kapital, ki so ga imeli na razpolago, za pridobitev nekaterih kompetenc, ki lahko izboljšajo njihov položaj na trgu dela po končani diplomi.
Found in: osebi
Published: 28.07.2021; Views: 831; Downloads: 102
.pdf Fulltext (1,95 MB)

Search done in 0 sec.
Back to top